ISSN 1336-6491 | Online: 3068 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29835
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17630)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg motoriek

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Motocykle Sherco

Kategória:Model:Rok:
2019:
 EnduroFOTO Sherco 300 SE-R2019
2016:
 EnduroFOTO Sherco 300 SE2016
2015:
 EnduroFOTO Sherco 300 SE2015
 EnduroFOTO Sherco 300 SEF NOVINKA 20152015
2012:
 EnduroFOTO Sherco X-Ride 2902012
2005:
 TrialSherco 0.5 Kid2005
 TrialSherco 0.82005
 TrialSherco 1.252005
 TrialSherco 2.02005
 TrialSherco 2.52005
 EnduroSherco 2.5i Enduro2005
 TrialSherco 2.92005
 TrialSherco 3.22005
 EnduroSherco 4.5i Enduro2005
 EnduroSherco 50 CC Enduro2005
 SupermotoSherco 50 CC SM2005
 SupermotoSherco Champion 50 CC SM2005
 EnduroSherco CityCorp 125 Enduro2005
 SupermotoSherco CityCorp 125 Supermotard2005
 SupermotoSherco Ipone 50 CC SM2005
 EnduroSherco Shark 50 CC Enduro2005
 SupermotoSherco Shark 50 CC SM2005
2004:
 CrossSherco 0.5 Trial2004
 CrossSherco 0.8 Trial2004
 CrossSherco 1.25 Trial2004
 TrialSherco 2.0 Trial2004
 TrialSherco 2.5 Trial2004
 TrialSherco 2.9 Trial2004
 EnduroSherco CityCorp 125 4T Enduro2004
 SupermotoSherco CityCorp 125 4T Super motard2004
 EnduroSherco Enduro 50 cc2004
 SupermotoSherco Supermotard 50 cc2004
2002:
 TrialSherco 0.52002
 TrialSherco 1.252002
 TrialSherco 2.02002
 TrialSherco 2.52002
 TrialSherco 2.92002
2001:
 TrialSherco Trial 2.92001
Yamaha Posledná šanca

Porovnanie motocyklov:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »