ISSN 1336-6491 | Online: 1949 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17614)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)

Video-Foto Galéria

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dakar 2019 - Price víťazom poslednej etapy aj Dakaru, 18. triumf pre KTM - 10. etapa - Pisco - Lima

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 23.

18.01.2019 - Toby Price fb

Toby Price ostrihaný po stávke - keďže skončil v TOP5 Laia Sanz ho ostrihal - Dakar 2019

17.01.2019 - dakar.com

Dakar 2019 - 10. etapa - Price víťazom etapy i Dakaru, 18. triumf pre KTM - Pisco - Lima

17.01.2019 - dakar.com

Dakar 2019 - 10. etapa - Price víťazom etapy i Dakaru, 18. triumf pre KTM - Pisco - Lima

17.01.2019 - dakar.com

Pablo Quintanilla v cieli - Dakar 2019 - 10. etapa - Price víťazom etapy i Dakaru, 18. triumf pre KTM - Pisco - Lima

17.01.2019 - dakar.com

Toby Price a Pablo Quintanilla (po páde prišiel o šancu na víťazstvo i pódium)  - Dakar 2019 - 10. etapa - Price víťazom etapy i Dakaru, 18. triumf pre KTM - Pisco - Lima

17.01.2019 - dakar.com

Toby Price a Matthias Walkner - Dakar 2019 - 10. etapa - Price víťazom etapy i Dakaru, 18. triumf pre KTM - Pisco - Lima

17.01.2019 - dakar.com

Dakar 2019 - 10. etapa - Price víťazom etapy i Dakaru, 18. triumf pre KTM - Pisco - Lima

17.01.2019 - dakar.com

Anastasia Nifontova prvá žena v cieli bez asistencie - Dakar 2019 - 10. etapa - Price víťazom etapy i Dakaru, 18. triumf pre KTM - Pisco - Lima

17.01.2019 - dakar.com

Sam Sunderland a Laia Sanz - Dakar 2019 - 10. etapa - Price víťazom etapy i Dakaru, 18. triumf pre KTM - Pisco - Lima

17.01.2019 - dakar.com

Anastasia Nifontova prvá žena v cieli bez asistencie - Dakar 2019 - 10. etapa - Price víťazom etapy i Dakaru, 18. triumf pre KTM - Pisco - Lima

17.01.2019 - dakar.com

Anastasia Nifontova prvá žena v cieli bez asistencie - Dakar 2019 - 10. etapa - Price víťazom etapy i Dakaru, 18. triumf pre KTM - Pisco - Lima

17.01.2019 - dakar.com

KTM - Dakar 2019 - 10. etapa - Price víťazom etapy i Dakaru, 18. triumf pre KTM - Pisco - Lima

17.01.2019 - dakar.com

Dakar 2019 - 10. etapa - Price víťazom etapy i Dakaru, 18. triumf pre KTM - Pisco - Lima

17.01.2019 - dakar.com

Xavier de Soultrait - Dakar 2019 - 10. etapa - Price víťazom etapy i Dakaru, 18. triumf pre KTM - Pisco - Lima

17.01.2019 - dakar.com

Toby Price - Dakar 2019 - 10. etapa - Price víťazom etapy i Dakaru, 18. triumf pre KTM - Pisco - Lima

17.01.2019 - dakar.com

Toby Price - Dakar 2019 - 10. etapa - Price víťazom etapy i Dakaru, 18. triumf pre KTM - Pisco - Lima

17.01.2019 - dakar.com

Dakar 2019 - 10. etapa - Price víťazom etapy i Dakaru, 18. triumf pre KTM - Pisco - Lima

17.01.2019 - dakar.com

Andrew Short  - Dakar 2019 - 10. etapa - Price víťazom etapy i Dakaru, 18. triumf pre KTM - Pisco - Lima

17.01.2019 - dakar.com

Oriol Mena - Dakar 2019 - 10. etapa - Price víťazom etapy i Dakaru, 18. triumf pre KTM - Pisco - Lima

17.01.2019 - dakar.com

Laia Sanz - Dakar 2019 - 10. etapa - Price víťazom etapy i Dakaru, 18. triumf pre KTM - Pisco - Lima

17.01.2019 - dakar.com

Sam Sunderland - Dakar 2019 - 10. etapa - Price víťazom etapy i Dakaru, 18. triumf pre KTM - Pisco - Lima

17.01.2019 - dakar.com

Jose Ignacio Cornejo Florimo - Dakar 2019 - 10. etapa - Price víťazom etapy i Dakaru, 18. triumf pre KTM - Pisco - Lima

17.01.2019 - dakar.com

Dakar 2019 - 10. etapa - Price víťazom etapy i Dakaru, 18. triumf pre KTM - Pisco - Lima

 

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »