Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1821 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26344
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15897)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10447)

Jawa - vzkriesenie - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJawa - vzkriesenie - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
04.01.2010 17:24

Jawa - vzkriesenie

stoparxl
 Turista 

Ikona

Zdravim vas...

vcera som sa v diskusii docital o retro navrate Nortona commando...precital som clanok, vzhliadol obrazky a po ohureni modelmi kombinacie novych technologii a stylu retra ma nedokazala nenapadnut myslienka na potencialne "poklady" v modeloch jawa, je jasne ze hisotria a vzostup a pad sa tu uz rozoberalo milionkrat historiu pozname vsetci patenty v japonsku cine a kdekade po rusku,okradnuti vybrakovanie a zastavenie vyroby v tom najlepsom case produkcie znamej firmy....

mna vsak zaujala myslienka: co keby tak jawa prinavratila k zivotu podobnou cestou vychyrene modely ako naprikald jawa 500 OHC, peraky mozno cz 150c ... co by ste na to povedali vy ako potencialni zakaznici ako by to na vas zaposobilo...viem, ze jawa ja tam kde ja a nedokaze to prevdepodobne zvratit naspat ani keby mali stroj casu ale...mylsim ze to by boli dokonale kusky. mne osobne sa teketo navraty velmi pacia a som toho nazoru ze povest starych strojov samozrejme nechat nedotknutu a slavu nezabudnutu ale vzdat hold ich narodenim do dnesnej doby v style nortona commando by bola asi impozantna myslienka....

na druhejstrane cena by bola asi vysoka cena za teke nieco, to je jasne, no mna zaujima skor vas nazor na tuto vec ... vacsina z vas aj nas :-) presla cez krst jawou...
no dnesne modely jawy a trapenie s akym to prezivaju mi pri mojej oblube tejto znacky pomoze prekonat snad len takato myslienka...

....tak?


04.01.2010 17:45

Re: Jawa - vzkriesenie

minimálne pre mňa motorka vyrobená teraz s technikou spred 20-30 rokov by mala iba hodnotu železného šrotu lebo voziť sa na niečom čo nesedí na ceste, neťahá, zle brzdí a má vysokú spotrebu sa mi nechce ani v zlom sne
o niečom úplne inom sú samozrejme original veterány


04.01.2010 17:51

Re: Jawa - vzkriesenie

Biro
 Veteránista 

Ikona

plechovkar: nepochopil si :-) mysli sa moderna technologia, vzhlad veterana.. ;-)


04.01.2010 17:53

Re: Jawa - vzkriesenie

Jaro ...
 Kávičkár 

Ikona

:'( je smutné že ,,jawka´´ je v takých sračkách....
povedať by som si dal, ale už zo 4-taktom. Teda to OHC-čko by bolo... nie že by sa mi nechcelo riediť :-D
ale tá cena by bola asi dosť vysoká, už len ten chróm je v dnešnej dobe dosť masný...
jawke už len držím palce aby nejako prežila....

nechajte ho tak, ved on je sam šrot...


img705.imageshack.us/i/jawax3.jpg/

Upravené 1 krát. Naposledy upravil jajoB (04.01.2010 17:55)


04.01.2010 18:01

Re: Jawa - vzkriesenie

Braien
 Turista 

Ikona

veru je srot.jawka je jawka kolki sme na nej zacinali asi vecsina.a taka 500 ohc to je palba.plechovkar sa tomu nerozumie. :-D


04.01.2010 18:15

Re: Jawa - vzkriesenie

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Ak moderna motorka a vzhlad veterana, tak Ducati, Triumph, Guzzi alebo Norton. Guzzi V7 Cafe Classic stoji cca. 8500, retro modely od dalsich znaciek su drahsie. Kolko by musela stat Jawa, aby sa predavala, v porovnani s tou Guzzinou? 6-7000? Da sa za take predajne ceny postavit slusna motorka vyrabana nie kdesi v prdeli? Asi nie...
Ak by aj stala 6-7, co je cena na urovni japonskych rozpoctoviek, tak by to uz nebola exkluzivitka. Zakaznik, pre ktoreho su urcene "lacne" japonske 600vky, asi o vybere retromasiny ani nebude uvazovat, s vyssou cenou zase Jawa nema proti znamejsim znackam sancu. Ako je vlastne Jawa vnimana mimo byvaleho ostbloku? Predpokladam, ze niekde na urovni zaostalej a lacnej znacky, ak ju teda vobec poznaju... Ta znacka je podla mna uz po smrti. Na dolezitych trhoch si myslim ze nema s retromodelom oproti menovanym znackam ziadnu sancu. Mozno tak este ako kusova vyroba za fakt exkluzivne ceny.


04.01.2010 18:36

Re: Jawa - vzkriesenie

darth
 Kustomizér 

Ikona

JAWA keby nieco take vyhodila na trh uz zajtra,JE NESKORO!!!!!!! JAWA a hlupaci co ju vlastnia mala takto reagovat ked na trh prisla Yamaha so svojou ,,retromasinou"(neviem oznaceni,ale bolo to pred par rokmi!!Obavam sa ze Jawa premrhala svoju dalsiu moznost na zachranu. Menezerkov co spravuju JAWU by mali stihat a zavret za znicenie narodneho dedicstva!!!!


04.01.2010 18:45

Re: Jawa - vzkriesenie

jawa555
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Myslím, že by nás to potešilo, veľké množstvo ľudí by sa podľa mňa zaujímalo o teraz už relatívne neznámu značku ale vo veľmi peknom retro prevedení.No určite je ťažko povedať kto by si ju kúpil. Pokiaľ by sa dostala na prijateľnú hranicu tak prečo nie ale prv by proste potrebovala znovuzískanie si ľudí svojou kvalitou. Teda prevedenie na úrovni a prvých pár spokojných a až potom by došlo na skutočné lámanie chleba medzi motorkárskou verejnosťou. Myslím, že veľmi by zaujal stroj Jawa V4 to bola mašina so skvelým výkonom a dizajnom osadiť to dnešnou technikou ako poriadne tlmenie, kvalitné brzdy a komponenty určite by to bol trhák ;-) [dobre] . Ale určite by tam patrilo aj 500 OHC pripadne verzia DOHC . Ale tu je to zbytočne rozoberať toto by sa malo riešiť v Jawe a nie medzi nami, ktorý to nijako neovplyvnia :-( . Tohle kdyby slišely pánové z Jawy a kdyby to rešily :'(


04.01.2010 18:52

Re: Jawa - vzkriesenie

darth
 Kustomizér 

Ikona

Jawa mala a ma na com stavat.Nemusi nic vymyslat,staci len faceliftovat,ale ani toho su neni schopni vo firme JAWA.
--------JAWA je mrtva,zije iba v nasich spomienkach!!!-----


04.01.2010 20:06

Re: Jawa - vzkriesenie

mcdalko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Ako mala Skodovka posledné pekné auto 1000 MB u jawy to bola 559 a možem povedat, že 559 skončila výroba pekných strojov. Ten návrat new 555 s čínskym srdcom montovanýn do kazdeho druhého čínana asi I-GRR ale niečo na spůsob 500 ohc s dvojvalcom od triuphu by som si predstavit vedel... inak som JAWA POSITIVE ;-)


04.01.2010 20:34

Re: Jawa - vzkriesenie

qucko
 Kávičkár 

co si myslite, ze vsetky tie yamahy a hondy odkial su teda ich zaciatky? ved jawa alebo frantisek janecek to bol clovek kolko mal patentov a pod.... vsetci vyrobcovia opajcovali vsetko z jawy.... keby neprisli smradlavy komunisti tak by jawa bola na uplne inom mieste ako je dnes.... jasn eze nemoze konkurovat modernym mototrkam ale to je ta prava motorka ...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil qucko (04.01.2010 20:44)


04.01.2010 21:02

Re: Jawa - vzkriesenie

pedro3
 Kávičkár 

Ikona

nooo,nemam uz jawu.mal som jawa20,21,250,350.bol to zaciatok a ucenie sa.otec ma posadil na babetu v 12 rokoch a uz sa to somnou viezlo... . moj starkz mal 500OHC,mal ju ako sluzobnu masinu ked bol u parasutistov v cechach.neskorsie mu ju moj tata rozbil na duchonke.dost bolo kecov,urcite sa jawka preslavila na plochej draha-pravdaaaaa.a nazor na cenu keby sa dne spustila vyroba jawa 500OHC(4takt)?nooo,urcite by to bola cena s porovnanim dnesnich moto v tom obsahu,ale mne sa zda,ze tak skoro to nebude mozne.PS:slava a cest jawe,pre väcsinu znas prva moto.


04.01.2010 22:21

Re: Jawa - vzkriesenie

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Jawa mala v časoch svojej slávy zákazníkov vo svete dosť. V súčasnosti z nich je polovička po smrti. Ďalšia štvrtina už nejazdí a jedna osmina už jazdiť nechce. Matematika nepustí. Jedna osmina žijúcich a po Jawe bažiacich zákazníkov je na spustenie výroby čohokoľvek tak málo, že keby ich niekto chcel uspokojiť opätovnou výrobou tak ba sa jednalo o kusovú výrobu a ako je nám všetkým jasné to by stálo toľko, že polovicu ceny by musel dotovať štát, lebo by to bol strategický podnik.
HD ukecal štát a USA objednali pre seba (štát) HD ako policajný stroj. V krajne kde je toľko policajtov ako v SR obyvateťov takáto objednávka zachráni firmu od krachu. Koľko má Slovenská polícia motoriek? Toľko ako by bola mesačná produkcia Jawy? A čo potom? Zas na sklad?
Ak niekto na niečo také pristúpi tak to bude vyrábať Čína na jednej linke a aj to iba 3 dni raz za pol roka. Druhá vec kto to kúpy. Imitácie čohokoľvek z Číny sú I-GRR
Už to nebude Jawa bude výrobok podobajúci sa na Jawu a poruchovosť bude vyššia ako tej pôvodnej z roku pána.


04.01.2010 23:37

Re: Jawa - vzkriesenie

kolaso
 Edvenčr 

Ikona

pan janecka sa musi v hrobe obracat, ked vidi co "pani podnikatelia" pustaju pod volakedy tak spičkovou znackou z fabriky. z ucty k znacke by sa na to mali radsej vykaslat


05.01.2010 19:00

Re: Jawa - vzkriesenie

Duzo
 Bahniak 

Ikona

ja si myslím že pokial ďalšia motorka od jawy čo bude vyrobená bude na úrovni týchto posledných tak jawu už asi nič nevzkriesi...


05.01.2010 19:03

Re: Jawa - vzkriesenie

Nano7
 Kávičkár 

Ikona

Chlapci keby že Jawa začne vyrábať typicky vzhľad a nájdu sa nejaký poriadny konštruktéri ktorý bi vymysleli svojsky jawácky motor a bol by vyspeli vo všetkých značkách tak by jawa dostala svojich zákazníkov spať však dokiaľ boli v jawe poriadni robotnici tak jawa bola jediná motorka ktorej sa žiadna nevyrovnala lenže došlí radoby záchrancovia a jawu dokazili tím že začali vhrabať nove dizajnov motorky keby že zostanú pri klasike tak by bola jawa furt v popredí. Pán Janecek sa v hrobe neobracia ten sa už prevŕtal do činí už 6 krát keď vidí čo sa stalo z jeho firmou . a teraz keď zakázali predaj 2taktov v Európe tak jawu zachráni už len naozaj vimisleť niečo geniálne čo bi nedokazali ziadni výrobca lenže čil keď je ta kríza to bude ťažké.


05.01.2010 20:25

Re: Jawa - vzkriesenie

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Nano
Dobrých konštuktérov musíš dobe platiť, na dobré platy porebuješ dobrý obrat a dobrý obrat máš z dobrého predaja a ten nie je. Je mi to ľúto, ale Jawa je už po smrti. Pravdou je že koroner ešte nevypísal úmrtný list a stále verí v zázrak.


05.01.2010 20:34

Re: Jawa - vzkriesenie

kokliak
 Bahniak 

Ikona

A co napriklad Jawa 660 Californian 06 ?? Podla mna dobre retro..


05.01.2010 20:53

Re: Jawa - vzkriesenie

mcdalko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

kokliak: možno máš iné info ako ja, ale jawa 660 Californian bola len štúdia a vyrábat sa asi nebude. Kiež by som sa mýlil.


05.01.2010 20:56

Re: Jawa - vzkriesenie

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Ano, ale reto a CR fabriku neuživia. Treba toho z linky spustiť viac.... ale pre koho?
Nová CB1100 je iná káva a v honde sú opatrný čo sa týka jej výroby. Nehovoriac že H je známa celosvetovo, kdežto jawa by trhy dobýjala nanovo. Bohužiaľ je to iba jeden model (aj keď koketujú z litrom) Treba ponúkať aspom 5-6 modelov súčasne a v rôznych kubatúrach.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil CB750 (05.01.2010 20:57)


05.01.2010 21:17

Re: Jawa - vzkriesenie

kokliak
 Bahniak 

Ikona

mcdalko: bohuzial mas pravdu, ale o tom co sa chysta v jawe budeme vediet v marci v Brne na vystave


05.01.2010 21:20

Re: Jawa - vzkriesenie

mumin
 Turista 

Ikona

660 California je studiom Talianskeho dizajnera od coho sa Jawa bohuzial distancuje.
Co sa tyka trhu v strednej a vychodnej europe by mohla Jawa uspiet (s dobrym pomerom kalia a cena).
Napr. aj na ukraine kazdy obdivoval nasu jawu www.autobazar.eu/sk/card.php?id=1240078
a na BMW-cko kaslali.....

Dufam ze sa este budem mat dobru motorku so styrmi pismenami na nádrzi Jawa...
(terz mam len tri :-) )


05.01.2010 21:40

Re: Jawa - vzkriesenie

Duzo
 Bahniak 

Ikona

tak ta california 660 nema chybu skoda jej urcite by som si ju raz kupil :-) :'(


05.01.2010 21:44

Re: Jawa - vzkriesenie

zer0
 Kávičkár 

Ikona

ked JAWU tak za ludove ceny, ked ma za to niekto vyvalit prasule si asi radsej kupi nieco ine


05.01.2010 22:02

Re: Jawa - vzkriesenie

Vo vzkriesení Jawy a ČZ som začal veriť 17. novembra 1989 večer okolo deviatej (alebo teda po televíznych novinách).
Bohužiaľ som sa absolútne sklamal a som presvedčený, že neschopnosť, sabotáž a diletantizmus v spojení s obrtunelom sa lepšie demonštrovať nedá, ako to prezentuje posledných dvadsať rokov Jawy. Vo svete sú (aj boli, aj budú) príklady, ako vytvoriť z hovna prosperujúcu fabriku, Jawa je príklad opaku, vytvorili z obrovskej tradície hovno. Číňania sa ešte trošku nabalia a potom to zhasne úplne... Je to aj hanba českých fandov značky, nakecali toho dosť, ale malo sa aj niečo urobiť...
Aj keby to bolo zámerne kormidlované do priepasti, lepšie sa to podariť nemohlo. :'(
Osobne som z toho veľmi smutný, jazdil som prakticky všetky povojnové sériovky a občas aj niečo staršie, vyrábať niečo podobné (hoci v modernom poňatí) už ale podľa mňa fabriku nezachráni.


06.01.2010 0:30

Re: Jawa - vzkriesenie

Nemec79
 Turista 

Ikona

v současný době jawa hodlá prodávat tohle
www.jawa.eu/novinky/jawa-660-sportard-v-moskve.html
Pozri obrázok
- někomu líbí, někomu ne - mně osobně to přijde neprodejný. na nějaký retro ohc zapomeňte, tohle už nikdy nebude. holt některý firmy po roce 89 měly štěstí na majitele a investory, některý ne - jawa to štěstí neměla a po dvaceti letech už chytí dech těžko.
Jestli já někomu držím palce, tak je to Blata, jehož továrna pustila do prodeje myslím vcelku povedený 125 a sní o velkým cestovním enduru - bohužel dojel na čínskou konkurenci a rozvoj továrny nebyl takový, jaký si ho asi vysnil..
www.blata.cz/
Pozri obrázok


06.01.2010 16:04

Re: Jawa - vzkriesenie

schimanski1811
 Turista 

Ikona

jawa - absolútne začiatky mnohých motorkárov...dnes už len nostalgia...škoda, 20 rokov sa skutočne už v celosvetovej konkurencii nedá dobehnúť :-(

Upravené 2 krát. Naposledy upravil schimanski1811 (06.01.2010 16:05)


06.01.2010 17:12

Re: Jawa - vzkriesenie

motoman
 Kávičkár 

Ikona

Svätá pravda, značka je nadobro kaput. Čínske retrorepliky skôr značke škodia ako prospievajú. Ja osobne v návrat dôb slávy neverím, hoci by som to s nadšením uvítal. S Jawou som vyrastal a mám k značke vzťah. Zostala len nostalgická spomienka a nejaké tie kúsky v garáži.


06.01.2010 17:17

Re: Jawa - vzkriesenie

mcdalko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

bohužial musím súhlasit s každým v tejto diskusii.
Motoman: to je fakt tvoja jawka? nádhera [dobre]


06.01.2010 17:27

Re: Jawa - vzkriesenie

motoman
 Kávičkár 

Ikona

Mcdalko : Áno je moja, je tri roky po totálnej renovácii a má za sebou 15 tisíciek. Toho roku, vlastne už v minulom, bola v Chorvátsku. Je to môj cukríček.


06.01.2010 17:46

Re: Jawa - vzkriesenie

mcdalko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Je krásna. Aj na plánujem niečo na značkách, zatial všetko len bez TP ale aj pav a side doma a pomaličky sa hrám zima je dlhá.


06.01.2010 20:42

Re: Jawa - vzkriesenie

Jaro ...
 Kávičkár 

Ikona

motoman- pekný kúsok... do Chorvátska na Jawke... priateľka by ma za gule do prievanu zavesila...
:-D


06.01.2010 20:59

Re: Jawa - vzkriesenie

motoman-pekny stroj,normalne mi to pripomina mladost,ja by som si aj kupil 500ohc,keby ju vyrabali v povodnom stave,alebo taky rumpal to je nadhera ,fakt by to mohli ozivit,nieco vylepsit,dobru cenu dat,urcite by sa to predavalo hmm,.


06.01.2010 22:12

Re: Jawa - vzkriesenie

stoparxl
 Turista 

Ikona

anoro:
no vydis stotoznujeme sa v myslienke ...chcel som ale vediet nieco viac a z prvej ruka tak som napisal mail do jawy ...prisla mi dalekosiahla odpoved a vylozenie tej skutocnej situacie, dole podpisanym bol sam vykonny riaditel jawy a odpovedal mi v tom duchu ze robia co moze ale to co je je najlepsie ako sa to technologicky da a minulost dlhy a pozicky nepustia dalej a preto je to tak ako to je...na moj navrh na zaklade ktoreho vznikla aj tato diskusia mi odpovedal tak ze mylsienka pekna ale nerealizovatelna, navrh samotenj 500 OHC bol vraj pochovany uz ked sa zacal robit nakolko nebol vyhovujuci a preto sa vyrobilo len okolo 8000 ks, vraj by to nemolo jednoducho mozne nieco take ako navrat retro modelov....snazia sa a robia maximum preto aby drzali firmu, chcu to viest aspon tak aby to slo kym to pojde doslovny citat riaditela....pokusy vtedajsej vlady o doslovne vyhnitie podniku a vyckanie kym sa pominu generacie jawakov kotre zazili svetle casy a potom sa pominie aj jawa a prejde sa na vyrobu aut....tu treba hladat jeden z podstatnych kamenov urazu...maju plany s rotaxom a litrovym motorom tak za dva roky by mal byt na scene ale ktovie ako to pojde...motorkami vraj teraz krmia vychod kubu...nieco v tichomori ...a tak ... ved maju len 100 zamestnancov a robia tak 2500 motoriek rocne...no co z tohoto je konkurencie schopne comu ...nic a nicomu, sam riaditel by bol rad keby keby sa vratili casy ale to nedokaze nikto a vravim co je pojde pokial to pojde ....vravel sice a zaroven to mala byt ako samochvala na to ze dokazali vyrobit viac ako za 3é rokov onej doby no sami seci dobre vieme v akej kvalite...tak :-)
nic pan riaditel dalej uviedol ze bude rad ak my jawari ostaneme moralnou podporou ...ze vraj to mozno pomoze :-~ tak tak .... vidite neujala sa myslienka vzkriesenia vo velkom style ani v samotnej jawe...my uz teda s tym tu nenarobime nic ale ako podnet an fantazijnu debatu ej to uplne super vec preto ze napadov mame seci urcite dost...ale jawa ma stale malo penazi a tech. moznosti na ich realizaciu....postavme jej aspon moralnu sochu :-} 8-)


06.01.2010 22:29

Re: Jawa - vzkriesenie

no to si ma sklamal xlape,hlavne ten riaditel,skoda,ja si myslim ze za vsetkym su prachy,ono ten rotax je dobry,ale neni to jawka :-((((((


06.01.2010 22:43

Re: Jawa - vzkriesenie

matusx
 Edvenčr 

Ikona

...amen...Jawa...odpocivaj v pokoji...a nemaj im to za zle, ze ta nenechaju odpocivat na zasluzenom motorkovom dochodku...


06.01.2010 22:51

Re: Jawa - vzkriesenie

stoparxl
 Turista 

Ikona

len som zvestoval odkaz najkompetentnejsieho, ked daco sa skutocne neda a ako vravis ...prachy


06.01.2010 22:53

Re: Jawa - vzkriesenie

Joyo16
 Jogurťák 

Ikona

posledná jawa kotorá išla z dobou bol pérak [dobre]


07.01.2010 10:25

Re: Jawa - vzkriesenie

Duzo
 Bahniak 

Ikona

Joyo16 to nie ešte boli aj neskôr konkurencie schopné jawy/čz do toho 70-teho.


07.01.2010 10:56

Re: Jawa - vzkriesenie

JURIPKO
 Čoprák 

Ikona

Ale čo sa endura tíka tak ešte 80te roky boli jawky a čztky veľmi slušne prezentované 8-)


07.01.2010 13:54

Re: Jawa - vzkriesenie

jawa555
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Nehovorme o tom čo bolo ale čo bude proste musíme veriť, že sa ešte podarí jawe ako tak vysekať z dlhov a raz dôjde aj na nejaké retro. Keď je to už taký pochovaný koncept tak by mohli poskytnúť plány konštrukcie na to OHC a možno by sa niekto pokúsil vyrobiť nejakú malú sériu alebo jeden kus a videlo by sa či je to ešte možné aj v dnešnej dobe . Tak ako to spravili s V4, ktorú navrhol pán Pudil tiež nejaký maníci získali plány a postavili dva kusy ale mali schválené postavenie dokopy štyroch ak sa nemýlim takže ešte dva kusy niesu spravené :-O to bol stroj a aj je [dobre] toto isté by trebalo dosiahnuť aby sa to dostalo ku schopnému strojárovi aby poradil ako to upraviť pre dnešný svet a postaviť to v novšom prevedení ;-) . Ale otázkou ostáva, že kto by sa toho chopil :-}


07.01.2010 13:59

Re: Jawa - vzkriesenie

OLDSoHE
 Kávičkár 

Ikona

JAWKA - R.I.P. :'( :-(


07.01.2010 14:45

Re: Jawa - vzkriesenie

matusx
 Edvenčr 

Ikona

stoparxl: dovol, aby som ta poopravil, ak poznas historiu vyvoja peraka tak iste vies, ze v 1946 na svetovej vystave v Parizi bol perak velmi obdivovany a oznacovany ako najmodernejsi motocykel hned po vojne a to svojim riesenim prednej vidlice a zadny klzakom. Nakolko cez vojnu vacsina moto firiem produkovala pre armadu a preto na vyvoj nebol cas. Na tento fakt doplatil napr. americky Indian.

V Jawe v casoch protektoratu pracovali na vyvojovom oddeleni nadsenci, (ludia, ktori motorkami naozaj zili a nie ako teraz, kde sice aj su nadsenci ale prve co ich zaujima je to, co z toho budu mat) ktori sa aj pod hrozbou vazenia nebali riskovat a tak prototypy natreli vojenskou farbou a zohnali a zavesili na blatniky spz nemeckych vojenskych motoriek a tak motorky testovali. Po uspesnom otestovani motorky rozobrali a na viacerych ulozili, kde sa dockali konca vojny a preto mali hned po vojne s perakom technologicky naskok.
Tolko z historie.


07.01.2010 14:56

Re: Jawa - vzkriesenie

matusx
 Edvenčr 

Ikona

este na napadlo, ze Jawa mala este jednu zaujimave vec a tou je prototyp 500 - vkoveho 4-takt boxer motora z roku tusim 1984 kde sa im velmi zaujimavym a elegantnym sposobom, sikovnejsie ako panom z bmw. Vidiet sa da napr v technickom muzeu v Prahe.
Je toho na nete vela staci pouzit vyhladavace...
Takze by som netvrdil,ze jawa nestacila s dychom v 70 tich rokoch.

www.motogrupa.cz/index.php?text=109


07.01.2010 15:15

Re: Jawa - vzkriesenie

Duzo
 Bahniak 

Ikona

matusx ale prototypy ktore sa nedostali do vyrobi nepocitaj...to je v tom ze fura prototypov ostalo v krabiciach kvoli rusom ktori to zatrhli...a aj to je jeden z hlavnych dovodov preco skoncila jawa aj cz proste rusi povedali ze zavodit sa nebude tym padom tie motorky prestali byt zname vo svete nebol odbyt a dalej viete...staci si pozriet DOKUMENTY napr: muz na jawe,stop cezete...daju sa stiahnut tu a aj vela zaujimavosti : jawagallery.net/?page=clanky/multimedia


07.01.2010 19:51

Re: Jawa - vzkriesenie

stoparxl
 Turista 

Ikona

matusx: vsetko je super vsetko vieme... co som pisal ja boli slova vykonneho (terajsieho) riaditela spolocnosti Jawa Moto sro tak neviem co ti este k tomu ... historie je uz mnoho a nerad by som ju tu viac roztahoval... ja som sa k nej vratil koli podstate clanku a vyvedeni z neho hlavnej myslienky a dalsi navrat bol v rezii riaditela....zaujimal ma a zaujima postoj aktualnej veci, co sa tam dnes robi deje ... aj imaginarne retro modely pripadne vyrabane nie historia....v jednom mas ale pravdu oddusevnenost ludi pre rozvoj bol hlbis a nezistnejsi..bolo to ako s vierou(nabozenstvom :-) )...

no neexistuje tam hlbis rozvoj ... planovanie ... vyvoj....proste ziadna progresivita az na rotax...litrovy motor a 650 motor...dost malo pre dnessne casy takze tu dnesna situacia vzkveta a pada a s nou aj ostatok....plus financie a ich nedostatok tvoria obraz jawy s tymto podmazom je podoba dnesnych casov v ceskej moto firme :'( hawk !


07.01.2010 21:22

Re: Jawa - vzkriesenie

loobo
 Kávičkár 

Ikona

Jawa bola retrom uz odjakživa a pre mnohych je uz davno RIP. Ale kto by chcel kupit pomniček tak tu >:-) (prakticky nepredajne)
Dnes je Jawa len na :-D Je len otazka casu kedy definitivne zatrepe krpcami.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil loobo (07.01.2010 21:25)


08.01.2010 10:38

Re: Jawa - vzkriesenie

matusx
 Edvenčr 

Ikona

dudo175: dovolim si oponovat pretoze na prototypoch mozes vidiet na akom stupni technickeho a technologickeho vyvoja sa dana firma nachadza. Uvedenie do seriovej vyroby je uz iba otazka strategickeho planovania vedenia alebo v tych casoch aj politickeho planovacieho rozhodovania a tomto mala jawa smolu.
Tym boxerom som chcel poukazat, ze mali aj ine zaujimave modely okrem uz spominanej dizajnovo podarenej 500 OHC, ale po technickej stranke ako to uz bolo spomenute riaditelom a aj ja sam som mal moznost sa presvedcit o ''kvalite'' ramu, hlinikovych odliatkov motora, poruchovom prevode rozvodoveho hriadela a podobne.

stoparxl: tym hisotrickym okienkom a poznamkou o 500-vke s boxer motorom som chcel obohatit vcedomosti Joyo16, tvoj nick som pouzil omylom...peace.

Ja som v kutiku duse dufal, ze sa Jawa preberie k zivotu ked som precital riadky o vyvoji toho macko-psa s motorom rotax, ale ked som uvidel prve skice, tak mi bolo jasne, ze slapnu vedla. Pretoze spominali,ze to ma byt v retro style a tak som si predstavoval nieco na sposob, panelky, 500 OHC a nie ten paskvil.

Buducnost vidim jedine tak,ze po krachu niekto tu znacku kupi a bude snazit alebo to moze dopadnut aj tak,ze to kupia cinania a budu pod znackou Jawa predavat nejake svoje nepodarky aj ked treba uznat, ze aj cinske moto firme za posledne roky trochu popracovali na kvalite. Podobna analogia ako s korejskym automobilovym priemyslom.


08.01.2010 11:24

Re: Jawa - vzkriesenie

driver88
 Kávičkár 

Sice to sem uplne nepatrí ale je to velmi zaujmavy článok o tom čo dokazal slovenský motocyklový priemysel, ktorý by bol dnes taktiež na svetovej úrovni, keby ho nezabrzdili vtedajší pohlaváry...
www.babetta.eu.sk/historiababetty.html


08.01.2010 11:32

Re: Jawa - vzkriesenie

motoman
 Kávičkár 

Ikona

Páni, my to tu nevyriešime a ako hovorí klasik, môžme o tom viesť polemiky, môžme s tým i nesúhlasiť, ale to je asi tak všetko, čo sa sa proti tomu dá urobiť. Ako vidíme, vedenie podniku tápe v tme, firma sa utápa v úveroch, výroba ide na "desatinu plynu", občas sa na trhu objaví neforemná a ťažko predajná "novinka" s motorom cudzej značky a celá pôvodná produkcia v zanedbateľnom množstve ide do exotických krajín. Pritom v dobách rozkvetu Jawa expandovala aj napr. aj do Turecka, Indie, Ameriky, kde sa dodnes vyrábajú repliky náhradných dielov, žala úspechy v ťažkej konkurencii na svetových závodných dráhach a bola rovnocenným súperom japonským, talianskym, anglickým a iným značkám. Legendy ako František Šťastný, Gustav Havel a iní by Jawu neboli dali za nič. Nesúhlasím preto s názorom, že Jawa bola retro odjakživa. Zažila svoju dobu slávy, ale pravdou je že smeruje na smetisko dejín a to je smutné.


08.01.2010 12:51

Re: Jawa - vzkriesenie

stoparxl
 Turista 

Ikona

motoman:

riaditel sa na temu pretekarskych motoriek a vyvoja okolo nich, ich uspechov a slavy na pretekarskych tratiach vyjadril tak, ze to bolo uuplne nieco ine a nemalo to so seriovou vyrobou nic spolocne a oznacil to zhruba ako "kvetinka v sklenniku", samostatne odvetvie firmy....

vcera som pozrel dokukent o jawe v turecku...sila ako to ti turci zrali tu znacku...ale tie ND ktore sem dnes dovazaju by fakt mohli byt kvalitnejsie a presnejsie pasovat...


08.01.2010 13:52

Re: Jawa - vzkriesenie

motoman
 Kávičkár 

Ikona

No neviem, ja si myslím, že vývoj, získavanie a overenie skúseností v závodoch a výroba sa od seba oddeliť nadajú. Vývoj a výroba sú do značnej miery závislé na poznatkoch takto získaných.

Čo sa týka replík náhradných dielov, mám nejaké skúsenosti a sú všetky na draka, až na výnimky, aby som niekoho neurazil. Originálnych dielov je v obehu už málo a sú väčšinou v úbohom stave. Osobitnou kategóriou sú výfuky a problém s ich chromovaním. Do toho sa nikomu z pochopiteľných dôvodov nechce. Potom pri renovácii nevyhnutne nastupujú repliky, či chceš, alebo nie.


08.01.2010 21:56

Re: Jawa - vzkriesenie

kokliak
 Bahniak 

Ikona

Vsetko bolo povedane, skusme to zakoncit trebars niecim, co presvedci asi vacsinu, ze "komanc style" ktory tu dlhu dobu posobil, zabil vela dobrych a nadcasovych veci..tak mozno niekedy...

www.ceskatelevize.cz/ivysilani/409235100061034-zaslapan...


24.01.2010 14:52

Re: Jawa - vzkriesenie

matusx
 Edvenčr 

Ikona

:'( tak toho hurikanu bola ozaj skoda. Duralove teleskopy, celobubnove hlinikove brzdy vacsina veci z hlinika, som len cumel s otvorenymi ustami. Komunistov a bolsevikov k stene a popravit. Doslova zastavili vyvoj v roznych oblastiach priemyslu na desatrocia, ozaj skoda.

Ale ludia su nepoucitelni a maju kratku pamat. A tak tu socialisti znova prezieraju a rozhadzuju peniaze a na podporu vyvoja ide 0,03 ci tusim 0,06 % HPD, co je na zaplakanie zalostne malo. Kde aspon minimum by boli 3%HDP ak ma tento narod nejako v buducnosti napredovat a nebyt len pracovna sila za pasom, pricom sikovnych a kreativnych ludi sme mali dost, coho svedkom je aj historia.

Myslim, ze ozaj dozrel cas na generacnu vymenu v politike...


24.01.2010 21:58

Re: Jawa - vzkriesenie

felesiga
 Bahniak 

Ikona

keby nebol komunizmus tak by sa ani pred 40 timi rokmi jawa nedockala takeho uspechu aky mala lebo konkurencia by ju poslala dole. ale v minulosti sa u nas dali len dve veci. bud na jawe abo po svojich.


24.01.2010 22:26

Re: Jawa - vzkriesenie

tak ako pise felesiga...rozmach vyroby Jawy na velkoprodukciu bol mozny len vdaka izolacii od ostatneho sveta.
Viete ktora fabrika v europe vyrabala niekedy v 70-az 80-tych rokov najviac motocyklov..?? No predsa Jawa. A boli to vsetko osvedcene 350 ky, ktore veselo ficali v statisicovych seriach na vychod do Ruska, Mongolska, Vietnamu... (a dodnes na Kubu) tam nemali konkurenciu lebo boli jedinou velkou motorkou na trhu. A vlastne u nas takisto...
Vzkriesenie a udrzanie sa na trhu by znamenalo prist s niecim na dnesnej technickej urovni (nemozne z dovodu neexistujuceho vyvoja za poslednych 40 rokov) za priaznivu cenu (nemozne pri sucasnych nakladoch na maloseriovu vyrobu) a hlavne k tomu aj najst zakaznikov. Lenze konkurencia je tak silna ze sa to jednoducho splnit nepodari.
Jawa je uz davno po klinickej smrti ktora nastala okamzite po zmrazeni odbytu na vychod.


25.01.2010 17:31

Re: Jawa - vzkriesenie

OLDSoHE
 Kávičkár 

Ikona

demo - dobre vravíš [dobre]


25.01.2010 17:52

Re: Jawa - vzkriesenie

OLDSoHE ..dakujem co pijes... ?? :-)


25.01.2010 22:35

Re: Jawa - vzkriesenie

Declen
 Kávičkár 

Ikona

Mne sa vcelku páči táto 50ccm. Pripomína mi to trošičku Simson z 80tych rokov. Ale táto malá Jawka pre 15 ročných chlapcov je priam parádna. Či?
Skúste popozerať galériu fotiek na tej stránke. Fakt je to real?


www.jawa.eu/moto_main.htm


25.01.2010 22:53

Re: Jawa - vzkriesenie

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

Ta 650tka vyzerá dobre .. Style ... Clasik je grc .. nepodarilo sa im spojit staru jawu s modernym este k tomu vodou chladnym rotaxom ... a to endurko jak mimozenstan .. ale tiez neje zle


25.01.2010 23:17

Re: Jawa - vzkriesenie

No ano Declen, to sú tie čínske motory, čo som niekde spomínal. Veď sa to už nekupuje skoro vôbec. Mimochodom aj MZ chceli vzkriesiť čínskym kapitálom... Čím to je, že im nikto neveril a MZ je tam, kde je...
Číne jednoducho nikto nemôže konkurovať, keď vyrába "čínu" trikrát drahšie, ako Čína doma. Toto v Jawke nevedia?
No a veľké mašiny? Brrrrrrr! Václav Král, inak designer na pomerne slušnej úrovni "nadizájnoval" pre Jawu hneď na začiatku akože "vzkriesenia" tak hnusnú mašinu s tak hnusným výfukom, že celý svet sa rehotal. To mal byť nový výrobný program? Koľko kusov sa predalo? 5? 8?
Navyše potom nejaký chopper či čo, tiež s jednovalcovým vodníkom Rotax - no čo od takej p.čoviny očakávali? Snáď nie znovuzrodenie tradícií značky? Vykročiť týmto smerom? Jasná sabotáž a diletantizmus, na tom trvám. Celý čas som neveril vlastným očiam...
Jak je možné, že pritom z nuly vznikne Blata, prosperuje a pri troške šťastia prežije aj krízu?
Predsa sa to dá? ANO, dá sa to, len nie tak, ako to robí Jawa... Je mi ľúto, plačem...


25.01.2010 23:39

Re: Jawa - vzkriesenie

Zabudol som pridať, čo som minimálne čakal už začiatkom roka 1990: že Jawa rozbehne sériovú výrobu posledných typov endúr (s výbavou pre cestnú premávku), ktoré sa pravidelne umiestňovali na špici na "Six Days", umierajúci Divišov (plochá dráha, vývoj) sa pripojí, výroba vývoj sa rozbehne na plné pecky a spoja sa všetky sily pre triumfálny nástup na základe využitia bohatých tradícií značky. Všetky projekty na stole, nástup výroby popri chvíľu ešte prežívajúcich triapolkách (a populárnych Babiet!) relatívne bezbolestne možný (vyvážali sa niektoré vyhotovenia napr. aj do USA), tradície zachránené.
Kua, neverili by ste, každý chcel také enduro, ale neboli, prerábali sme staré guľaté dvaapolky-hojdačky na endurá v celom posratom východnom bloku dvadsať rokov, ževraj vinou komunistov...

Upravené 2 krát. Naposledy upravil papiboy (25.01.2010 23:46)


26.01.2010 9:30

Re: Jawa - vzkriesenie

Declen
 Kávičkár 

Ikona

No...nekupuje. Lebo existujú kvalitnejšie a hlavne lacnejšie alternatívy. Ale keby sme mohli mať vtedy takéto 50ccm, to by bola iná káva. Možno sa mýlim, ale dnes už peknú päťdesiatku ani nevidíš. (pozor - nie päťdesiatníčku ;-) ). Vyrábajú sa, ale sú to samé krosky alebo skútre. Proste, dizajn Simsonu z 80tych, je nesmrtelný. Preto sa mi tie malé Jawy páčia.

PS A páči sa mi aj tá tvoja Guzzina.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Declen (26.01.2010 9:32)


26.01.2010 9:39

Re: Jawa - vzkriesenie

Declen >:-)

Neberte to ako nejaký útok alebo antireklamu či kampaň proti Jawe, ó bože, KDEPAK!!!
Je to všetko len o mojom sklamaní a stratených ilúzií :'( .


26.01.2010 10:04

Re: Jawa - vzkriesenie

Declen
 Kávičkár 

Ikona

A mne je to v celku jedno.
Čo sa mi páči - sa mi páči, Na Jawu ako značku sadá prach.
Sklamaný som bol len chvíľu, a stratené ilúzie som našiel. Ale niekde úplne inde.


17.05.2013 20:50

Re: Jawa - vzkriesenie

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

myslia to vážne?

www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=143668...


18.05.2013 15:54

Re: Jawa - vzkriesenie

jawa555
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Neviem či to myslia vážne alebo nie ale homologácia 350 ich asi predajnými číslami nevytrhne najmä popri čínskej konkurencii. O 1000ke ani reč nepadla len tiež sa niekto pýtal. Celé je to nejaké čudné asi až čas ukáže či teda bude 1000 a ci 350 dostane homologáciu.


20.06.2013 12:06

Re: Jawa - vzkriesenie

CERBERUS
 Turista 

Ikona

čauko viete čo to je za model
čas 9:21

Video: www.youtube.com/watch?v=SEDor5556io

Upravené 1 krát. Naposledy upravil CERBERUS (20.06.2013 12:07)


20.06.2013 12:40

Re: Jawa - vzkriesenie

CERBERUS, gúgliť okolo "Jawa 654" ;-)

Cca 1978. Bola to predajná (len na export) maloséria pre terénne súťaže, Ale ju používala napr. aj anglická armáda...
Dokonca pre ČS Trophy-Team (Six Days) sa vyrábali aj 511 ccm jednobuchy pre kategóriu 750 ccm [dobre] >:-)

Pozri obrázok



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.