Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 894 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31729
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18531)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13198)

Video-Foto Galéria - Výlet do kameňolomu pod Babou

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Výlet do kameňolomu pod Babou

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 79.

09.07.2025 - gilbert

na konci našej ulice šla kedysi dvojkoľajná železnica

09.07.2025 - gilbert

cesta šla vedľa nej až na stanicu Malé Tŕnie

09.07.2025 - gilbert

dnes je z nej len kúsok a koľajníc už tam niet

09.07.2025 - gilbert

chodieval som tam dokumentovať svoje výtvory

09.07.2025 - gilbert

tam kde je húština začínal jarok na odtok dažďovej vody z polí do potoka.

09.07.2025 - gilbert

zmizli koľaje, zmizli aj moje výtvory sú už len fotky

09.07.2025 - gilbert

tu už je dnes koniec cesty

09.07.2025 - gilbert

tu boli niekedy polia dnes je tam cesta na výpadovku

09.07.2025 - gilbert

objavil som volavku na love

09.07.2025 - gilbert

cesta je zahataná súkromným rančom a strelnicou, odbočka pokračuje smerom do prava

09.07.2025 - gilbert

obzretie sa k dedine, za chrbtom fotografa sa dnešná cesta odkláňa

09.07.2025 - gilbert

na pravo je spomínaný ranč

09.07.2025 - gilbert

smer k staničke Malé Tŕnie

09.07.2025 - gilbert

na ľavo sú zanedbané úseky bývalých polí

09.07.2025 - gilbert

sem tam sú aj obrábané úseky a poľné cesty k výpadovke na Pezinok

09.07.2025 - gilbert

táto nová cesta je vlasne na mieste koľajníc

09.07.2025 - gilbert

na ľavo je cesta na výpadovku a v popredí bývalá železničná stanička

09.07.2025 - gilbert

mapka presunu do paddocku v kameňolome pod Babou

09.07.2025 - gilbert

najnižšia plocha v starom kameňolome

09.07.2025 - gilbert

ešte zopár organizačných pokynov

09.07.2025 - gilbert

celkom sypmatický jednovalec BMW

09.07.2025 - gilbert

túto prestavanú Babettu som videl na viacerých mnou navštívených motorkových podujatiach

09.07.2025 - gilbert

tieto exempláre zrejme nepretekali

09.07.2025 - gilbert

skalní sa prišli tiež pochváliť svojimi miláčikmi

09.07.2025 - gilbert

veterány ciest a polí traktor Lamborghini I

09.07.2025 - gilbert

veterány ciest a polí supercar Lamborghini II

09.07.2025 - gilbert

na strednej terase

09.07.2025 - gilbert

vozidlá divákov I

09.07.2025 - gilbert

vozidlá divákov II

09.07.2025 - gilbert

aj títo sa zberajú už domov

09.07.2025 - gilbert

jednovalcový Ducati

09.07.2025 - gilbert

aj táto výprava sa chystá domov

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie

Vespa

Triumph-side-07-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »