Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2200 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26821
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16139)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10682)

Harley-Davidson

aprilia-day-05-06-2024

Zábeh - ako na to? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuZábeh - ako na to? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

| 1 2 | Nasledujúce

25.02.2007 14:25

Re: Zábeh - ako na to?

maxipayne
 Kávičkár 

Ikona

100 okt alebo 95okt mas jedno..akurat viac platis.... to ze sa ti zda ze ide lepsie je placebo efekt... :-O


25.02.2007 14:23

Re: Zábeh - ako na to?

zdravím :-)
ja som si kupil skúter Peugeot Speedfight2 100WRC...môj zábeh spočíval na cestách v meste i mimo mesta...po 500km (teda po 2 dňoch 8-) ) som ho začal ,,točiť,, na plno...samozrejme len na krátku vzdialenosť,aby motor nadobudol živší charakter...mám na ňom nabehnutých 3100km a zatiaľ, vďaka Bohu som nemal na ňom žiadnu poruchu ani žiadnu závadu...začal som tankovat Shell V-Power Racing 100okt. benzín čo sa odzrkadlilo aj na výkone skútra...pýtal som sa viacerých motorkárov i technika, že či to neovplyvní nepriaznivo jeho motor, ale povedali mi, že kľudne ho tam môžem tankovať ;-)...už sa neviem dočkať teplého počasíčka, aby som mohol vyraziť na cesty... 8-) tak ja len toľko :-)


19.02.2007 18:00

Re: Zábeh - ako na to?

maxipayne
 Kávičkár 

Ikona

kludne to mozes dusit do 80-90% vykonu...liatinu setrit dlhsie a nikasil zabehnes co by dup


12.11.2006 12:29

Re: Zábeh - ako na to?

pls... PORATDE MI:: no najprv sa vam chcem pochvalit.. spravil som vodicky.. juuj velmo som štasný.. no ok.. prejdime k veci !! PORADTE MI AKO ZABEHNUT..SKUTER!! lebo tu kecate len o velkých strojoch tak pls .. skuter 50


22.09.2006 16:27

Re: Zábeh - ako na to?

Ludia aj ja chcem zabehavat :'( Musi to byt parada... Nieco ako panenstvo pre motorku ;-) . Supis...Asi pojdem zabehnut aj moju 40 rocnu krasku :D alebo sa aspon tak zatvarim :-D


15.08.2006 20:05

Re: Zábeh - ako na to?

Tommy911
 Bahniak 

pietroKE: Tak od teba by som motorku nekupoval,heh...To je dobra blbost hned po nastartovani ist na moto....


15.08.2006 15:44

Re: Zábeh - ako na to?

cr500
 Kávičkár 

Ikona

chcel ba som sa spytat ako mam zabehnut novy piest.kolko km.


15.06.2006 23:08

Re: Zábeh - ako na to?

behaj proste všade aby si menil rýchlosť aj otáčky. ale s citom i ked niesom fanda čínanov poznám dosť ludí ktorým tá tvoja mašinka šlape jak hodinky len si hlavne skontroluj či máš podoťahované šroby aby ti niečo od niekal neodletelo. (u týchto čin moto je to už samozrejmosť, ale to je chyba toh čo to u nás skladal.


15.06.2006 17:13

Re: Zábeh - ako na to?

vhsystem
 Kávičkár 

Ikona

OK, takze prvých 1000km jemne... Vacsi objem som vyberal koli tomu pomeru zivotnost/rychlost. Takze pokal to po zabehu bude schopne dlhodobej jazdy tých 70-80km/h, budem uplne spokojny. Co sa trasy týka, tak myslím že Manínska Tiesňava je celkovo OK , nie? (aj ked trasa kratka a treba tam pomaly) :-) Mám to 2-3km od domu :-))).
Hlavne ze ten skúter žere po meste minimum paliva oproti mojej Lagune 2.0i. ;-) A o Pole Position na každej križovatke ani nehovorím...


15.06.2006 15:19

Re: Zábeh - ako na to?

hlavne ho dobre zahrej(hlavne zo začiatku)a najdi si nejakú trasu so zákrutami a kopcami. Nedávaj viac ako polovicu pyinu aspon 1000km(neviem ako ty ale ja som to zvládol za tri dni) hlavne nejazdi dlhé rovné useky konštantnou rýchlosťou, lebo zabiehaš aj spojku a variátor! po tých 1000 mu niekde sen tam dej do maxima nie takže budeš robiť s plynom (aj tak ťa rar urvem ty hajzel!), proste jemne. nemá zmysel pridávať doplna je to zbytočné. dúfam že nebudeš patriť do skupiny lúdí : j.bni mu plný šak to je skúter, Tákýto štýl pomalé kopanie hrobu pre ten motorček.proste jazdi ako človek nie jak hovado ale ked vyjdeš s mesta tak ho niekedy dobre prevatraj lebo ti to ku..vsky zlenivie!


15.06.2006 13:51

Re: Zábeh - ako na to?

Atman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Na skútri otáčky moc neovplyvníš, fičí si na tých svojich viac menej konštantných, ale neprekračuj výrobcom odporúčanú rýchlosť počas zábehu a sleduj si polohu plynu, nedávaj aspoň 500km viac ako pol plynu. Ja som si tam dal kancelárskym bielitkom dve bodky - jednu na plyn, jednu na pevnú časť a vždy som mal prehľad ( inklinujem k exaktnosti >:-) ). Proste s citom a bude to OK.


15.06.2006 13:08

Re: Zábeh - ako na to?

vhsystem
 Kávičkár 

Ikona

Ahojte všetci!
Počas leta opúšťam "plechovkárov" :-))) a poriadil som si nového skútra Keeway ARN 150ccm. Max. rýchlosť 88km/h el. obmedzená. Zatial som na ňom nabehal asi 76km. Zabieham ho správne?: jazdím 5km úseky (mesto - mestská časť) rýchlosťou 50-60km/h. Po prichode do prace chodim cca 6x za den kratky usek 1km. Na tom kratko useku ho nevytacam, ale aby sa rozbehol, tak jednoducho ide do vyssich otacok.... A prva jazda bola nevedomky hned pretazenaa - 2 ludia - 196kg hore kopcom na benzin do SHELLu... :'( Nosnosť je pritom len 160kg...
Diky za usmernenie!


26.05.2006 17:39

Re: Zábeh - ako na to?

chrene
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Kazdy hovori inak, pravda je kdesi uprostred. Tak ja pridam par poznamok.
Nevidim dovod na dokladne zohrievanie motorky na mieste. Ak nastartujes, chvilku pockas, kym motor pracuje pravidelne, mozes pomaly ist. Myslim, ze odviezt spolujazdca na novej FZ6 nebude mat ziadne nasledky.
Otacky - treba to mat v usiach, nepodtacat, nevytacat. Nejake presne cisla su podla mna vymysel. Proste musis jazdit s citom. Podradovanie s medziplynom je myslim si zbytocne, ale nic tym nepokazis.
Teorie o zleniveni motora, ked ho nebudes vytacat, resp. ak ho raz za cas nevytocis, su hlupost. Motor ide tak dobre, v akom je technickom stave. Nie je lenivy, ani hyperaktivny.
Co je vlastne zabeh. Je to prisposobenie sa povrchov jednotlivych mechanickych casti. Tieto sa prisposobuju trenim, cize sa odieraju. Male ciastocky materialu sa takto dostavaju do oleja, to je dovod, preco sa musi prvykrat vymienat olej po tak malo naj. km. V rozumnych otackach je to v poriadku, pri vyssich otackach nastava vyssie trenie a teda aj vyssie opotrebenie materialu. Preto celkom urcite netreba novy motor vytacat a urcite nezlenivie. Dalsim problemom je zohrievanie pri vysokych otackach, kde moze dojst k zadretiu. Enivej, zabeh 1000 km je podla mna malo, zataz treba zvysovat postupne. To je vsetko. Hlavne treba pouzit zdravy rozum.


15.05.2006 16:07

Re: Zábeh - ako na to?

Aj ja by som to rad vedel,mam novy piest s kruzkom a ojnicu na mojej CR125.Ako na to? :-O


12.05.2006 11:00

Re: Zábeh - ako na to?

motorkar1
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

potreboval by som radu ako zabehnúť 2T po vybruse s novym piestom a kružkom navyše keď nemá otáčkomer je to enduro, nevim či to so zabehom nejako súvisi ale má ladeny vyfuk a koleno. :-O


11.04.2006 21:06

Re: Zábeh - ako na to?

felesiga
 Bahniak 

Ikona

viac hlav viac rozumu ale kazda prirucka odporuca priblizne to iste.ja som sa v jednom manualy docital ze auto treba kratkodobo ba plny vykon zatazovat a pri tom sledovat teplotu a olej inac nic.vela zdaru to bude podla mna nekonecna otazka


18.02.2006 21:43

Re: Zábeh - ako na to?

JuraRacing
 Jogurťák 

Ikona

Ja by som poradil ze dvojtakt sa dobre zabieha tak ze nastartujes nechas 10 minut zohriat potom vypnes dojdes za pol hodinku a zase to iste asi takych 10 krat motor nema ziadne zatazenie a zatial je to prenho to najlepsie potom by sa uz mohlo aj volnejsie jazdit ale nevytacat do tych 1000km po 1000km uz naberat trosku nekedy vzssie otacky do tych 2000km a po 2000km normalne zarucujem ze ak bol motor dobre zgeneralkovany a takto zabehnuty musi vydrzat najmenej 40000km az 60000km podla sposobu dalsich jazd to vsetko len pri veteranoch 2 takt stvortak som este nemal moznost vyskusat .. stastne zabiehanie vsetkim 8-) 8-)


05.02.2006 10:00

Re: Zábeh - ako na to?

karol1
 Bahniak 

Ikona

v návode na zábeh kaviny kx je postup - motor zohriať dať 10min ľahkej jazdy , odstaviť , nechať vychladnúť, natočiť , zohriať , 20min jazdy , nechať vychladnúť , natočiť , zohriať , 40 min jazdy . nechať vychladnúť . Finito. Natočiť zohriať , plný kotol.


04.02.2006 22:18

Re: Zábeh - ako na to?

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Killer: robíš to dobre, kľudne v tom pokračuj. U 2T nie je rozdiel v mazaní studeného a teplého motora a jediné, čo treba dosiahnuť, je dostatočné roztiahnutie piesta od teploty, aby nepraskol od zvýšeného chvenia o steny valca pri otáčkach, keď je ešte "scvrknutý".
Rajce: motokross 2T po pár hodinách môže ísť na plný výkon. Je na to robený. Skôr platí
to, o tom zahriatí.


04.02.2006 19:30

Re: Zábeh - ako na to?

rajce
 Kávičkár 

Ikona

Velmi zaujmava a poucna literatura......
...ale chcel by som aj ja vediet ako spravne zabiehat 2T motocross..
Uz sa na to tesiim a nechaam si raad poradit....

Nech uz je jar...a vela stastnych km... 8-)


04.02.2006 18:49

Re: Zábeh - ako na to?

fedajkin
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Killer: kazdy vravi nieco ine... ale podla mna dobre


04.02.2006 17:49

Re: Zábeh - ako na to?

killer
Darca Krvi 

Ikona

Ja by som sa este vratil k letu a zahrievanim moto pred jazdou. Mam 2takt, a vzdy ho necham zahriat tak 2-3minutky potom cca 10-20km jazdim volne, a potom uz normalne. Je to ok? Alebo ake su vase odporucania pre 2t???


03.02.2006 21:21

Re: Zábeh - ako na to?

felesiga
 Bahniak 

Ikona

kaktus02
niekto to zabehuje ako ty a teraz ma naozaj je to dokazane ze ma motor vecsiu silu ale ked bude starsia tak minimalne piestne kruzky budu v pi.i. ale zas na druhej srane na 2takte na sa na nizkych otackach usadzuje v spalovacej komore karbon a ten ked sa vo vacsom mnozstve uvolni a dostane sa medzi kruzky tak odpece kruzky hlavu piest a moze aj loziska ist do daleka.podla mna kratkymi jazdami ze ho zahrejes pomaly potom mu vytocis a nechas odstavit.mier s vami
:-P


27.01.2006 17:42

Re: Zábeh - ako na to?

many3
 Turista 

Ikona

Bedna: pocuj toho Vstroma ti normalne zavidim lebo si nanho velmi brusim zuby uz dlhsiu dobu.Teraz mam Hornetu, ale ked ju predam tak tiez kupim bud Transalpa alebo Vstroma.Inac Gratulujem ti k novej masine , videl som v profile ze ti stoji pekne v dome v teplucku, poznam to ked mas novu masinu a nevies sa od nej ani odlepit. :-D, no tak nech ti sluzi a ak uz budes mat nabehaných par kilometrov na jar tak sem capni na motoride recenziu ze ako ti sluzi a co ako funguje, ci si spokojný. Zatial caute vsetci, (jedina dobra vec ktoru nam prinesie to globalne oteplovanie je ze nam to predlzi motorkarsku sezonu :-), no len aby potom neprisla aj ta doba ladova boha )


27.01.2006 16:53

Re: Zábeh - ako na to?

suhlasim so všetkym ,vydim že slovaci, ako aj ja si šetrime svoje stroje.teraz som zabiehal nove auto a to čo ste hovorili som dodržiaval.
ked som ho studeny naštartoval, po chvilke som sa pohol a na maly plyn som ho zohrial na 2-3-4 rychlosti.najlepsia je kombinovany spôsob, tak som ho zabiehal takym medzidedinovim jazdenim. v strednych otačkach na maly plyn, skoro v kruťaku.radenie a tak.po 500 km som ho trochu na3-4 vytočil.podla mna motor potrebuje zohriať ,stredne otačky a hlavne nenakladat mu 3 tony, nech dýcha,ved sa uči.a negumovat a po dvoch kolesach u moto.!!!! >:-) >:-)
horšie to je s jawami , ta sa skoro hned zakusne, tam je to poznať, zadre sa vždy ked sa zaťazuje, na 4 rychlosti s dvomi objemnymi.vela plynu a tak.
nech nam to sluzi chalani a nech nežere nikdi olej , vodu, nervy ,peňáze a viac ako 5,5 litra 95 nat >:-) >:-) >:-)


26.12.2005 15:42

Re: Zábeh - ako na to?

cital som vysie, nemyslim, ze treba drzat do 5000 ot. Teraz zabehavam vstroma 650, cervene pole od 10500, vcera som strelil 200 km, celk. stav 260 km a aj vyrobca pise zhruba:menit tempa, prevody, aj mu trocha capnut, nesrat sa s nim otacky tocit tak do 2/3 povolnenych teda cca do 7000 a kratkodobo/4-5 sek/ som mu parkrat zavalil i 9000. Teda prevodovka je tam fakt presna nie je pocut ziadne bolave zvuky. Citil som ze ten stroj si to pyta ako nadrzana devka, ale zasa nie som uplna svina a bola studena cesta i nove gumy, dokonca na zahori prsalo. Soli uz nebolo ale som to po prichode vystriekal a umyl s jarovou handrou, aj spodok. Moto je myslim v pohode, len ja lezim somar sprosty s teplotou. Tak vam prajem vsetkym zabiehacom uzit si tu radost a ostre motory.


14.10.2005 6:23

Re: Zábeh - ako na to?

vlke
 Bahniak 

Ikona

Ja by som len zdoraznil ze je nevyhnutne velmi casto radit a menit otacky motora. A davaj bacha na gumy ... cisto nove su dost hladke a trva par stovak km kym sa zosucha ta hladka vrstva.


17.09.2005 12:02

Re: Zábeh - ako na to?

FiLiP
 Turista 

Ikona

to ca napisal matus plati aj pre mensie kubatury???
napriklad 125-ka???Samozrejme s nejakymi obmenami...


21.04.2005 20:43

Re: Zábeh - ako na to?

Ja prave zabehavam Suzu GSXR600. mam nejakyx 1100km a cervene pole na 15500. Este som ju nad 13t nedal.to az po 1600, sak aj tak to ide jak svina :-))) a do tyx 1000 to treba setrit... videl som co z motora vytieklo pri prvej vymene oleja. to nebol olej ale voda...s tymto by motor tocil iba uplny ignorant... taky olej nenamaze ani bicykel, nieto este bike...uvidime ako sa to bude spravat dalej ale pravda je niekde uprostred, ani ju dusit hned od zaciatku a ani uskostlivo dodrziavat otacky... treba sa riadit zvukom a hmm..citom? :-)))


20.01.2005 21:33

Re: Zábeh - ako na to?

duggo
 Kávičkár 

Ikona

ja tiez nezahrievam dlho , vacsinou asi 20 sekund dam dole sitic a pomalicky idem .... to by som sa nacakal kym by sa zohrial , ... teraz v zime by sa mi nezohrial ani za 5 minut . Zohrej ho skor POMALOU jazdou . Clovek si mysli ,ze uz je zohriaty ale prevodovka a podobne veci ese spia ked ho zohrievas na mieste . aspon podla mna


20.01.2005 16:27

Re: Zábeh - ako na to?

kaso
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Steve: dal som za neho 200. Tiez som chvilu uvazoval o novej/ojazdenej FZ6, ale v podstate som viac zhanal Fazer 600 (2002-2003). Financne by mi to na FZ6 uz nevyslo. A tento Fazer co som kupil, je vlastne presne to, co som hladal. Ale ani som netusil, ze zozeniem takeho zanovneho.


20.01.2005 13:45

Re: Zábeh - ako na to?

Steve
 Kávičkár 

Ikona

kaso: kolko si za neho dal ? tych 220 ci 210 co bolo na stitku, alebo si sa vyhadal za 200 ? :-) Btw. Tiez som po nom pokukoval, ale nakoniec ma zlakal novy. Nezostava nezli povzdychnut : uz nech je jar :-).


19.01.2005 17:13

Re: Zábeh - ako na to?

pagy
 Turista 

Ikona

v prirucke vyrobca toho napise celkom dost, ale ked citam od vas skusenosti a rady, tak su v rozpore s priruckou...


19.01.2005 15:22

Re: Zábeh - ako na to?

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

pietro> to oblecenie trva cca minutu a to dodrzujem. najme v tejto zime si myslim ze to je potrebne, olej sa musi dostat vsade tam kam ma a myslim ze mam v moto olej ktory je vhodny skor na letne horucavy a v zime moze byt zo zaciatku prilis husty. (moto nemam vo vyhrievanej miestnosti)
v lete odchadzam asi 30s po nastartovani.

kaktus02> neviem ci mas pravdu. je pravda ze dnes su vyrobne tolerancie niekde uplne inde ako kedysi, na druhu stranu, kedysi z jedneho litra neurobili 160koni a ked urobili tak sa to generalkovalo kazdych 1000km. Ja ti prajem aby si mohol napisat to iste po 30-40.000km.
Ked vyrobca napise v manuali ze prvych 1000km je najdolezitejsich pre neskorsiu zivotnost motora, pre mna je to dostatocny argument aby som to dodrzoval, tak ako dodrzujem interval vymeny oleja, rozvodaku atd...


19.01.2005 15:10

Re: Zábeh - ako na to?

kaktus02
 Turista 

Ikona

Ja som pred rokom kupil tiez novu yamahu a zabeh som na nej urobil 1500 km. Mimo toho zahriatia motora som nerobil ziadnu z veci spomínaných vyssie. Brával som spolujazdca od zaciatku, po najazdení 1500 km som ju tocil na maximum otacok a jazdne rezimi som vobec nedodrziaval. Mam najazdene cca 10 000 km a s motorom nemam najmensi problem, olej nezerie ani kvapku, vykon mu nechyba skor naopak, motor neklepe ani nevybruje. Chlapi je to iba moj nazor, ale ten zábeh netreba brat az tak vázne, motor je na ostrejsie zaobchádzanie uz vopred pripravený svojou konstrukciou a pouzitymi materialmi, nie je to ako pred 20-timi rokmi... !!! to je iba moj osobny nazor !!!


19.01.2005 15:09

Re: Zábeh - ako na to?

pietroKE
Neregistrovaný

no vsetko sa mi zda v matusovom clanku ok az na to nastartovanie moto a potom sa obliekat zatial co moto je nastartovana.pocul som z viacerych zdrojov,ze okamzite po nastartovani sa treba pohnut.nie nastartovat a ist este na wc :-D pise to aj na motorkari.cz

www.motorkari.cz/index.php?show=00000002903


18.01.2005 13:16

Re: Zábeh - ako na to?

kaso
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Super info. Tiez sa mi to hodi. V piatok som kupil Fazer 600, r.v.2003, ma nabehane 720km. V manuali pisu, ze:
- do 1000km drzat motor pod 5000rpm
- po 1000km vymenit olej + filter a skontrolovat moto
- do 1600km drzat motor pod 6000rpm
- po 1600km moznost normalnej prevadzky


18.01.2005 9:08

Re: Zábeh - ako na to?

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

kedze prevodovka v moto nema synchrony, tak jej to skodi ak neradis s medziplynom.
navyse sa pri radeni bez plynu dochadza k razom a pri tom trpi vsetko co je na trase prevodu.

mne sa zasa nezda tych 5000km, je jasne ze to este stale vsetko sada a plny vykon dosiahne motorka mozno az pri este viac km, ale ja by som to uz po 2000km kludne tocil aj do maxima


18.01.2005 9:02

Re: Zábeh - ako na to?

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Iha, Matus ti to vysvetlil fakt podrobne. Akurat sa mi nezda podradovanie s medziplynom. A ja by som dodal, ze nevytacat motor kym nenajazdis aspon 5000 km! Este vtedy nie je motor uplne zabehnuty. Mne napriklad po 11000km poklesla hladina kvapaliny na spojke (mam hydraulicku), cize spojka este stale pracovala!


18.01.2005 0:14

Re: Zábeh - ako na to?

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

za prve, gratulacia k novej masine :-)
mozem ti povedat ze zabeh je super vec, lebo teraz mas dost casu aby si sa s moto zoznamil a nebudes jazdit na plne gule.

zabeh je pre moto velmi dolezita vec. je to aj v tej mudrej knizke :-) - manuali.
je par dolezitych momentov pri zabehu:

-velmi dolezite je motorku pred jazdou zahriat (a to nielen pri zabehu). v tejto zime sa to hreje dost dlho, takze nastartuj, daj si pomaly nakrcnik, helmu, zapni bundu, nasad rukavice a chod aspon 5km volnym tempom (na plyn jemne a tocit 5000) Nezabudni ze aj ked voda je uz zohriata, olej este stale nema prevadzkovu teplotu!

- motor sa nesmie pretazovat, preto nech ta ani nenapadne brat nejakeho spolujazdca.

- motor sa nesmie prilis tepelne namahat a teda nemal by si s nim niekde tvrdnut v zapche

- zabeh, to nieje len o motore, ale aj o spojke, prevodovke, brzdach...proste na kazdy clanok v motore je urcita tolerancia a pocas zabehu to bude sadat. preto je kontrola po 1000km dolezita.

-je velmi dolezite aby si menil jazdne rezimy, teda zabudni na nejaku dialnicu! Musis neustale radit, podradovat, brzdit, jemne akcelerovat

- nikdy netoc rukovat plynu na plne. do 300km staci aby si nim tocil na jednu tretinu, zvysok zabehu mozes ist na polovicu, ku koncu na 2/3 drahy plynu. ten prechod na viac plynu rob postupne, nie skokovo
- netoc motor na 3-4000ot!!! to je malo! ten motor je vysokoootackovy a preto sa nim drz v rozumnych otackach. ja mam fzs1000 a 3-4000otacok na nom nejazdim ani ked uz je zabehnuty. Drz sa od 5000ot vyssie. Podtacanim mu ublizis.

-nezabudni podradovat s medziplymom aby sa radilo bez razov.

-brzdi motorom

-plynule zvysuj otacky, teda do tych 700km sa drz do 7000ot, do 800km to zvysuj do 7500ot, do 900km do 8000ot - pri 1000km budes tocievat uz 9000ot. Vymenia ti olej ale ajtak by som nedoporucoval aby si isiel hned na 14.000, pretoze ten motor si musi postupne sadnut pri vsetkych otackach. takze to este tych 200km vydrz a postupne to zvysuj kratkodobo az do 14.000. Jednoducho najdolezitejsie je, aby si ta motorka plynule zvykala na rast zataze.

-Pri zabehu, ked uz budes v poslednej tretine, sa odporuca kratkodobo vytocit motor aspon 1000ot nad hranicu ktoru prave zabehavas. Drzat motor v otackach je dolezite aby nebol "lenivy" Na druhu stranu, kto to prezenie sice dosiahne rychlo vysoky vykon (motor sa uvolni) ale po case zacne brat olej.

-nikdy neturuj motor bez zataze (na neutral pred kamaratmi)

potom este prevadzkove veci - pri zabehu kontroluj casto olej a ostatne kvapaliny, kontroluj casto tlak v gumach.
Ak jazdis teraz v zime v oblasti kde sa soli, tak poriadne po jazde umyvaj, lebo ti to do jari zhrdzavie. Staraj sa o retaz, ako pise Relic :-)

no snad som nic nezabudol. Ved keby daco tak sa pytaj.

Inac tieto mudrosti ktore som ti napisal mam z praxe zo zabehu aut, potvrdene to mam od ludi od fachu, a v maji 2004 som takto zabehaval svojho litroveho fazera ktory mi zatial sluzi bezchybne 8000km.

takze vela zdaru a bacha - smyka sa.


17.01.2005 17:04

Zábeh - ako na to?

Steve
 Kávičkár 

Ikona

Caute. Konecne som sa dockal a v sobotu som poprvykrat pokrstil noveho fazera 70 kilometrovym vyletom. Prirucka mladych svistov hovori, ze prvych 700 km by sa mala tocit do 7000otacok potom do 1000km 9000 otacok, a az potom, po vymene oleja naplno. Viete mi dat este nejake ine cenne rady ktore su dolezite pri zabehu novej masiny? Je lepsie tomu nedavat hned tych 7000, ale radsej sa drzat na 3-4 ? Alebo prave naopak? Maximum v bielom poli je u fazera 14000 rpm.


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.