Anketa:
Nové moto videá:
Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009 - Diskusné fórum - Len Tak
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuDvojkolesová Legenda, Život 43/2009 - Diskusné fórum - Len Tak
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokDvojkolesová Legenda, Život 43/2009
V časopise Život sa objavil pekný článok od vzniku, až po súčastnosť, cez problémy až po zlatú éru výroby motocyklov Jawa. |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
pedro - o jawe je tu preberaných už veľa tém ak ťa to zaujíma preštuduj tam sa dozvieš všetko, inak v tom živote som to čítal aj ja je to pekne napísané aj laik tomu pochopí |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
aj ja som to čítal Pedro ale nemáš pravdu...jawa by bola o pár rokov napred pred japoncami ako to bolo v minulosti nebyť komunistov...ale už tu toho bolo ozaj veľa o jawke...aj keď sa jej človek nikdy nenaje...a ten text čo ja viem podľa mňa nič moc...mohli to krajšie a poučnejšie napísať |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
dudo - ale redaktor sa do toho ko.ot vyzná a takto tomu pochopili aj laici podľa mna |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
to hej...ale mozme byt radi ze sa vobec o jawkach pise |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
nehájim komunistov, neznášam ich, prežil som v socializme veľa rokov, ale nestretol som sa nikdy s názorom alebo čímkoľvek od komunistov, že by sa nemalo vyrábať kvalitne. Upravené 1 krát. Naposledy upravil plechovkar (25.10.2009 8:26) |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
isté percento konštruktérov (tí čo nemali červené knižky) boli nadšenci a chceli niečo dokázať a preraziť do sveta no ale dalšie percento (drvivé percento, čo mali tie knižky) tým to stačilo tak ako to bolo a spoza stola na schôdzi ksč vykrikovali aby sa vyrábalo kvalitne no a peniaze na vývoj nepustili a bez toho to nejde |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
neviem počet komunistov v ČSSR, ale toto je blízke skutočnosti: Upravené 1 krát. Naposledy upravil plechovkar (25.10.2009 9:41) |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
tam rátaš aj kojencov a ešte nenarodené deti to číslo 1,7 mil . toboli práve tý čo o tom rozhodovali |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
v KSČ bola prevaha robotníkov, samozrejme je pravdou to, že o všetkom rozhodovali práve oni, Upravené 2 krát. Naposledy upravil plechovkar (25.10.2009 10:11) |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
ano bola prevaha robotníkov no bolo to preto že ak chcel vstúpiť thp pracovník do strany musel získať dvoch robotníkov aby tam vstúpili a tý robotníci boli vo väčšine len platcovia príspevkov do strany, no myslím že už stačilo , ved málokto z nich mal moto a toto je motoportál |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
Dvadsať rokov vo vývoji, testoch, pokusoch a omyloch, celosvetovom predaji versus RVHP výmennému obchodu je hóóóóódne veľa a jawa by musela dostať balík peňazí rovnajúci sa rozpočtu krajiny aby sa z toho opozdenia a spánku ako tak vyhrabala, čiže jej pomôže len zmena dizajnu a modlitby smerom k zákazníkom aby sa jej predaj aspoň trocha zvýšil, čo so sebou prinesie priestor na reklamu, podporu predaja a návrat mena jawa na trh. Po komančoch sme predsa so všetkým začínali od nuly, lebo čo malo hodnotu to Tkačovci rozkradli a to čo časom na hodnote nabralo to teraz rozjebáva kaliňó a jeho kamaráti |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
a aj keby neboli komunisti tak by jawa tiez bohvieako nenapredovala,a na japoncov by nemala jawa v zivote aj keby mala jawa naskok 60 rokov,japoncikom to proste lepsie pali v hlave |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
Plechovkar - znacky zanikaju, lebo je tu konkurencia, ale Jawu dodrbalo CSSR. |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
Proste japoncici maju hlavy jawa je retro bike nic nove z toho nebude a stale z toho bude len jawa tak jak skoda ostane len skodou |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
Jawa kvôli exportu do Ruska dávala veľa do spoločnej kasy štátu, ale po prerozdelovaní sa už na vývoj moc neušlo. Vďaka nadľudskému úsiliu fanatikov a ozajstných odborníkov v podniku (myslím Jawu aj ČZ) sa dosahovali viaceré úspechy na šestdňovej a aj ČZ bolo napr. majstrom sveta v motokrose, dokonca sa tam niečo dokázalo aj na okruhoch, hlavne na Európskej úrovni. Odčlenený Divišov tiež niečo dokázalo na plochej dráhe (teda ich výrobky), aj keď tu konkurencia bola odjakživa slabšia pravdepodobne aj pre absentujúci záujem Japoncov. |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
papiboy aj keby mala jawa nekonecne vela penazi a moznosti ,aj keby tu neboly nikdy ziadny komunisti proste nemaliby absolutne nikdy take vysledky ako japonci.japonci maju najlepsich robotov ,motorky atd co sa techniky tyka, lebo im je to proste dano z hora,niekto musi byt najlepsi a v tomto pripade su to japonci ktorym to naozaj mysli |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
wiese si bol prechválil tých japoncov a to si nepočul že všetko len kopírujú a privádzajú do dokonalosti?ked sa u nás vyrábali motorky tak oni ešte tahali drevené rikše |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
vipper -mozno skopirovaly nieco v 50,60 rokoch ,ale pochybujem ze nieco skopirovaly v tejto dobe od jawy alebo inych znaciek.teraz kopiruju mne tak pripada niektore znacky od japncov |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
v tejto dobe od jawy určite nie, a od ostatných neviem, neviem, vtáka na klát za to nedám |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
Stav Jawy podla mna dokonale kopiruje stav ekonomiky, v 60tych rokoch sme boli este porovnatelni so zapadom, potom STOP a tam to ostalo...a po pade socializmu nemohlo dojst k oziveniu Jawy, ked ekonomika bola zhumplovana a vdaka ludom typu Meciar sa zviechala len pomaly...nakoniec ktora krajina so slabou ekonomikou ma svoju moto znacku? |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
WIESSE,to napisal spravne ale trochu poopravim.Nebol to rok 1965 ale 1968 po vpade vojsk k nam.Jawu vtedy riadil riaditel ktory ponukal vo velkom stare dobre Jawy na zapad,kde mali veeelky ohlas.Takže Pedro26,v tom roku tu boli komančovia no kde čo sa proste predalo na zapad a nikomu to nerobilo problem.To tvrdil vtedajši riaditel Jawy,bolo to aj v tom dokumente "MUZ NA JAWE".Mimochodom,tiež sa to tu preberalo.Japonci,resp. Honda ukradla napad a patent Jawe,čo sa tyka auotmatikych spojok.Jawa išla dole vodou po vpade vojsk v roku 1968,kedy sovietsky tipkovia zakazali,akykolvek vyvoz na zapad.Do toho roku boli v byvalom Ceskoslovensku dva velke podniky ktore mohli vyvažať aj na zapad "Tatry a Jawy".Potom už skoro nikto ak neratam nejake oblečenie.Skuste si zohnať dokument ktory som tu uviedol a tam každy zistite ako to bolo z Jawou Upravené 1 krát. Naposledy upravil black333 (25.10.2009 19:52) |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
S úsmevom na tvári čítam, ako ma naša mládež poučuje, ako to bolo, čo som ja prežil na vlastnej koži... Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (25.10.2009 22:14) |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
toto som nasiel V padesátých a šedesátých letech 20. století byly ve Francii, a nejen tam, velmi populární motocykly Jawa. A i dnes se o ně francouzští sběratelé a motorkářští fandové zajímají. To byl důvod, proč motocyklistický nadšenec Phillipe Jean inicioval dokumentární film věnovaný histori jedné z nejznámějších a nejúspěšnějších československých průmyslových značek. V roce 1929 si Jawu nechal zaregistrovat úspěšný podnikatel a vynálezce Ing. František Janeček (1878-1941). Koncem dvacátých let zanechal výroby pro armádu a orientoval se na produkci motocyklů a částečně také aut. Hlavně relativně levné a kvalitní motocykly jeho firmu proslavily. V roce 1945 byla Jawa znárodněna a po roce 1948 továrna v Týnci nad Sázavou (nově postavená v roce 1937) vyráběla pouze motocykly. Robustní a spolehlivé stroje byly výhodným vývozním artiklem a prodávaly se na všech kontinentech. Slávu značky šíříli také českoslovenští závodníci, kteří se na Jawách zúčastňovali mezinárodních soutěží. Od padesátých do sedmdesátých let dominovali Šestidenní, pozornost vzbuzovali i na silničních okruzích. V sedmdesátcýh letech nastoupil trend masové výroby pro Sovětský svaz a státy RVHP. Poněkud se při zajištěném odbytu zapomnělo na vývoj jako takový, a to se Jawě po roce 1989 nevyplatilo. Konkurence se dostala daleko před ní - technicky i obchodně. V současnosti se v Týnci nad Sázavou motocykly stále vyrábějí, ale budoucnost firmy je v oněch příslovečných "hvězdách". |
Článok v časopise Život. -Dvojkolesová legenda: Motocykel Jawa
[clanok zivot.lesk.cas.sk/cl/100264/248364/dvojkolesova-legenda... ] |
Re: Článok v časopise Život. -Dvojkolesová legenda: Motocykel Jawa
pekne len keby sa jawa uz konecne zobudila mohla by vyrobit nejaky retro model |
Re: Článok v časopise Život. -Dvojkolesová legenda: Motocykel Jawa
preco tu pise kazdy len o hystorii jawy ,su aj ine znacky |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
no weď, to by aj mňa zaujímalo. Inak píše sa HISTÓRIA nie HYSTÓRIA, len aby sa nezabudlo. |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
duroslav jawa je ceska takze my urcite nemame byt na co pisny ,su tu ovela slavnejsie znacky ktorych slava a kvalita trva az dodnes .co sa o jawe nedalo v zivote povedat .a omielat tu vecne nieco o jawe len preto ze sme sa na tom vozily ako mlady je uz pekne od veci Upravené 1 krát. Naposledy upravil wiese (29.10.2009 9:05) |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
wiese:sú tu ale mi ich v podstate ani nepoznáme nemáme ich potom prečo mať radi a tých moto značiek čo majú dlhšiu históriu nieje až tak veľa a motoriek ani nevravím...a jawa je z časti aj slovenská značka niektoré modely sa robili len na slovensku...duroslav |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
dudo175 aj ked sa robilo nieco na slovensku stale to bol len vymysel cechov,jawu uz pozna naspamat asi kazdy ,a neviem ci uz kazdeho bavi vecne pocuvat o panelke ,kyvacke a nesmiem zabudnut to asi jedine co mali trocha dobre natie casy jawa 500 ohc.a pritom malokto vie nieco o hystorii talianskych znaciek,japoncov ,nemcov.nie sem stale davat jawu s ktorou som ja osobne nebol za mojich cias spokojny .len preto ze skoda bola ceskoslovenska tak ju budem chvalit aj ked bola na nic.treba byt objektyvny . |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
wiese: Jawa je ceskoslovenska, s vynimkou 2. sv. vojny to bolo suvisle obdobie 1918 - 1993, dost dlho...proste nam najblizsia znacka, to je vsetko... |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
duroslav jawa je mozno najbljsia ,ale ludia by chceli konecne vediet hystoriu aj inych znaciek |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
historia japonskych motoriek bolo kopirovanie...pozri si prve modely a takto sa to tahalo...ale mohol by niekto zalozit taku temu rad by som sa pozrel na prve japonske jawy ale tak myslim poriadnu temu kde by boli aj obrazky jednotlivych modelov ako sa to tahalo...myslim si že tam neni moc čo o histroii kopcili bmw jawu triumph... |
Re: Dvojkolesová Legenda, Život 43/2009
myslim ze zase az toho tolko nekopirovali,to uz tu stym kopirovanim kazdy prehana,mna by skor zaujimala hystoria inych znaciek od roku 1970 kde sa uz naozaj dalo povedat ze su to motorky,vtedy uz nikto nemusel od jawy nic kopirovat lebo jawa uz bola vtedy totalne niekde naspodku |