Anketa:
Video-Foto Galéria - Ne�n� moto...
Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 102.
30.06.2016 - Viki30
30.01.2013 - Killbydeath
14.05.2009 - stiki2
14.05.2009 - Chara
10.08.2006 - FunThomas
10.04.2006 - JoeBlack
08.02.2006 - Killbydeath
04.02.2006 - Killbydeath
04.02.2006 - Killbydeath
30.11.2005 - Killbydeath
12.11.2005 - Killbydeath
20.10.2005 - Killbydeath
17.10.2005 - Killbydeath
26.08.2005 - Aurel
25.08.2005 - Aurel
17.08.2005 - manana
03.07.2005 - BOSS
01.07.2005 - majozx9r
07.06.2005 - Killbydeath
04.06.2005 - Killbydeath
02.06.2005 - Killbydeath
19.05.2005 - Killbydeath
18.05.2005 - Killbydeath
13.05.2005 - Killbydeath
11.05.2005 - Killbydeath
10.05.2005 - Killbydeath
05.05.2005 - Killbydeath
05.05.2005 - Killbydeath
03.05.2005 - Killbydeath
02.05.2005 - Killbydeath
28.04.2005 - Killbydeath
26.04.2005 - Killbydeath
Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
Ostatné GalérieRedakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!






