ISSN 1336-6491 | Online: 2180 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29860
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17642)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12218)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - Milosi

Login: Milosi Offline

Ikona

Meno: Miloš (priezvisko utajené) (~39 rokov)
Môj štýl: Kávičkár - motorka je relax, výlety na ľahko, od kávičky (kofoly) ku kávičke sám aj s partiou...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 25 rokov, ročne najazdím v priemere 4000 kilometrov
Motorka: Honda VFR 800 F 1998
Mesto: Dolný Kubín (Slovensko)
Čas registrácie: 18.03.2007 12:16
Posledne prihlásený: 09.02.2023 06:35

Ďalšie motorky:

Motorka:
Honda VFR 800 F 1998

Niečo o sebe:

Štatistika

Foto motorky:

Foto motorky

Motorky v rubrike Vaše stroje:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.

14.05.2007 - Milosi Čitatelia: 44683 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Aprilia SR 50 Ditech

Už dlhší čas sa rozhodujem, že aj ja prispejem článkom na túto stránku. Keďže v čase, keď som sa aj ja rozhodoval nad kúpou malého skútra a hľadal som informácie o Aprilii SR 50 Ditech, nenašiel som žiadny článok, v ktorom by som sa dozvedel niečo viac o skúsenostiach majiteľov tohto skútra.

 

Cestopisy:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.

04.02.2009 - Milosi Čitatelia: 17311 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Grossglockner Hochalpenstrasse, Rakúsko

Rozmýšľam ako začať, o čom začať písať a čo by bolo pre Vás zaujímavé. Totiž nadpis tohto článku je už isto pre mnohých známy.

 

Zoznam členov

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »