ISSN 1336-6491 | Online: 1972 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29864
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dakar 2014 – 5. etapa - Chilecito - Tucumán - Etapa plná blúdenia zamiešala karty, Coma ide do vedenia, naši dostali hodinové penalizácie

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 41.

10.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 - 5. etapa - Francisco Chaleco Lopez
Dakar 2014 - 5. etapa - Francisco...

10.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 - 5. etapa - Jakub Przygonski

10.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 - 5. etapa - Jakub Przygonski
Dakar 2014 - 5. etapa - Jakub Przygonski

10.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 - 5. etapa - Jordi Viladoms

10.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 - 5. etapa - Marc Coma
Dakar 2014 - 5. etapa - Marc Coma

10.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 - 5. etapa - Marc Coma

10.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 - 5. etapa - David Casteu
Dakar 2014 - 5. etapa - David Casteu

10.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 - 5. etapa - Ivan Jakeš
Dakar 2014 - 5. etapa - Ivan Jakeš

10.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 - 5. etapa - Ivan Jakeš

10.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 - 5. etapa - Štefan Svitko
Dakar 2014 - 5. etapa - Štefan...

10.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 - 5. etapa - HENK KNUIMAN

10.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 - 5. etapa - RIAAN VAN NIEKERK ZAF

10.01.2014 - MCH PHOTO

Dakar 2014 - 5. etapa - Ivan Jakeš
Dakar 2014 - 5. etapa - Ivan Jakeš

10.01.2014 - MCH PHOTO

Dakar 2014 - 5. etapa - Ivan Jakeš

10.01.2014 - MCH PHOTO

Dakar 2014 - 5. etapa - Ivan Jakeš
Dakar 2014 - 5. etapa - Ivan Jakeš

10.01.2014 - MCH PHOTO

Dakar 2014 - 5. etapa - Ivan Jakeš
Dakar 2014 - 5. etapa - Ivan Jakeš

10.01.2014 - MCH PHOTO

Dakar 2014 - 5. etapa - Ivan Jakeš
Dakar 2014 - 5. etapa - Ivan Jakeš

09.01.2014 - Honda HRC Team

Dakar 2014 - 5. etapa - Joan Barreda Bort

09.01.2014 - Honda HRC Team

Dakar 2014 - 5. etapa - Chavier Pizzolito

09.01.2014 - Honda HRC Team

Dakar 2014 - 5. etapa - Helder Rodrigues

09.01.2014 - Speedbrain team

Dakar 2014 - 5. etapa - JOAN BARREDA BORT (ESP)

09.01.2014 - Speedbrain team

Dakar 2014 - 5. etapa - Chavo Salvatierra

09.01.2014 - Speedbrain team

Dakar 2014 - 5. etapa -  Jeremias Israel
Dakar 2014 - 5. etapa - Jeremias...

09.01.2014 - Speedbrain team

Dakar 2014 - 5. etapa -  Jeremias Israel
Dakar 2014 - 5. etapa - Jeremias...

09.01.2014 - Speedbrain team

Dakar 2014 - 5. etapa - Paolo Ceci

09.01.2014 - Speedbrain team

Dakar 2014 - 5. etapa - PAULO GONCALVES (PRT)

09.01.2014 - Speedbrain team

Dakar 2014 - 5. etapa

09.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 5. etapa

09.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 5. etapa

09.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 5. etapa

09.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 5. etapa

09.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 5. etapa

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »