Anketa:
Vaše najnovšie videá:
História výroby a vývoja motocyklov v PB - Diskusné fórum - Len Tak
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuHistória výroby a vývoja motocyklov v PB - Diskusné fórum - Len Tak
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokHistória výroby a vývoja motocyklov v PB
Chcel by som sa opýtať znalcov, príp. pamätníkov ako to bolo s vývojom motocyklov vyrábaných v Považskej Bystrici a Kolárove. Zaujímalo by ma hlavne to, či sa to skutočne kreslilo kdesi v Čechách a na Slovensku iba vyrábalo. Tak isto by som bol povďačný aj za prípadné mená ľudí, ktorí sa podieľali na vývoji Manetov, Tatranov, Jawy 90 .... Viem, že nejaký článok tu už bol uvedený Gilbertom o prvom Manete. Upravené 1 krát. Naposledy upravil BranoOHC (13.01.2008 19:04) |
Re: História výroby a vývoja motocyklov v PB
Len 10min.googlovania,tu máš nejaký link: Upravené 1 krát. Naposledy upravil berobi (13.01.2008 20:08) |
Re: História výroby a vývoja motocyklov v PB
Vdaka za tie linky, ale skor by ma zaujimali mena ludi, ktory v tom vyvoji pracovali. Historia vyrobneho programu seriovych masin Povazskych strojarni je vseobecne znama, ale to "pozadie" teda vyvoj uz menej , aspon pre mna. |
Re: História výroby a vývoja motocyklov v PB
Rýchlostné špeciály 50 a 125 cm boli komplet vyvinuté v P.B. Takisto endurá. Rozvod rotačným šupatkom a prevodovky sa úplne odlišovali od strašnickej Jawy. Tak isto delenie blokov motora atď, atď. Tyristorové zapaľovanie štvorvalcovej Jawy takisto bolo vyvinuté v P.B. Mená ľudí ktorí tam pracovali? Vieš... To ti nikto zasvatený nezavesí na nos. Originál dokumentácia a továrenské výkresy sú vzácna vec... Kto o to vie, tak to len tak nepustí. Hm... |
Re: História výroby a vývoja motocyklov v PB
teraz ked retro osial zachvatil vacsinu europskych vyrobcov motocyklov, by bolo mozno na case prestat vyrabat tie "moderne" jawky a vratit sa k povodnym konstrukciam s modernymi dielcami nieco ako MG V7 alebo GT1000. Proste krasu starej jawky a ktomu zlate oehlinsy, radialky, atd... |
Re: História výroby a vývoja motocyklov v PB
Krásu starej Jawy? A ktorej? Tie naozaj pekné sú predvojnové a na ne ohlins a to ostatné akosi nepasuje. Perák je v podstate DKW. To že to boli najpredávanejšie motorky bolo nie preto že boli naj ale preto že sa začali okamžite po vojne vyrábať v dostatočnom množstve. Celá Európa bola zničená a tak Jawa zabodovala. Tým nechcem povedať že to boli zlé motorky. Teraz k slávnej 500 OHC. Podvozok /keď vznikol typ 02/ bol už sto rokov za opicami. Bol to asi jediný kyvnou vydlou neodperovaný rám v Európe. Teraz je veľmi cenená, lebo pár kšeftárov vabičovalo nenormálne ceny. Jedine čo je na nej zauiímavé je motor. Sériovo vyrábaná dvojvalec OHC /vo svojej dobe snáď len Norton a Agusta/ ktorý vznikol podľa motora rýchlostnej Jawy OHC. Mal som ich dosť a za jej dnešnú cenu si viem zaobstarať oveľa zaujímavejšiu motorku cenenú na celom svete. |
Re: História výroby a vývoja motocyklov v PB
Brano, nasiel som na nete, alp vznikol Manet: |
Re: História výroby a vývoja motocyklov v PB
Retro, aby nevznikol omyl, ja nepotrebujem vykresy a pod. 30 a viac rokov starych konstrukcii. Skor by som chcel do buducnosti trosku podrobnejsie zmapovat tuto historiu, a dat to ucelene kdesi na web, kedze pamatnici tych casov vymieraju a potom sa moze stat, ze uz si nikto na nic pamatat nebude a "ujde" nam historia, tak ako sa to uz zoparkrat stalo (napriklad dodnes nikto presne nevie kolko sa vyrobilo J500 OHC a pod.) a to by bola skoda, kedze ako si uviedol, v Povazskej robili skutocne zaujimave konstrukcie (k tvojmu vypoctu doplnim este napr. 7st. prevodovky na terenne moto Tatran, dalej Babetta bola vraj prvym seriovo vyrabanym motocyklom v danej triede s bezkontaktom a pod.- Tranzimo, taktiez niektorymi zaznavana Jawa 90 bola konstrukcne na svoju dobu kdesi inde, len skoda ze cs priemysel nebol schopny dodat kvalitne niektore komponenty) |
Re: História výroby a vývoja motocyklov v PB
BranoOHC: |
Re: História výroby a vývoja motocyklov v PB
Retro:A co tato?Myslim ze to co sa pustilo do vyroby nebola zaostalost jawy ale nariadenie vysiej moci .Pozri obrázok Upravené 2 krát. Naposledy upravil zetak (16.01.2008 16:07) |
Re: História výroby a vývoja motocyklov v PB
To či to bolo nariadenie zhora, to neviem. Je to možné. Ani tento rám ktorý je na fotke nieje nič moc. Jawa kývačka bola plávajúca až to bolí, 634 je proti tomu fantázia. Tá 500 OHC na fotke je ale replika prototypu. Výroba replík je zase ďalšia téma. |
Re: História výroby a vývoja motocyklov v PB
No takze ja osobne poznam byvaleho aj momentalne ucinkujuceho vyssie postaveneho riaditela vyroby v PB od ktoreho som aj dostal jednu z motoriek darom a este jedneho zevraj navrhoval dizajn tychto motoriek no neviem |
Re: História výroby a vývoja motocyklov v PB
v Prahe som kupil knihu Encyklopedie ceskych motocyklu od 1899 po soucastnost, tam je vselico, ale vzadu ponuke su knihy Jawa od Aloisa Pavluska (vsetky typy) a Opravy motocyklu Jawa od Jiriho Dockala, tam hadam najdes, co chces vediet...vsetko je vydavatelstvo Computer Press, a.s., Brno, keby cosi...v ponuke su neskutocne knihy, som kupil este knihy o vsetkych typoch osobnych aut Tatra a Skoda... |
Re: História výroby a vývoja motocyklov v PB
o tej spomínanej Jawe 90 by mna zaujímalo vsetko co viete |
Re: História výroby a vývoja motocyklov v PB
ozaj este by ma zaujímalo žeci existuje nieco také ako montážna príručka pre pioniere lebo nasiel som na nete pre Jawa50 typ 05 ale je to v azbuke |
Re: História výroby a vývoja motocyklov v PB
Upravené 1 krát. Naposledy upravil yamaha901 (24.02.2008 7:14) |
Re: História výroby a vývoja motocyklov v PB
Pozri obrázok Upravené 1 krát. Naposledy upravil yamaha901 (24.02.2008 7:13) |
Re: História výroby a vývoja motocyklov v PB
Jaj, konecne poriadna tema. Vdaka Bože... ... |