Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1768 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26142
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15800)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10342)

Vykon versus krutiaci moment - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVykon versus krutiaci moment - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
25.07.2003 13:49

Vykon versus krutiaci moment

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Ahojte. Mne nie je celkom jasne, na co je dobry vysoky vykon a na co krutiaci moment. Ja mam zatial takuto predstavu:

Moment = sila na rameno, cize sila ktora roztaca koleso. Z toho mi vyplyva: vyssi krutak=vyssie zrychlenie z 0 na 100 km (resp. rychlejsia reakcia na plyn)

Vykon = energia za cas, teda ked uz motor ide, tak sa neda len tak lahko zastavit (napriklad odporom vzduchu). Takze mozem dosiahnut vyssiu rychlost? Ma vykon vplyv na zrychlenie?

Vdaka za vysvetlenie aj osobne nepodlozene nazory.


25.07.2003 19:02

Re: Vykon versus krutiaci moment

Nechcem ta unavovat vzorcami, pretoze ti to pre prakticke pochopenie urcite nepomoze. Zda sa mi, ze su ti pojmy vykon a kr. moment jasne. Akurat nerozumies vztahu medzi nimi. Takze: vykon sa rovna otackam, krat krutiaci moment. Z tohto vyplyva, ze k vysokemu vykonu potrebujes alebo vysoky kr. moment, alebo vysoke otacky. Obidvoje sa zatial neda zabezpecit sucasne, pretoze zjednodusene povedane je k vysokym otackam potrebna kratka draha piestu a k vysokemu kr. momentu dlha draha piestu. Vid rozdiel medzi traktorom a jogurtom. Na zrychlenie ma vplyv hlavne schopnost motora dostat sa co najrychlejsie do vyssich otacok. To sa da docielit mnohymi sposobmi, zalezi to iba od toho, ake su priority. Napr. hmotnost, staly prevod, objem, komplikovanost konstrukcie (financna narocnost), zivotnost, atd. Ale ja tu strielam trochu od boku, pretoze neviem, ci je to pre teba iba akademicky problem, alebo to chces pouzit v praxi. Takze tak...


28.07.2003 9:11

Re: Vykon versus krutiaci moment

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Vadim, vdaka, je to pre mna len akademicky problem, ale zaujima ma to. Najma mi chybal ten vzajomny vztah, co si mi prezradil (o tych otackach). Hned mam v miestnosti jasnejsie. Dakujem!

PS: mozes mi prosim odpovedat na mail, co som vam do Atlantisu (buldog@atlantis-moto.sk ) poslal minuly tyzden? Potreboval by som odpoved este tento tyzden. Vdaka!


04.08.2003 11:10

Re: Vykon versus krutiaci moment

XX SMC
Neregistrovaný

Vadim napisal to podstatne. Z uzivatelskeho hladiska (laicky): podstatny je moment, ale ked je limit objemu (napr. predpisy pre preteky), dohana sa potencial stroja otackami. Potom vznikne kratkozdvihovy motor ktory treba tocit a ma neprakticku krivku momentu (a aj vykonu, lebo ten zavisi od otacok). Pre stroj na bezny zivot je podstatnejsia krivka momentu. Extremy na opacnych koncoch spektra: motor Mito Derbi Senda 50 a Suzuki VL 1500 Intruder



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.