ISSN 1336-6491 | Online: 1972 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29864
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dakar 2014 – 11. etapa - Antofagasta - El Salvador - Coma penalizovaný, slováci 7. a 9. miesto v etape

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 41.

16.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 – 11. etapa - Štefan Svitko
Dakar 2014 – 11. etapa - Štefan...

16.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 – 11. etapa - Štefan Svitko
Dakar 2014 – 11. etapa - Štefan...

16.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 – 11. etapa - Ivan Jakeš
Dakar 2014 – 11. etapa - Ivan...

16.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 – 11. etapa - Ivan Jakeš
Dakar 2014 – 11. etapa - Ivan...

16.01.2014 - SP Moto Tim

Dakar 2014 – 11. etapa - Štefan Svitko

16.01.2014 - SP Moto Tim

Dakar 2014 – 11. etapa - Štefan Svitko

16.01.2014 - SP Moto Tim

Dakar 2014 – 11. etapa - Štefan Svitko

16.01.2014 - SP Moto Tim

Dakar 2014 – 11. etapa - David Pabiška

16.01.2014 - SP Moto Tim

Dakar 2014 – 11. etapa - David Pabiška

16.01.2014 - SP Moto Tim

Dakar 2014 – 11. etapa - David Pabiška

16.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 – 11. etapa - Marc Coma
Dakar 2014 – 11. etapa - Marc...

16.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 – 11. etapa - Marc Coma

16.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 – 11. etapa - Marc Coma

16.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 – 11. etapa - Jordi Viladoms

16.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 – 11. etapa - Jakub Przygonski

16.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 – 11. etapa - Jakub Przygonski
Dakar 2014 – 11. etapa - Jakub...

16.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 – 11. etapa - RIAAN VAN NIEKERK

16.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 – 11. etapa - RIAAN VAN NIEKERK

16.01.2014 - SP Moto Tim

Dakar 2014 – 11. etapa - 11. etapa je za nami a obaja naši borci sú v bivaku El Salvador! David dokončil etapu na 21. pozíciu a v celkovom poradí teraz figuruje na 16. mieste. Štefan došiel 8. a celkovo je 9. Motorky utrpeli pár šrámov pri prejazdy kamennými úsekmi. Na to v akom stave sú po etape ráfiky sa môžete pozrieť na fotografiách.

16.01.2014 - SP Moto Tim

Dakar 2014 – 11. etapa - 11. etapa je za nami a obaja naši borci sú v bivaku El Salvador! David dokončil etapu na 21. pozíciu a v celkovom poradí teraz figuruje na 16. mieste. Štefan došiel 8. a celkovo je 9. Motorky utrpeli pár šrámov pri prejazdy kamennými úsekmi. Na to v akom stave sú po etape ráfiky sa môžete pozrieť na fotografiách.

16.01.2014 - SP Moto Tim

Dakar 2014 – 11. etapa - 11. etapa je za nami a obaja naši borci sú v bivaku El Salvador! David dokončil etapu na 21. pozíciu a v celkovom poradí teraz figuruje na 16. mieste. Štefan došiel 8. a celkovo je 9. Motorky utrpeli pár šrámov pri prejazdy kamennými úsekmi. Na to v akom stave sú po etape ráfiky sa môžete pozrieť na fotografiách.

16.01.2014 - SP Moto Tim

Dakar 2014 – 11. etapa - 11. etapa je za nami a obaja naši borci sú v bivaku El Salvador! David dokončil etapu na 21. pozíciu a v celkovom poradí teraz figuruje na 16. mieste. Štefan došiel 8. a celkovo je 9. Motorky utrpeli pár šrámov pri prejazdy kamennými úsekmi. Na to v akom stave sú po etape ráfiky sa môžete pozrieť na fotografiách.

16.01.2014 - SP Moto Tim

Dakar 2014 – 11. etapa - 11. etapa je za nami a obaja naši borci sú v bivaku El Salvador! David dokončil etapu na 21. pozíciu a v celkovom poradí teraz figuruje na 16. mieste. Štefan došiel 8. a celkovo je 9. Motorky utrpeli pár šrámov pri prejazdy kamennými úsekmi. Na to v akom stave sú po etape ráfiky sa môžete pozrieť na fotografiách.

16.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 11. etapa - MARC COMA (ESP)

16.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 11. etapa - Ivan Jakeš

16.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 11. etapa - JUAN PEDRERO GARCIA (ESP)

16.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 11. etapa - DAVID CASTEU (FRA)

16.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 11. etapa - MICHAEL METGE (FRA)

16.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 11. etapa - XAVIER DE SOULTRAIT (FRA)

16.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 11. etapa -

16.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 11. etapa - HELDER RODRIGUES (PRT)

16.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 11. etapa - CYRIL DESPRES (FRA)

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »