ISSN 1336-6491 | Online: 3077 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29849
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg motoriek

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Motocykle Gilera

Kategória:Model:Rok:
2015:
 SkúterFOTO Gilera Nexus 3002015
2014:
 SkúterFOTO Gilera Nexus 3002014
2013:
 SkúterFOTO Gilera GP 8002013
 SkúterFOTO Gilera Nexus 500i.e.2013
2012:
 SkúterFOTO Gilera Fuoco 5002012
 SkúterFOTO Gilera Runner SP 50 White Soul NOVINKA 20122012
2011:
 SkúterFOTO Gilera Fuoco 5002011
 SkúterGilera Nexus 500i.e.2011
2010:
 SkúterFOTO Gilera Fuoco 5002010
 SkúterGilera Nexus 5002010
2009:
 SkúterFOTO Gilera Fuoco 5002009
 SkúterFOTO Gilera GP 800 NOVINKA 20092009
 SkúterGilera Nexus 5002009
2008:
 SkúterFOTO Gilera Fuoco 5002008
 SkúterGilera Nexus 5002008
2007:
 SkúterFOTO Gilera Fuoco 5002007
2005:
 EnduroGilera 50 RCR2005
 SkúterGilera 50 Runner Racing Replica2005
 SupermotoFOTO Gilera 50 SMT2005
 SkúterFOTO Gilera DNA 1252005
 EnduroGilera DNA 502005
 SkúterFOTO Gilera Nexus 5002005
 SkúterGilera Runner Pure Jet 502005
 SkúterGilera Runner SP 502005
 SkúterGilera Runner VX 1252005
 SkúterFOTO Gilera Runner VXR 2002005
 SkúterGilera Stalker2005
2004:
 SkúterFOTO Gilera DNA 1252004
2003:
 SkúterFOTO Gilera DNA 1252003
2002:
 Chopper/CruiserGilera Coguar 1252002
 SkúterFOTO Gilera DNA 1252002
 SkúterGilera DNA 1802002
 SkúterFOTO Gilera DNA 502002
 EnduroGilera GSM 502002
 EnduroGilera H@K 502002
 SuperšportGilera SuperSport 6002002
 EnduroGilera Zulu 502002
2001:
 SkúterFOTO Gilera DNA 1252001
1992:
 EnduroFOTO Gilera 600 Nordwest1992
 EnduroGilera 600 Nordwest (škrtená verzia 20.14 kW)1992
 EnduroFOTO Gilera RC 600 C1992
 EnduroFOTO Gilera RC 600 C (škrtená verzia 20.14 kW)1992
 NaháčGilera Saturno 5001992
1991:
 EnduroFOTO Gilera RC 600 c1991
 NaháčGilera Saturno 5001991
 EnduroFOTO Gilera XR2 Marathon 1251991
1990:
 EnduroFOTO Gilera RC 6001990
 NaháčGilera Saturno 5001990
 EnduroFOTO Gilera XR2 Marathon 1251990
 EnduroGilera XRT 6001990
 EnduroGilera XRT 600 (škrtená verzia 20.14 kW)1990
1989:
 EnduroGilera 350 Dakota1989
 NaháčGilera Saturno 5001989
 EnduroFOTO Gilera XRT 6001989
 EnduroGilera XRT 600 (škrtená verzia 20.14 kW)1989
1988:
 EnduroFOTO Gilera 350 Dakota1988
 EnduroFOTO Gilera 500 Dakota1988
 CestovnáGilera NGR 2501988
 CestovnáGilera NGR 250 (škrtená verzia 15.67 kW)1988
 EnduroGilera RV 2001988
 EnduroGilera RX 200 Arizona1988
 EnduroGilera RX 200 Enduro1988
1987:
 EnduroFOTO Gilera 350 Dakota1987
 CestovnáGilera NGR 2501987
 CestovnáGilera NGR 250 (škrtená verzia 20.14 kW)1987
 EnduroGilera RV 2001987
 EnduroGilera RX 200 Arizona1987
 EnduroGilera RX 200 Enduro1987
1986:
 CestovnáGilera NGR 2501986
 CestovnáGilera NGR 250 (škrtená verzia 20.14 kW)1986
 EnduroGilera RV 2001986
 EnduroGilera RX 200 Arizona1986
 EnduroGilera RX 200 Enduro1986
1976:
 KlasikaGilera 150 Strada1976
1975:
 KlasikaGilera 150 Strada1975
1974:
 KlasikaGilera 150 Strada1974
1973:
 KlasikaGilera 125 Strada1973
 KlasikaGilera 150 Strada1973
1972:
 KlasikaGilera 125 Strada1972
 KlasikaGilera 150 Strada1972
aci-03-main

Porovnanie motocyklov:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »