Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2139 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28795
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17133)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11662)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (46)  [Verzia pre tlač] Tlač

Výstava MOTOCYKEL 2014 v detailoch

 Zdieľať

Pridané: 24.03.2014 Autor: Romoto
Čitatelia: 5639 [Novinky - Reportáž]

Tak ako po minulé roky, aj v tomto som si dovolil pozrieť sa na detaily na vystavených motocykloch, tentoraz cez Dominikov objektív. A ten je, na rozdiel od mojich subjektívnych názorov naozaj objektívny.

Seriál článkov - Motocykel v detailoch:

Všímal som si hlavne športové a športovo cestovné stroje, ktoré sú mi blízke. Zo skútrov som už vyrástol a na customy/cruisery ešte nedorástol. Takže týmto kategóriám sa vopred ospravedlňujem, nebudú tu zastúpené.

Zdá sa mi, že doba plastová pokračuje, a to hlavne na japonských strojoch. Tak isto mám dojem, že motorky sa v Číne nielen vyrábajú, ale už čoraz viacej aj dizajnujú. Výrobcovia (hlavne tí z východu) ako keby sa predbiehali, kto vyrobí motocykel s komplikovanejším dizajnom. Uznávam, že hľadanie stále nových tvarov je náročné a občas je hádam treba vyrobiť aj škaredšiu motorku, aby sa potom po nej dala vyrobiť aj pekná.

Mne osobne sa začínajú v poslednom čase viacej páčiť európske stroje ako tie z krajiny vychádzajúceho slnka. Tie „naše“ mi pripadajú menej komplikované, menej zaplastované, také viacej motorkárske. Výnimku možno tvorí Honda s 1100 CB-éčkou a krásnou SP-éčkou. Hlavne SP so zlatými kolesami, bojovými farbami a niekoľkými veľmi nápaditými prvkami vybočuje z obľúbenej čierno-čiernej kombinácie z posledného obdobia. Vlastný štýl designu si už roky drží Triumph a darí sa mu. Talianske motorky podľa mňa vždy patrili k tým najkrajším. Až na pár výnimiek to platí stále.

Dalo by sa ešte veľa subjektívne písať o dizajne. Takže menej slov a viacej obrázkov:

Toľko pohľad dizajnéra amatéra. Napriek mojej úpornej snahe mi toho ešte určite veľa uniklo. Táto moja reportáž je každoročne o tom, aby sme na motorkách hľadali hlavne to krásne. A toho je dosť na každom stroji. Občas sa však stane, že niektoré modely ako keby sa autorom nepodarili. O ich osude však nerozhoduje objektívna alebo subjektívna kritika, ale kupujúci. A tí aj zo zatracovaných strojov vedia urobiť predajný bestseller.

Ešte sa krátko vrátim k výbornej návštevnosti. Ako som sa dočítal na iných serveroch, (niektorí) bratia Česi boli z podobného záujmu verejnosti počas ich výstav nervózni. Že si nemohli sadnúť na motorku, kedy práve chceli, že bolo drahé vstupné, že sa museli pretláčať davmi a pod. Ja dúfam, že takáto vysoká účasť a určitá dávka tolerancie počas našej výstavy iba pomôže k rozvoju motorkárstva a hlavne k zlepšeniu vzťahov plechovkár verzus motorkár.

Prikladám aj pár dokumentárnych fotografií víťazov v jednotlivých kategóriách prestavieb. Súťaž organizoval Custom Chrome Europe. Sú to naozaj dokumentárne neprofesionálne zábery, lebo môj dvorný fotograf v tom čase už preháňal svoj nemotorový jednostopový bajk niekde po Karpatoch alebo po Inovci.

Pridané: 24.03.2014 Autor: Romoto Zdieľať

Seriál článkov - Motocykel v detailoch:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (46)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: