Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3607 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28569
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17012)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11557)

Vzducháč 2V - prednosti atď... - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVzducháč 2V - prednosti atď... - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
11.07.2009 0:07

Vzducháč 2V - prednosti atď...

satan77
 Jogurťák 

Ikona

Viem, že je tu toho dosť, v podstate nie je otázka na motoride, čo by nebola zodpovedaná, ale aj tak:
Chystám sa na GS 500 E. Nič iné...! Počul som samú chválu na túto moto, o tom potom...
Aké sú prednosti a správenie 2V? Ja som jazdil zatial len jednovalce :D z toho jedna bola čz 175 a druhá YZF R125. Čiže štvorvalec som neokúsil, len ak auto :-P
500 kubíkov, 45 koníkov, 2 valčeky... hmmm, čo viac mi ako tretiu už konečne veľkú moto treba...
Len neviem, čo je a čo nie je dobré na 2V...
Dik.


11.07.2009 3:42

Re: Vzducháč 2V - prednosti atď...

rixo
 Motarďák 

Ikona

GS 500 neni náhodou R2?


11.07.2009 3:48

Re: Vzducháč 2V - prednosti atď...

konti
 Kávičkár 

Ikona

rixo: ale iba číročistou náhodou :-)


11.07.2009 6:00

Re: Vzducháč 2V - prednosti atď...

CBRider
 Kávičkár 

Ikona

Ale on asi myslel tu skratku 2V iba ako dvoj-valec a nie ako dvojvalec do V :-)


11.07.2009 7:22

Re: Vzducháč 2V - prednosti atď...

Albion
 Turista 

Ikona

Dvojvalec má výhodu záberu motora od nišších otáčok ako štvorvalec.
Vzducháč má niššiu hmotnosť, a odpadá starostivosť o chladiace médium, vodné čerpadlo termostat a chladič.
Iné výhody nepoznám.
...kvak...


11.07.2009 8:49

Re: Vzducháč 2V - prednosti atď...

vladop
 Turista 

Ikona

Gs 500 je fajn nenarocna motorcicka. Fantasticka spotreba 4L oproti tomu tanku co mam teraz. Vykonovo na nornalne jazdenie upne postacuje. ;-)


11.07.2009 11:53

Re: Vzducháč 2V - prednosti atď...

sshark
 Kávičkár 

Ikona

Ja mam GS 500 a som s nou velmi spokojny uplne lahko sa ovlada je dost rychla aj silna. Spotreba 5l ale pri kludnej jazde sa da aj menej. Nevyhoda je makka predna vidlica a ze nad 120 ide odtrhnut hlavu ale ja aj tak len lezim na nadrzi :-D


11.07.2009 13:32

Re: Vzducháč 2V - prednosti atď...

tombar
 Skútrista 

Ikona

zacni posilovat krk, alebo jazdi stale rychlo a uvidis jaky krk budes mat potom >:-)


11.07.2009 18:05

Re: Vzducháč 2V - prednosti atď...

sshark
 Kávičkár 

Ikona

tombar: krk mam svalnaty nebojsa vydrzi aj 170 :-D


11.07.2009 19:08

Re: Vzducháč 2V - prednosti atď...

Geofrey
 Kávičkár 

Dvojvalec ma lepsi zvuk, oproti 1V. GS-u sa piesty pohybuju striedavo (zalomenia kluky presadene o 180 st. ako u Jawy 350), takze neodpaluje kazdych 360 st., ale 0-180-540-180-540... Toto je trosku nevyhodne pre vyvazenie, ale ma vyvazovaci hriadel, takze pohoda. Zvuk bude ale velmi zaujimavy.

Vzduchac je trosku hlucnejsi nez vodnik - plocha vyzarovania vibracii je vacsia o rebra. Ma vacsie vole piestovej skupiny, lebo pracuje vo vacsom teplotnom rozsahu - najma co sa tyka hornej teplotnej hranice. Doinstaloval by som chladic oleja. Ak budes GS-o velmi nahanat, mozes ho zadret na kluke v dosledku prehriatia oleja a straty jeho mazacej schopnosti. Chladice sa montovali na poslednych rocnikoch, neviem od ktoreho roku.

Vseobecne zatah v porovnani so 4valcom 500ccm s rovnakym casovanim bude silnejsi dolu, slabsi hore. Je to dane vacsim zdvihom, teda sila posobi na vacsie rameno, teda krutak je vyssi. 4V zase mozu viac tocit, lebo maju mensi zdvih a teda mesiu strednu piestovu rychlost. Tym dosiahnu o hodne vyssi vykon, kedze su schopne odviest viac prace za rovnaky cas (v porovnani s 2valcom).

Povazujem vzduchom chladene motory za lepsie ako vodniky pre ich jednoduchost a mensiu narocnost na udrzbu. Mimo to u tohto 2valca mas o 2 valce, 2 piestove skupiny, 2 ojnice a 8 ventilov menej oproti 4V, takze o to menej suciastok Ti moze povedat cau. Taktiez pracnost napr. pri nastavovani ventilov mensia, aj ked ma ventilove zdvihatka s podlozkami a to sa napr. v porovnani s Banditom nastavuje o dost zlozitejsie. Ale taky je stav techniky, tato koncepcia je spolahliva - netreba tak casto nastavovat, staci kontrolovat kazdych 6000 km (t.j. spolu s vymenou oleja).

Tolko moj pohlad...


11.07.2009 20:11

Re: Vzducháč 2V - prednosti atď...

Morph
 Kávičkár 

Ikona

vladop: a akoze aku mas teraz spotrebu?? Minule som meral na svojej, spotreba 4,5 pri normalnej jazde..samozrejme pri trosku sviznej jazde kludne 8 :-D


12.07.2009 14:31

Re: Vzducháč 2V - prednosti atď...

vladop
 Turista 

Ikona

Morph: Teraz mam spotrebu 6L. Ale dnes som bol na donovaloch trochu tak na dlhe trasi sa stym da spravit aj 5L. Nato kolko to ma valcov a ventilov tak ta spotreba je este unosna. Na gske som tamkoval raz za vikend a tu musim 2x ale co uz za vykon sa plati. ;-)


12.07.2009 20:16

Re: Vzducháč 2V - prednosti atď...

Morph
 Kávičkár 

Ikona

To hej, tie kone treba nejako uživiť :-D Zalezi jak tomu davas, ale myslim ze by hornet mohol tiez ist na takych 4,5.... :-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.