Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1757 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30178
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17806)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12372)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaBMW R 1250 GS 2019 Odstráň z porovnaniaKTM 1290 Super Adventure S 2021 Odstráň z porovnaniaDucati Multistrada V4 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWKTMDucati
Model:R 1250 GS1290 Super Adventure SMultistrada V4
Rok:201920212021
Novinka:NOVINKA 2019NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)vidlicový dvojvalec (4T)V4 - 90° Granturismo (4T)
Objem:1254 ccm1301 ccm1158 ccm
Max. výkon:136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot.160.5 k (118.0 kW) / 9000 ot.170.0 k (125.0 kW) / 10500 ot.
Max. krútiaci moment:143 Nm / 6250 ot.138 Nm / 6500 ot.125 Nm / 8750 ot.
Kompresný pomer:13.1 : 114.0:1
Vŕtanie x Zdvih:102.5 x 76 mm108 x 71 mm83 mm x 53.5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardanreťazreťaz
Zdvih vpredu:190 mm200 mm170 mm
Zdvih vzadu:200 mm200 mm180 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, radiál 4 piestdvojkotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:305 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR19120/70 ZR19120/70 ZR 19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:276 mm267 mm265 mm
Pneu vzadu:170/60-ZR17170/60 ZR17170/60 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:220 kg215 kg
Hmotnosť s náplňami:249 kg240 kg
Výška sedla:850 mm849 mm840 mm
Rázvor:1525 mm1557 mm1567 mm
Dĺžka:2207 mm
Šírka:952.5 mm
Svetlá výška:223 mm
Objem nádrže:20 l23 l22 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.6 s
Spotreba paliva:4.75 l/100km5.7 l/100km6.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 315 kmcca 302 kmcca 253 km
Servisný interval:15 000km15 000km, nastavenie ventilov 60 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:za príplatokáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokadaptívny
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:za príplatokáno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatokáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatokza príplatokáno, v sérii
Kontrola tlaku v pneumatikách:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sériiza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:za príplatok vypletané kolesáVoliteľné Rally Pack a Tech Pack (MSR, HHC, SuspensionPro + Rally)plne nastaviteľný podvozok Marzocchi
Poznámka:
Poznámka:Variabilné časovanie ventilov ShiftCamCena: od 18 090 eur (2/2021)

Pneu Mitas TERRA FORCE-R
Cena: od 18 290 eur (2/2021)

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »