Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1917 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29864
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dakar 2015 – 6. etapa - Antofagasta - Iquique - Penalizácie menia celkové poradie - Jakeš 12, Svitko 8. miesto!

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 25.

09.01.2015 - Štefan Svitko fanklub

Dakar 2015 – 6. etapa - Štefan Svitko
Dakar 2015 – 6. etapa - Štefan...

09.01.2015 - Štefan Svitko fanklub

Dakar 2015 - 6. etapa - Štefan Svitko
Dakar 2015 - 6. etapa - Štefan...

09.01.2015 - Štefan Svitko fanklub

Dakar 2015 - 6. etapa - Štefan Svitko

09.01.2015 - Štefan Svitko fanklub

Dakar 2015 - 6. etapa - Štefan Svitko

09.01.2015 - Štefan Svitko fanklub

Dakar 2015 – 6. etapa - Štefan Svitko   (c) AP Photo/Felipe Dana
Dakar 2015 – 6. etapa - Štefan...

09.01.2015 - Štefan Svitko fanklub

Pneumatiky do Bolívie nachystané, označené.

vysvetlivky: vzhľadom na to, že zajtra sa pôjde maratónska etapa (t.j. po dojazde do cieľa jazdcom nebudú môcť pomáhať ich teamy, ale iba jazdci sami sebe navzájom). Pneumatiky sa museli "zaplombovať" tou žltou nálepkou, ktorú vidieť na obrázku. Takisto podobne ako motory (tie sú zaplombované už od začiatku preteku, ale nie nálepkou )...

09.01.2015 - Ivan Jakeš - fanklub

Dakar 2015 - deň voľna - Ivan Jakeš

09.01.2015 - Ivan Jakeš - fanklub

Dakar 2015 - deň voľna - Ivan Jakeš

09.01.2015 - Ivan Jakeš - fanklub

Dakar 2015 - deň voľna - Ivan Jakeš

09.01.2015 - Ivan Jakeš - fanklub

Dakar 2015 - deň voľna - Ivan Jakeš

09.01.2015 - Ivan Jakeš - fanklub

Dakar 2015 - deň voľna - Ivan Jakeš

09.01.2015 - Ivan Jakeš - fanklub

Dakar 2015 - deň voľna - Ivan Jakeš

09.01.2015 - Ivan Jakeš - fanklub

Dakar 2015 - deň voľna - Ivan Jakeš

09.01.2015 - Ivan Jakeš - fanklub

Dakar 2015 - deň voľna - Ivan Jakeš - Dnes trošku aj oceán a relax, zajtra opäť do práce

09.01.2015 - Ivan Jakeš - fanklub

Dakar 2015 - deň voľna - Ivan Jakeš - Dobré ráno

09.01.2015 - Awia

Dakar 2015 – 6. etapa - Ivan Jakeš

09.01.2015 - Awia

Dakar 2015 – 6. etapa - Ivan Jakeš

09.01.2015 - Štefan Svitko fanklub

Dakar 2015 – 6. etapa - Štefan Svitko
Dakar 2015 – 6. etapa - Štefan...

09.01.2015 - Štefan Svitko fanklub

Dakar 2015 – 6. etapa - Štefan Svitko
Dakar 2015 – 6. etapa - Štefan...

09.01.2015 - Štefan Svitko fanklub

Dakar 2015 – 6. etapa - Štefan Svitko
Dakar 2015 – 6. etapa - Štefan...

09.01.2015 - Štefan Svitko fanklub

Dakar 2015 – 6. etapa - Štefan Svitko
Dakar 2015 – 6. etapa - Štefan...

09.01.2015 - Štefan Svitko fanklub

Dakar 2015 – 6. etapa - Štefan Svitko
Dakar 2015 – 6. etapa - Štefan...

09.01.2015 - Štefan Svitko fanklub

Dakar 2015 – 6. etapa - Štefan Svitko a jeho doprovodný tím - Tá duna v pozadí je naozaj obrovská

09.01.2015 - Štefan Svitko fanklub

Dakar 2015 – 6. etapa - Štefan Svitko
Dakar 2015 – 6. etapa - Štefan...

09.01.2015 - Štefan Svitko fanklub

Števo dorazil v poriadku do bivaku v Iquique. Dnes sa mu šlo dobre, celú etapu jazdil s Rodriguesom a Goncalvesom. 40km pred cieľom mu ušli v prašnom úseku s fesh-feshom. Motorka vyzerá OK aj keď mal dnes ľahší pád. Zajtra ju Zlatoš poriadne pozrie, oddýchneme, konečne sa vyspíme a ideme ďalej.  FOTO: výhľad na duny priamo z jedálne

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »