Anketa:
Vykon versus krutiaci moment - Diskusné fórum - Len Tak
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuVykon versus krutiaci moment - Diskusné fórum - Len Tak
![OO](images/watchlist.gif)
Vykon versus krutiaci moment
Ahojte. Mne nie je celkom jasne, na co je dobry vysoky vykon a na co krutiaci moment. Ja mam zatial takuto predstavu: |
Re: Vykon versus krutiaci moment
Nechcem ta unavovat vzorcami, pretoze ti to pre prakticke pochopenie urcite nepomoze. Zda sa mi, ze su ti pojmy vykon a kr. moment jasne. Akurat nerozumies vztahu medzi nimi. Takze: vykon sa rovna otackam, krat krutiaci moment. Z tohto vyplyva, ze k vysokemu vykonu potrebujes alebo vysoky kr. moment, alebo vysoke otacky. Obidvoje sa zatial neda zabezpecit sucasne, pretoze zjednodusene povedane je k vysokym otackam potrebna kratka draha piestu a k vysokemu kr. momentu dlha draha piestu. Vid rozdiel medzi traktorom a jogurtom. Na zrychlenie ma vplyv hlavne schopnost motora dostat sa co najrychlejsie do vyssich otacok. To sa da docielit mnohymi sposobmi, zalezi to iba od toho, ake su priority. Napr. hmotnost, staly prevod, objem, komplikovanost konstrukcie (financna narocnost), zivotnost, atd. Ale ja tu strielam trochu od boku, pretoze neviem, ci je to pre teba iba akademicky problem, alebo to chces pouzit v praxi. Takze tak... |
Re: Vykon versus krutiaci moment
Vadim, vdaka, je to pre mna len akademicky problem, ale zaujima ma to. Najma mi chybal ten vzajomny vztah, co si mi prezradil (o tych otackach). Hned mam v miestnosti jasnejsie. Dakujem! |
Re: Vykon versus krutiaci moment
XX SMC Neregistrovaný |
Vadim napisal to podstatne. Z uzivatelskeho hladiska (laicky): podstatny je moment, ale ked je limit objemu (napr. predpisy pre preteky), dohana sa potencial stroja otackami. Potom vznikne kratkozdvihovy motor ktory treba tocit a ma neprakticku krivku momentu (a aj vykonu, lebo ten zavisi od otacok). Pre stroj na bezny zivot je podstatnejsia krivka momentu. Extremy na opacnych koncoch spektra: motor Mito Derbi Senda 50 a Suzuki VL 1500 Intruder |