ISSN 1336-6491 | Online: 2603 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaHonda MSX 125 2016 Odstráň z porovnaniaYamaha FZ6 S2 2010
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaYamaha
Model:MSX 125FZ6 S2
Rok:20162010
Novinka:NOVINKA 2016
Kategória:NaháčNaháč
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:124.9 ccm600 ccm
Max. výkon:9.79 k (7.20 kW) / 7000 ot.97.9 k (72.0 kW) / 12000 ot.
Max. krútiaci moment:10.9 Nm / 5500 ot.63 Nm / 10000 ot.
Kompresný pomer:9.3 : 1
Vŕtanie x Zdvih:52,4 mm x 57,9 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:OHC (2V)DOHC (4V)
Chladenie:vzduchomkvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 4-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Brzdy vpredu:kotúčová dvojpiestikovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:220 mm
Pneu vpredu:120/70-12120/70ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:190 mm256 mm
Pneu vzadu:130/70-12180/55ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:186 kg
Hmotnosť s náplňami:101.7 kg
Výška sedla:765 mm795 mm
Rázvor:1200 mm
Dĺžka:1760 mm2095 mm
Šírka:755 mm750 mm
Výška:1010 mm1210 mm
Svetlá výška:160 mm
Objem nádrže:5.5 l19.4 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:1.52 l/100km6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 271 kmcca 242 km
Doplnková výbava:
ABS:nie
LED denné svetlá:áno, v sérii
Iná výbava:LED svetlomet a zadné svetlo
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »