Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3377 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)

Svet motocyklov – 08-09/2009 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuSvet motocyklov – 08-09/2009 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (4 hodnotení)

Diskusia k článku: Svet motocyklov – 08-09/2009

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
07.08.2009 14:03

Svet motocyklov – 08-09/2009

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Vie niekto viac info o tej Benelli??
dalsi trojvalec na trhu.. by som bol zvedavy co na to Triumph :-D :-D
a dizajn sa mi zda trochu polepeny.. predok ako B-king, zozadu to pripomina 696 od ducny a zadna stavba so sedlom je ako z 1098 tiez od ducny.. :-~


07.08.2009 17:55

Re: Svet motocyklov – 08-09/2009

pavlinah
 Jogurťák 

Ikona

Chester TT - o tejto konkrétnej neviem, ale tento rok som v Chorvátsku videla Benelli Cafe Racer, tiež trojvalec, nádherná. Viezla som sa na nej len chvíĺku a len ako ľadvinka, ale tatko ju vyskúšal a vyjadril sa že je O.K. Chalan, čo na nej prišiel bol z Nemecka a kúpil si ju len nedávno. Zvuk má nezameniteĺný a výborne ťahá od spodu (teda aspoń podĺa názoru môjho tatka). A je to v našich končinách raritka, podobne ako napr. Moto Morini - lenže tá nerobí trojvalce, aspoń o nich neviem.


07.08.2009 17:59

Re: Svet motocyklov – 08-09/2009

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

co ja viem, tak uz len anglicania robia trojvalce.. triumph je tusim anglicky..
zvuk moze mat dobry, uz len z hladiska umiesnenia vyfuku a toho, ze je to trojvalec.. inac, by ma zaujimalo, ako taky trojvalec 4 takt funguje.. ze ktora doba cyklu sa tam vynechava, alebo ako su tie valce zosuladene.. vie mi toto niekto povedat?
k dizajnu som sa uz vyjadril.. ale vyzera to byt celkom ok.


10.08.2009 10:56

Re: Svet motocyklov – 08-09/2009

Hodnotenie: Dobré


Naživo vyzerá absolútne parádne!!! Zvuk rovnaký ako Triumph, akurát spotreba a kvalita sú vraj...no nič moc. Na to že je to vodou chladené to má údajne trošku vyššiu spotrebu oleja... Ale inak, tie 1100ky vraj tahaju ako bláznivé. A je to pomerne stará talianska značka.


12.08.2009 19:45

Re: Svet motocyklov – 08-09/2009

Secret
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

[dobre] [dobre] dobré články - super cena [dobre]


12.08.2009 20:12

Re: Svet motocyklov – 08-09/2009

Hodnotenie: Dobré

chesterTT : ....inac, by ma zaujimalo, ako taky trojvalec 4 takt funguje.. ze ktora doba cyklu sa tam vynechava, alebo ako su tie valce zosuladene......

nevynechava sa nic, ziadna doba, kazdy z tych valcov ide na 4 doby.


12.08.2009 20:45

Re: Svet motocyklov – 08-09/2009

ChesterTT: tu je mala animacia 3-valcoveho 4-taktu :

[
Video: www.youtube.com/watch?v=ZlFj28veRIc ]


13.08.2009 1:20

Re: Svet motocyklov – 08-09/2009

pavlinah
 Jogurťák 

Ikona

Pibroch, tá názorná animácia je fajn, vďaka, aj ja som to pochopila :-))) [dobre]


13.08.2009 8:53

Re: Svet motocyklov – 08-09/2009

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

dios mio!!!!! pibroch.. toto bol teda klinec... mne je jasne ze 4 takt musi ist na 4 doby, preto je to stvortakt.. ale jednovalec maze vsetky 4 sam o sebe. dvojvalec ide tak, ze je tam kazde 2 doby vybuch /lebo valce su dva a tak sa to deli dvoma/ pri stvorvalci mas pri kazdom jednom takte jeden zapal /valce su 4 a idu postupne/ to mi je vsetko jasne..

Mna by ale zaujimalo, ako je to s postupom nasanie, stlacenie, vybuch, odsanie >> tiez zname ako 4 doby


13.08.2009 11:52

Re: Svet motocyklov – 08-09/2009

pavlinah
 Jogurťák 

Ikona

Chester, miláčik, nie je to také úplne jednoznačné, čo sa 4 valcov týka. Počul si už o BIG BANGu?
Alebo o novej R1, ktorá teda nie je úplne čistokrvý BIG BANG, lebo ten so svojím systémom zapalovacích cyklov páli vo veĺmi krátkych intervaloch, avšak R1 neposiela iskry do valcov štandardne po 180 ako u bežných radových 4 valcov, ale sa v poradí 270-180-90-180 stupńov ( nie celziových :-))) ani Fahrenheita :-))) )

A prečo? Lebo pri pohybe piesta nahor vzniká krúťák, čo je fajn. Ovšem druhotným javom je krúťák vytvorený otáčaním kľukovky, čo už až tak fajn nie je. Tento "zotrvačný krúťák" sa pridá k momentu vytvorenému piestom a to nie je až také terno preto, lebo sa nedá kontrolovať. Kĺukové čapy sú preto pretočené od 90 stupńov, aby sa zotrvačný krúťák čo najviac eliminoval kôli lepšej kontrole nad výkonom poslaným na zadné koleso od motora a následne od kolesa na asfalt. :-O :-O :-O

Adhéziu a ďaĺšie alchýmie už nebudem rozoberať, na webe je všetko, ale resumé: nie je 4 taktný 4 valec ako 4 taktný štvorvalec. Ani babenky nie sú úplne všetky bloncky :-))) :-*

Ešte pre lepšie pochopenie skúsim jednoducho: oproti klasickému 4 valcu, ktorý páli každú polotážku kĺukovky, funguje nová R1 nasledovne: zapáli 1.valec, potom 3/4 otáčky nič, potom 3.valec potom po polotáčke druhý a hneď potom, za štvrťotáčky posledný 4.valec a po polotáčke fičí cyklus znovu. Capiche? Myslím, že takto je to už jasné.

nájdeš to pod "cross-plane"- teda, takto to géniovia od Yamahy nazvali, to vieš, dobrý názov podporuje marketing :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pavlinah (13.08.2009 12:00)


13.08.2009 12:08

Re: Svet motocyklov – 08-09/2009

pavlinah
 Jogurťák 

Ikona

A ešte aby som nebola nespravodlivá k Ducati a všetku slávu nenechala zožrať Yamahe - systém Twin Pulse na podobnom princípe vymyslela už predtým Ducati pre Desmosedici.
Tá má totiž 2 valce predsadené len o 70 stupńov, takže jednotlivé zápaly fičia dva a dva krátko po sebe.

A vlaste ani na suzu by som nemala zabudnúť - pre triedu GP 500 bola v minulosti vyvinutá SUZUKI RG s doma kľukovkami a ten istý okamih pálil na každej kĺukovke 1 valec a to krížom 1-4-2-3. Výsledný efekt - bomba-nič-bomba -nič.

A ešte by sa toho našlo aj viac, napríklad Yamaha TRX 850, ale to by sme boli späť u Yamahy, čo sa mi už zdá byť príliš veĺa Yamahy naraz. 8-)

No, aby si si nemyslel, že tu hrám chrumkavú, jasné, že to všetko nemám len zo svojej hlavičky :-))) , ale ako som povedala, tatko sa v motorkách vyzná a ja som ho vždy rada počúvala, vie mi veci podať tak, že ich pochopím. A mňa motorky neskutočne bavia [dobre]

Upravené 2 krát. Naposledy upravil pavlinah (13.08.2009 12:19)


13.08.2009 12:09

Re: Svet motocyklov – 08-09/2009

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

:-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O
okej... opravujem svoj posledny prispevok..
pavlinah >> TOTO je klinec..
kukam na to s vygulenymi ocami a tazko mi je hubu zavriet.. ja sa nestacim cudovat.. ty si sa ako mala asi nehravala s babikami, ci????


13.08.2009 12:18

Re: Svet motocyklov – 08-09/2009

pavlinah
 Jogurťák 

Ikona

Ani nie, vieš, už keď som sa narodila, mali sme v garáži 4 motorky, takže na bábiky neostali lupene, všetko išlo na benzín :-)))


13.08.2009 13:49

Re: Svet motocyklov – 08-09/2009

pavlinah :

napisala si ze :"Lebo pri pohybe piesta nahor vzniká krúťák..."
clovek by povedal, ze je to pri pohybe piesta nadol, pri expanzii.
krutak by som prelozil, ako tlak na dno piesta. hmmm ...??


13.08.2009 18:39

Re: Svet motocyklov – 08-09/2009

pavlinah
 Jogurťák 

Ikona

pibroch : pri pohybe piesta hore aj dole - krúťák je vždy krútiaci moment ( ak chceš tak točivý moment, vyber si čo sa Ti viac páči :-))) ) :-*

Vieš, možno tomu naozaj nebudeš veriť, ale on fakt vzniká už pri pohybe piesta hore. To že následne piest musí aj dole som považovala za také samozrejmé, ako globálne oteplenie, prepáč, že som to nespomenula , veĺmi ma to mrzí, fakticky, už to nikdy neurobím, už budem poslušná školáčka :-))) :-*

Ale som naozaj rada , že si pozorne čítal, mnohí "obrovskí veľmotorkári" takéto detaily ani nezaregistrujú, lebo sú úplne mimo misu, veď čo už nejaká cica môže vedieť o motoroch, je rada, chuderka, keď má to šťastie, že ju je sem tam niekto ochotný povoziť, v tom lepšom prípade najprv na motorke... :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pavlinah (13.08.2009 18:47)


14.08.2009 10:15

Re: Svet motocyklov – 08-09/2009

riki1
 Kávičkár 

pibroch> tak ten tvoj "stvortakt" je dvojtakt ! :-))) ste mi to tu ale odbornici :-~


14.08.2009 10:20

Re: Svet motocyklov – 08-09/2009

chester co sa tyka designu :-) tak TNT od benelli tu bolo o dost skor ako vsetky moto ktore ti pripomina :D


14.08.2009 10:28

Re: Svet motocyklov – 08-09/2009

riki1
 Kávičkár 

pavlinah > vzdy som chcel spoznat taku dievcinu ako si ty, co sa zaujima o motory [dobre] ale uz som to asi zmeskal :-( , no ale ten krutak si myslim ze vznika pri pohybe piesta dole , ked zmes hori , sa to este spytaj tatka ;-)


14.08.2009 11:03

Re: Svet motocyklov – 08-09/2009

riki1 : mas pravdu, podla tvaru spalovacieho priestoru je to dvojtakt. slecne pauline pisem styri minus a tebe jedna s hviezdickou....skoda, ze sa tu nedaju editovat prispevky, mohol som to tam opravit.


14.08.2009 21:17

Re: Svet motocyklov – 08-09/2009

pavlinah
 Jogurťák 

Ikona

riki1 - toto by už bolo na takú odbornú debatu, že je to zatiaĺ vo vyššom leveli, ako som momentálne, takže nateraz radšej dobrovoľne kapitulujem a idem sa zdokonaľovať v tvaroch spaĺovacích priestorov, evidentne ešte mám čo doháńať.

stále riki1- Neboj, geneticky to ešte nemusí byť úplne stratené, čo ak máš niekde syna primerane starého k môjmu veku a nevieš o tom???
Chalani čo jazdia busu a aj to vedia, nie sú všetci úplne beznádejní prípadi, že tatko? :-)))

Aj keď mi ujo pibroch zo súcitu dal len 4- , to na veci nič nemení, bežím študovať, ale ešte predtým si odskočím do Brna za Marcom Melandrim, možno bude vedieť niečo o tvare spaľovacích priestorov . Ešteže som si stihla oholiť labky :-)))


15.08.2009 14:00

Re: Svet motocyklov – 08-09/2009

pavlinah : ja ti dam uja !!! :-D :-D :-D

ozaj ten krutak pri pohybe piesta smerom hore by mohol vznikat zotrvacnostou.
piest sa sice v priamociarom pohybe v dolnej uvrati zastavi, ale ten kus zeleza na klukovke,
co ho vyvazuje sa toci dalej.


15.08.2009 21:45

Re: Svet motocyklov – 08-09/2009

riki1
 Kávičkár 

Energia, ktora vznikne pri expanzii plynov pri horeni zmesi sa akumuluje do zotrvacnika na klukovke , aby sa piest dokazal pohybovat aj v "nepracovnych" troch taktoch (hlavne u jednovalcoveho motora). Krutiaci moment sa odobera (aj energia) z rotujucej klukovky vo vsetkych taktoch samozrejme ale vznika (teda doplna sa do zotrvacnika) len pri expanzii.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.