Anketa:
Nové moto videá:
Motocyklové hybridné motory skombinované dvojtaktným a štvortaktným cyklom - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuMotocyklové hybridné motory skombinované dvojtaktným a štvortaktným cyklom - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom
Hodnotenie: (2 hodnotení)
Diskusia k článku: Motocyklové hybridné motory skombinované dvojtaktným a štvortaktným cyklom
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokMotocyklové hybridné motory skombinované dvojtaktným a štvortaktným cyklom
Hodnotenie: Pekné pripomenutie týchto netradičných konštrukcií, ale bojím sa že pri tu prítomnej “klientele” (česť výnimkám) to asi ostane nepovšimnuté. |
Re: Motocyklové hybridné motory skombinované dvojtaktným a štvortaktným cyklom
Retro: Ten dvojštvor o ňom som pradávno čítal ale ten šesttakt |
Re: Motocyklové hybridné motory skombinované dvojtaktným a štvortaktným cyklom
Re: egres2: My neodídeme |
Re: Motocyklové hybridné motory skombinované dvojtaktným a štvortaktným cyklom
Hodnotenie: Vďaka za článok. Tiež som o "sixstroke" ani nepočul. Z popisu mi nie je celkom jasný, to celý "dej" trvá 3 otáčky aby sa to mohlo nazvať šesťtaktný cyklus? |
Re: Motocyklové hybridné motory skombinované dvojtaktným a štvortaktným cyklom
Podľa dobovej literatúry vraj u šesť takt je vlastne motor štvortaktný a v hlave je malý kompresorový motorček. Kedysi DKW malo ladepumpu, ktorá bola vo forme tretieho valca, ktorý nebol spaľovací, ale kompresorový. U tohoto šesť taktu je vlastne ladepumpa priamo v hlave, ale nie je tam žiaden prefukovací kanál. Ak má niekto predstavu o starodávnych naftových motoroch, tam bolo čosi podobné, teda malá zážihová komôrka, ktorá bola súčasťou spaľovacieho priestoru. Prežila do nedávnej minulosti už len ako žhaviaca clona. Najskôr teda sa do stlačeného spaľovacieho priestoru s natlakovaným vzduchom nestreklo palivo ako obyčajne ľudovo povedané v obývačke, ale k vznieteniu prišlo v predizbe a tam rovnomerne prehorelo a až potom sa spontánne rozšírilo do obývačky. Tu je to podobné. Spaľovací priestor je klasický. Stláča sa tam palivová zmes, no stlačovaná je aj súčasne v hlave. Stlačenie je teda dvojité. Spaľovací priestor má teda súčasne dva tlakové zdroje. dvojtakt v hlave ide protibežne s hlavným štvortaktným valcom. Preto na číslicovej tabuľke motocykla je kód 4+2. súčinný dvoj a štvortakt s valcami idúcimi proti sebe. zvýši sa kompresný tlak v spaľovacom priestore a lepšie prehorí zapálená zmes, čo sa prejaví kultivovanejším chodom a zvýšením výkonu motora. Gilbert |