ISSN 1336-6491 | Online: 3480 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29842
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17634)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12208)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg motoriek

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Motocykle GAS GAS

Kategória:Model:Rok:
2020:
 EnduroFOTO GAS GAS EC 2502020
 EnduroFOTO GAS GAS EC 3002020
 EnduroFOTO GAS GAS Enduro GP 300 NOVINKA 20202020
2019:
 EnduroFOTO GAS GAS EC 2502019
 EnduroFOTO GAS GAS EC 3002019
2018:
 EnduroFOTO GAS GAS EC 250 NOVINKA 20182018
 EnduroFOTO GAS GAS EC 300 NOVINKA 20182018
2017:
 EnduroFOTO GAS GAS EC 250 NOVINKA 20172017
 EnduroFOTO GAS GAS EC 300 NOVINKA 20172017
2015:
 EnduroFOTO GAS GAS EC 300 E2015
 EnduroFOTO GAS GAS EC 300 F NOVINKA 20152015
 TrialFOTO GAS GAS Randonne 1252015
 TrialFOTO GAS GAS TX Randonne 2002015
2014:
 EnduroFOTO GAS GAS EC 300 F2014
 TrialFOTO GAS GAS Randonne 1252014
 TrialFOTO GAS GAS TX Randonne 2002014
2013:
 EnduroFOTO GAS GAS EC 125 RACING NOVINKA 20132013
 EnduroFOTO GAS GAS EC 2502013
 EnduroFOTO GAS GAS EC 250 F2013
 EnduroFOTO GAS GAS EC 250 RACING2013
 EnduroGAS GAS EC 3002013
 EnduroFOTO GAS GAS EC 300 F2013
 EnduroFOTO GAS GAS EC 300 Racing2013
 EnduroFOTO GAS GAS EC-Raid2013
 EnduroFOTO GAS GAS EC450 F2013
 TrialFOTO GAS GAS Randonne 1252013
2012:
 EnduroFOTO GAS GAS EC 2502012
 EnduroGAS GAS EC 300 NOVINKA 20122012
2011:
 EnduroFOTO GAS GAS EC 300 E NOVINKA 20112011
2009:
 EnduroFOTO GAS GAS EC 2502009
 SupermotoFOTO GAS GAS SM 4502009
 SupermotoFOTO GAS GAS SM 5152009
 SupermotoFOTO GAS GAS SM Halley 1252009
 SupermotoFOTO GAS GAS SM Halley 4502009
2005:
 TrialGAS GAS 125 PRO2005
 TrialGAS GAS 200 PRO2005
 TrialGAS GAS 280 PRO2005
 TrialGAS GAS 300 PRO2005
2004:
 EnduroGAS GAS EC 1252004
 EnduroGAS GAS EC 2002004
 EnduroGAS GAS EC 2502004
 EnduroGAS GAS EC 3002004
 EnduroGAS GAS EC Boy 502004
 EnduroGAS GAS EC FSE 4502004
 EnduroGAS GAS EC Rookie 502004
 CrossGAS GAS MC 1252004
 CrossGAS GAS MC 2502004
 CrossGAS GAS Pampera 1252004
 CrossGAS GAS Pampera 2502004
 CrossGAS GAS Pampera 2802004
 SupermotoGAS GAS SM 1252004
 SupermotoGAS GAS SM 2502004
 SupermotoGAS GAS SM 4502004
 SupermotoGAS GAS SM 502004
 TrialGAS GAS TXT Boy 502004
 TrialGAS GAS TXT Pro 1252004
 TrialGAS GAS TXT Pro 2002004
 TrialGAS GAS TXT Pro 2502004
 TrialGAS GAS TXT Pro 2802004
 TrialGAS GAS TXT Pro 3002004
 TrialGAS GAS TXT Rookie 502004
2002:
 EnduroGAS GAS EC 1252002
 EnduroGAS GAS EC 2002002
 EnduroGAS GAS EC 2502002
 EnduroGAS GAS EC 3002002
 EnduroGAS GAS EC 50 Rookie2002
 EnduroGAS GAS EC Boy 502002
 EnduroGAS GAS EC Boy 50 (s výkonovým kitom)2002
 EnduroGAS GAS Pampera 2502002
 SupermotoGAS GAS SM 1252002
 SupermotoGAS GAS SM 2502002
 SupermotoGAS GAS SM 400 FSE2002
 SupermotoGAS GAS SM 50 Rookie2002
 TrialGAS GAS TXT Boy 502002
 TrialGAS GAS TXT Boy 50 (s výkonovým kitom)2002
2001:
 EnduroGAS GAS Enducross EC 3002001
 TrialGAS GAS Pampera 1252001
 TrialGAS GAS Pampera 2502001
 TrialGAS GAS TXT 3212001
2000:
 TrialGAS GAS Pampera 1252000
1999:
 TrialGAS GAS Pampera 1251999
1998:
 EnduroGAS GAS Pampera1998
1997:
 EnduroGAS GAS Pampera 1251997

Porovnanie motocyklov:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »