ISSN 1336-6491 | Online: 2395 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - RAON

Login: RAON Offline

Meno: Radovan Ondro (~47 rokov)
Môj štýl: Čoprák - proste pohodová jazda v štýle CCC...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 35 rokov, ročne najazdím v priemere 4000 kilometrov
Motorka: Keeway Landcruiser 250
Mesto: Žilina (Slovensko)
Čas registrácie: 13.06.2007 12:53
Posledne prihlásený: 01.02.2019 22:33

Niečo o sebe:

Štatistika

Motorky v rubrike Vaše stroje:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 3.

20.11.2009 - RAON Čitatelia: 8061 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Návrat do minulosti

Keby motorka vedela rozprávať a dokumentovať čo zažila....

 

08.01.2008 - RAON Čitatelia: 8176 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Päť bodov výroby "bižutérie" na Keeway Landcruiser250

Priebeh výroby padacích rámov a operadla s nosičom.

 

18.10.2007 - RAON Čitatelia: 12567 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Rande s motorkou Keeway Landcruiser 250

Pár skúseností s Keeway Landcruiser 250...

 

Cestopisy:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.

12.10.2012 - RAON Čitatelia: 5103 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Trilógia Poreč

Nevydarená samovražda, Enola Gay a Sedem slobodných.

 

Zoznam členov

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »