Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1631 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29873
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17648)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)

Video-Foto Galéria - Hákové kríže vo Vietname alebo Na skútri okolo Nha Trang

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Hákové kríže vo Vietname alebo Na skútri okolo Nha Trang

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 59.

12.02.2016 - Mishko

Kosáky a kladivá úspešne prežívajú dodnes

12.02.2016 - Mishko

Chodníky slúžia ako parkoviská

12.02.2016 - Mishko

Jedna z pláží na Nui Chua

12.02.2016 - Mishko

Rybárska dedinka, Nui Chua

12.02.2016 - Mishko

Rybárska dedinka, Nui Chua

12.02.2016 - Mishko

Pláž Jungle Beach bola posiata takýmito ulitami

12.02.2016 - Mishko

Motorky mýto neplatia

12.02.2016 - Mishko

Smerové tabule sú unikátny úkaz

12.02.2016 - Mishko

Vodičovi sa naštastie nič nestalo

12.02.2016 - Mishko

Budovateľské billboardy v Nha Trang

12.02.2016 - Mishko

Lanovka na Vinpearl, Nha Trang

12.02.2016 - Mishko

Hlavná trieda v Nha Trang. Skylight bar je na streche tej najvyššej budovy.

12.02.2016 - Mishko

Hroby niekedy nájdete aj voľne v poli vedľa cesty

12.02.2016 - Mishko

Hroby niekedy nájdete aj voľne v poli vedľa cesty

12.02.2016 - Mishko

Rybárska motorka so zabezpečením

12.02.2016 - Mishko

Pláž Dai Lanh, Vietnam

12.02.2016 - Mishko

Skylight bar 360, 45. poschodie hotela, Nha Trang, Vietnam

12.02.2016 - Mishko

Skylight bar 360, 45. poschodie hotela, Nha Trang, Vietnam

12.02.2016 - Mishko

Nha Trang, Vietnam

12.02.2016 - Mishko

Pohľad na Nha Trang zo Skylight baru na 45.poschodí

12.02.2016 - Mishko

Nha Trang, Vietnam

12.02.2016 - Mishko

Nha Trang, Vietnam

12.02.2016 - Mishko

Rieka a priehrada Suoi Dau, Vietnam

12.02.2016 - Mishko

Rieka a priehrada Suoi Dau, Vietnam

12.02.2016 - Mishko

Vodopády Yang Bay, Vietnam

12.02.2016 - Mishko

Vodopády Yang Bay, Vietnam

12.02.2016 - Mishko

Vodopád v Yang Bay s termálnymi bazénmi

12.02.2016 - Mishko

Vodopád v Yang Bay s termálnymi bazénmi

12.02.2016 - Mishko

Kravy na ceste v Nha Trang

12.02.2016 - Mishko

Pláž Cam Hai Dong, Vietnam

12.02.2016 - Mishko

Pláž Cam Hai Dong, Vietnam

12.02.2016 - Mishko

Pláž Cam Hai Dong, Vietnam

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »