ISSN 1336-6491 | Online: 2403 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29860
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17642)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12218)

Video-Foto Galéria - MAROKO 2014

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

MAROKO 2014

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 50.

15.12.2014 - ernesto

Cinque Terre

15.12.2014 - ernesto

Pohorie Rif

15.12.2014 - ernesto

Fes a jeho koželužne v strede

15.12.2014 - ernesto

Whiskey Morocc

15.12.2014 - ernesto

Večera na terase vo FESe

15.12.2014 - ernesto

Na ceste do Errachidie

15.12.2014 - ernesto

Tadžin

15.12.2014 - ernesto

Piesočná búrka na ceste do Merzougy

15.12.2014 - ernesto

Spanie v berberských stanoch v Merzouge

15.12.2014 - ernesto

Kaňon Todra

15.12.2014 - ernesto

Kaňon Todra s Mackom

15.12.2014 - ernesto

Ait Benhaddou

15.12.2014 - ernesto

Pod Jebel Toubkalom

15.12.2014 - ernesto

Cascades du Ouzoud

15.12.2014 - ernesto

Námestie v Meknes

15.12.2014 - ernesto

Vyrážame

15.12.2014 - ernesto

Čakačka na trajekt v Janove

15.12.2014 - ernesto

Bar na trajekte

15.12.2014 - ernesto

Jedna z mnohých trajektových chodieb

15.12.2014 - ernesto

Naša priestranná kajuta

15.12.2014 - ernesto

Welcome to Morocco

15.12.2014 - ernesto

Večerný Tanger

15.12.2014 - ernesto

Pohorie RIF

15.12.2014 - ernesto

Obedujeme v Ketame

15.12.2014 - ernesto

Medina vo FESe

15.12.2014 - ernesto

Luxusná večera na streche vo FESe

15.12.2014 - ernesto

Vysmiaty berberský obchodník

15.12.2014 - ernesto

Na ceste do Merzougy

15.12.2014 - ernesto

Pohodka v púšti

15.12.2014 - ernesto

Päť hviezda v Merzouge

15.12.2014 - ernesto

Čakanie na východ slnka

15.12.2014 - ernesto

A pome naspäť na motorky...

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »