ISSN 1336-6491 | Online: 1281 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31586
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18465)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13121)

Video-Foto Galéria - Do Ázie! Na Aziatky!

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Do Ázie! Na Aziatky!

| 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 33 až 64 z cekového počtu: 89.

13.12.2013 - bubo008

Ranna hygiena pri jazere Ohrid (AL)

13.12.2013 - bubo008

Padnuty Harley aj so stastnym majitelom

13.12.2013 - bubo008

Albanskeho chlapca Nikolasa ucil Rasto poriadkumilovnosti

13.12.2013 - bubo008

Grecko je asi drsna krajina

13.12.2013 - bubo008

Casnicka Helena Trojska z Alexandropolis

13.12.2013 - bubo008

Spanie v Alexadropoulis v ohrade z motoriek

13.12.2013 - bubo008

Alternator dobre nedobija...

13.12.2013 - bubo008

Turecka hranica

13.12.2013 - bubo008

Turecko - dalsia odskrtnuta krajina

13.12.2013 - bubo008

Vsade inde nas stopuju, iba v Turecku duria

13.12.2013 - bubo008

Imer a Hasan poznali Mira Stocha, ako spravni fanusikovia Fenerbahce

13.12.2013 - bubo008

V Istanbule, pred mostom do Azie cez uzinu Bospor

13.12.2013 - bubo008

V reštaurácii u Abooovcov na okraji Istanbulu

13.12.2013 - bubo008

Leyla a jej bohovskyyy kebab

13.12.2013 - bubo008

Takto nocuju drsni harleyaci

13.12.2013 - bubo008

Najdi motorkara

13.12.2013 - bubo008

Kupim Ti papuce picooo...

13.12.2013 - bubo008

V Azii to je hned ine kupanie

13.12.2013 - bubo008

Pozvanie na ranny caj od Hasana a jeho rodiny

13.12.2013 - bubo008

V tomto varili caj

13.12.2013 - bubo008

Istanbulsky Grand Bazar

13.12.2013 - bubo008

Farebny Grand Bazar

13.12.2013 - bubo008

Kupil som tam frajerske biele  krivaky pre moje baby

13.12.2013 - bubo008

Na tureckom bazare, v tureckom sede, s tureckym cajom a tureckym medom

13.12.2013 - bubo008

Za jazdy Istanbulom mi chlapik z iduceho auta podal modlitebny tashib - for luck vraj, tak som si ho nechal, ako talizman

13.12.2013 - bubo008

Uz poznam okrem Absurdistanu, Bazsmekistanu aj dalsi stan

13.12.2013 - bubo008

Spojka odisla definitivne...

13.12.2013 - bubo008

...tak som aspon zahral susedom...

13.12.2013 - bubo008

...hral som sladaciky...

13.12.2013 - bubo008

...dobre som hral.

13.12.2013 - bubo008

Hladame servis...

13.12.2013 - bubo008

...hovno sme nasli...

 

| 1 2 3 |

Ostatné Galérie

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »