Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1788 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29843
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17634)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12209)

Video-Foto Galéria - Fotoreport: Výstava CIMAmotor 2013, Chongqing, Čína

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Fotoreport: Výstava CIMAmotor 2013, Chongqing, Čína

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 81.

29.10.2013 - peter44

Benelli_made_in_CN_2

29.10.2013 - peter44

CFMoto_TR650_P

29.10.2013 - peter44

CJ_750_dodnes_vyrabane_BMW_Ural

29.10.2013 - peter44

CN_design_studio_2

29.10.2013 - peter44

Harley_na_testovanie

29.10.2013 - peter44

Honda_taranis_skuter

29.10.2013 - peter44

KTM_RC8_bez_zaujmu

29.10.2013 - peter44

Kymco_Mylord_700

29.10.2013 - peter44

SAGIN_cafe_racer_150ccm_1200Euro

29.10.2013 - peter44

Suzuki_GW_250S_drahsia_ako_Zonsheng_RX3

29.10.2013 - peter44

bez_moto

29.10.2013 - peter44

harley_1

29.10.2013 - peter44

honda_model

29.10.2013 - peter44

jialing_JH_600_so_sajdkou

29.10.2013 - peter44

miestni_borci

29.10.2013 - peter44

omaks_el_moto_1

29.10.2013 - peter44

omaks_el_moto_2

29.10.2013 - peter44

omaks_el_moto_3

29.10.2013 - peter44

parkovisko_pred_arealom

29.10.2013 - peter44

suzuki_BKing

29.10.2013 - peter44

typicky_hotpot_v_Chongqingu

29.10.2013 - peter44

zongshen_elektro_racer

29.10.2013 - peter44

zongsheng_rx3_modra

21.10.2013 - peter44

Benelli_made_in_CN

21.10.2013 - peter44

CFMOTO_650TR_1

21.10.2013 - peter44

CFMOTO_650TR_2

21.10.2013 - peter44

CFMOTO_650TR_detail_motora

21.10.2013 - peter44

CFMOTO_Jetmax

21.10.2013 - peter44

CN_design_studio

21.10.2013 - peter44

Honda_nc700s_made_in_Japan_1

21.10.2013 - peter44

Honda_nc700s_made_in_Japan_2

21.10.2013 - peter44

Jialing_JH200

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »