ISSN 1336-6491 | Online: 1409 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29890
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17657)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12233)

Video-Foto Galéria

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dakar 2014 – 9. etapa - Uyuni - Iquique - Barreda penalizovaný, slováci 4. a 6. miesto a posúvajú sa na hranicu TOP10 celkového poradia!

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 36.

14.01.2014 - SP Moto Tím

Dakar 2014 – 9. etapa - David Pabiška

14.01.2014 - SP Moto Tím

Dakar 2014 – 9. etapa - David Pabiška

14.01.2014 - SP Moto Tím

Dakar 2014 – 9. etapa - Štefan Svitko

14.01.2014 - Sherco PRESS

Dakar 2014 - 9. etapa - Alain Duclos
Jazdec značky <b>Sherco</b> - <b>Alain Duclos</b>, ktorý na tohtoročnom Dakare zaknihoval aj etapové víťazstvo a bol na 4. mieste absolútneho poradia musel včera vzdať. Dôvodom boli technické problémy jeho motorky (rozbité čerpadlo) Aj keď ho na etape ťahal jeho tímový kolega, nakoniec to vzdali. Záverečný úsek v dunách sa určite ťahaním prejsť nedal a tak to Alain vzdal. Je to veľká škoda, lebo Alain dokazoval že aj značka Sherco môže výrazne zamiešať poradie na Dakare.
Dakar 2014 - 9. etapa - Alain Duclos ...

14.01.2014 - J. Topor

Dakar 2014 - 9. etapa - 9. etapa - autor_ J. Topor

14.01.2014 - J. Topor

Dakar 2014 - 9. etapa - 9. etapa - autor_ J. Topor

14.01.2014 - J. Topor

Dakar 2014 - 9. etapa - 9. etapa - autor_ J. Topor

14.01.2014 - J. Topor

Dakar 2014 - 9. etapa - 9. etapa - tunel v kamennej hore - autor_ J. Topor

14.01.2014 - Štefan Svitko fanklub

Dakar 2014 - Štefan Svitko

14.01.2014 - Honda HRC Team

Dakar 2014 - 9. etapa - Joan Barreda Bort
Dakar 2014 - 9. etapa - Joan Barreda...

14.01.2014 - Honda HRC Team

Dakar 2014 - 9. etapa - Helder Rodrigues
Dakar 2014 - 9. etapa - Helder...

14.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 - 9. etapa - Marc Coma
Dakar 2014 - 9. etapa - Marc Coma

14.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 - 9. etapa - Marc Coma
Dakar 2014 - 9. etapa - Marc Coma

14.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 - 9. etapa - Jordi Viladoms
Dakar 2014 - 9. etapa - Jordi Viladoms

14.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 - 9. etapa - Jakub Przygonski
Dakar 2014 - 9. etapa - Jakub Przygonski

14.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 - 9. etapa - Jakub Przygonski
Dakar 2014 - 9. etapa - Jakub Przygonski

14.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 9. etapa

14.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 9. etapa

14.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 9. etapa - Laia Sanz

14.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 9. etapa

14.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 9. etapa

14.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 9. etapa

14.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 9. etapa

14.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 9. etapa

14.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 9. etapa

14.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 9. etapa

14.01.2014 - Honda HRC Team

Dakar 2014 - 9. etapa - Laia Sanz

14.01.2014 - Honda HRC Team

Dakar 2014 - 9. etapa - Joan Barreda Bort

14.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 9. etapa - Cytil Despres

14.01.2014 - Honda HRC Team

Dakar 2014 - 9. etapa - Pizzolito

14.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 9. etapa - Joan Barreda Bort

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »