Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1708 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26277
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15866)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10411)

Novy Transalp vs. V-strom - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNovy Transalp vs. V-strom - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

| 1 2 3 4 |

18.02.2008 20:57

Re: Novy Transalp vs. V-strom

brazel
 Kávičkár 

Ikona

superflanker ,
locksley s tým zvukom tiež len žartoval .


18.02.2008 21:25

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

brazel: no musim sa ho zastat.Novy TA som nepocul ale "stary" ma prijemny charakteristicky bublot..v mnohych testoch bolo prave toto spomenute, ze redaktor-tester na krizovatke podvedome brnkal s plynom...
"Pán zvuk" sa mi z neho ozval az po amputacii tej hnusnej bradavice (rozumej katalyzatora) a nahodeni ladaku.


19.02.2008 8:06

Re: Novy Transalp vs. V-strom

rebeel1
 Edvenčr 

Ikona

Pani zvuk na mašine je sice super vec ale na mojej poslednej CBR bol AROW brutal vzdy som musel jazdiť posledný a neviem si dosť dobre predstavit ked pojdem v lete Rumunsko ,Bulharsko, či nieje lepšie seria.Aj ked ten katalizator ma tam dosť serie.A ked už daš ladak spravíš zvuk predsa na všetkom.A ten zvuk je asi jedina dobra vec na tom TA.Opet to berte z rezervou ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil rebeel1 (19.02.2008 8:13)


19.02.2008 8:23

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

rebeel1: daj tam vyfuk s dB killerom a mas pokoj. Osobne by som sa citil a jak magor keby som plasil ovce a kravy vykuchanym kochom.DOmaci ti tiez asi nepodakuju a dobre vztahy s nimi su zaklad. Kedze planujes tuto štreku urcite pojdete cez Fagaraš a tam sa hocikedy cez cestu presuva stado oviec, kde tu stoji somar. Pastieri by asi boli nadseni keby si im to rozohnal.

Nehovoriac o jazde v lese. S vyfukom s dB killerom mi ide masina tichsie ako s origo vyfukom.


19.02.2008 8:47

Re: Novy Transalp vs. V-strom

rebeel1
 Edvenčr 

Ikona

superflanker: Vieš ked tieto nove moto plne elektroniky to nieje len tak vyhodit katalizator a čo na to povie lambdasonda.Mam totiž autoservis a moja hlavna činnosť su Emisne konly a viem ze ked sa to len tak odpojí tak to na motor nieje bohvie čo ,tarokuju otačky a kopec ineho.A predsa len chcem mať aku taku životnosť stroja nie klesnuť na uroveň TA xi xi


19.02.2008 8:54

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Praveze ked je to o elektronike o to je to jednoduchsie..ako laborovat s karbecmi.

btw. o zivotnosti tvojho dreveňaka sa porozpravame v roku (2004+21) = 2025 :-P


20.02.2008 16:24

Re: Novy Transalp vs. V-strom

rebeel1
 Edvenčr 

Ikona

Ukazalo sa počasie a prave som zosadol z mojho stromceka ,jooooooooj super pocit a opeť som rad ze ho mam.Jupiiiiiiii


20.02.2008 18:33

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Dnes som rovnako prebehol svojho TA, len nech už sú normálne teploty. Klopenie pri takej teplote a vlasoch na nových plášťoch je pôžitok s poriadnou dávkou otáznikov.

Rebel: ušetrím ti jeden príspevok v tvojom duchu. Samozrejme V strom je spoľahlivý v každom počasí a cítim z neho istotu v každej situácii. trafil som? :-)))


20.02.2008 21:01

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

rebeel1, locksley, chlapci uzivajte si vase vysnivane motorecky a nechajte uz tie prekaracky. Kazdy predsa vie, ze ta jeho je najlepsia >:-)

offtopic: Dnes som bol aj ja, ale az k veceru a teda velmo opatrne som ju klopil, bo cesta bola miestami vlhka jak patnastka na koncerte Robbieho Williamsa :-D :-D :-D


21.02.2008 7:16

Re: Novy Transalp vs. V-strom

rebeel1
 Edvenčr 

Ikona

Sice jazdime ale svinsky opatrne cesta je spinava jak svina a v nedelu sa cestary snažili bali sa mrazu tak solili jak neprícetný,tu v okolí su cesty uplne biele.Takže som sa síce vozil ale zo značnou opatrnosťou,ale ved sa hadam leta v zdravi dockame a potom dame všetkým strojom riadne zabrať.Prajem všetkým strojom vela stastnych KM bez ohladu na znacku a typ

Upravené 1 krát. Naposledy upravil rebeel1 (21.02.2008 7:17)


21.02.2008 10:09

Re: Novy Transalp vs. V-strom

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

no tak ako to je s tou vymenou seriovych vyfukov za ladaky, bo aj ja mam na SV v originaloch riadene katalyzatory no nahodene mam Iron Bull. Lambda sonda je na potrubí pred koncovkami...ma to nejaký vplyv? Minule som nad tym rozmyslal a na nic som neprisiel :-D inak moto ide dobre, aj štart aj všetko...


21.02.2008 22:48

Re: Novy Transalp vs. V-strom

zubro28
 Edvenčr 

Ikona

mam transalpa treti rok v podstate poznam iba tuto motorku.minuly rok som najazdil na mojej 2tyzdnovej ture rakusko,slovinsko,taliansko+dolomity 4000km. v skratke spotreba vo dvojici s troma kuframi 2x42 a 1x52l fakt natlacenych po viko pri sviznej jazde do 6,5l pri pohodovej 5l. pod 5l som sa nedostal.po tych kilometroch by uz par koni navyse urcite nebolo na skodu.najviac ma prekvapil znacny ubytok vykonu v dolomitoch v nadmorskych vyskach nad 2000m. je to fakt sila akceleracia je slaba motorka do 6000 ot vobec nechcela vyznamnejsie akcelerovat. inak som s motoreckou spokojny 15000km bez jedinej poruchy fakt okrem povinnej udrzby nic naviac. este trosku hlucnejsia retaz ale to bude asi moja chyba pri nastaveni retaze alebo mazani.obrovska vyhoda motorky je jej ovladatelnost aj pre zaciatocnika a pri dobrom obuti aj krasne klopenie fakt som sa v dolomitoch dokazal krasne vyblazinit. je tam este jedna nevyhoda ale neviem pretoze som inu motorku nemal a to bocny vietor ktory sa vie do motorky neskutocne opriet. chcel by som tento rok skusit plexi MRA vario, turisticke plexi od puig sa mi zda malo ucinne.takze tolko

Upravené 1 krát. Naposledy upravil zubro28 (21.02.2008 22:49)


21.02.2008 22:57

Re: Novy Transalp vs. V-strom

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

zubro28: ja mam Ermax, je plus 22 cm, za 3 litre...a nato este dam ten defleftor, uz sa na tom pracuje 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil duroslav (21.02.2008 22:58)


22.02.2008 18:03

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

A je to tu! Po 240km som vycickal svoju prvú nádrž na novom TA08 a nastal čas zmerať spotrebu. V rámci zábehu - časté kvaltovanie, neplynulá jazda, ale zato extra nevytáčanie 99% okolo 4500 otáčok ( sem tam 6500 otáčok): 5,8l/100km. Na spôsob jazdy je to myslím OK. Po 500km idem na štandardný režim -vidím to potom na cca 5l na 100km. 8-)


22.02.2008 20:43

Re: Novy Transalp vs. V-strom

zubro28
 Edvenčr 

Ikona

durosla: aky deflektor napis nieco blizsie alebo kde to chces kupit.diky


23.02.2008 0:01

Re: Novy Transalp vs. V-strom

izyrajder
 Turista 

Ikona

Tak tomuto hovorím dlhá diskusia. Ale aby som sa zapojil. MOTORRAD číslo 26 zo 7.12.2007 uverejnil zrovnávací test motoriek Kawasaki Versys, Honda transalp a Suzuki V-Strom 650. Výsledné umiestnenie je 1. V-Strom, 2. Versys a 3. Transalp. Nechcem sa tu rozpisovať o celej porovnávačke no ako najlepší bol vyhodnotený Transalp iba v časti bezpečnosť. V častiach motor, ovládateľnosť, ergonómia a cena ho predbehli V-Strom a aj Versys. Treba si to prečítať.

Môj osobný a podotýkam skreslený názor. V-Strom 650 je dnes už najstarší typ cestného endura tejto kategórie. No v praktičnosti a v úžitkovosti a ja neviem ešte v čom je to veľmi priateľský stroj.
Kto si naň už sadol a vyskúšal ho v praxi určite vie o čom hovorím. Dajú sa na ňom prejsť v pohode tisícky kilometrov a dajú sa na ňom úspešne "brúsiť" stupačky. Poviem vám je to "fun". Vydrží skutočne veľa a je to riadny kus stroja. Ja na ten svoj nemôžem dopustiť. Ak si však niekto chce vybrať mal by si vyskúšať oba stroje a potom sa rozhodnúť čo ho osobne oslovuje. Ja by som určite nemenil. Transalp som bol pozrieť vo Viedni a videl som tam aj krajšie nové stroje v tejto kategórii. >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil izyrajder (23.02.2008 0:02)


23.02.2008 9:01

Re: Novy Transalp vs. V-strom

rebeel1
 Edvenčr 

Ikona

izyrajder:super len do nich co sa zmestí :-D


23.02.2008 17:40

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

zubro28:kukni moje foto v profile, ten delektor tam mozes vidiet


23.02.2008 19:39

Re: Novy Transalp vs. V-strom

zubro28
 Edvenčr 

Ikona

superflanker: pekna motorecka.ten stit to je turisticke Givi?ten deflektor to je od tourantechu alebo ako sa ta firma vola?je zaujimave ze mam iba 171cm a chytam neskutocne palby na prilbu a velmi casto aj turbolencie normalne mi to hadze hlavou zlava do prava.nechapem ze tomuto sa hovori turisticky stit.uvidime ked skusim ten deflektor.kolko si za neho dal?ja este rozmyslam aj nad tym deflektorom od styxu.vyzera ze je trochu mensi ako ten tvoj.si s nim spokojny?
diky


23.02.2008 20:10

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ano je to Givi. Bez toho deflektoru vsak prud vzduchu odvadza priamo na prilbu, takze v konecnom dosledku je turisticky stit este horsi ako origo maly.
To co mam ja je friedmade..vyrobeny priatelom na vymenu za nieco co som vedel zase vyrobit ja. Mala by to byt "kopia" deflektora od touratechu. TT ma aj teraz v ponuke nieco podobne. Co sa tyka deflektoru od MRA (zozenies v styxe) som pocul rozne ohlasy pri pouziti na TA. Je mensi ako moj ale da sa rozne vyklapat. Priatel s deflektorom na origo malom plexi nadava ze je to neucine. Takze kombinacia turisticky stit a deflektor je asi najlepsia. Ja s tym co mam mozem ist do 130 km/h s otvorenou vyklapackou.


23.02.2008 22:18

Re: Novy Transalp vs. V-strom

caper
 Turista 

Ikona

chlapci,, chce to ine stroje, co maju lepsiu kapotaz... zeby v-strom? ;-) ;-) ;-)

...vela stastnych km!!!


23.02.2008 23:20

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

caper:este ze kazdy druhy s V stromom co poznam tam ma MRA deflektor...zrejme len ciste imageova zalezitost ze?


24.02.2008 12:20

Re: Novy Transalp vs. V-strom

caper
 Turista 

Ikona

superflanker:
zeby na stromoch jazdili vacsi chlapi? preto? ja mam 197 a deflektor potrebujem asi na kazdej... :-D

nechcem nikoho urazat za jeho vysku, no pri 171cm aby som na TA musel dokupit deflektor na cestovanie, potom taka moto nie je urcena na turistiku!

potom nastava otazka, kde ju zaradit? teren isto nie, je tak tazka a tazkopadna ako strom, jedine lahsi teren (polna cesta), no ten prejdes aj na R1

zeby to bol cestak, kde sa musis krcit za plexi az k nadrzi, aby si vytvoril tunel, ktory pri 250km/h necitis na prilbe.. jaj pardon, TA tolko neide, takze ani cestak nie!!

tak potom uz zostava skuter, ci moped, ale nie som taky blby, aby som tu zhadzoval TA, no fakt neviem, kde patri...

a to som uazoval, ze si ju kupim, lebo ergonomia hondy je znama, spolahlivost a lahkost ako sa hondy ovladaju tiez, preto som hned bezal do predajne a na tu novinku som si sadol,, no nesedela mi, aj ked je vacsia, ako sa na fotkach zda...

snad aj preto, ze ma z kazdeho cosi a stratila tym svoju identitu. ach stary dobry TA! mali ho nechat povodny, dat do neho tento motor, siesty kvalt, docielit, aby mal ram vyssiu tuhost, a nepovedal by som ani pol slova, lebo by som na nom jazdil!!! ;-)

ozaj, superflanker, nechcem sa hadat, len argumentujem a za pravdu mi musi dat aj zaryty TA!!

a okrem toho vela stastnych km!!!


24.02.2008 12:48

Re: Novy Transalp vs. V-strom

PetoDL
 Turista 

Ikona

caper: tomu sa vraví "dal im kapky!" ... :-)))


24.02.2008 12:53

Re: Novy Transalp vs. V-strom

caper
 Turista 

Ikona

PetroDL: dakujem!

no aby som objasnil nezainteresovanym, neide mi o urazky a zhadzovanie, dokazovanie si, ze ten moj stroj je ten najlepsi, ide len o fakty!!!

...stastne km!!! idem prevetrat mojho stritika... >:-) >:-) >:-)


24.02.2008 15:07

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

caper:pre tvoju info ten na ktoreho vysku narazas jazdi na "starom" TA.
Na zvysne infantilne psudoargumenty nema ani zmysel reagovat.


24.02.2008 15:26

Re: Novy Transalp vs. V-strom

zubro28
 Edvenčr 

Ikona

myslim ze tieti reci nevedu k nicomu. kazda ma nieco do seba spojit ich tak dokopy je z toho genialna motorka.


24.02.2008 15:57

Re: Novy Transalp vs. V-strom

lotus
 Kávičkár 

Ikona

Vdaka niektorym ,,duchaplnym" prispevkom sa to tu pomaly ale iste zvrhava zo zaujimavej diskusie na kolotoc urazok a nepodlozenych tvrdeni... :-~


24.02.2008 20:13

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Lotus, veď diskutujeme a práskať za každou vetou "peace" je pracné. Stále je ale táto diskusia len v tomto duchu. Čo píše Honda v brožuře k novému TA08. Parafráz.: Zakúpili ste si motocykel, ktorý je rovnako vhodný do terénu ako aj na cesty. Aj z tohto sa dá páni vydedukovať že stopercetný dojem z TA08 nebude ani na ceste ani v teréne. Je jednoducho na univerzálne využitie a aby bol 100%tný tam aj tam tak je prirodzené že mu nedrbnú dopredu metrové plexi aby bol konkurencie chopný voči Vstromu. Mimochodom v diskusii som hodil je link na video, kde sú testované oba stroje a jediné -, ktoré dali TA je práve tá ochrana proti vetru

Dnes som na novom TA08 urobil asi 80km, nádherné počasie, stále palec hore koľko nás bolo. Vypálil som mu krátkodobo 160km pri 7000 otáčkach a neviem si pomôcť, ale ten nápor vetra ma nijako nevyviedol z miery. Skôr som dával pozor na jamy a nedeľných šoférov.

Ani TA ani V stromisti na naších moto nejazdíme väčšinou dlhodobo takto rýchlo. O tom nieje jazdenie na 650-680 endurách. Je to o pohodovejšej rýchlosti, kedy tlmenie náporového vetra je už len vec perfekcionalistov ako je superflanker - To tvoje TA vyzerá super!!! Keď sa nabažím štandardnej výbavy svojho nového TA - prikročím k podobným ťahom. >:-)


25.02.2008 11:14

Re: Novy Transalp vs. V-strom

rebeel1
 Edvenčr 

Ikona

caper: Snivaš celkom pekne o V-STROME a opakujem mozno sa raz doziješ.A ta ochrana pred vetrom? No na tom tvojom otrhanom jogurte je nulova a nevadí ti to a si rad ze sa voziš.

locksley:Ked sa ti zda tvoja ochrana pred vetrom dostatocna je to tvoj nazor,a rychlost typu výletna jazda? Ja casto motorku nahanam a užívam si jej výkon na plno a ked robím dlhe rýchle presuny tak ani zdaleka nechodim pomali.A ked maš také važne enduro tak ta predsa 8-) nemože vyviestť z miery nejaka ta jama na ceste


25.02.2008 11:26

Re: Novy Transalp vs. V-strom

neexist
 Edvenčr 

Ikona

vcera som isiel chvilku od stupavy do BA za jednym TA. Chalan na tom vyzeral ako na minibike-u. Zozadu to vyzera strasne male :-~
:-P :-)))


25.02.2008 15:04

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Rebel: O zdolaní skrytého retardéra v 100km som už písal, no aj keď už mám s TA08 nejaké tie kilometre najazdené,na zžitie treba nejaký čas tak predsa len sa vyhýbam všetkému bordelu, ktorý by ma mohol dostať.

Neexist: V strom ho nezvládal predbehnúť tak zostalo to len pri pohľade na zadok čo? :-D

Dnes som po dlhej dobe vyliezol na niečo iné ako je TA08. Bol to Váš stromček. Nechce sa mi listovať dozadu, ale niekto tu napísal že keď si sadne na Váš Strom tak nedosiahne na zem a preto sa človek musí preorientovať na "menšie" TAčko. Vyskúšali sme to dvaja a opak je pravdou. TA má vyššie sedadlo a cítiť to nielen pri kontakte so zemou (mám 193 a chodímpo skoro po špičkách) no najmä keď som dal nohu na stúpačku. Na TA človek nemá tak tragicky poskladané nohy a zaujíma oveľa prirodzenejšiu polohu. Myslím že po dlhšej jazde bu bol z toho aj slušný kŕč :-O Dosť mrzuté [zle] Treba sadnúť na oba stroje a nepísať nezmysel. [zle]


25.02.2008 15:50

Re: Novy Transalp vs. V-strom

rebeel1
 Edvenčr 

Ikona

loksley: ved si neber všetko tak k srdcu.Jasne ze bezpecnosť je prvorada na každej kolobežke,nikto nechce isť k zemi.V sobotu som bol trošku jazdiť a tlačil som motorku jedneho chalaniska z priekopi,nepridalo mi to na chuťi to mi ver.A dnes sa mi opeť podarilo nejaký ten kilometer spraviť,je to sila mat vo februari 500 km takto miniem vsetky prachy a vlete budem sedieť na patniku a zavidieť tym čo si ich odložili :-D


25.02.2008 16:17

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Rebel: Ja som v pohode, len na to vŕtanie ;-) rád zareagujem a pokiaľ sa dá tak vecne. S tou moto v priekope je to mrzuté :-(. Tých 500km vo februári neľutuj, je to predsa paráda zajazdiť si v tomto mesiaci a v normálnych teplotách. Budem sa opakovať, ale včera to bola paráda, dnes to je už horšie, niekto musí aj pracovať :-( I-GRR


25.02.2008 16:21

Re: Novy Transalp vs. V-strom

rebeel1
 Edvenčr 

Ikona

locksley: ved aj ja som v práci,ale psssssssssssst dufam že ma nebonzneš

a na to doberanie tu,vieš ako ,ked možem rad pomožem,samozrejme V-STROMAKOM >:-)


25.02.2008 16:57

Re: Novy Transalp vs. V-strom

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Locksley - len tak medzi nami dievcatami - 160 km/h kedykolvek a ako dlho potrebujem a pri spotrebe ku ktorej sa pri takych rychlostiach ani zdaleka nepriblizis... :-D A este stale dost sily na predbiehanie. :-P

PS:uzivaj si TA pokial neprides na to, ze su aj ine, lepsie moto :-P


25.02.2008 17:03

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Rebel: Veru veru musíte sa snažiť, TA je vážna konkurencia :-))) >:-)
Richie: Porovnávame 650tkové Endurká, nie litrák ako máš ty. Keby som chcel jazdiť 160 tak idem do inej moto :-~

Upravené 1 krát. Naposledy upravil locksley (25.02.2008 17:06)


25.02.2008 17:06

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Richie: ...

P.S.: na cestu :-P ;-)


25.02.2008 17:27

Re: Novy Transalp vs. V-strom

neexist
 Edvenčr 

Ikona

locksley...ale neee, musel som ist opatrne, keby som ho obehol, tak by ho na tej kolobezke sfuklo do jarku :-P :-)))


25.02.2008 18:04

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

neexist: a ja som si myslel, že ten jedinečný predný štít Vstromu dokonale kryje pred vetrom aj obiehané motorky nielen jazdca :-O . Toľko ho vychválujete, že som už z toho nadobudol aj tento dojem :-D . Na moju výšku by bol ale aj metrový málo. [zle]


26.02.2008 8:54

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

S tym sedlom suhlas, je nizko (82 cm). Ja mam 198, ale vymenil som za vyssie sedlo z litroveho stroma a je to teraz uplna parada [dobre] Aj majitel litra bol spokojny, on mal zas opacny problem :-D Na stit som dal MRA deflektor a uz nemam co riesit. Strom nie je Goldwing a okrem toho jazdim na motorke, tak ten vanok k tomu patri ;-)


26.02.2008 9:11

Re: Novy Transalp vs. V-strom

rebeel1
 Edvenčr 

Ikona

loksley: Maš pravdu TA je važna konkurencia ako novinka nestíha 4roky staremu modelu to už je len sa čím píšiť fakt normalne odpadavam.Ved už sa zarad preboha a chod sa hanbiť a jazdi radsej viac po horach stretneš tam menej ludí a tym padom sa ti ujde aj menej výsmechu... A to maš odomna radu zdarma 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil rebeel1 (26.02.2008 9:12)


26.02.2008 14:30

Re: Novy Transalp vs. V-strom

Noob
 Kávičkár 

Len sa z toho V-Storma neposerte - je větší, je lepší, je ....... to Úžasňák I-GRR Jak malé deti.

Caper: to si deláš prdel s tým terénom ? ("neide mi o urazky a zhadzovanie, dokazovanie si, ze ten moj stroj je ten najlepsi, ide len o fakty!!!") Išiel si niekedy po poľnej ceste aspoň z byciklom ? Poľná cesta sa vyznačuje tým že je prášna, pomaly vysychá a je často mazľavá, vyznačujúca sa rôznymi priehlbinami a typickým znakom je že sem tam odletí nejaký ten kamienok.

S týmto vie ísť Caper po polnej ceste : images.google.sk/images?q=R1&hl=sk&um=1&ie=UTF-8...

Klobúk dole, šak Ty už si mal byť nejaký majster sveta či čo. :-)))


26.02.2008 15:06

Re: Novy Transalp vs. V-strom

rmacko
 Skútrista 

Ikona

TO : Noob -

... len tak pre srandu kukni kade sa dá jazdiť s R1 ... >:-)


Video: www.youtube.com/watch?v=Q5iU7twPOio


26.02.2008 15:22

Re: Novy Transalp vs. V-strom

Noob
 Kávičkár 

Macko: video si kuknem rád (v robote mám šunku bez videoformátov).

Uno, jazdiť sa dá po teréne aj s formulou, ale je rozdiel dá sa jazdiť a dá sa jazdiť aj druhý krát.

Toť vsjo. :-)))


26.02.2008 15:57

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Ja som si kúpil moto (TA0 8) , ktorá je už v štandarde ako uliata pre mňa. Okrem alarmu, zámkov, prilby, kufru a momentálneho šitia motoodevu na mieru nemám dôvod do TAčka šahať a vrážať zbytočné love, tak ako vy priatelia s VStromami. Changovanie sedadiel, deflektor, kryt na motor a x ďaľších vecí. Ste si mali kúpiť úplne iné moto. Ja viem Starý TA bol skoro vypredaný a nový prišiel až teraz. Tak potom nič, nemôžte za to. :-D

Dreamer: sa ti čudujem, že si s tou výškou išiel do Vstromu. Ja mám 193 a chytil som na ňom skoro kŕč. :-O , ešte že sa ti podaril ten deal.

Rebel: Ty sa pri pohľade na mňa sTA08 budeš smiať a ja naopak budem plakať zo súcitu k jazdcovi na Vstrome, ktorý sa zmieta v kŕčoch. Keď si Stromčekári 650 a 1000 dáte výjazd spojte to s burzou (výmena sedadiel podľa výšky jazdcov :-D ) >:-) >:-) >:-) >:-) >:-)


26.02.2008 19:19

Re: Novy Transalp vs. V-strom

Noob
 Kávičkár 

Macko, tak som si to video konečne pozrel a rehotal som sa asi 10 minút v 1 kuse. :-D

To boli asi tie najlepšie zostrihy čo sa im podarili.

Čo povieš Caper, ideš na to ?


26.02.2008 19:25

Re: Novy Transalp vs. V-strom

rmacko
 Skútrista 

Ikona

... to je iný edvenčrista čoooooooooooo ... :-)))


26.02.2008 21:10

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

locksley: mam na stromceku odjazdenych cca 5000 km a ziadne krce zatial. 200-300 km na supu nie je problem. Sedla sa menia aj na inych masinach, pripadne sa davaju sit na mieru, je kopec firiem, ktore sa tym zivia, nie je to nic vynimocne vymenit sedlo za ine. Niekomu vyhovuje tovarenske, niekomu nie.

S tymi doplnkami urcite zartujes vsak? Je predsa uplne bezne a dokonca aj prakticke, ze si kazdy majitel cestovneho endura prisposobuje svoj stroj podla svojho vkusu a potrieb. Ak by som chcel so stromom jazdit len po cestach tak nemusim doplnit vobec nic a usetrim kopu nadvahy. Ale kedze pri mojom cestovani ocakavam aj horsie cesty, odletujuce kamene, zle pocasie, pripadne pad na sotoline a podobne, snazim sa na to pripravit vhodnymi doplnkami. Je to naozaj vec osobneho vyberu a vkusu. Preco myslis, ze sa uzivia firmy ako Touratech, alebo Wunderlich? Pretoze majitelia BMW GS maju na vec rovnaky nazor.

Ked pojdes s tvojim novucickym TA najblizsie na skutocny adventure trip odporucam predsa len nepodcenit tuto oblast. Prva skala na ceste, ktorej sa nestihnes vyhnut a ten plastovy kryt motora bude v pecku. A nie len ten.

Sedel som na novom TA aj na BMW F800GS. Obe mi pripadaju subjektivne mensie a ani na jednej mi nevyhovoval posed. Strom je velkostou skor blizsie k Varaderu, je robustny a pohodlny aj na dlhu cestu a to mne osobne vyhovuje viac. Ak mas pochybnosti o tom ci aj volaco vydrzi odporucam napr. www.mototour.sk Tak ja len tolko >:-)

Je skoda, ze sa tato tema zvrhla na pivne reci o tom kto ma vacsieho, namiesto toho aby sme si tu vymienali prakticke skusenosti a postrehy, ktore by mohli pomoct pri vybere tym, ktori sa este len rozhoduju. O tom to tusim malo byt, nie? :-~

Peace! 8-)


26.02.2008 21:16

Re: Novy Transalp vs. V-strom

PetoDL
 Turista 

Ikona

presne tak, dosť sa to tu zvrhlo ... [zle] tak naposledy - aj tak sa nezhodnete na naj naj motorke, pre každého je ňou totiž iná ... a to je dobre ... [dobre]
locksley: mal som stroma 650 i 1000 a urobil som na nich 900 až 1000 km denne viackrát a žiadne kŕče ... ;-) a to mám o 2 cm viac než ty ...
tak to už nechajte ...
PS: nevychvaľujem stromček, už som ho predal ... ;-)


26.02.2008 22:02

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Páni, páni. 99% príspevkov je tu o geniálnosti VStromu a nepodložených negatívnych tvrdeniach o novom TA08. Urobil som už na ňom ako myslím zatiaľ jeden z mála v SR cca 500km a +- sa sem snažím dávať aj vecné príspevky - spotreba, otáčky/rýchlosť a subjktívne prvé dojmy. Zkĺznutie do krčmových rečí je niekedy neodvrátné, niektoré príspevky si reakcie v tomto duchu priam vyžadujú. :-~

Dreamer: S tým sedlom to bolo ozaj fajn riešenie, ale s ohľadom na príspevky nižšie som neodolal a vychutnal som si to ;-)

Najlepšie by sa zistili a porovnali rozdiely, po hodinovom jazdení na konkurenčnom stroji a potom hop späť na vlastný. Možno typ pre motoride, keď ho budú testovať. Ak budú...

Z praxe: Na TA 08 som o minimum posunul riadidlá ďalej do predu - spätným zrkadlám som chcel trošku pomocť k lepšiemu výhľadu a aj som pomohol. Bunda trošku clonila (veľa vrstiev teraz v zime). Pri pohľade na jazdcov VStromov sa mi zdá a aj som cítil pri skúšaní, že sú riadidlá nejak moc v predu alebo sa mi to zdá kvôli tej predsadenej prednej maske? Necítite si po čase ruky? Pravdu! Sedí sa Vám na ňom dobre? Na TAčku som pekne vystretý s prirodzeným posedom a doslova na ňom oddychujem a chrbtica tiež.

Priznám sa, že keď som si to mastil cca 30km 110kilometrovou rýchlosťou, po rozbitých asfaltkách 5 tej riedy, začalo tie nerovnosti po takejto štreke moje body už cítiť. Ale to bola fakt rozbitá cesta. Musím sa pozrieť na to nastavenie pruženia,ale nechcem do toho veľmi šahať. Asi to budem skúšať len po celých otáčkach. Má niečo také V strom, upravujete si pruženie, alebo ste už našli tú svoju polohu a neriešite to

Upravené 1 krát. Naposledy upravil locksley (26.02.2008 22:05)


26.02.2008 22:13

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

locksley: to nastavenie pruzenia je v podobe dierky v bocnom plaste kadial prestrcis skrutkovac?


26.02.2008 22:20

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Ja viem kde to je len do toho nechcem veľmi vŕtať. V brožuře: nájdenie strednej polohy otočte na doraz do ľava a potom cca 2,5 otáčky späť alebo tak nejak. Sú tie rozdiely v pružení citeľné. Mám do toho vŕtať alebo nechať zlatý stred od výroby. Mám 95kg a dobré a zlé cesty budúú u mňa 50 na 50.

Upravujem: vidím na konci tvojej vety otáznik. Áno aj na novom TA je to tam - hrajkal si sa stým na svojom ?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil locksley (26.02.2008 22:22)


26.02.2008 22:27

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Nemas tam co pokazit je to skrutka s dorazom na jednej aj druhej strane..takze poexperimentuj..daj to na najmakksie (na tvoju vahu to bude asi dost makke, ale komfortne) no a postupne pritvrdzuj..ziaden strach...
Ja osobne mam na strednej polohe a ked davam kufre a spolujazdca tak natvrdo.Teraz tam idem dat progres pruzinu, takze sa to urcite zmeni.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil superflanker (26.02.2008 22:28)


26.02.2008 22:59

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

locksley: s tym nastavenim hovoris asi o utlme. Strom to ma tiez vzadu, ale este som sa s tym nehral. Okrem utlmu sa da nastavit aj predpruzenie vpredu aj vzadu. Vzadu je na to prakticke kolecko, ktore tocis rukou, vpredu potrebujes plochy nastroj, napr. srobovak. Rozdiel medzi dolnou a hornou hranicou je riadne citit, takze ci vies najst to prave orechove. Ked jazdim solo mam rad pruzenie maksie, no s ladvinkou trochu pritvrdim ;-) >:-)

Co sa riadidiel tyka, dal som na odporucania kvoli mojej vyske a nechal som este u predajcu nahodit stoky, ktorymi sa rajdy zdvihli o 4 cm vyssie, takze neviem porovnat origos bez nich. Posed, ruky, chrbat uplne v pohode, ziadne namahanie ktorejkolvek casti tela ani pri dlhsej jazde.

Zrkadla na Strome su dost na siroko, ale ja som si nevedel najst tu spravnu polohu aby som eliminoval mrtvy bod a zaroven videl aj za seba bez naklanania do strany. Nalepil som teda tie male vypukle cocky a vidim vsetko 8-)

Spominal si este spotrebu, tak pre porovnanie, za nedelu a pondelok som nabehal 381 km a minul na to 15,85 litrov (tankujem vzdy po hrdlo a nulujem pocitadlo). Asi 300 km z toho bolo s ladvinkou. Ak dobre pocitam vychadza mi spotreba 4,16, co je pri 22l nadrzi teoreticky dojazd skoro 530 km. Toto bolo pre mna jednym z kriterii pri vybere motorky.

Ozaj, zaujimalo by ma ako je na tom TA s pruznostou motora. Mam na mysli napr. ci musis podradovat pri prejazde obcou, alebo len uberies na 50-60 a za obcou len otocis plynom a spat na 90-100. Strom s tymto nema problem ani na 6 stupni a po vymene vzduchoveho filtra za K&N na take zaobchadzanie ani vobec nefrfle, jazdim skoro ako by som mal variator :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (26.02.2008 23:07)


26.02.2008 23:34

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Tak ako písali v jednom teste: TA08 nemá problém s akceleráciou od 3000 otáčok. Keď som sa pár razí dostal pod túto hranicu, vytiahne ale nieje to ono a radšej ťuknem nižší stupeň. Ale to je extrém - zabudnem sa na 5tke keď pribrzdujem na 40tku. Od 3000 otáčok na akomkoľvek stupni stačí otočiť plynom bez podraďovania a už ma zvlní smerom dozadu. Krásna akcelerácia.
8-) . Ja som stihol odmerať len druhé tankovanie- spotreba 5,8 ale držím sa doporučeného scénára výrobcom pri zabehávaní - kvaltovanie, nepravidelný chod a tak podobne. Odhadujem to potom na cca 5litrov. Uvidíme


27.02.2008 0:43

Re: Novy Transalp vs. V-strom

izyrajder
 Turista 

Ikona

Páni bratia. Hovorí Vám niečo pojem Kognitívna dizonancia? Ak áno, tak nie je čo riešiť. Pre tých ostatných mám jednu dobrú správu. Všetci máme tie najlepšie stroje po akých sme túžili. Nemusíme sa o tom presviedčať, pretože je to pravda a nezáleží na značke.

K vecnej stránke.

locksley: Môj názor je, že s tými riadidlami máš pravdu. Sú trochu vpredu. Nie je to však problém. Len mi starší páni s kacelárskymi chrbtami to už v rukách cítime.

Keď som sa rozhodoval, aký stroj si kúpim mal som predstavu o parametroch ako sú nosnosť, rýchlosť, dojazd, ochrana jazdca proti počasiu a hlavne ovládateľnosť, aby som sa nezabil hned v prvý týždeň, keďže som presedlával po ročnom jazdení z Burgmana 400. A tu sú moje postrehy a skúsenosti:

Nosnosť: cca 200 kg. To sa už zmestí aj ladvinka a hromada batožiny. To viete, mám rád svoje pohodlie.

Rýchlosť: Tak akurát. 180 spraví. 160 bez problémov a 130 jazdím všade kde sa len dá. Je to táká fajn cestovná rýchlosť s dobrou rezervou výkonu. Len ma ser.. keď ma jogurťáci na Babe a Šturci na rovinke do kopca predbehnú. No ale nekupoval som superšport. Elasticita zodpovedá zprevodovaniu pôvodného SV 650-vého motora hlavne posunutím výkonu do stredných otáčok. Aj tak je to, podľa všetkých mne dostupných testov zminulého roka, ešte stále jeden z najlepších motorov v tejto triede.

Dojazd: Tak toto je skutočne malina. Keby som nerobil také dlhé štreky, keď už na toho svojho tátoša sadnem tak to musí byť min. 400 Km a viac, tak nádrž ako keby nemala dno. Veľmi záleží od štýlu jazdy. Pri pokojnej cestovateľskej jazde je skutočne spotreba okolo 4,5 litra čo pri 22l benzínu dá fajn dĺžku.

Ochrana jazdca: Na cestovné enduro slušná. Nie je to Goldwing ako to už niekto správne poznamenal a ani žiaden superšportový cestovateľ. Keď sa na ňom preveziete tak hodinu a pol v búrke ako ja, zistíte že na motorke a na takejto tobôž, žiadna ochrana neexistuje. Hlavne keď stretnete v protismere kamión, ktorý práve vošiel do hlbokej mláky na ceste. Za normálnych okolností je to však slušné. Iba dosť fúka na nohy a v zime skutočne treba teplú a hlavne nepremokavú obuv.

Nakoniec ovládateľnosť: Je to taký vyše dvesto kilový bicykel. Keď si naň človek privykne, tak ako keby k nemu prirástol. Na ceste sedí ako pribitý a v zákrutách je to už len o odvahe. Posledne som na Šturci brúsil stupačky a to bola paráda. Na to aký je veľký sa ovláda strašne jednoducho.

Toto sú moje postrehy z prvých, hlave asfaltových, 10 000 km. Sú tu však iný borci, ktorý na malých stromoch pozreli Irán a matičku rus. A tam, ako som videl, občas žiadne cesty neboli. Oni určite vedia povedať čo V-Strom dokáže a čo nie. Týmto ich pozdravujem. >:-)

Ešte na záver jednu vec. K V-Stromom je skutočne veľmi veľa doplnkov. Od rôznych štítov, krytov motorov, padákov až po custom vyrievané sedlá. Ja si myslím, že je to fajn. V tomto je V-Strom ako Goldwing. Každý si ho môže upravovať do zblbnutia podľa svojej chuti, potrieb a hlavne peňaženky.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil izyrajder (27.02.2008 0:51)


27.02.2008 6:12

Re: Novy Transalp vs. V-strom

Noob
 Kávičkár 

Páni, redakcia MR v blízkej dobe vydá recku na nový TA 08 (do 2 - 3 týždňov)

Herghott mi to napísal, myslím že to na tomto mieste môžem posunúť ďalej. Mnohí už o tom možno aj viete.

Takže máme sa na čo tešiť - Herghottove recky sú veľmi dobré, takže myslím že pôjde o kvalitný materiál.

Macko, idem si kuknúť to video ešte raz a dobre sa naladím do nového dňa. [dobre]


27.02.2008 9:19

Re: Novy Transalp vs. V-strom

rebeel1
 Edvenčr 

Ikona

locksley:Je super že po 500km posudzuješ svoj stroj,ale ako to tu čítam bojuješ proti V-STROMOM uplne sam a nie je to tým ze si jediný co ma TA len si ojedinelí jedinec čo chce presvedcit celi svet že TA je lepsie.K tomu nadstavovaniu:Strom ma centralnu skrutku kde bez akeho kolvek naradia nastavim zadne pruzenie,ked sa mi chce moc hrat a vezmem sroubovak doladim si to presne ako potrebujem a ked už maš v ruke ten šroubovak a pohraš sa z prednou vydlou tak to sa fakt deju citelne zmeny,ale to je isto malo proťi tvojmu TA.Tak nas tu dalej presviečaj o svojej dokonalej mašinke.

Dalšia vec spotreba: Neviem ale ja aj ked taham riadne za plyn a to tobím velmi často tak som sa zo spotrebou este nedostal cez 5l a turisticka jazda je realne na hranici 4L

A neda mi ohladne doplnkov:Je malo strojov na trhu z takou moznostou doplnkou,množstvo výrobcou umožnuje naozaj velký vyber možností a cenovej relacie preto je každý strom individualny.Ja som moj vybavil čisto učelovo ako potrebujem 3 kufre,kryt motora riadne zelezo žiaden plastík,poriadne padaky a kryt rukovetí a malí deflektor na štít ostetne v plnom rozsahu seriové a ver ze to stačí.

A o polohe sedenia čim viac tu čitam tvoje pryspevky tym mam vedší dojem že si svoje TA viac idealizuješ ako je,Mal som maleho chopra Hondu Rebel 250 a presiel som na nom do chorvatska bez problemov takze myslim ze V-STROM ma cestovneho komfortu na rozdavanie


27.02.2008 10:18

Re: Novy Transalp vs. V-strom

tvrdas
 Turista 

Ikona

Hlopi, co to necitam v ceskom Motocykl casaku, opat test: novy Transalp, Versys a V strom ...
no co myslite, ktora motorka to vyhrala? pre mna je to takmer samozrejme, ale vidm na Motoride-e kopu zbludilych dusi, ktorym treba otvorit oci, tak mi to neda a pisem, ze opat V strom vyhral test ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)


27.02.2008 10:19

Re: Novy Transalp vs. V-strom

neexist
 Edvenčr 

Ikona

tvrdas...a vies ze ani nie som prekvapeny? [dobre]


27.02.2008 10:25

Re: Novy Transalp vs. V-strom

tvrdas
 Turista 

Ikona

neexist: verim, vsak vieme co riadime [dobre]


27.02.2008 11:28

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Toto poznáte? Je to z jedného českého filmu:

Pánové! Ja se vsadím, že kdybych před Vás postavil dvě stejné ale úplne stejné krabičky se sirkama a o jedné Vám řeknu že je z USA tak kterou by ste si vybrali??? Samozřejmě tu z USA.

Mám dojem, že kdyby soudruzi s SSSR ju urobili aj lepšie tak si to nepriznáte.
Netvrdím že VStrom a TA je jedno a to isté ale oba majú čo povedať, ale pchať Váš Vstrom až do neba tak to preháňate. A že som na to zatiaľ sám, no je február a predavač tiež zíral, že som si nové TA08 odviezol v 2 stupňovej teplote po vlastných. Ale za cenu vyjednanej zimnej zľavy to stálo za to.

Chalani, prepošlem ešte raz link s ideom kde porovnávajú špeciálne tieto dva stroje - je to ale in france, tak ak niekto máte v PC dobrý slovník preložte aspoň tie + a - oboch strojov ktoré tam uvádzajú.

I-GRR I-GRR I-GRR I-GRR I-GRR I-GRR I-GRR I-GRR I-GRR I-GRR I-GRR I-GRR I-GRR


27.02.2008 12:46

Re: Novy Transalp vs. V-strom

PetoDL
 Turista 

Ikona

izyrajder: vďaka za pozdrav ... ;-) máš pravdu, cesty a aj necesty tam boli, ale všetko v pohodičke ... stromček to zvládal parádne ... [dobre]


27.02.2008 18:33

Re: Novy Transalp vs. V-strom

izyrajder
 Turista 

Ikona

PetoDL: Niet zač. Je to fajn, že niekto otestuje môj typ motorky tak ,že keď to aj neurobím sám, tak ma niekto presvedčí, že môj koník aj také dokáže. :-D

locksley: Obdiv!!!!!!!!!! ;-) Taký prístup k vlastnému stroju sa mi skutočne páči. Ja som veľmi spokojný a zapálený V-Stromák a dúfam, že ty zostaneš Transalpista. Dôležité je totiž, že rastie skupina cestovných endurákov. A je v podstate jedno na čom jazdia. Tu sa budeme určite presviedčať, kto ho má väčší, ale to patrí k veci. Keď vezmem môj subjektívny pocit mňa TA moc neoslovil, Strom mi pripadá opticky trochu väčší a to ma dosť oslovuje. A ako povedal ujo Ford auto môže mať ľubovoľnú farbu ak je čierna a to je aj moja preferencia. Keďže som bol vo Viedni na výstave Bike, tak ak to porovnám s novými BMW 650 a 800 tak tie mi pripadali ako vozítka pre mládež. Keď ich však stretnem na ceste budem len rád.

Ozaj, neviete mi poradiť v ako formáte a akej veľkosti mám dať video z výstavy na web. Mám celkovo asi hodinu filmu z Viedne v kamere a neviem čo s tým. Nie som filmár a neviem či obsah stojí za pozretie, ale chcel by som Vám to ukázať. Mám na ňom samozrejme aj nový Transalp. Ináč je fajn, že si locksley TA odviezol už domov. Na výstave sa naň nedalo ani posadiť.


27.02.2008 19:10

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

izyrajder: Suhlas. Nie je dolezite na com kto jazdi, ak mu to vyhovuje. Ci TA, alebo V-Strom, hlavne nech slniecko svieti a nech je na benzin :-D

locksley: Nenechaj sa vytocit, ja ti prajem aby ti tvoj TA sluzil k TVOJEJ spokojnosti, nas nazor je v tomto smere nepodstatny.


27.02.2008 19:47

Re: Novy Transalp vs. V-strom

lubko
 Turista 

Ikona

honda je honda, nech je to aj TA.
celú zimu som študoval recenzie. porovnával testy, prezeral moto a dospel k názoru, že univerzálnejšiu moto na cestovanie v porovnaní spoľahlivosť, jazdné vlastnosti,úžitkovosť, cena, ako je TA na trhu niet.
preto som sa aj pre ňu rozhodol.
je dôležité vyberať moto podľa toho čo od nej očakávaš, na čo ju chceš využiť. tak potom treba aj podľa týchto kritétií hodnotiť a porovnať. preto v strom a TA sa porovnať nedajú, sú určené každý na iné.
veľa šť km. :-)


27.02.2008 20:19

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Honda je Honda, Transalp je Transalp, ale V-Strom je dvojnasobny Alpen Master [dobre] >:-)

Neviem ake recenzie mas na mysli, lebo tych na novy TA08 este vela nie je a tie co su su dost rozpacite, zatial co V-Strom kde sa objavi tam boduje. A take minusy, ako ze v serii chyba kryt motora su smiesne. Ale uznavam, TA je legenda aj ked treba porovnavat aktualne modely a TA08 je zatial novinka. Cas ukaze.

Apropos, odporucam posledne cislo Motocyklu, mas tam porovnavaci test do tvojej zbierky. TA08 skoncil treti. Autori testu boli asi neobjektivni V-Stromaci, lebo ten skoncil prvy 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (27.02.2008 20:27)


27.02.2008 20:26

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Izyrajder, Dreamer:
Súhlas!!! Nech je slnko, teplo a jedným slovom dokonalá "hmotnoenergetická" základňa na dosiahnutie našich vytýčených sezónnych cieľov. Ja by som chcel aspoň 20 000km kyslíkovej terapie na novom TAčku. Na jar dám Klúče od plechu manželke a ide sa na to. Konečne si vychutnáme a potvrdíme superlatívy našich strojov z tejto diskusie aj v praxi 8-)


27.02.2008 20:28

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

locksley: [dobre] [dobre] [dobre]


27.02.2008 23:37

Re: Novy Transalp vs. V-strom

izyrajder
 Turista 

Ikona

OK. Daj potom vedieť keď niekam pôjdeš, možno stretneme. :-D


28.02.2008 0:07

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Jasan ;-) dúfam že aj s TAčkarmi 8-) >:-) ;-) :-))) :-D [dobre]


01.03.2008 20:30

Re: Novy Transalp vs. V-strom

bublifuk21
 Edvenčr 

Ikona

Joj, ľudia mi to tu pripada, ako ked sme sa mi na zakladnej skole prekarali, ze ja mam silnejsieho brata, a on Vas zbije on ma take svaly. Ja mam sice stale len Jawku, ale tento rok planujem kupu TA. Ani na TA ani na strome som sa neviezol len som ich videl, ale nemozem si pomoct, dizajnovo je TA podla mna na tom ovela lepsie a tak isto aj po praktickej stranke. Na novy sa financne nechytam, ale stary TA sa mi aj tak viac paci. Ked som videl na strome ten absolutne nekryty olejovy chladic prave v takej polohe, kde ide vsetok sajrajt z predneho kolesa, mal som dost. A cela ta motorka je az neprirodzene pretiahnuta, vobec nevzbudzuje dojem endura, ale len akehosi polonahaca poloendura. Jednoducho ta motorka nevzbudzuje vo mne respekt ako TA. Hoci ta sestka na TA chyba, a ide to aj do spotreby, nuz ale to je akoby si niekto kupoval stenu do obyvacky a porovnava, jednu kt, sa mu paci ale druha ma viac policiek. Samozrejme si vyberie tu kt. sa mu viac paci, ako mat nieco co sa mu nepaci a ma sa na to pozerat peknych par rokov. Alebo, mozes mat peknu a dobru frajerku, alebo len dobru frajerku. Uricte si vyberies peknu a este aj dobru, teda tu co sa Ti viac paci. Ked budem mat toho TA, rad si vymenim skusenosti a samozrejme by som ho aj osobne porovnal s nejakym stromom. Nech je to objektivne. Zdravim vsetkych.


01.03.2008 20:47

Re: Novy Transalp vs. V-strom

lepidlo
 Skútrista 

bubilfuk21 [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre]


02.03.2008 10:15

Re: Novy Transalp vs. V-strom

snowden
 Kávičkár 

Ikona

:-D aj tak vsetky porovnavacky mozu byt objektivne len subjektivne. a je to preto, lebo kazdy ma ine ocakavania. takze hola ho do prirody, porovnavajme, prekarajme a nech je trocha srandy, dajme si po papuli. pravdu povediac, sedel som na novom ta i na stromceku, ale nechcel by som ani jeden bo sa mi to zda nizke, uvidim este ked sadnem na starsi model TA. ale aj najviac z uvedenych motoriek mi pripada ako solidne endurko pre vysokych ludi AT (je to dobre napisane, nejde o preklep, urcite nemyslim TA).

to locsksley: no ak mas 193, a s cizmami nejakych 195-6, tak sa skutocne cudujem, ze z toho noveho TA dociahes na zem iba spickami. bo ked som na nom sedel v predajni, tak som mal kolena, pri nohach polozenych na zem, ohnute do praveho uhla, co mi vychadza pri mojej vyske (199cm) ako dost nizka motorecka.

fakt je, ze z hladiska vysky sa mi vsak celkom pozdava nova XT. tu tu vsak zatal nikto nespomina. hm. kto ju kupil? kto sa podeli? alebo yamaha nema na slovensku na ruziach ustlane? ved sa vyjadrite. neporovnavajte stale len drevenak s plasTAkom.

skratka a dobre: idealne by bolo, keby sa honda vratila k osvedcenemu enduru typu AT, ako to ktosi spomenul, len s tym motorkom urobit volaco, i ked treba povedat, ze u endurka musi platit, ze cim menej elektriky, tym menej strachu ist kamsi, kde lisky davaju dobru noc. som strasne zvedavy, co budu stromaci a TA08 robit, ked im odidu na ich striekackach sondy a ja neviem ake pitomosti. Mozno vytiahnu nafukovacie bicykle a dopravia sa do civilizacie na nich.

prepacte, nechal som sa uniest, ale ked to vsetko hodnotim, tak sa mi fakt zda, ze asi najrozumnejsie je zostat pri bicykli. na tom sa neda dostat tak daleko od civilizacie, aby si sa do 10 hodin nedostal k najblizsej dedine pri poruche aj peso. nevyhoda? fakt nemozem ist na bicykli do rumunska ci na bajkal. preto ma tiahnu aj motorkz.


ale som sa rozpisal. radsej uz idem a gratulujem vsetkym co to precitali do konca. :-D :-D :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil snowden (02.03.2008 10:21)


02.03.2008 11:07

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

snowden: musis uznat ze skoro 2 metre nie je standardna vyska cloveka. Za tu sa myslim povazuje nejakych 175 cm a na tu su projektovane aj masiny. Takze tvojich vyse 20 cm nad normal (v uvodzovkach) sa urcite musi niekde prejavit. A teda na beznu motorku sa bud neposkladas alebo budes mat nohy ako na slapacej trojkolke. Ja mat dva metre tak bez akychkolvek spekulacii idem do LC8 Adventure. Stihla a vysoka ako gazela a jedina motorka, ktora je podla mna stavana od zaciatku az dokonca v prevaznej vacsine detailov ako enduro.


02.03.2008 15:26

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Snowden:
Nová Yamahu ešte nieje v predaji. Bude až od mája a aj to je otázne. Vtedy už budem mať pár slušných kmkmkm. Mńa neoslovila dizajnom,1valec, a x ďaších vecí. Nové enduro bez striekačky už nekúpiš kvôli emisiám. Honde chýba zlatý stred medzi TA a Varaderom. možno časom. Súhlas, ale s TA08 som spokojný.

Superflanker: súhlas - LC8 - tá moto nemá limity, ale už je to iný level - aj do ceny :-(

Video: www.youtube.com/watch?v=oVGry7-gZkg&NR=1


02.03.2008 15:56

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

superflanker: 100% suhlas. My nadpriemerni ;-) to mame tazke, ani auta pre nas nevyrabaju. No na katusi LC8 som sa citil ako by ju vyrobili pre mna. Jedine co mi na nej trochu vadi je vyssia spotreba, inac nema chybu. Jej cena zodpoveda jej urovni.

locksley: pekne videjko. Obavam sa vsak, ze by som ju nikdy nevyuzil, lebo tak by som sa na nej asi aj tak nikdy neodvazil jazdit :-( Formatom mi vyhovuju skor motky ako TA a V-Strom, viac asfalt ako teren, ale ked uz sa ta sotolinka pripletie do cesty, aby ju to prilis nebolelo :-)))

snowden: mam len o 1 cm menej ako ty, ale vsetko sa da poriesit, napr. vyssim sedlom. Ako pise superflanker, nemozeme ocakavat, ze sa pre nas budu vyrabat stroje, tak je to vzdy len o kompromise. Inak bycikel si si sal vyrobit na mieru? ;-)


03.03.2008 22:49

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Dnes som objavil limity nového TA v drsnom teréne [zle] . Po zbrázdení slušne rozmlátených asfaltiek >:-) Čergovského pohoria (Drienica, Majdan, pokus o Priehyby a Ambrušovce) som to namieril na malú lúku v údolí s dosť podmočeným povrchom. Zjazd dole kopcom kontrolovaný a s prehľadom >:-) , no na rovine začali problémy a z lúky som sa dostal až po 1 dlhej hodine!!! :-(((((( a vypotení celozimných zásob potu. :-((((((. Je pravda, že som to prehnal a mal by čo robiť aj ostrý cross ale predsa len som myslel, že to s TA čkom zvládneme.

Hlavným problémom sa ukázal predný blatník TAčka, nakoľko sa mi medzi neho a predné koleso lepilo blato a x ďalšieho sajrajtu, ktorý po pár metroch totálne zablokoval predné koleso a moto sa chovala ako by som mal stlačenú prednú brzdu. Do slova a do písmena. S predným kolesom som nevedel pohnúť ani obama rukami! Pri tom blate a blkokovanom prednom kolese zadné koleso s norma plášťami absolútne nezaberalo. Horšie bolo, že sa to opakovalo a po krvopotnom očistení sa mi to po 10 metroch spojených s neúspešným vídením svahu stalo znova a znova :-~ až kým som nenabehol na úzke pásiky so suchou trávou a šikmým nájazdom som kopček nakoniec zvládol. Toto nebolo o jazdcovi, ale o motorke. Prednému blatníku dávam veľký čierny puntík. Keby bol vyyššie od kolesa tak t ozvládnem aj s origoč plášťami.

Máte nejakú podobnú negatívnu skúsenosť s Vstromom - neodhadli ste terén a problém bol na svete?




04.03.2008 6:46

Re: Novy Transalp vs. V-strom

PetoDL
 Turista 

Ikona

zo svojich skúseností môžem povedať, že toto sa mi na strome nestalo ... ten blatník myslím ... ak bol problém, tak kvôli pôvodným gumám, pretože stačila mokrá tráva, nehovoriac o blate a šmýkali jak besné ... :-(


04.03.2008 8:23

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

locksley: pozri moju foto (blato na prednom kole ma uz netrapi) a uvidis, ze k istym upravam casom pristupis aj ty (ak budes dalej jazdit to co pises). Nie pre image ale z praktickeho hladiska.
Hoci doteraz si masinku v stave akom ju mas povazoval za dokonalu. Uups a je tu prvy nedostatok. Najblizsie vo vacsej rychlosti zastanes na peknom šutry ,ktory si v trave nevidel a budes zhanat kovovy kryt motora hoci doteraz ti ten kraaasny designovo vymakany stacil...a tak to pojde dalej a dalej. Mudry clovek sa neuci na vlastnych chybach... ;-)


04.03.2008 8:49

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Moja skusenost bola na klzkom blate s origos gumami. Neskoro som zbadal ze ta polna cesta bola podmocena a nepresiel som ani par metrov, podsmyklo mi predne a uz som lezal. Chyba jazdca, nevhodne obutie a samozrejme vaha stroja, to je ten spravny koktail na pad. Ked ich zoderiem idem do Conti TKC 80. Dovtedy sa budem vyhybat blatu a mokrej trave :-((((((

Ten blatnik je blizko gumy aj na strome a myslim, ze by sposobil to iste. Tieto motky nie su urcene do tazkeho terenu a aj ked som ich videl liezt cez vselico, je to podla mna trapenie. Ja si to chcem uzivat a urcenie V-Stromu presne pasuje k mojim cielom a odvahe ;-)


04.03.2008 9:47

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

TA dnes podstúpi detoksikačnú kúru, zbavím ho všetkého sajrajtu a podobný terén budem zďaleka obchádzať. Superflanker, s novým TA som asi skutočne potreboval drsnú skúsenosť aby som zistil, kde asi treba pouvažovať na istých modifikáciách. Nakoľko sa mi ale terén na čas maximálne sprotivil, ten upgrade bude až v ďalekej budúcnosti. Dovtedy plastom zdar :-D


04.03.2008 10:38

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

locksley: ber to ako vyzvu...nie ako dovod na odradenie od jazdenia v terene.

Ja som za dva roky pomaly prekopal celu masinu. Podsmyklo mi kolo a lahol som - vymena za TKC. Lahol som a oskrel bok - padaky co pokryju cely bok a teda Touratech. Blato mi zanieslo a bloklo predne kolo - blatnik hore. Skoro som prerazil blok motora na skale skrytej v trave z rychlosti cca 40km/h som zastal v sekunde prikovany o tu skalu - vymena krytu motora za plechovy. Tak isto som zastal na skale ale pre zmenu na katalyzatore - ta protivna bradavica isla dole. Lesna cesta plna odrezkov a konarov, jeden konar sa chytil do retaze a vytrhol plastovy kryt retaze a skoror ju zhodil - vymena za kovovy kryt retaze atd.atd....
Ale na vsetko casom dojdes ak budes jazdit troska off..


04.03.2008 10:49

Re: Novy Transalp vs. V-strom

neexist
 Edvenčr 

Ikona

dreamer...ak mas originalne pneu na V-strome, tak sa este najazdis, kym im zjazdis. Su tvrde ako kamen a smykaju sa snad na vsetkom :-(((((( Snad do 20 000 ich zjazdim, alebo sa naserem a vyhodim ich aj tak >:-)


04.03.2008 11:37

Re: Novy Transalp vs. V-strom

caper
 Turista 

Ikona

Noob: vyber akykolvek stroj a akukolvek trat a kludne si to mozme spolu rozdat! Kto ma pozna, vie o com pisem... 8-)

All: MOTOCYKL 3/2008 - porovnavaci test od profesionalov, co sa tomu fakt rozumeju!!! ODPORUCAM!!! Versys, V-Strom, TA [dobre]

...stastne km!!!


04.03.2008 12:49

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

caper: az na to ze ten testik je znova stare zname nic nehovoriace zvezenie po "serpentinkach" a nie test endura co do univerzalnosti. Podobne ako pri Alpen Mater od Motorrad. Nechapem zmysel porovnavania tychto troch masin. Ved okrem objemu motora a vizualnej podobnosti maju prd spolocne. Ved kukni na Versys, spolujazdec sedi skoro ako na SS, gumy cestne, vpredu 17nastka koleso. Naozaj len vizualna podobnost k tym dvom.


04.03.2008 15:24

Re: Novy Transalp vs. V-strom

caper
 Turista 

Ikona

superflanker:
nesudim, len som dal na znamost..

ale ako pripomienku mi neda spomenut, ze tieto masiny sa zacali uberat asfaltovym smerom a pre tieto vlastnosti si ich aj buduci majitelia vyberaju, preto taky test..

pre viac terenu by som si aj ja vybral viac terennejsie parametre 8-)


04.03.2008 19:44

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

neexist: davam im jednu sezonu a ked sa nezoderu, idu dole aj tak. Nebudem sa predsa pozerat ako si locksley na svojom TA lieta po lukach a ja nic :-))) >:-)


04.03.2008 20:19

Re: Novy Transalp vs. V-strom

neexist
 Edvenčr 

Ikona

dreamer...davam bolsevikovi rok, maximalne dva :-)))
tuto sezonu s nimi snad aj ja este vydrzim, buduca sezona TKC80 a nejaky krasny enduro vylet >:-)


04.03.2008 20:37

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Dreamer, neexist - neviem čo máte na V Stromoch, ale ja mám na TA vzadu od prírody Metzeler Tourance U 130tku a myslím že to bude na jedno kopyto so Stromčekom.

Dreamer: v profile mám foto na jednej lúke, ktorej green mi pripravili na jeseň ovce z neďalekého salaša. Nekonečná krásna plocha na vyjazdenie >:-) , no na týchto našich plášťoch je všetko mimo asfalt a nejakej cesty x tej triedy predsa len mierny risk [zle] . Rád si jazdu vychutnávam a aj keď mám rád výzvy po neprebádaných offroad cestičkách, predsa len viac si oddýchnem na istom povrchu cesty, kedy sa nemusím až tak sústrediť na každý pohyb a cm cesty, aby som to náhodou neoprel. (nemyslím dialnicu) :-D [zle]


04.03.2008 23:02

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

locksley: na Stromoch su Bidgestone TrailWingy 150tky vzadu, vpredu 110. Som povodne chcel tie Metzelery Tourance dat ked sa mi zoderu, ale vidim, ze treba asi nieco kusavejsie ked sa clovek nechce drzat striktne len asfaltu. Inak suhlas, cesta je fajn a urcite niesom ziaden bahniak, to nie, ale ked ja neviem odolat polnej, alebo lesnej ceste bez zakazu vjazdu :-)))

Ale dobre ze si vyskusal aj to blato. Je dobre vediet kde su limity a comu sa treba do buducna vyhnut. [dobre]


04.03.2008 23:07

Re: Novy Transalp vs. V-strom

dreamer
 Skútrista 

Ikona

neexist: [dobre] >:-)


04.03.2008 23:33

Re: Novy Transalp vs. V-strom

PetoDL
 Turista 

Ikona

dreamer: tourance máš to isté ako brigestone ... zober tkc080 alebo o niečo lacnejšie karoo


05.03.2008 2:43

Re: Novy Transalp vs. V-strom

stromcek
 Edvenčr 

V-strom


05.03.2008 3:16

Re: Novy Transalp vs. V-strom

stromcek
 Edvenčr 

Jasne ze V-strom.Uz som sedel aj na TA ale jednoznacne STROM


05.03.2008 8:46

Re: Novy Transalp vs. V-strom

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Jasne že Transalp. Uz som sedel aj na Stromceku ale jednoznacne Transalp

Upravené 1 krát. Naposledy upravil locksley (05.03.2008 8:47)


05.03.2008 8:52

Re: Novy Transalp vs. V-strom

neexist
 Edvenčr 

Ikona

petodl...len aky je pomer cena/dojazd TKC80 a Karoo?? neviem ci je prave v tomto smere Karoo lacnejsie, alebo je?


05.03.2008 9:03

Re: Novy Transalp vs. V-strom

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

neexist:Karoo je lacnejsie..ale o to rychlejsie ti aj odide. Nad inou kombinaciou ako TKC80/TKC80 alebo TKC80/E09Dakar by som v tomto pripade ani neuvazoval. Prvu kombinaciu mam odskusanu dlhodobo - spokojnost. Druhu kratkodobo a zda sa mi lepsia, takze idem skusit co to povie na dlhsie.


| 1 2 3 4 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.