Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1486 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29779
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17602)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12177)

Video-Foto Galéria - Výstava MOTOCYKEL 2014 v detailoch

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Výstava MOTOCYKEL 2014 v detailoch

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 49.

23.03.2014 - Cacao

 CB-ečka zošíhlela v páse, podsedalový rám je privarený a nie montovaný

23.03.2014 - Cacao

 1100-vka dostala na želanie zákazníkov vypletané kolesá a dva laufy

23.03.2014 - Cacao

 chladiace hadice na honde

23.03.2014 - Cacao

 chladiace hadice na yamahe

23.03.2014 - Cacao

 plasty na honde

23.03.2014 - Cacao

 plasty na triumphe

23.03.2014 - Cacao

 plasty na yamahe

23.03.2014 - Cacao

 doba plastová u ducati

23.03.2014 - Cacao

 ducati a doba platová po druhý krát

23.03.2014 - Cacao

 ducati vie utobiť so zadných stupačiek takéto výnimočné siamské dvojčatá

23.03.2014 - Cacao

 supačky v trocha inom vydaní

23.03.2014 - Cacao

 pozor na obrubníky, ale aj na slovenské cesty

23.03.2014 - Cacao

 tento svetlomet by si zaslúžil vlastný odborný komentár

23.03.2014 - Cacao

 možno najkraší kryt chladiča na výstave

23.03.2014 - Cacao

 bavorák si dovolil na nine t na uchytenie osky a brzdového strmeňa takýto extra štíhly diel

23.03.2014 - Cacao

 držiak blatníka na kafáčovi ducati - klasika ručná práca

23.03.2014 - Cacao

 držiak blatníka na kafáčovi bmw - moderna

23.03.2014 - Cacao

 ktm a ich pokroková kombinácia materiálov - oceľ crmo vo vnútri a chóm na povrchu, al zliatina, plast číry a zafarbený

23.03.2014 - Cacao

 rakúsky zmysel pre maximálny minimalizmus

23.03.2014 - Cacao

 podobnosť s F16 je čisto náhodná

23.03.2014 - Cacao

 priehľadná olejová vanička od kawasaki

23.03.2014 - Cacao

 husquarna má

23.03.2014 - Cacao

 naozaj

23.03.2014 - Cacao

 výborného dizajnéra

23.03.2014 - Cacao

 niečo ma tlačí a tlačí do pravého kolena

23.03.2014 - Cacao

 nemôžem si pomôcť, ale v tomto chaose tvarov sa mi nedarí nájsť tú pravú technickú krásu

23.03.2014 - Cacao

 aj pohľad na jeden z najkraších motorov sa dá zabiť takýmito ohyzdnými hadicami

23.03.2014 - Cacao

 taký sympatický stred palubovky a také pusto na okrajoch

23.03.2014 - Cacao

 plastami pokrytá nádrž na novom strome 1000

23.03.2014 - Cacao

 rozmýšľam, či to najkôr vyrobili alebo nakreslili - jedno aj  druhé mi pripadá zložité

23.03.2014 - Cacao

 keď mi rodičia pred XXXV rokmi kúpili bicykel značky Favorit, tiež mal takúto kabelku

23.03.2014 - Cacao

 kto asi môže byť cieľová skupina pre tkýto blatník - mv agusta

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »