ISSN 1336-6491 | Online: 1247 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30912
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18175)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12737)

Video-Foto Galéria - Prvá míľa Liptova 2025

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Prvá míľa Liptova 2025

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 41.

18.05.2025 - robart

Zoradení za ružomberským Hotelom Kultúra

18.05.2025 - robart

Na konci Mostovej ulice tiež vládla jedna stopa

18.05.2025 - robart

Ťažký stroj s tradičným gaučom pre spolujazdca

18.05.2025 - robart

Vlajky musia byť

18.05.2025 - robart

Ťažký stroj zvládne len "ťažký" motorkár...

18.05.2025 - robart

Koža, cvoky a chróm

18.05.2025 - robart

Moderné dejiny umenia

18.05.2025 - robart

Indian je späť v plnej kráse, chladenie vodou vôbec nevadí

18.05.2025 - robart

Brutálne klasická nádrž v HD rozlíšení

18.05.2025 - robart

Trochu sociálnejší Harley

18.05.2025 - robart

Jedna z najpredávanejších motoriek tohto štýlu na SK

18.05.2025 - robart

Každý podľa svojej chuti, ja nesolím ;)

18.05.2025 - robart

Čisté bláznovstvo

18.05.2025 - robart

Orandžová reštrukturalizácia I.

18.05.2025 - robart

Orandžová reštrukturalizácia II.

18.05.2025 - robart

Kedy budú nové polepy ?

18.05.2025 - robart

Tradičný doprovodný stroj

18.05.2025 - robart

Homologizovaný vrkoč ECE 22.06

18.05.2025 - robart

Keď je v móde žiarivá

18.05.2025 - robart

Žltý naleštený letmák, čo je viac

18.05.2025 - robart

Aj malý YUKI vie mať štýl

18.05.2025 - robart

Číňan YUKI s motorom pôvodom v SUZUKI

18.05.2025 - robart

Koľko dovoleniek, toľko nálepiek

18.05.2025 - robart

Zlaté ráfiky a tradičná HRC kombinácia

18.05.2025 - robart

Farebné zátišie s Apriliami a tyrkysovým kolesom  z MT

18.05.2025 - robart

Remaj-sterované štyri valce

18.05.2025 - robart

Nechýba jedno X ?

18.05.2025 - robart

Ťažká mucha z Mikuláša

18.05.2025 - robart

Slovenský znak aj na hrnce!

18.05.2025 - robart

Jemná diakritika na S...

18.05.2025 - robart

jednostopý kamión od Hulíka

18.05.2025 - robart

Akože REBEL po Francúzsky?

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Kawasaki Good Times Tour

A-day-2025-side

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »