Anketa:
Vaše najnovšie videá:
Nikasilový povrch valca - Diskusné fórum - Len Tak
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuNikasilový povrch valca - Diskusné fórum - Len Tak
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokNikasilový povrch valca
Zdravím vás bajkeri. Zaujíma ma názor tých z Vás, ktorí mali či majú dočinenia s prevádzkovaním a/alebo opravou motorov s valcami s nikasilovým povrchom. Predovšetkým ma zaujíma životnosť takýchto valcov a ich generálkovanie - kde sa to robia, príp. čo k tomu treba, koľko to vychádza, či to je po GO stále to pravé orechové ako po GO liatinovej vložky... Uvažujme o ľubovoľnom jednovalci z endura. Ďakujem všetkým. |
Re: Nikasilový povrch valca
Pocul som ze to je dost kvalitny piest a ma dlhu zivotnost....kamos ho ma tak sa ti popitam... |
Re: Nikasilový povrch valca
Spirig-nikasil je vrstva na valci!Zatial som este nepocul,ze by to robili aj na piesty Upravené 1 krát. Naposledy upravil momul (18.12.2006 18:24) |
Re: Nikasilový povrch valca
Pokial ten motor nenasaje nieco, ako je prach, ulomky, prasknute p.kruzky a pod. tak zivotnost takehoto valca vacsinou prevysuje zivotnost piesta. V niektorych pripadoch aj viacnasobne, treba ale dodrzat predpis o vymene piesta, ak to predpisuje vyrobca motora - tyka sa to hlavne motorov s T piestami a inak odlahcenymi piestami, ktore sa pouzivaju niekedy v ostrych mx motoroch. Pokial dojde k zbruseniu tenkej extremne tvrdej oxidacnej vrstvicky napr. prachom tak dochadza okamzite k zadretiu piesta, alebo dojde k nataveniu povrchu piesta a hlinik sa ponatahuje cez kruzky, ktore uviaznu a motor je v haji. K oprave by sa mohol vyjadrit KAROL1, ale co ja viem oprava takehoto valca sa pohybuje v intervale 4000 az 7000 Sk. Treba pracne opravit vyvrt, odstranit ryhy vyvarenim a pod. Pokial mi je zname na Slovensku touto technologiou nikdo nedisponuje (Nicasil), rad budem ak ma v tomto niekto opravi. Kvalitne urobeny Nicasil by mal vydrzat tak ako novy, teda viac ako liatinova vlozka. Zo skusenosti ale viem, ze v ojedinelych pripadoch sa nie vzdy podari. |
Re: Nikasilový povrch valca
este si dovolim poznamenat, ze vyhody Nicasilu su v lepsom odvode tepla z valca, kedze odpadaju straty pri prestupe roznymi materialmi ako je to napriklad pri kombinacii ocelova, alebo liatinova vlozka kontra hlinikove teleso valca, a taktiez hlinik ma lepsiu tepelnu vodivost nez materialy na baze Fe, dalej takyto valec ma rovnaku tepelnu roztaznost ako piest (Liatina ma podstatne nizsiu), takze aj piest moze byt tolerovany na mensiu volu, z coho vyplyva lepsie vedenie piesta (menej sa preklapa pri uvratiach) a mensie opotrebenie pri podchladenom motore, mensia citlivost na zadery vplyvom straty vole noveho piesta pri prehriati a v neposlednom rade aj mensia hmotnost takehoto valca. |
Re: Nikasilový povrch valca
Dakujem vam zatial, najma Tebe BranoOHC. Dufam, ze este pridu nejake zasvatene prispevky ako Tvoj. |
Re: Nikasilový povrch valca
Vymenou vzduchoveho filtra pri 4T by si to nemal nejak poskodit, ide o to aby si tam dal ucinny filter, aby motor nieco nenasal co nema. Pri 2T je to zlozitejsie, vyvarovat sa treba prilis chudobnej zmesy, lebo vtedy sa 2T vseobecne zadieraju. Mensie zadery vplyvom priameho dotyku kovovych casti (strata vole, pretrhnuta vrstvicka oleja) niekedy Nicasil prezije. Vytvarat Nicasil ti to tu nikdo nebude pokial viem, ale opravit vyvrt a nasledne poslat na vytvorenie Ni..sil-u by ti to niektory ludia v SR mozno vedeli. Nechcem robit reklamu ale mozno Karol1, aj ked ten niekedy preferuje vlozkovanie valcov, je to o cene. Upravené 1 krát. Naposledy upravil BranoOHC (18.12.2006 19:55) |
Re: Nikasilový povrch valca
KAZDA LEPSIA MOTOPREDAJNA A SERVIS TI VIE ZABEZPECIT NOVY NIKASIL,ROBIA TO VIACERE FIRMY V EUROPE. JE TO OTAZKA 2-3 TYZDNOV,AJ S CESTOU.STOJI TO OD-DO -ZALEZI KDE,ALE NAJVIAC ASI ZALEZI NA KVALITE.KED SA TI VRATI VALEC PO NIKASILE,NEMAL BY MAT PORY A MAL BY BYT OD OKRAJU PO OKRAJ BEZ PRERUSENIA,BEZ RYH A MAL BY BYT AJ ZDRSNENY SMIRGLOM (TAK ABY SI TO TY UZ MAXIMALNE UMYL),TO SU VOLNYM OKOM VIDITELNE ZNAKY DOBREHO ALEBO ZLEHO NIKASILU.KEDZE SA NIKASIL ROBI PODLA PIESTU,TAK BY TI TO MALI DODAT UZAJ S NIM. (VACSINOU TA PREDAJNA ALEBO SERVIS KDE SI ODNIESOL VALEC). Upravené 1 krát. Naposledy upravil TRUBA (18.12.2006 19:27) |
Re: Nikasilový povrch valca
Diky BranoOHC, TRUBA, to co si Ti stalo je presne to, coho sa obavam. Pozdava sa mi totiz XR600, ale niekde som cital, ze ma nikasil a to by som si teda dal, keby som ho odpalil. Ale ked vravis, ze sa zvycajne da aj prevlozkovat, tak to by bolo v pohode (alebo nie ?), len aby ta vlozka drzala v telese valca... Na novy nikasil by som urcite zanevrel, ked je to take citlive. A TRUBA, kolko Ta vysla oprava Nikasil valca ? |
Re: Nikasilový povrch valca
Aby bolo jasno, ja nemam stroj s nikasilom, mam MZ, ale pozdavaju sa mi endura, no nikasil ma strasne odradza... |
Re: Nikasilový povrch valca
TO ISTE SA TI MOZE STAT AJ S VLOZKOU (JE PODSTATNE MAKSIA AKO NIKASIL),AKURAT JE TO TROSKU LACNEJSIE. KED DAVAS POZOR,DODRZUJES INTERVALY VYMENU PIESTU,LEJES DOBRY OLEJ A MENIS KED TREBA,TAK TI NIKASIL MOZE VYDRZAT AJ PAR SEZON.ALE AJ NEMUSI. |
Re: Nikasilový povrch valca
DOBRE spravený nikasil je LEPŠÍ ako vložka.............ale aj drahší... ..z dôvodov vyššie uvedených -Brano OHC , snáď by som len trochu opravil jednu vec - zadieranie. Liatinová vložka je pórovitá a do určitej miery "samomazná" aj po zlyhaní mazania. Toto nikasil znáša horšie , nakoľko doňho sa olej nenatlačí a aj sa z neho ľahšie utrie. |
Re: Nikasilový povrch valca
V prvom rade nikasilu sa netreba vôbec báť . Životnosť nikasilu sa dá rátať od pár hodín až po niekoľko stoviek hodín (rokov). Pravidelnou údržbou sa dá dosiahnuť dlhá životnosť . Ak by ten nikasil nebol dobrý tak by ho tam výrobcovia nedávali . Ak zle založíš vzduchový filter tak je úplne jedno či je to na 4T alebo 2T - výdrž max. pár hodín a to isté platí aj o vložke . Ak sa staráš ( kvalitný olej , preventívna kontrola a výmena súčiastok) tak sa ti odvďačí dlhou životnosťou . |
Re: Nikasilový povrch valca
Pozri obrázok Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (20.12.2006 10:55) |
Re: Nikasilový povrch valca
ahojte,mne klepe motor na TT 600,neviem ci nikasil pomoze. |
Re: Nikasilový povrch valca
geofrey....ESTE SA ZABUDLO POZNAMENAT,ZE VYKON S NIKASILOM JE VACSI, AKO PRI POUZITI VLOZKY.PROSTE PRI VLOZKE NASTAVA VACSIE TRENIE A SAMOZREJME MOTOR SA VIAC HREJE.VLOZKA SA MUSI PRI KAZDEJ VYMENE PIESTA, PREBRUSOVAT.PRAVDA JE TA,ZE ZALEZI OD KVALITY NIKASILU.V CECHACH NIEKOLKO DIELNI NANASA NIKASIL,A KVALITA JE ROZNA.NAJLEPSI JE TALIANSKY.POKIAL CHCES MAT Z JAZDY AJ POZITOK,TAK JEDNOZNACNE NIKASIL A KVALITNY PIEST.POZOR NA ODLIEVANE PIESTY Z OKOLIA ZIARU!!!! |
Re: Nikasilový povrch valca
caute vseto su to co ste tu pisali je pravda len bi som chcel podotkmut na jednu vec u 2T ak niekto dava olej polo sinteticky alebo nejaky nepodarok za par korun a potom sa rozhodne dat plnu sintetiku je to dost nebezpecne plna sintetika uvolnuje karbon a cisti motor moze sa tim poskodit nikasil takze najlepsie davat kvalitni olej ktory predlzi zivotnost o podstatne dlhsie. u nas nikasil nerobia nikde vrdsinou ho servisi posielaju najblisie na cechy nerobia ho tam az tak zle ale treba si to dobre skontrolovat pry prevzati .v taliansku je asi najkvalitnejsi daju si stim zalezat lem bi ma zaujimlo ktori servis to posiela do talianska ? |
Re: Nikasilový povrch valca
no necital som celu diskusiu ale len tak strucne ti poviem www.oulehla.cz ten pan je vyhradny dovozca wiseco piestou to su kovane piestyokolo 4000cz z ameriky a pouzivaju sa aj u dragsterou da sa kupit aj origo ojnicka asi 7000cz nikasil ti vydrzi kratkodobo aj rychlost piesta cez21m/s dufam ze viete o com pisem kdez to vlozka pri takej rychlosti piesta to bude mat po smrti dos skoro nevravym ze nevydrzi ale ked tomu chces nakladat do cerveneho a viac jednoznacne nikasil robia to v cechach napr honda presou to tam posiela ale ked zavolas panovy oulehlovy rad ti poradi pripadne posli a urobia to a samozrejme kruzok je z meksieho materialu ako nikasil lebo je menej nakladny tak ze ked ti neprebehne lozisko ojnicne cez valec do vyfuku das novy kruzok a peces dalej bez obav prepocitaj na kolko ot to vytacas a budes vedet ci postaci aj vlozka len pozor pri vyrabani vlozky aby dodrzali spravnu toleranciu tepelnej roztiaznosti materialu a aby dobre vyfrezovali nasavacie a vyfukove kanaly my sme to uz riesily tak ze viem o com pisem lacne a dost dobre vlozky robia v ke pri zel stanici myslim kmetova ulica tel cislo dodam keby si mal zajem |
Re: Nikasilový povrch valca
Karol1-ano,taky valec som mal moznost vidiet,no o pieste som nic nevedel . |
Re: Nikasilový povrch valca
ulba ...presne tak.ten pan,ktoreho spominas je zaroven aj enduro jazdec.tak velmi dobre vie ,co taka motorka potrebuje.jeden moj znamy s nim spolupracuje a ma super ceny.to co si uviedol,ale v sk a mensie obsahy aj menej.... |
Re: Nikasilový povrch valca
barlac neviem presne ako to je teraz. |
Re: Nikasilový povrch valca
Dakujem vam velmi velmi za odpovede. Mam MZ a je pravda, ze ma zaujala XR 600, kvoli svojej jednoduchosti (a tym jednoduchej udrzbe), no necakal som nikasil. Ide o to, ze jazdenu masinu s povlakovanym valcom vidim ako dost rizikovu, kedze sa nevie, co s tym predchadzajuci majitelia navystrajali. Preto tie otazky na zivotnost a opravy. |
Re: Nikasilový povrch valca
Srasne vela,pokial sa o moto budes starat.(dobry olej,filtre).Podla toho ako pises si pedant.XR som nemal ale mal som XL a brat ju ma tiez uz 3 rok.Cez sezonu jazdime da sa povedat ze kazdy den,ci uz na mensie vzdialenosti,alebo vecsie a cisto len teren!!!No s motorom nie je ziadny problem,ide ako ma.(Akurat brat sa rozhodol,ze tuto zimu vymeni gufera na ventiloch). |
Re: Nikasilový povrch valca
Diky momul, a Tvoj brat ju kupil kolkorocnu, pripadne kolko km a po kolkatich majiteloch ? |
Re: Nikasilový povrch valca
Ulba len male upresnenie, tzv. stredna rychlost piesta 21 m/s sa dosahovala aj pri liatinovej vlozke, niekedy sa islo aj viac, v ojedinelych pripadoch az do 28m/s. |
Re: Nikasilový povrch valca
vysvetlite mi niekto.... ked je nicasil,tak tam nieje vobec vlozka? ci na tej vlozke je nicasil? konkretne aprilia tuareg???? |
Re: Nikasilový povrch valca
Ak je nicasil, tak tam ziadna vlozka nie je. Valec je jeden hlinikovy monolit a len na povrchu pracovnej casti valca, teda vyvrtu pre piest, je vytvorena uz vyssie spominana extremne tvrda vrstvicka. |
Re: Nikasilový povrch valca
felesiga : nikasil sa nanáša priamo na hlinník , čiže žiadna vložka tam nieje . |
Re: Nikasilový povrch valca
karol1 nikom 2x tvrdsi ako nikasil kde to robia a kolko to stoji? Upravené 1 krát. Naposledy upravil PegasBoy (20.12.2006 0:33) |
Re: Nikasilový povrch valca
este chcem dodat k tej vlozke ked mas zlu toleranciu tak sa ti pri zahriaty motora normalne zakusne piest vo valci ked to trocha ochladne tak pojde to dalej ale uz zazraky necakaj ako sa vravy na hrubke zalezi .heh |
Re: Nikasilový povrch valca
Pegas Boy - v USA , cenu zatiaľ neviem a je to povlak na báze kubického nitridu bóru. tvrdosť dosahuje 3500HV ,( Nikasil tak 1500HV, kaleny povrch cementovanej súčiastky je cca 750HV) |
Re: Nikasilový povrch valca
mariom...ja mam vlozku na tuaregu a toci cez 10 000 ot. a ide to paradne...je to mozne? aka je tam potom vlozka? |
Re: Nikasilový povrch valca
Geofrey-je to rocnik 86.Majitelia?To je vo hviezdach.Ja viem o dvoch,ale bolo ich urcite viac.A myslim,ze na Hondu XR by pasoval v pripade nudzi valec z XL bez nikasilu (bratranec ma na TT valec z XT).Takze s tou XR ziadne strachy,taky valec zozenies za par korun od niekoho co mot. rozpredava.Aj ja som mal k svojej XL nahradny valec,no predal som ho s mot. |
Re: Nikasilový povrch valca
veru dobre ti to tu opisali,.. |
Re: Nikasilový povrch valca
Ak sa da pouzit v pripade nudze aj valec z XL bez nikasilu (alebo vlozka), tak je to skvele. Diky SOLBERG za posmelenie. |
Re: Nikasilový povrch valca
karol dakujem |
Re: Nikasilový povrch valca
este mi neda nereagovat ktomu zahriatu motora ja zahrievam nie na volnobeznych ot ale dam sitic nastartujem pohnem na jednotku sytic vypnemm a zahrievam stroj v druhej tretine otackoveho pasma pozrem teplotu motora a uz tomu nakladam ked ma masina modre kolena od valca to znamena ze majitel ju zohrieva na sitic a tam je pomer paliva iny a zmyva to olejovy film valca to jej skodi samozrejme to nepocitis ked moto predas po dvoch ci troch rokoch ale keby si to mal 60 000 a viac tak to by bolo badatelne to len pre dodatok jak to robim ja a hlvne pri vypinani stroja neturovat!!!skodi to motoru jednak sila nema kam odyst a po druhe preplavuje to plnenie motora zmyva olejovy film z valcou to pisem preto aby ty ktori to nevedeli na to prisli ty ktory vedeli sa utvrdili a ty pre tych ktory to vedia a robia nech to robia heh |
Re: Nikasilový povrch valca
Diky PegasBoy. Ulba zo vsetkym suhlas, riedenie olejovej vrstvy bohatou zmesou, splachnutie tejto vrstvy do bloku a zriedenie oleja vo vani (alebo v nadrzke v pripade suchej skrine) a tak dalej, vsetko suhlas, len by som podotkol k tomu "vykon nema kam odist", ze vykon vzdy ma kam odist, pricom v pripade volnobehu vykon pokryva vnutorne straty motora. A samozrejme opat suhlas, ked je motor karburatorovy, clovek mu vykuri a vzapati vypne zapalovanie, tak palivova zmes sa nespali, ulpie na stenach valca intenzivne rozriedi olejovu vrstvu, ktoru samozrejme v tomto stave posle stieraci kruzok do bloku, kde nariedi zvysok oleja. Potom treba olej castejsie menit, aby nebol problem. Preto sa aj olej cestejsie meni pri mestskej prevadzke... (Uf ale som sa rozkecal...) |
Re: Nikasilový povrch valca
aj 4 takty maju nikasil??? (napr xt xl tt?),ci len 2 takty |
Re: Nikasilový povrch valca
Ked novy Nikasil nepomaha |