Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 5215 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26370
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15910)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10460)

Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuAko som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (15 hodnotení)

Diskusia k článku: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
03.02.2015 14:41

Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tak toto je úprava trochu mimo moje chápanie... teda nie teoretické ale neviem či by som sa do toho pustil.

Ako zmena vŕtania no problem, ale ten zdvih a komplikácie s tým spojené... No ale vyzerá že to vyšlo :-)


03.02.2015 15:19

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Krásne čítanie keď niekto robí niečo inak ako je zaužívané a pritom presne vie čo robí. [dobre]
Karol do tých 150€ navyše je zarátaný aj všetok čas a robota na úpravách? ....asi nie že?


03.02.2015 15:40

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

jojkoz
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Nerozumiem aky je problem v zmene sekundarneho prevodu ?

Este ked vezmem do uvahy ze by sa nahodou nevyrabalo ine vyvodove koliesko - tak rozeta sa da vypalit hocijaka....

Ale uprava pekna :-) - pravdupovediac som zvedavy na zivotnost. Cap je uz trocha dost na kraji klukovky ale hadam by to malo drzat ..


03.02.2015 16:11

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

Hodnotenie: Dobré

To som teda "čumel", jak som to čítal.
[dobre] [dobre] [dobre]

...ale tiež mi to nie je jasné s tou novou rozetou, že aký problém? Rozetu aj vývodové koliesko laser páli "zadarmo", kvalita síce nie je na cestnú motorku, ale na moto s kratšími servisnými intervalmi sa mi to zdá postačujúce (aspoň zdá). Daj nejakú poučku, že prečo nie (laser výpalok).


03.02.2015 18:38

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

Feror
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Poučné asi aj pre Kawasaki inžinierov ;-)

Ďalšie zvýšenie objemu motora, by som odporučil rovno vymeniť cely motor, napríklad z Trabanta ...

Inak kvalitná a lacná reklama [dobre]


03.02.2015 18:58

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

Toman
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekna robota.


03.02.2015 19:00

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

barlac
 Jogurťák 

Hodnotenie: Zlé

nic ine ,ako len reklama. naco su pravidla ,ked sa tu nic nedodrzuje. bod 7 jasne hovori.
k motoru asi len tolko, kto jazdil nikasil a jazdil liatinu,tak vie o com to je >:-)
len hlupak sa necha nachytat >:-)


03.02.2015 19:24

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

miros139
 Ľadvinka 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

jaj opravari, reklama to je a asi taka, ze dam palec hore Karolovi, poznam jeho robotu velmi dobre, takpovediac detailne, a jeho upravy funguju, je jednoduche kliknut na nete a cakat na skatulu,presrobovat a tvarit sa ako ladic, toto co je tu popisane si vsak vyzaduje vedomosti a hlavne skusenosti, ktore Kajo ma, a ze mu nelezem do riti, potvrdzuje fakt ze som na jeho upravenych masinach jazdil, az na dvoch, na prvej v case ked som mal ledvom vodicak, a jedine co na tej motorke fungovalo spolahlivo boli jeho upravy, vzdy sa ho zastanem, pretoze viem ze on motorom a motorkam rozumie ako malokdo, a osieracky patria k tomu. Po technickej stranke uzasna prerabka, a ako motorara ma neskutocne tesi ze si sa do takej zalezitosti Kajo pustil, drzim palec.
Miro


03.02.2015 19:39

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

roman127
 Bahniak 

Hodnotenie: Dobré

Pozdravujem.
Veľmi pekná robotka čo sa týka celkovej koncepcie prerábky. Určite je za tým veľa hodín práce, rozmýšlania a výpočtov. No trošku by ma zaujímali práve tie výpočty. To, že dostal KH diétu 1/4 kg je pekné, no zaujímalo by ma ako sa zaistila staticka vyváženosť, tomu, že sa dala zachovavať momentová dyn. vyváženosť rozumiem. Za ozrejmenie vopred ďakujem, poteší aj SZ. :-)


04.02.2015 9:04

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Velmi dobre a zaujimave citanie.
Jedna vec mi nie je celkom jasna. Ako sa nasadzuje loisko na takyto spodny ojnicny cap?
A nemoze sa takyto cap v klukovke nejako pretocit?


04.02.2015 9:20

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Janko je tam lozisko s klietkou, tak najskôr tak, ze sa nasadi samotna klietka, potom sa nahadzu ihlicky a nakoniec ojnica.
Asi má excentricita capu svoje hranice dane velkostou loziska.
Pretocenia by som sa az tak nebal. Ak by sa to aj nahodou pretocilo, tak to asi vela skody nenarobi. Znizi sa zdvih a rozvazi sa to. Ak niesi hluchy, to by si hned zbadal.


04.02.2015 10:12

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

nebude spodny ojnicny cap deleny? Nasadi lozisko a zlisuje dokopy???


04.02.2015 10:42

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

cap v cape?


04.02.2015 11:16

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

jogcar
 Edvenčr 

Hodnotenie: Dobré

Karol - nemam slov, nadhera! >:-)


04.02.2015 12:46

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

...ked autor udava, ze nadstandardne upravy stali 150€, co = zadarmo, kde je taka lacna vyroba excentra? Chcem kontakt 8-)
Ak ho lisoval z troch (styroch) casti, chytit suosovost tych krajnych...

Autor by sa z nas mohol prestat rehotat a kapnout božskou. :'(


04.02.2015 12:56

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

jojkoz
 Turista 

Ikona

2 bacaono

Keby sa cap potocil a znizil zdvih - zachytil by dole piest o kluku.
Kazdopadne nevidim dovod preco by sa to malo pri poriadnom zalisovani pretocit.


04.02.2015 20:20

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

jojkoz nakresli si to. Ak je excenter na najväcsom polomere a nechyti piest o kluku, tak ak by sa pootocil na mensí polomer, tak sa zmensí zdvih, piest nepojde tak vysoko ale ani tak nizko ako teraz. frštenzí? ;-)


05.02.2015 8:26

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

jojkoz
 Turista 

Ikona

jj mas pravdu.


06.02.2015 12:46

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

Hodnotenie: Dobré

Chlapi, barlac a spol, čo vám vadí, že zadarmo reklama>
Veď aj vy si napíšte podobný reklamný článok. Nič vám nebráni.
Ak bude mať aspoň z polovice takú hodnotu ako tento, tak si to rád prečítam a rád sa dačo nové dozviem o konštrukcii motorov. Myslím že Awia s radosťou prehryzne ten kúsok reklamy, keď popri tom vznikne takýto kvalitný a zaujímavý článok.

Dôvod úpravy: pre mňa je toto o mnoho zaujímavejšie než napr. ten článok o novej Touratech prilbe. "Najlepšia, najľahšia, najmodulárnejšia, najlepšie ventilovaná, najkrajšia prilba" - ďalej ani netreba čítať.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil kilix (06.02.2015 12:48)


06.02.2015 18:48

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

Feror
 Edvenčr 

Ikona

Tak veru, takto ma vyzerat reklama [dobre]


06.02.2015 20:43

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

karol1
 Bahniak 

Ikona

bacaono - takto: bežná GO vyjde povedzme XXX peňazí a ak zaplatíš XXX+150€ tak máš takýchto 294ccm

jojkoz - na tento ročník nie je bežne v ponuke iné koliečko a iná rozeta , ako je to pri neskorších modeloch. Rozetu o zub menšiu som nakoniec zohnal u Gregyho a koliečko o zub väčšie u Jara Štrbeka , len to chvíľu trvalo

feror - tú vetu , ktorá z toho "robí reklamu" mi navrhol pri revidovaní Mikulec , pôvodne tam nebola a ak to Awiovi nevadí , tak čo? Mne išlo hlavne o to prezentovať niečo , čo som vymyslel a čo mi prinieslo dosť zábavy navyše.

roman127 3 x rovnaká hmota po 120° s rovnakou vzdialenosťou ťažiska od osi otáčania = 0 . Aj staticky aj dynamicky .

janoval - z flat klietky nasunieš najprv košík na stred čapu , potom povkladáš ihličky , potom nasunieš ojnicu .

satos čapy sú MADE IN MOTOSERVIS PETRA , pretože som nenašiel nikoho , kto by mi ich vedel vyrobiť , tak ako som si predstavoval. Mám ešte asi 10 kusov skladom. Všetko strojné opracovanie urobené v tej mojej "búdke" .

www.motoservispetra.sk/?galeria&nazov=excentricke%20cap...

a mimochodom nejaké čapy som mal hotové už vopred , vyrábala sa najprv malá skúšobná séria pre kamaráta spoza PD , ktorý tiež jazdí súťažne a musím uznať , že lepie ako ja. On ich použil na ktm 250 asi tak rok predo mnou.

Ak sa niekto dokáže prezentovať tiež prácou a jej odskúšaným výsledkom - DO TOHO!


06.02.2015 21:01

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

Feror
 Edvenčr 

Ikona

Re: karol1: ak to Awiovi nevadi, tak co?
Nerozumieme si. Proti Tvojej reklame ja nemam nic, prave som za a dal som Ti [dobre]

Aj keby si nedal, reklamu do clanku, tak si pozriem Tvoj profil a pozriem si firmu.
Si 30km odo mna a bud si isty, ze ked sa mi nieco poserie tak som u Teba.
Lebo aj som sa so znamim rozpraval co on na Tvoju robotu a ze ste trieda cela rodina [dobre]

To ini tu rypali, ze aka reklama. Za mna este raz [dobre]
Ak budes v nedelu na Kopernici, tam mi vynadaj osobne ;-)


06.02.2015 22:19

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

tryskac
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Len tak zo zvedavosti či hlúposti?
Načo je ten otvor v bočnom čape?
Pozri obrázok


06.02.2015 22:57

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

jojkoz
 Turista 

Ikona

2 karol1

Zrovna Jaro dava rozety vypalovat - takze si myslim ze by nebol pre neho problem dat spravit vacsiu.
Kedysi som si aj ja kreslil rozetu v ACADe a daval vypalovat.

2 tryskac

Niekadial sa musi dostat olej do capu aby potom mohol mazat ojnicu nie ? :-)
Vacsinou ma vstup z konca kluky a cez teleso do capu a stredom na spodne lozisko ojnice.

obrazok mozno napovie viac
Pozri obrázok


06.02.2015 23:20

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

karol1
 Bahniak 

Ikona

feror - prepáč , nechcel som útočiť , ale keď som si to po sebe prečítal , tak to mohlo tak vyznieť. Prepáč.

Tryskáč - otvory sú v čape celkom 3 . Najväčší stredný v ose , ktorý sa zaslepuje napr. mrazovými zátkami , na kraji čapu prívod oleja cez zotrvačník kľukového hriadeľa , v strede čapu kolmo na os - vývod oleja do ihlového ložiska ojnice.


06.02.2015 23:21

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

barlac
 Jogurťák 

kilix-napis tomu co zriadil pravidla diskusie. ;-)
a mozes sa ho opytat preco zostavuje a uvadza dake body,pravidla,ked je vsetko inak,ako sa pise. >:-)
ale, ako som uz pisal. ludia co jazdili nikasil a jazdili aj vlozku,tak vedia ze tam rozdiel je.
su tu napisane polopravdy. :'(
ze niekto dal vlozku s vrtanim nad,tak to nemusi znamenat hiiiiiiii. :-O :-O :-O :-O :-O :-O
a dake prirovnanie vykonu ,okolo nohy na trojocke ,tak to uz vobec nie. >:-)
ked uz niekto siel robit tak zlozity ukon,ako je tato prerabka. bolo by daleko doveri hodnejsie ,keby motorku napr. nabrzdil pred a po .
ale nie staru vydychanu mrchu.,ta samozrejme na brzde nema co robit.
brzda je napr. v zarnovici . EL-PERFORMANCE ludvo beno. chalan sa zaobera prevazne el motocyklov ,ladenim,zvysovanim vykonu a podobne.
tato prerabka je po technickej stranke dost premakana,ale v praxi nam vela vykonu neprinesie.
brzda by prezradila viac. >:-) >:-)



06.02.2015 23:48

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

chlapci už sa hanbím :-( axiálny otvor + otvor v strednom čape mi bol jasný. No otvor v krajnom čape evidentne kvôli prívodu z ramena potočený o 90 st. mi nedoplo.
Ešteže sa môžem vyhovoriť na chrípku.


07.02.2015 0:00

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

karol1
 Bahniak 

Ikona

pre tých , čo nechcú vložku , ale takéto niečo by chceli , mám pripravený predĺžený valec s nikasilom od Atény , robený cez Emila Čunderlíka....
Úpravu som si robil v prvom rade pre seba , pre svoje pobavenie .Nepotrebujem konkrétny údaj o výkone , koniec koncov ani fabrika výkon neudáva , ja len viem , že teraz si mašinka s mojími 100 kilami poradí ľahšie .


barlac - ty si proste chudák , čo sa NIKDY neprezentoval niečim spod svojich rúk , len kydaním na druhých. Bezpečne si ani celý článok nečítal , len si zbadal , že "karol1" a už si mal červenú pred očami. Veď predveď sa niečm vlastným . Rád si prečítam , pozriem, podučím sa....


07.02.2015 7:49

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

karol1: Ohladom toho capu by som sa tu mohol rozpisat, ale zhrniem to do [dobre]

Ak by si potreboval vykres rozety V zaberoveho kolieska (podklad pre laser), ozvi sa mi. Aj keby si to mal na biznis, dodam zdarma. Beriem to ako podporu rozumnych a schopnych ludi.


08.02.2015 19:41

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

Hodnotenie: Dobré

Paradne, poucne a velmi zaujimave citanie [dobre] - si macher [dobre]
Dakujem


09.02.2015 8:25

Re: Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

Hodnotenie: Dobré

Ako sa hovorí "toto Ťa musí baviť". to je už iná liga... za mňa [dobre] [dobre] [dobre]



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.