Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4887 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26374
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10463)

Moja krásavica... Pannónia 250 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuMoja krásavica... Pannónia 250 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Diskusia k článku: Moja krásavica... Pannónia 250

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
16.03.2004 18:59

Moja krásavica... Pannónia 250

Lubo
Darca Krvi  Jogurťák 

môžeš prezradiť viac o svojej krásavici?


18.03.2004 19:21

Re: Moja krásavica... Pannónia 250

copy
 Skútrista 

Ikona

Pannonia? Co to je za znacka? To sa vyrabalo v Madarsku?


28.04.2004 16:48

Re: Moja krásavica... Pannónia 250

mne sa paci. pacia sa mi stare motorky.


05.03.2007 22:54

Re: Moja krásavica... Pannónia 250

gilbert
 Veteránista 

Ikona

Pannonia na Slovensku. 2004
K napísaniu tohto článku ma inšpiroval článok pána H. Čejchana „Co nás před třiceti léty nenapadlo“. Bol to hlavne moment týkajúci sa kaskadérskeho motocykla kaskadéra Mokusa z Maďarska. Nie som odborník na značku PANNONIA, ale v bývalom Československu je táto značka raritou. Naši motoristi sa s ňou bežne nikdy nestretávali. Prvýkrát som o nej čítal v bývalom Světe Motorů v roku 1975 ako o športovom náradí v cestných pretekoch motocyklov v MLR. Neskoršie som videl spotrebiteľský model na výlete v Gyóri. Potvrdila sa moja teória, že to nie je akýsi hybrid poskladaný z dielcov iných výrobcov, ale stroj vychádzajúci z nemeckých motocyklov ADLER. Moja veteránsky orientovaná maličkosť jasala, keď som pretekovú Pannoniu znovu videl na „Veľkej cene Veteránov“ pod pezinskou Babou 12.6.2004. V každom ročníku tohto podujatia sa objavila nejaká rarita, ktorá zaujala a zamestnala zanietencov i ostatných okolostojacich. Pripomeniem námätkovo trialové Bultaco, Volga GAZ 21 v kempingovej úprave, pretekový Pérák so štvortaktným motorom JAWA, ako aj pretekový Trabant. V ostatnom ročníku to bola spomínaná Pannonia a odvážny krok motocrossového šampióna pána Holušu vyskúšať ostrý crossový špeciál ČZ 250 zo začiatku 70-tych rokov na asfalte pod pezinskou Babou. Spomínaná Pannonia na rozdiel od náradia kaskadéra Mokusa bola preteková dvojvalcová odvodená od modelu P 20 M a predstavil ju maďarský účastník ako súčasť rakúskej výpravy prezentujúcej dvojtaktnú a štvortaktnú dvojvalcovú koncepciu značiek SUZUKI, YAMAHA, MALANCA, JAWA a pod. Medzi poslednými modelmi Pannonie bola spotrebiteľská dvojvalcová verzia P 21. V továrni CZEPEL v meste CZEPEL bola výroba motocyklov zrušená v druhej polovici 70-tych rokov. Gilbert



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.