ISSN 1336-6491 | Online: 1586 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31781
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18559)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13222)

Video-Foto Galéria - Výlet do Ružindola na MOTO RUŽE

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Výlet do Ružindola na MOTO RUŽE

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 110.

Včera - gilbert

cesta cez Vinosady I internet

Včera - gilbert

cesta cez Vinosady II internet

Včera - gilbert

Ružindol internet

Včera - gilbert

pútač na tohtoročnú akciu

Včera - gilbert

skúter Tatran

Včera - gilbert

Jawa Pérák

Včera - gilbert

ČZ 350 4T

Včera - gilbert

Jawa 640 a Simson

Včera - gilbert

zátišie produktov z P. Bystrice a Kolárova I

Včera - gilbert

zátišie produktov z P. Bystrice a Kolárova II

Včera - gilbert

Triumph

Včera - gilbert

Pérák side

Včera - gilbert

2x Jawa

Včera - gilbert

Dnepr, či Ural side

Včera - gilbert

Výmena poznatkov s podobnými, dnes už americkými side

Včera - gilbert

medzivojnová a socialistická Jawa

Včera - gilbert

ľahká povojnová ČZ

Včera - gilbert

turistická výbava kývačky Jawa

Včera - gilbert

Pérák s dobovými doplnkami a zrejme originálnou značkou na prednom blatníku

Včera - gilbert

ďalší Pérák po renovácii

Včera - gilbert

GilWay zapadol do spoločnosti zaslúžilých približovadiel

Včera - gilbert

iné zátišie s Babettami

Včera - gilbert

Jawa Robot

Včera - gilbert

klasika z Kolárova

Včera - gilbert

2x Piaggio, nakoniec sa pristavil aj tretí

Včera - gilbert

ostatný typ ČZ, ktorý ukončil vývoj a výrobu v Strakoniciach

Včera - gilbert

Kývačka 2V 2T

Včera - gilbert

socialistické mladice z ČSSR a NDR, štátov, ktoré už neexistujú

Včera - gilbert

mladí ľudia radi prerábajú a debatujú

Včera - gilbert

štartovanie monštra z Východu

Včera - gilbert

klasika z ľava

Včera - gilbert

klasika z prava

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Ostatné Galérie
Motozem

Triumph-side-07-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »