Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1958 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28558
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17008)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11550)

Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHonda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (6 hodnotení)

Diskusia k článku: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
04.10.2023 11:26

Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tak Adventure Sports pomalými krokmi už dlhšie - výbavou a zameraním - smerovala oproti GS-u a už sa znižuje a dostáva aj 19 palcové koleso... nekritizujem to, lebo chápem že pre mnohých čo s tým nikdy nejdú do terénu je to výhoda a v ponuke je aj štandardná offroad zameraná Africa. Tá dostala konečne bezdušáky [dobre] [dobre] [dobre]


04.10.2023 12:02

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

dodoKE
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Nikdy som nechápal tú novú Africu. Kopa lepších motoriek na trhu, resp. lepšie v teréne, na cestu, jazda sólo a jazda zo spolujazdcom...ale predajne čísla potvrdzujú jej úspech. Prečo? V čom je taká dobrá? Nespor e ju čaká ďalší úspech s tymto novým updatom čo mi je viac po chuti.


04.10.2023 12:10

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ja aj s 19” kolesami obcas zidem z asfaltu. Samozrejme to nie je ziadna palba, ale kde prejdu ine tazke endura s 21, tam prejdem aj ja. Vidim to skor opacne, mne na 250kg motorke na asfalte nepasuje v predu uzka 21”.


04.10.2023 12:46

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

alexa7
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: Awia: jak nikdy? Ved normalne s 19 kou si dam sem tam teren, niekedy aj celodenny. A na sustavný teren, jazdit s takou Afrikou ja osobne škváru nemam. Na to mam lahsi nerozbitnejsi stroj.

Za mna velmi dobrý tah . Vzhladom k zmenseniu /odlahceniu/ GS 1300 , ktora na beton stratila na komforte.
Nebude az taky, dovod ist do GS.


04.10.2023 14:06

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: dodoKE: napisal by som ze automat ale to by sa tu uz vsetci posrali z toho >:-) :-D :-D


04.10.2023 18:43

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

w4tch0
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: Nozdormu: A mal by si pravdu. Lebo ked niekto z nejakeho dovodu chce automat, tak na vyber nema. Preto sa aj viac ako polovica tych Afrik predava prave z DCT.

Podla mna vidiet ze v Honde davaju pozor. Celkovo zmeny z k lepsiemu po vsetkych strankach.

Adventure sports je teraz naozaj viac cestovna moto. Tri najcastejsie negativa co som vzdy na nu pocul boli:
1. sedlo je nepohodle
2. Aerodynamicky hluk/turbulencie (toto bol mega paradox, ked NT1100 ma jednu z najlepsich ochran proti vetru).
3. ze ma vysoko tazisko

Na vsetkych troch zapracovali. Uvidime ci uspesne.

A "standartna" verzia tiez k lepsiemu. Ked niekto chce moto trochu viac do terenu a nechce kila a litre navyse. Uz to nie je len lowcost "chcem co najlacnejsiu afriku" bez nicoho... Konecne bezdusove kolesa (vratit sa k dusiam sa da vzdy ked niekto chce, naopak je to tazsie). Konecne na vyber aj lepsi podvozok. Polohovatelne, normalne velke plexi. Vyhrievane gripy a el. zasuvka. Parada.




Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (04.10.2023 18:44)


04.10.2023 18:45

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Presne ako pise w4tch0, suhlasim. Dobry tah.

Herghott


05.10.2023 7:25

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: w4tch0: hej ale sme na moto fore...tuna sa take moderne fuj fuj veci ako automat nepisu...su tu sami old school tvrdi chlapci co vyrastli na tom ze si musel pod palbou utekat cez polia aby si zohnal suciastku...

mimo srandiciek automat na moto som si len vyskusal na par hodinovej jazde a je to uzasna vec...na nejakeho nahaca alebo retro masinu s ktorou sa chcem povozit 1-2-3 hodiny okolo komina by som to nechcel ale na cestovne motorky s ktorymi ides hltat tisice kilometrov by to mala byt skoro povinnost...

a myslim osobne moj nazor ze dost aj zavazi vztah ku znacke...dneska sa vyslovene na hovno motorky nerobia...ano su tam drobne rozdiely pozitiva negativa ale ked raz niekto ma rad hondu pojde do afriky..ked ma rad ducati pojde do multistrady ked je fanusik bmw pojde do GS atd podla mna to tiez zavazi...lebo ak chces mat vyslovene hondu (lebo hocjaky dovod) tak si najdes dost + preco afrika :-)


05.10.2023 8:50

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: janoval: Re: alexa7: Nepísal som o vás ani o nikom konkrétne ;-)

chápem že pre mnohých čo s tým nikdy nejdú do terénu

Pravda je taká že 95+ % Afrik nikdy do terenu ani nezablúdi... Tam škoda voziť 21- kolo. A netvrdím že s 19-kolo sa do terénu nedá ísť.

Re: dodoKE: Tvoj citát "Kopa lepších motoriek na trhu, resp. lepšie v teréne, na cestu, jazda sólo a jazda zo spolujazdcom" - akoby si písal o GS-e... >:-) Veľa je lepších motoriek v nejakej oblasti, ale najlepšie cestovné enduro je to najuniverzálnejšie, ktoré dokáže všetko z toho skombinovať do jednej motorky najlepšie.
No a potom je tu automat... To nikdo okrem Hondy zákazníkom neponúkne...


05.10.2023 15:23

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Honda je Hodna, preto sa predava.

Keby som isiel byvat na Island, normalne by som sa nevedel rozhodnut, ci GS alebo Afriku...


06.10.2023 3:49

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

blade
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Už pomaly sa z toho stava trend ako aut že zo sedanov a MPV sa stali už len SUV to isté pri motorkách že z veľkých enduro (povodny ucel Afriky) a turistickych motoriek (napr PanEuropean lebo VFR1200 ako reprezentanti MPV). Pritom na SUV chodia väčšinou mamičky z domu na nákup a späť.
Afrika nová ale valcuje trh tým automatom, to výborné zvládli v Honde aj načasovanie. Sa divím že BMW pri svojich cestovných modeloch s tým dávno neprišlo


06.10.2023 15:45

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Maximálny výkon 75 kW zostal zachovaný, maximálna hodnota krútiaceho momentu však vzrástla o 7 % a po novom tak dosahuje 112 Nm, ktoré sú namiesto pri 6 250 ot./min. dostupné už pri 5 500 ot./min. Kompresný pomer vzrástol z 10,1:1 na 10,5:1, čo spolu so zmenami časovania ventilov, nasávacích kanálov a nastavením elektronickej riadiacej jednotky umožňuje motoru získať z každého zdvihu viac výkonu.

K vyššiemu výkonu prispeli tiež ďalšie zmeny výfukového systému, okrem iného nový tlmič výfuku vyznačujúci sa príjemným pulzujúcim zvukom pri nízkych otáčkach a silným hlbokým tónom, ktorý nastupuje s rastúcimi otáčkami.


tak teraz neviem, zostal výkon zachovaný alebo je vyšší :-}


06.10.2023 16:44

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

je vyssi v nizkych otackach a to vyrazne. Ale peak ostal rovnaky. V podstate v druhom odstavci malo byt "K vyššiemu výkonu v nizsich otackach prispeli" . Je to vidiet na tej krivulke. Je to dost podstatna zmena a podla mna ju musi byt slusne citit...


07.10.2023 6:38

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ak maximálny výkon ostal nezmenený tak potom v nadpise nemalo byť "viac výkonu, bezdušové kolesá" ale "vyšší krútiaci moment, bezdušové kolesá"?

nebohý vadim ti to tu pred 20 rokmi krásne vysvetlil

furt nerozumiem prečo sa Honda zarputilo drží max 75kW z 1100cm :-~


07.10.2023 11:49

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

radnate
 Turista 

Ano na dnesnu dobu uz v porovnani s konkurenciou slabsie. Ale bud to staci, alebo kvoli zivotnosti motora, prevodovky, súčiastok. Ale zas ten zvyseny krutiak to zas vyvracia. Kto vie.


07.10.2023 12:11

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

w4tch0
 Turista 

Ikona

Mne pride ze sa snazia kompresny pomer drzat pri zemi za kazdu cenu. Ale neviem preco. Vsetci co zmykaju z podobnych alebo aj vacsich objemov viac maju podstatne vyssie kompresne pomery.


07.10.2023 22:04

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: w4tch0: len domnienka, je možné, že honda drží kompresiu a tým aj výkon dole kvôli emisiám, možno ich nevedia inak ustrážiť.


08.10.2023 13:08

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: raptor: Vid graf.
Výkon 2024 (červená krivka) je v celom pásme otáčok vyšší až v horných otáčkach kde dosahuje max výkonu je rovnaký ako u predchodcu (zelená krivka)

Foto: CRF1100L Africa Twin 2024 – porovnanie...


08.10.2023 17:31

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: tryskac: Vsetci ostatni to nejako vedia. Skor je to tak, ze potrebuju tie vysoke kompresne pomery aby emisie splnili. Kazdopadne, 10,1:1 ci 10,5:1 su kompresne pomery ktore sa dnes vyskytuju skor uz len u motorov s preplnovanim.

V ramci segmentu +/-:
Ducati Multistrada V2: 12,6:1
Ducati Multistrada V4: 14,0:1
KTM 890 Adv. : 13,5:1
KTM 1290 Adv: 13,1:1
Yamaha Tenere 700: 11,5:1
Triumph Tiger 900: 11,3:1
Triumph Tiger 1200: 13,2:1
BMW F900GS: 13,1:1
BMW R1300GS: 13,3:1
HD Pan America: 13,0:1



Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (08.10.2023 17:31)


08.10.2023 20:01

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: w4tch0: emisie cox stráži vstrekovanie a jeho riadenie. No emisie nox prudko stúpajú so spaľovacou teplotou t.j. termickou účinnosťou na ktorej sa značne podiela kompresia.
Či to honda vie alebo nevie ustrážiť fakt neviem, no rovnako neviem žeby niekto okrem hondy vstrkal do motorky auto motor, prečo to robí, iba šetrenie nákladov?


08.10.2023 21:34

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

o emisie urcite nejde a uz duplnom nie o to zeby Honda nevedela spravit motor s vyssim kompresnym pomerom napr. Honda VFR 1200X Crosstourer / DCT Compression Ratio 12.0:1

podla majitelov Afrik je to vraj zamer aby si s tou motorkou vedel cestovat naozaj po celom svete vratane krajin kde 95 RON nie je sanca natankovat :-}

neviem... davam dalej ako som dostal


09.10.2023 10:19

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: No čo narobím, ked TY určite vieš že o emisie nejde, ja som to spomenul len ako domnienku...
Ale ako osoba z branže by si mohol oproti mne neznalcovi určite vedieť, že Honda vie kompresiu aj 13:1 .

V súčasnej dobe je bežné, že marketingáči bud kvôli obhajovaniu nejakého neštandartného parametra, či zakrívaniu slabšej stránky hľadajú pseudoargumenty, že na čo to je dobré. Takže si myslím, že výrok afričanov je z tejto kategórie. Lebo kvalita paliva sa už dlhšiu dobu dá riešiť prepínateľnými mapami predzápalu, no a okrem toho čo vymyslia za pseudoargument, ked do tých istých destnácií pôjde Transalp s 11:1?
No ale cesťák NT 1100 s 10,1:1 do Afriky určite pôjde ...
Takže z týchto faktov mi vychádza, tá domnienka, že ten motor je v niečom blízko mantinelov.

Inak nejaké vysvetlenie prečo Honda v motorkách používa automotor si nepočul?


09.10.2023 11:48

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskac - ako som napisal davam ako som dostal, presne to s tym predzapalom ma napadlo. BMW na poslednom vzchuchaci malo 12:1 a nepocul som zeby motorka mala problemy v Bazmekistanoch s benzinom s nizsim detonacnym cislom (knock senzor, zmena predzapalu a secko ok)

mne to skratka furt príde malý litrový výkon oproti konkurencii.... (transalp s 11-1 je dobry argument) a suhlasim s tebou že skor to bude koli niečomu inému zámerne priškrtené

o emisie urcite nejde lebo o tie sa stara katalyzator s lambdou. A ked to vedia vystrngat u konkurencie tak u najvacsieho vyrobcu motocyklov toto fakt nemoze byt problem.

Nemám sa za osobu z branže, normálne ma napadlo nejake vačšie cestovné enduro od Hondy a vygooglil som si to čo som si myslel. Že CrossTourer mal v pohode 12:1.


09.10.2023 12:34

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: "o emisie urcite nejde lebo o tie sa stara katalyzator s lambdou."
Ono to na súčasné normy asi už nestačí, určite si počul o EGR, SCR či zásobníkovom katalyzátore.
No je pravda, že problematickejšie je to u priamovstrekov a stále je to z mojej strany len domnienka.
Na podporu toť obrášťoky
Pozri obrázok
Pozri obrázok


09.10.2023 13:04

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Plus, samozrejme, cim vacsi kompresny pomer, tym lepsie horenie... Katalyzatory a senzory a ventily su len druha linia. Urcite je jednoduchsie pridat katalyzator ako postavit motor s vysokym kompresnym pomerom.

Herghott


09.10.2023 13:31

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

vsak ale honda nema problem postavit seriovy motor s kompresnym pomerom 12:1
takze sa vraciame k otazke preco pri Afre isli dole na 10:1


09.10.2023 14:48

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: Herghott: toto si trafil "cim vacsi kompresny pomer, tym lepsie horenie..."
Lepšie horenie znamená lepšiu termickú účinnosť a tým vyššiu teplotu - pozri obrášťok jedna - teplotou stúpa NOX.
To sa deje preto lebo čím vyššia teplota tým sa dusík oveľa rýchlejšie viaže s kyslíkom /oproti uhlíku/.
Súčasné riadenie vstrekovania udržuje zmes /lebo gut spotreba/ blízko stechiopomeru 14,7 t.j. lambda cca 1 prípadne jemne chudší t.j.14,7až 16,3 lambda okolo 1,05 no a kuk na druhý obrášťok kedy je max tvorba NOX?


09.10.2023 20:02

Re: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

w4tch0
 Turista 

Ikona

Asi nam nezostava nic ine len sa zhodnut, ze proste nevieme preco ten motor ma tak nizky kompresny pomer. Co vieme, ze to prispieva k jeho relativne nizkemu "litrovemu vykonu" ako to nazval Raptor. Honda asi nejaky (dobry) dovod ma. Len sa ho nedozvieme.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (09.10.2023 20:03)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.