Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1794 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)

Video-Foto Galéria - Grossglockner Hochalpenstrasse, Rakúsko

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Grossglockner Hochalpenstrasse, Rakúsko

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 53.

13.01.2009 - Milosi

Oddych na odpočívadle pri diaľnici smerujúcej do Salzburgu, kde sme ďalej pokračovali po cestách vedúcich po alpských mestečkách a dedinkách

13.01.2009 - Milosi

 Začínajúce pohoria Álp

13.01.2009 - Milosi

Pohoria nad dedinkami cez, ktoré sme prechádzali v okolí Salzburgu a známeho jazera Zell am See

13.01.2009 - Milosi

 Vstupná brána do dedinky Alpbach

13.01.2009 - Milosi

 Panoráma Alpbachu z okna privátu, v ktorom sme boli ubytovaní, mimochodom je to pekné miesto na trávenie rodinnej dovolenky so slušným lyžiarskym strediskom

13.01.2009 - Milosi

 Panoráma horského priechodu Gerlos Alpenstraße, cez ktorý sme prechádzali predtým ako sme sa vydali na Grossglockner

13.01.2009 - Milosi

 Gerlos Alpenstraße

13.01.2009 - Milosi

 Gerlos Alpenstraße jazero

13.01.2009 - Milosi

 Gerlos Alpenstraße

13.01.2009 - Milosi

 Gerlos Alpenstraße - V pozadí vodopád

13.01.2009 - Milosi

 Panoráma Gerlos Alpenstraße

13.01.2009 - Milosi

 Pred vstupom na Grossglocknerskú cestu

13.01.2009 - Milosi

 Mýtnica

13.01.2009 - Milosi

 Začínajúce stúpanie, typické pre Grossglocknerskú cestu

13.01.2009 - Milosi

 Panoráma, ktorá sa nám naskytla prvé kilometre tejto cesty

13.01.2009 - Milosi

Panoráma

13.01.2009 - Milosi

Naozaj bolo sa na čo pozerať

13.01.2009 - Milosi

Nádherná príroda nám dodala energia, ktorú sme stratili, kým sme prešli dlhú cestu až sem...

13.01.2009 - Milosi

Musím povedať, že to pôsobilo na mňa blahodarne a na niektorých miestach by som najradšej aj ostal

13.01.2009 - Milosi

 Asi najlepší úsek na klopenie s motorkou

13.01.2009 - Milosi

Išlo o množstvo za sebou nasledujúcich zákrut, z ktorých bol aj dobrý výhľad na druhý koniec zákruty, vďaka čomu som sa cítil pri prejazde nimi bezpečnejšie a mohol som si ich tak vychutnávať

13.01.2009 - Milosi

Pohľad z Edelveiß-Spitze

13.01.2009 - Milosi

 Dokonca sa nám zdravil aj český cyklista, ktorý nás spoznal vďaka slovenskej vlajke, aký je ten svet malý...

13.01.2009 - Milosi

Na motorke, čo k tomu dodať, skvelý pocit z jazdenia a nádherná príroda ma privádzali do eufórie

13.01.2009 - Milosi

 Tento motorkár si to tam otočil dokonca viac - krát.... ani sa mu nečudujem :-)

13.01.2009 - Milosi

Tu ma napadlo, že je zaujímavé čo mi ľudia dokážeme urobiť, aby sme sa dostali na tie najkrajšie miesta tejto planéty

13.01.2009 - Milosi

 Pohľad na najvyšší bod vysokohorskej cesty Biker - point(Edelveiß-Spitze)

13.01.2009 - Milosi

 Biker - point (Edelveiß-Spitze)

13.01.2009 - Milosi

 Na Biker - point (Edelveiß-Spitze)

13.01.2009 - Milosi

Edelveiß - Spitze

13.01.2009 - Milosi

 Pohľad z Edelveiß-Spitze

13.01.2009 - Milosi

 Pohľad z Edelveiß-Spitze na Čalší úsek našej cesty

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »