Anketa:
Nové oficiálne videá:
Zábeh - ako na to? - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuZábeh - ako na to? - Diskusné fórum - Moto poradňa
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Re: Zábeh - ako na to?
100 okt alebo 95okt mas jedno..akurat viac platis.... to ze sa ti zda ze ide lepsie je placebo efekt... |
Re: Zábeh - ako na to?
zdravím |
Re: Zábeh - ako na to?
kludne to mozes dusit do 80-90% vykonu...liatinu setrit dlhsie a nikasil zabehnes co by dup |
Re: Zábeh - ako na to?
pls... PORATDE MI:: no najprv sa vam chcem pochvalit.. spravil som vodicky.. juuj velmo som štasný.. no ok.. prejdime k veci !! PORADTE MI AKO ZABEHNUT..SKUTER!! lebo tu kecate len o velkých strojoch tak pls .. skuter 50 |
Re: Zábeh - ako na to?
Ludia aj ja chcem zabehavat Musi to byt parada... Nieco ako panenstvo pre motorku . Supis...Asi pojdem zabehnut aj moju 40 rocnu krasku :D alebo sa aspon tak zatvarim |
Re: Zábeh - ako na to?
pietroKE: Tak od teba by som motorku nekupoval,heh...To je dobra blbost hned po nastartovani ist na moto.... |
Re: Zábeh - ako na to?
chcel ba som sa spytat ako mam zabehnut novy piest.kolko km. |
Re: Zábeh - ako na to?
behaj proste všade aby si menil rýchlosť aj otáčky. ale s citom i ked niesom fanda čínanov poznám dosť ludí ktorým tá tvoja mašinka šlape jak hodinky len si hlavne skontroluj či máš podoťahované šroby aby ti niečo od niekal neodletelo. (u týchto čin moto je to už samozrejmosť, ale to je chyba toh čo to u nás skladal. |
Re: Zábeh - ako na to?
OK, takze prvých 1000km jemne... Vacsi objem som vyberal koli tomu pomeru zivotnost/rychlost. Takze pokal to po zabehu bude schopne dlhodobej jazdy tých 70-80km/h, budem uplne spokojny. Co sa trasy týka, tak myslím že Manínska Tiesňava je celkovo OK , nie? (aj ked trasa kratka a treba tam pomaly) Mám to 2-3km od domu . |
Re: Zábeh - ako na to?
hlavne ho dobre zahrej(hlavne zo začiatku)a najdi si nejakú trasu so zákrutami a kopcami. Nedávaj viac ako polovicu pyinu aspon 1000km(neviem ako ty ale ja som to zvládol za tri dni) hlavne nejazdi dlhé rovné useky konštantnou rýchlosťou, lebo zabiehaš aj spojku a variátor! po tých 1000 mu niekde sen tam dej do maxima nie takže budeš robiť s plynom (aj tak ťa rar urvem ty hajzel!), proste jemne. nemá zmysel pridávať doplna je to zbytočné. dúfam že nebudeš patriť do skupiny lúdí : j.bni mu plný šak to je skúter, Tákýto štýl pomalé kopanie hrobu pre ten motorček.proste jazdi ako človek nie jak hovado ale ked vyjdeš s mesta tak ho niekedy dobre prevatraj lebo ti to ku..vsky zlenivie! |
Re: Zábeh - ako na to?
Na skútri otáčky moc neovplyvníš, fičí si na tých svojich viac menej konštantných, ale neprekračuj výrobcom odporúčanú rýchlosť počas zábehu a sleduj si polohu plynu, nedávaj aspoň 500km viac ako pol plynu. Ja som si tam dal kancelárskym bielitkom dve bodky - jednu na plyn, jednu na pevnú časť a vždy som mal prehľad ( inklinujem k exaktnosti ). Proste s citom a bude to OK. |
Re: Zábeh - ako na to?
Ahojte všetci! |
Re: Zábeh - ako na to?
Kazdy hovori inak, pravda je kdesi uprostred. Tak ja pridam par poznamok. |
Re: Zábeh - ako na to?
Aj ja by som to rad vedel,mam novy piest s kruzkom a ojnicu na mojej CR125.Ako na to? |
Re: Zábeh - ako na to?
potreboval by som radu ako zabehnúť 2T po vybruse s novym piestom a kružkom navyše keď nemá otáčkomer je to enduro, nevim či to so zabehom nejako súvisi ale má ladeny vyfuk a koleno. |
Re: Zábeh - ako na to?
viac hlav viac rozumu ale kazda prirucka odporuca priblizne to iste.ja som sa v jednom manualy docital ze auto treba kratkodobo ba plny vykon zatazovat a pri tom sledovat teplotu a olej inac nic.vela zdaru to bude podla mna nekonecna otazka |
Re: Zábeh - ako na to?
Ja by som poradil ze dvojtakt sa dobre zabieha tak ze nastartujes nechas 10 minut zohriat potom vypnes dojdes za pol hodinku a zase to iste asi takych 10 krat motor nema ziadne zatazenie a zatial je to prenho to najlepsie potom by sa uz mohlo aj volnejsie jazdit ale nevytacat do tych 1000km po 1000km uz naberat trosku nekedy vzssie otacky do tych 2000km a po 2000km normalne zarucujem ze ak bol motor dobre zgeneralkovany a takto zabehnuty musi vydrzat najmenej 40000km az 60000km podla sposobu dalsich jazd to vsetko len pri veteranoch 2 takt stvortak som este nemal moznost vyskusat .. stastne zabiehanie vsetkim |
Re: Zábeh - ako na to?
v návode na zábeh kaviny kx je postup - motor zohriať dať 10min ľahkej jazdy , odstaviť , nechať vychladnúť, natočiť , zohriať , 20min jazdy , nechať vychladnúť , natočiť , zohriať , 40 min jazdy . nechať vychladnúť . Finito. Natočiť zohriať , plný kotol. |
Re: Zábeh - ako na to?
Killer: robíš to dobre, kľudne v tom pokračuj. U 2T nie je rozdiel v mazaní studeného a teplého motora a jediné, čo treba dosiahnuť, je dostatočné roztiahnutie piesta od teploty, aby nepraskol od zvýšeného chvenia o steny valca pri otáčkach, keď je ešte "scvrknutý". |
Re: Zábeh - ako na to?
Velmi zaujmava a poucna literatura...... |
Re: Zábeh - ako na to?
Ja by som sa este vratil k letu a zahrievanim moto pred jazdou. Mam 2takt, a vzdy ho necham zahriat tak 2-3minutky potom cca 10-20km jazdim volne, a potom uz normalne. Je to ok? Alebo ake su vase odporucania pre 2t??? |
Re: Zábeh - ako na to?
kaktus02 |
Re: Zábeh - ako na to?
Bedna: pocuj toho Vstroma ti normalne zavidim lebo si nanho velmi brusim zuby uz dlhsiu dobu.Teraz mam Hornetu, ale ked ju predam tak tiez kupim bud Transalpa alebo Vstroma.Inac Gratulujem ti k novej masine , videl som v profile ze ti stoji pekne v dome v teplucku, poznam to ked mas novu masinu a nevies sa od nej ani odlepit. , no tak nech ti sluzi a ak uz budes mat nabehaných par kilometrov na jar tak sem capni na motoride recenziu ze ako ti sluzi a co ako funguje, ci si spokojný. Zatial caute vsetci, (jedina dobra vec ktoru nam prinesie to globalne oteplovanie je ze nam to predlzi motorkarsku sezonu , no len aby potom neprisla aj ta doba ladova boha ) |
Re: Zábeh - ako na to?
suhlasim so všetkym ,vydim že slovaci, ako aj ja si šetrime svoje stroje.teraz som zabiehal nove auto a to čo ste hovorili som dodržiaval. |
Re: Zábeh - ako na to?
cital som vysie, nemyslim, ze treba drzat do 5000 ot. Teraz zabehavam vstroma 650, cervene pole od 10500, vcera som strelil 200 km, celk. stav 260 km a aj vyrobca pise zhruba:menit tempa, prevody, aj mu trocha capnut, nesrat sa s nim otacky tocit tak do 2/3 povolnenych teda cca do 7000 a kratkodobo/4-5 sek/ som mu parkrat zavalil i 9000. Teda prevodovka je tam fakt presna nie je pocut ziadne bolave zvuky. Citil som ze ten stroj si to pyta ako nadrzana devka, ale zasa nie som uplna svina a bola studena cesta i nove gumy, dokonca na zahori prsalo. Soli uz nebolo ale som to po prichode vystriekal a umyl s jarovou handrou, aj spodok. Moto je myslim v pohode, len ja lezim somar sprosty s teplotou. Tak vam prajem vsetkym zabiehacom uzit si tu radost a ostre motory. |
Re: Zábeh - ako na to?
Ja by som len zdoraznil ze je nevyhnutne velmi casto radit a menit otacky motora. A davaj bacha na gumy ... cisto nove su dost hladke a trva par stovak km kym sa zosucha ta hladka vrstva. |
Re: Zábeh - ako na to?
to ca napisal matus plati aj pre mensie kubatury??? |
Re: Zábeh - ako na to?
Ja prave zabehavam Suzu GSXR600. mam nejakyx 1100km a cervene pole na 15500. Este som ju nad 13t nedal.to az po 1600, sak aj tak to ide jak svina a do tyx 1000 to treba setrit... videl som co z motora vytieklo pri prvej vymene oleja. to nebol olej ale voda...s tymto by motor tocil iba uplny ignorant... taky olej nenamaze ani bicykel, nieto este bike...uvidime ako sa to bude spravat dalej ale pravda je niekde uprostred, ani ju dusit hned od zaciatku a ani uskostlivo dodrziavat otacky... treba sa riadit zvukom a hmm..citom? |
Re: Zábeh - ako na to?
ja tiez nezahrievam dlho , vacsinou asi 20 sekund dam dole sitic a pomalicky idem .... to by som sa nacakal kym by sa zohrial , ... teraz v zime by sa mi nezohrial ani za 5 minut . Zohrej ho skor POMALOU jazdou . Clovek si mysli ,ze uz je zohriaty ale prevodovka a podobne veci ese spia ked ho zohrievas na mieste . aspon podla mna |
Re: Zábeh - ako na to?
Steve: dal som za neho 200. Tiez som chvilu uvazoval o novej/ojazdenej FZ6, ale v podstate som viac zhanal Fazer 600 (2002-2003). Financne by mi to na FZ6 uz nevyslo. A tento Fazer co som kupil, je vlastne presne to, co som hladal. Ale ani som netusil, ze zozeniem takeho zanovneho. |
Re: Zábeh - ako na to?
kaso: kolko si za neho dal ? tych 220 ci 210 co bolo na stitku, alebo si sa vyhadal za 200 ? Btw. Tiez som po nom pokukoval, ale nakoniec ma zlakal novy. Nezostava nezli povzdychnut : uz nech je jar . |
Re: Zábeh - ako na to?
v prirucke vyrobca toho napise celkom dost, ale ked citam od vas skusenosti a rady, tak su v rozpore s priruckou... |
Re: Zábeh - ako na to?
pietro> to oblecenie trva cca minutu a to dodrzujem. najme v tejto zime si myslim ze to je potrebne, olej sa musi dostat vsade tam kam ma a myslim ze mam v moto olej ktory je vhodny skor na letne horucavy a v zime moze byt zo zaciatku prilis husty. (moto nemam vo vyhrievanej miestnosti) |
Re: Zábeh - ako na to?
Ja som pred rokom kupil tiez novu yamahu a zabeh som na nej urobil 1500 km. Mimo toho zahriatia motora som nerobil ziadnu z veci spomínaných vyssie. Brával som spolujazdca od zaciatku, po najazdení 1500 km som ju tocil na maximum otacok a jazdne rezimi som vobec nedodrziaval. Mam najazdene cca 10 000 km a s motorom nemam najmensi problem, olej nezerie ani kvapku, vykon mu nechyba skor naopak, motor neklepe ani nevybruje. Chlapi je to iba moj nazor, ale ten zábeh netreba brat az tak vázne, motor je na ostrejsie zaobchádzanie uz vopred pripravený svojou konstrukciou a pouzitymi materialmi, nie je to ako pred 20-timi rokmi... !!! to je iba moj osobny nazor !!! |
Re: Zábeh - ako na to?
pietroKE Neregistrovaný |
no vsetko sa mi zda v matusovom clanku ok az na to nastartovanie moto a potom sa obliekat zatial co moto je nastartovana.pocul som z viacerych zdrojov,ze okamzite po nastartovani sa treba pohnut.nie nastartovat a ist este na wc pise to aj na motorkari.cz |
Re: Zábeh - ako na to?
Super info. Tiez sa mi to hodi. V piatok som kupil Fazer 600, r.v.2003, ma nabehane 720km. V manuali pisu, ze: |
Re: Zábeh - ako na to?
kedze prevodovka v moto nema synchrony, tak jej to skodi ak neradis s medziplynom. |
Re: Zábeh - ako na to?
Iha, Matus ti to vysvetlil fakt podrobne. Akurat sa mi nezda podradovanie s medziplynom. A ja by som dodal, ze nevytacat motor kym nenajazdis aspon 5000 km! Este vtedy nie je motor uplne zabehnuty. Mne napriklad po 11000km poklesla hladina kvapaliny na spojke (mam hydraulicku), cize spojka este stale pracovala! |
Re: Zábeh - ako na to?
za prve, gratulacia k novej masine |
Zábeh - ako na to?
Caute. Konecne som sa dockal a v sobotu som poprvykrat pokrstil noveho fazera 70 kilometrovym vyletom. Prirucka mladych svistov hovori, ze prvych 700 km by sa mala tocit do 7000otacok potom do 1000km 9000 otacok, a az potom, po vymene oleja naplno. Viete mi dat este nejake ine cenne rady ktore su dolezite pri zabehu novej masiny? Je lepsie tomu nedavat hned tych 7000, ale radsej sa drzat na 3-4 ? Alebo prave naopak? Maximum v bielom poli je u fazera 14000 rpm. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce