Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2989 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)

Excenter - zmena geometrie - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuExcenter - zmena geometrie - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
19.01.2006 13:33

Excenter - zmena geometrie

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Cavte...Rozmýšľal som čo sa stane, ak by som pretočil excenter na zadnej vidlici o 180 stupňov, teda oska zadného kolesa by prechádzala vilou asi o 4 cm nižšie, čím by sa o toľko zdvihol zadok a zákonite by sa ťažisko malo premiestniť trochu viac dopredu....
Skúšal to už niekto kto má staršiu kawu?
Čo sa stane keď to spravím?

Tu je fotka pre pochopenie
fotky1.azet.sk/fotka.phtml?i9=6f948e30f807...


19.01.2006 14:26

Re: Excenter - zmena geometrie

Lorenzo
 Jogurťák 

Ak prevedieš túto úpravu (čiže ho otočíš dole), ako píšeš, posunieš ťažisko motorky dopredu a hore, zmeníš sklon prednej vidlice a tým pádom aj zmenšíš stopu motocykla. Zmena bude taká, že motorka bude ľahšie ovládanejšia pri prejazdoch zákrutami. Samozrejme tým excentrom môžeš meniž aj rázvor kolies. Týmto excentrom vlastne volíš kompromis stability a ovládateľnosti. Tú zmenu pocítiš určite. Pozor však aby si sa neprekvapil v zákrutách, motorka môže reagovať aj prudkým "padnutím" do zákruty.


19.01.2006 14:31

Re: Excenter - zmena geometrie

jarro
 Veteránista 

Ikona

Ale na rovinkach by mala byt teraz trocha nervoznejsia, nie? :-~


19.01.2006 14:45

Re: Excenter - zmena geometrie

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Veľké veci sa s tým robiť nedajú, pretože mi to nedovolí raťaz, ten excenter slúži na jej napínanie, takže buď bude oska hore, alebo dole....
Myslíš že by sa tak zásadne zmenilo ťažisko? Asi to nemôže byť horšie ako keď vezieš plný top-case, alebo tank vak...alebo nie?
Poviedlo by to k zlepšeniu ovládateľnosti na úkor stability?


19.01.2006 15:18

Re: Excenter - zmena geometrie

Lorenzo
 Jogurťák 

Vo všeobecnosti máš Jarko pravdu. Kalupko, nie je to život ohrozujúci prípad. Urob to a sám posúdiš, či sa Ti tak lepšie jazdí. Geometria motocykla je dôležitá, jazdec je však druhá dôložitá vec.
Ja geometriu na motorke mením dosť často, podľa toho, aký okruh jazdím.Týmto úkonom prevádzam to, aby sa mi ľahšie jazdilo.
Na CBR 900 RR, keď som ešte jazdil v premávke posunul ťažisko hore prepákovaním tlmiča na zadnú kyvnô vidlicu o 4 cm na oske a bolo to fajn.


19.01.2006 15:59

Re: Excenter - zmena geometrie

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Pri turistickej jazde asi nič nezbadáš. Pri jazde s dvomi + plný kufor to môže dokonca pomôcť.
Hoci zadok sadne, geometria predného kolesa bude približne ako pri jazde sólo.
Treba vyskúšať.


19.01.2006 18:24

Re: Excenter - zmena geometrie

johny99
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

No kamoš to má na GPZ 900 a neskušal to ja by som zbytočne neexperimentoval,kašli na to a nechaj to tak ako to má byť ;-)


19.01.2006 21:40

Re: Excenter - zmena geometrie

wrabec
 Turista 

Ikona

Aj ja som rozmyslal o dvihnuti "zadku" Vyrobil som si taky medzikus... Vsetko bolo O.K, kym som ju nedal na bocny (ale aj hlavny) stojan :-)


20.01.2006 19:21

Re: Excenter - zmena geometrie

divo
Darca Krvi  Ľadvinka 

Kalupko, v profile máš foto a vyzeráš na štíhleho fešáka. Typoval by som Ti nejakých maximálne 80 kg. Cca. No moto si kúpi aj 6O kg ťažká kočka (60 kg v mundúre) a tá zadnú strunu nestlačí tak nízko, to znamená, že ona bude jazdiť s takou geometriou ako Ty, keď to prehodíš. A keď si na to sadne 120 kg ťažký človek zas to bude niečo iné. Tie 4cm na páke cca 150 cm, koľko má rázvor osí kolies Ti rozhodne posunú ťažisko minimálne 0,001 mm dopredu :-D. A s geometriou Ti to určite nespraví toľko aby si si to vôbec všimol. Skús si to nakresliť v mierke a zistíš, že to bude zmena geometrie úplne zanedbateľná. Ale chvost na Tvojej moto bude bude vyzerať šmrncovnejšie.

P.S. - Len aby Ti potom reťaz nebrúsila po kĺbe zadnej kyvky.


20.01.2006 20:19

Re: Excenter - zmena geometrie

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Konecne to niekto napisal! :-))) Uz som cumel, ake teorie sa daju vymysliet takou blbostou.

Ked si dam na rajdy zvoncek z bicykla, ako sa mi zmeni geometria motocykla? Pochopte, predna vidlica bude viac stlacena, takze sa celkom zmeni, asi budem mat vahu viac na rukach a budem lepsie citit predne koleso a budem mat lepsiu aerodynamiku. Ale zas - sklon prednej masky bude o nieco strmsi - nebude mi to robit turbulencie?

kalupko - len budes sediet o chlp vyssie, inak sa nic nestane. Bohuzial. :-} ;-)


20.01.2006 20:51

Re: Excenter - zmena geometrie

zeleno
 Bahniak 

Ikona

agre: všetko, čo sa tu píše, sú len teorie a záleží len na zadavateľovi témy s ktorou sa stotožní,
alebo ju použije v praxi. Nemyslím si, že sú to blbosti a už vôbec nie to bagatelizovať nejakým zaťažením zvončeka z bicykla. Ak jazdíš ako turista, nevadí Ti nič a ani nepostrehneš, či sa dačo zmenilo. Ak by si jazdi závodne, vadil by Ti káždý detail. Ale, to by Ti asi musel vysvetliť
Lorenzo.


21.01.2006 11:03

Re: Excenter - zmena geometrie

agressor
 Geriatrik 

Ikona

zeleno: "Inak ortodoxny motorkar kategorie sportovy turista, taky tulavy kocur...." ;-)

Kalupko, inak preco v profile pises, ze mas ZX11 a pritom mas ZZR1100?


21.01.2006 17:31

Re: Excenter - zmena geometrie

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Agre: Ser na moj profil, ZX11 je v Amerike, u nas ZZR, no a co... :-P
Co si chcel povedat prvou vetou v poslednom prispevku?
Inak ak ti vadi debata o technickych veciach viac ako prispevky typu: mozu mi zobrat vodicak ak budem utekat policajtom..., neviem co si mam mysliet...

Pytal som sa to preto, lebo jednemu chlapikovi so ZZR to doporucil dalsi majitel ZZR co to skusal a vraj tam nejaka zmena bola..... ;-) len sa pytam boze jasne ze od toho stroja necakam ovladatelnost seststovky...

divo: ja to beriem tak, ze chcem zistit, co sa zmeni ked si tam sadnem so svojimi 70kg pred tym a s takymi istymi 70kg :-P po tom, ako vykonam zmenu....


PS: na SS sa bezne robi prepakovanie ako spominal Lorenzo... 8-)

Upravené 2 krát. Naposledy upravil kalupko (21.01.2006 17:40)


21.01.2006 17:40

Re: Excenter - zmena geometrie

agressor
 Geriatrik 

Ikona

kalupko - serem aj na Teba Ti to bude tak vyhovovat! Len sa pytal, na com jazdis, ci na ZZR alebo na ZX11 - viem, ze sa pytas na ZZR! :-((((((
Svojou prvou vetou som zelenovi (nie Tebe) odpovedal na toto: "Ak jazdíš ako turista, nevadí Ti nič a ani nepostrehneš, či sa dačo zmenilo. Ak by si jazdi závodne, vadil by Ti káždý detail." Verim, ze to na rozdiel od Teba pochopil.


21.01.2006 17:51

Re: Excenter - zmena geometrie

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

On sa pytal? ci kto? :-D :-P

Opravil som to, spokojny? :-((((((

Pisal si zelenovi, ale o mne, takze som reagoval....

Upravené 1 krát. Naposledy upravil kalupko (21.01.2006 17:57)


21.01.2006 22:50

Re: Excenter - zmena geometrie

johny99
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Kua už je to tu zase , nieje tema aby sa niekto nepohadal kašlite na to chalani poznám vás oboch osobne a že sa do seba pustite kvôli somarine by som nepovedal. :'(
Ja viem abstak je kua vec ale už sa jar blíži ,tak sa neje*te,máme držať po kope a nie sa hádať ,takže robím čiaru a koniec hádok ,všetko dobre OK? ;-)


21.01.2006 23:30

Re: Excenter - zmena geometrie

Zdenek
 Kávičkár 

Ikona

Myslím si že to co tu probíráte, nemá valné opodstatnění. To hlavní zde již bylo řečeno a navíc, když se nad tím zamyslíte, tak těžiště a stopu měníte s každým přišponováním řetězu. A pocítili jste někdy změnu ?? Ne. Protože to není možné.
Zima je zlá pro příznivce jedné stopy. Není třeba to myslím zhoršovat nadáváním a hádáním se. Za dva měsíce je tu jaro. :-)


22.01.2006 9:52

Re: Excenter - zmena geometrie

divo
Darca Krvi  Ľadvinka 

Kalupko, ja osobne som za to, aby si to vyskúšal. To o tých kilogramoch je jasné, že máš stále rovnakú hmotnosť, ja som Ti to písal preto, lebo motorka nejazdí v jednej geometrii stále a či si na ňu sadne 5O kg alebo 150 kg, musí to stále byť v tolerancii jazdných vlastností garantovaných výrobcom. To jest, nemaj strach to urobiť. Otázka je naozaj iba to, či Ti tá reťaz nebude brúsiť po kyvke. Prepákovanie na pružení u SS Ti zmení aj charakteristiku pruženia a v súvislosti s oveľa kratším rázvorom SS to má markantnejší účinok. Navyše echt SS majú nastaviteľnú aj hlavu riadenia (napr. Ducati 999). Tam sa značne rozširuje škála možností nastavenia podvozku.
Keby to pri Tvojej moto malo vyvolať prudké padanie do zákruty, tak by v manuály vrámci špecifikácií bolo upozornenie: "len pre osoby nad 65 kg." ;-) Ale to tam asi nenájdeš.


23.01.2006 9:20

Re: Excenter - zmena geometrie

Lorenzo
 Jogurťák 

Agressor, myslím,že si z nás "najskúsenejší " :-~


23.01.2006 11:17

Re: Excenter - zmena geometrie

Lorenzo
 Jogurťák 

Ešte raz Kalopko, keď ten excenter prehodíš, tú zmenu pocítiš hneď. A nenechaj sa niekym vytáčať. Aj sám vieš zistiť, na koho rady počúvať. Tak, a koniec debaty.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.