Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3163 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28535
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16995)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)

Malá česká Jawa - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuMalá česká Jawa - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (3 hodnotení)

Diskusia k článku: Malá česká Jawa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
08.06.2012 6:32

Malá česká Jawa

Gastan
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Výborné článočky .. len tak ďalej ..človek sa dozvie kopec zaujímavých vecí ..


08.06.2012 11:42

Re: Malá česká Jawa

Hodnotenie: Dobré

Už je to trochu objektívnejšie.

Pár poznámok:

Fiat ani počas trvania licencie nenútil (ba !!! ) nikoho používať značku Fiat, ani u Žiguli (Lada), ani u SEAT, ani napr. u juhoslovanskej Zastavy... Poliaci boli hrdí, že mohli, zaručovalo to prestíž a odbyt. Mimochodom práve uvedený typ 124 Poliaci nevyrábali, robili ale napr. väčší typ 125 (u FIATu jedna číslica je veľký rozdiel, viď napr. rad 124-125-126-127-128... atď)

Socialistická Jawa aj PZO MOTOKOV mali nie technické, ale VUML-politicko-ekonomické vedenie, za vysoko nedostatkové západné devízy zneužili o.i. aj pred vojnou etablovanú značku a snažili sa aj špendlíky predávať pod značkou Jawa. Jawáci práveže nadávali napr. na Jawu 90, ako hrom. Že ako im kazí svojou poruchovosťou dobré meno. To bolo ale tiež politické rozhodmutie, že nie úplne dozreté deväťdesiatky z Považskej museli "okamžite" do výroby...

Kde sme dnes obaja, vidíme všetci. Už len nájsť fasa výhovorky k pivu... :'( >:-) :-*


08.06.2012 18:18

Re: Malá česká Jawa

ORTUT
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

pekný článok, odvedená výborná robota pri zbere faktov aj fotografií. [dobre]

naozaj ale netreba (alebo aj mladším možno treba) až tak často spomínať, že česká JAWA niečo ukradla Považským strojárňam. Republiku riadila strana a tú napríklad aj vyučení krajčíri. Tí chytrejší vo fabrikách na na zahraničnom obchode museli držať huby a krok, aby veľakrát mohli vôbec prežiť. Trvalo to dosť dlho - až 40 rokov.
Akurát po ďalších 22 rokoch žiaľ nemáme ani v Považskej, Kollárove, Strakoniciach či Týnci ani to čo sme jazdili v 80-tych rokoch. A kam nás znovu vedú politicky po 11.marci už patrí asi na iné fóra...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ORTUT (08.06.2012 18:20)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.