Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2516 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26317
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15882)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10435)

Brzdná dráha - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBrzdná dráha - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
21.06.2010 7:47

Brzdná dráha

RiderHc
 Čoprák 

Ikona

Počasie nám síce nepraje ale stačilo pár dní a stalo sa zopár vážnych búračiek niektoré žiaľ tragické. Ľudia prosím uvedomte si že aj keď máte pod prdelou najlepšieho ss na trhu brzdná dráha motorky je dlhšia ako brzdná dráha plechovky. Ono jeden s najhorších a najvražednejšćh bludov a mýtov je o tom že moto brzdí lepšie ako plechovica. Nebrzdí. A sám som prekvapený koľko aj skúsených jazdcov sa v tomto mýli. Teoretická dráha zo 100km/h na 0km/h sa u mašiny pohybuje niekde okolo 80metrov. Samozrejme zaleží na veľa faktoroch www.ibesip.cz/73_Brzdne-drahy-motocyklu-v-zavislosti-na...
Osobne si myslím že je to o niećo menej. Ale najlepšie plechovice zastavia zo 100 na 33metroch a to je ku.va rozdiel. Pre zaújmavosť si pozrite toto video :

Video: Test auto vs. moto - Lamborghini Gallardo Superleggera VS Ducati 1098


21.06.2010 8:03

Re: Brzdná dráha

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

neviem, kde v tom BESIPE chodia na tie brzdne drahy ale moto (cbr 600 rr) zabrzdi zo 100vky pod 30 m! zo 150 km/h 75 m... vid video v teme abs vs. no abs.. aj "obycajna" cbf 600 zabrzdi daleko skorej ako na 80 m, cize oproti autu to nebude "kurva rozdiel" ;-)


21.06.2010 8:09

Re: Brzdná dráha

RiderHc
 Čoprák 

Ikona

pitaz : no abs brzdnú dráhu neskráti.. Iba urobí moto /auto ovládatelné. A odkial máš ten zdroj o tej brzdnej dráhe? Celkom by ma zaujímal dajaký relevantný zdroj


21.06.2010 8:18

Re: Brzdná dráha

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

nejde o abs...

tak pozeraj poriadne:

Video: www.youtube.com/watch?v=sPG3X6uPmuU

zena motorkarka zabrzdi na moto bez abs (a ziaden supersport) v pohode na 40 m, takze zavadzat, ze moto ma brzdnu drahu 80m, je uplna hovadina


21.06.2010 8:18

Re: Brzdná dráha

RiderHc
 Čoprák 

Ikona

a ešte pridávam jeden celkom slušný článok : motocykel.sk/clanok.php?id=142


21.06.2010 8:23

Re: Brzdná dráha

RiderHc
 Čoprák 

Ikona

to video je fajn.. Ale kde maju radar alebo gps na presne meranie rychlosti? Staci aby namiesto zo 100 brzdili pri rychlosti 90 93 a rozdiel v drahe je okolo 10 metrov... Lambo s prveho videa soferuje fakt borec a motorku tiez.A napriek tomu lambo zastavi o peknych par metrov skor..A zo 100 ma brzdnu drahu okolo 33..Takze brzdenie moto pod 30 je hlupost alebo nieco na tom videu nie je ok


21.06.2010 8:23

Re: Brzdná dráha

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

aha, oni v tom besipe udavaju brzdnu drahu aj s reakcnym casom...
no to si mal potom uviest aj galardo s reakcnym casom :-)))


21.06.2010 8:38

Re: Brzdná dráha

RiderHc
 Čoprák 

Ikona

reakcny cas je premenlive číslo.. Ale stale si stojím za tým že moto ma dlhšiu brzdnú dráhu ako plechovica. A to nehovorím o tom že čím má povch menši súčinitel trenia tým má moto väčší "problém"..Mne nejde teraz o to hádať sa o jeden alebo dva metre.Mne ide skôr o to aby chalan čo sadne sa ss nemal pocit že pre neho neplatia zákony fyziky.Ono to potom skončí dosť zle.


21.06.2010 9:20

Re: Brzdná dráha

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

to je sice pekne, ale netreba ani pisat, ze rozdiel brzdnej drahy medzi autom a moto je "kurva rozdiel" lebo to tak proste neni... 8-)


21.06.2010 9:30

Re: Brzdná dráha

RiderHc
 Čoprák 

Ikona

no zatial som nevidel dˇokaz o tom že by nebol.. Čo ako tak odborný článok to jednoznačný názor.. A video kde nie je ani zdokumentovaná počiatočná rýchlosť dajakým relevantným spôsobom má pre mňa nulovú výpovednú hodnotu


21.06.2010 9:55

Re: Brzdná dráha

taaat
 Ľadvinka 

RiderHc -buď chlap a uznaj že si trepol kokotinu a neprekrúcaj jak ženská !!! :-P


21.06.2010 9:58

Re: Brzdná dráha

dvenohy
 Turista 

Ikona

na motoskole v Brne Karel Abraham tvrdil ze moto ma ovela kratsiu brzdnu drahu ako auto..len musis vediet brzdit. Ja osobne verim ze clovek co jazdi Moto2 by o tom mal co to vediet, ci nie?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dvenohy (21.06.2010 9:59)


21.06.2010 10:04

Re: Brzdná dráha

RiderHc
 Čoprák 

Ikona

taaat : tak sorác... A v čom akože??? Ak mi nájdeš jediný OVERENÝ test brzdnej dráhy motorky pod 40 metrov poviem ok mýlim sa. Ak nie ttak kokotiny tu trepe niekto iný a nie ja.. Dalsí odkaz

www.autoweb.cz/co-by-mel-kazdy-ridic-vedet-o-motorkaric...


21.06.2010 10:04

Re: Brzdná dráha

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

masiny brzdia o nieco menej ako take galardo.. a preco?? zeby to galardo malo kua kotuce a radialne brembo brzdy? to ti zastavi hned.. ja ti dam dva priklady z tohto vikendu..
idem ti do TT zo Senca po starej.. idem tak kilo a pred tabulou TT zacinam brzdit.. posteklim radialku v predu, kopnem o jeden-dva kvalty menej.. zrazu pocujem piskot, kuknem do spataku a vidim tam nejakeho forda ako flekuje o zivot a lieta z jednej strany na druhu.. neviem, ci dodrzal odstup alebo do akej prdele sa to kukal.. no keby zahamujem oboma prstami na pravej ruke a zbrzdim na tych 50, tak do mna asi naje*e :-~ to iste sa mi potom stalo v meste a to som isiel max 60 km/h :-O
keby som mal este zohriatu pneu a hlavne kotuc + chcel by som hamovat o 106, tak to do mna priemerne auto nasupuje :-~
a to som zacinajuci motorkar a moje skilly su neni boh vie co :-(


21.06.2010 10:07

Re: Brzdná dráha

taaat
 Ľadvinka 

RiderHc -buď chlap a uznaj že si trepol kokotinu a neprekrúcaj jak ženská !!!


21.06.2010 10:08

Re: Brzdná dráha

RiderHc
 Čoprák 

Ikona

Creste TT na to nepotrebujes mat lepsie brzdy.,.. Na to staci aby dement za tebou cumel kade tade a neskoro sa zobudil.. Vsak nie je problem vidiet v avii co ma brzdnu drahu ako rychlovlak napichnuty osobak..To je naozaj len o tom ci ten za tebou "neprispal"


21.06.2010 10:09

Re: Brzdná dráha

RiderHc
 Čoprák 

Ikona

taat..: uz som ti raz odpovedal..


21.06.2010 10:11

Re: Brzdná dráha

meloking
 Kávičkár 

Ikona

ja si myslim a bude to tak :-) (pozor, nasleduje pasaz pre ziaciatocnikov a nie sveta znalych)

ze brzdenie na moto vs. brzdenie na aute je piiip rozdiel a jednoznacne v neprospech moto. pri idealnych podmienkach testu sa mozno ten rozdiel az tak markantny nezda (mala hmotnost moto a hlavne zname podmienky vykompenzuju mensiu sticnu plochu s vozovkou, stabilitu a psychologicky faktor) ale v reale je to uz o niecom inom. nie vzdy ides rovno, malokedy mas pod sebou kvalitny asfalt, tazko mozes okamzite bezmyslienkovite chmatnut za brzdy (vacsina z nas abs nema), musis pracovat aj telom a hladat 'kde nechal tesar diru' a tak...

preto, presne ako vravi ujo na konci pitazovho videa, pri krizovke brzdit co najskor do maxima a potom uz len hladat unikovu cesticku pri odbrzdenych kolesach a ja este pridavam aj s vymacknutou spojkou. z moto sa potom stava skoro bicykel a mozete to lamat ovela lahsie. a ak to uz vyzera na naraz, tak odlahcit do stupaciek. samozrejme zalezi od situacie a casto je lepsie to polozit a posmykat sa ako sa to snazit za kazdu cenu ustat, ale psychologicky blok skor dovoli robit vyssie uvedene ako dobrovolne sebou mrsknut predcasne o asfalt.


21.06.2010 10:11

Re: Brzdná dráha

taaat
 Ľadvinka 

Ale ja som sa ťa nič nepýtal a ešte raz: RiderHc -buď chlap a uznaj že si trepol kokotinu a neprekrúcaj jak ženská !!!


21.06.2010 10:18

Re: Brzdná dráha

RiderHc
 Čoprák 

Ikona

taaat..: kokotiny trepes ty. Neprekrucam. Moto ma dlhsiu brzdnu drahu ako plechovka.Bodka. Ak si myslis ine poprosim ta o dokaz. Alebo ak na to mas mozog a znalosti tak fyzykálny dokaz. Ak nie tak drz hubu a neurazaj.


21.06.2010 10:33

Re: Brzdná dráha

egres2
 Bahniak 

Ikona

Minimálne spomalenie pre motocykle:Smernica EU.
len predná - 4,4m.s-2
len zadná - 2,9m.s-2
kombinované - 5,9m.s-2
Rychlosť 90km/h - brzdná dráha pri 5m.s-2 =62 m


21.06.2010 10:37

Re: Brzdná dráha

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

Stale sa tocite okolo toho isteho. Moto ma oproti autu ovela viacej premennych co sa tyka brzdnej drahy a vo vacsine pripadov to dopadne pre moto horsie ako pre auto. Ci uz je to pre pritomnost ABS v aute kde moze v krizovke dupnut na brzdu co to da (ABS + EBD + ESP sa postaraju o co najlepsie vyuzitie brzdneho ucinku so zachovanim ako takej ovladatelnosti auta) a aj v pripade smyku to auto stoji stale na kolesach kde na moto velakrat je jazdec aj s moto na asfalte. Dalsia vec je, ze malokto dokaze vyuzit maximum svojich brzd na moto (vacsinou sa brzdi prednou - ano ta toho odmaka najviac, ale aj zadna spravi nejake to percento k dobru) atd. proste je toho hodne preco prave moto moze v realnom brzdeni byt na tom horsie ako auto.


21.06.2010 10:37

Re: Brzdná dráha

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

dlzka brzdnej drahy kazdeho vozidla zavisi od viac premennych. Pokial sa bavime o rychlostiach do 100km/h, tak kvalitu brzd mozme vylucit, lebo kazde dnesne auto ich ma na takuto zataz dimenzovane.
Tzn v tomto priade zavisi vylucne na prilnavosti pneu na cestu. Takze zalezi od typu asfaltu a typu pneu a kvalite/naladeniu pruzenia.

Preto mozu byt vysledky rozne a raz moze zabrzdit skor moto, inokedy zasa auto... pausalizovat sa to NEDA!

EDIT: a samozrejme ludsky faktor je najdolezitejsi.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil matus (21.06.2010 10:38)


21.06.2010 10:45

Re: Brzdná dráha

RiderHc
 Čoprák 

Ikona

este citat s internetu.. Zial neviem nakolko je relevantny.. : Z výsledkov meraní dosažiteľných brzdných spomalení, ktoré vo Švajčiarsku spoločne vykonali znalecké kancelárie Ing.Büro Bolzli a Ing.Büro Nitsche vyplýva, že na ťažkých športových motocykloch boli pri brzdení oboma brzdami dosiahnuté začiatočníkmi priemrné hodnoty brzdných spomalení 6,8m/s na -2, pokročilí jazdci dosahovali priemerné hodnoty 6,9 - 7 m/s na -2.


21.06.2010 10:52

Re: Brzdná dráha

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

ale 80 meeeetrov je MOOOOC.. som cital niekde clanok kde porovnavali tuono, superdjuuka a este nejake nahace.. a CHLAPEC SAM to dal zo 100 na nula okolo 28-31 metrov.. podla moto.. tak.. ziadne cisla z tabulky vyrobcu.. sam ich skusal.. sak 80 metrov je katastrofa :-*


21.06.2010 10:56

Re: Brzdná dráha

Taka jednoducha otazka a co spravi s panmi motorkarmi . No co lepsie brzdi? Moto vs. auto? Ja som nazoru, ze priemerne auto zabrzdi lepsie ako hocijaky supersport. Aj za idelanych podmienok. O zhorsenych ani nehovoriac. Ale ak som pomyleny budem rad ak uz nebudem... :/. fjung...


21.06.2010 11:01

Re: Brzdná dráha

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

nech sa paci.. ze ste to VY, tak som to nasiel :-*
www.autofun.cz/megatest-tuono-1000r-vs-monster-s4rs-vs-...


21.06.2010 11:12

Re: Brzdná dráha

egrešom citovaná smernica udáva minimálne požiadavky, aby sa moto mohlo pustiť "do obehu". To znamená, že to musí spĺňať každý šrot.
RiderHc, 80 metrov udaných BESIPom je supervolovina, takže je na čase, aby si svoje zdroje prehodnotil ty >:-) - veď to je horší údaj, ako čo spĺňa tá najhoršia dnešná mašina... Je to volovina, ten článok sa tu niekde už preberal, poučovať a robiť prednášku len na základe toho článku je úbohé... Zbytočné rozoberať detaily ako pneu alebo brzdy, neide o extrémy ale o princip...

K dispozícii je predsa kopa viacmenej objektívnych testov, prakticky všetky mašiny brzdia približne rovnako, ako autá. Problém je ale v kritických situáciách, vyplýva to z instability motorky. Auto neide na predné, na zadné, ak sa to preženie, robia sa hodinky, čo je občas sranda... Dostať plechovku z vodorovnej polohy je skrátka "problém" - s motorkou to je inak, vieme to predsa všetci. Aj za maličkú chybičku sa platí...


21.06.2010 11:45

Re: Brzdná dráha

RiderHc
 Čoprák 

Ikona

papiboy to beriem. 80 je asi fakt mimo.. ale pokial su tie cisla o spomaleni co namerali svajciar v tom skusobnom ustave pravda /6,9 - 7 m/s na -2. u profi jazdcoch/ tak do 30 metrov co tu poniektorí písu to má tiez daleko..


21.06.2010 11:49

Re: Brzdná dráha

Mozno tych 80 metrov je branych s reakcnym casom: Ak ide motorka 100 km/h a pocitame s 1 sekundou ako reakcny cas tak prvych 28 metrov este nebrzdi. Teda zabrzdi na 52 m, co je aj tak dost.... :-~
Pre zaujimavost: strelec, ktory ide 300 km/h prejde za sekundu 83,3 metra.


21.06.2010 12:07

Re: Brzdná dráha

antoni
 Turista 

Ikona

+ pre auto: autom brzdíte 4 kolesami a pneumatiky majú väčšiu styčnú plochu s cestou...
- pre auto: auto s jazdcom má väčšiu hmotnosť a brzdíme teda väčšiu kinetickú hmotnosť


21.06.2010 12:29

Re: Brzdná dráha

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

antoni, ak su brzdy dobre dimenzovane, tak na hmotnosti nezalezi.


21.06.2010 12:57

Re: Brzdná dráha

kazdy nech si to niekde skusi sam zo 100km/h rychle zabrzdit,bude vediet na com je,nie tu tarat,cisla vam hovno pomozu,ked budete brzdit ocami.rozbehnut vozidlo vie kazdy ,len v kritickej situacii uz tazko zvlada brzdy,ved to by tu ani ziadne nehody pomali neboli,keby sa kazdy drzal tychto cisiel :-D >:-)


21.06.2010 13:19

Re: Brzdná dráha

marceld
 Turista 

Ikona

matus nie je pravda, Kineticka energia je priamo umerna hmotnosti ( 1/2*m*v*v).
Ale to ze ma motorka iba "polovicny" pocet kolies ale daleko mensiu, nez polovicnu hmotnost, by malo hovorit teoreticky v prospech motorky.
Blbe je ale ze motorka tym, ze je lahsia, a "menej" tlaci na cestu, nevie cez to koleso odviezt rovnake mnozstvo energie za jednotku casu ako auto. Ak si priratame nestabilitu moto vs auto, a psychiku situacie - na aute skocis jednou nohou na jeden pedal - na moto mas aj ruku aj nohu a kazdu by si mal ovladat teoreticky trocha inak), tak moto podla mna v reale na plnej ciare prehrava.

Ti, co si myslite, ze mate nad autom "navrch", tak si kludne jazdite s 2 sec odstupom. To vam ale nikto z odbornikov nedoporuci. (viz napr. prednasku Superdrive na vystave Motocykel 2010)


21.06.2010 13:23

Re: Brzdná dráha

erik1083, reakčný čas pri objektívnom porovnávaní nehrá rolu, alebo pridáš všade, alebo nepridáš nikde.
28 metrov pri stovke prejde aj auto, aj moto - ale to ešte nie je o brzdách...

anoro, tie čísla a testy sú pre expertov-vývojárov. My bežní užívatelia máme len predvídať, a keď treba, včas brzdiť - ale zase mať aspoň minimálny prehľad nezaškodí.
Keď si spomeniem na vlniace sa bubnové kývačky Jawky na drevených Barumkách z čias mojej puberty, tak veru len slintám nad radiálnymi dvojkotučmi Brembo na nejakej vymakanej Ducatke :-* [dobre] Tak toto je niečo, čo sa nedá porovnať...


21.06.2010 13:23

Re: Brzdná dráha

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Kineticka energia je problem? Nie je problem.
Do 100km/h dnes KAZDE nove auto, aj KAZDA nova motorka, nema problem premenit kineticku energiu na teplo. A to aj pri max zatazeni.

problem je to co pises nizsie - treba ten ucinok brzd preniest na cestu. Ale o tom som uz pisal vyssie.

so zbytkom suhlasim...


21.06.2010 13:27

Re: Brzdná dráha

fyziku neoklameš, takže všetko ostatné okolo toho sú len kecy - kto ako vie, čo ak. a pod.....


21.06.2010 13:33

Re: Brzdná dráha

meloking
 Kávičkár 

Ikona

to matus: ty budes najskor nejaky priekopnik novej klasickej fyziky :-) to, ze na hmotnosti nezalezi ma urcite nieco s tymi superstrunami :-)


21.06.2010 13:35

Re: Brzdná dráha

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

meloking, skus si o tom trosku pozistovat a potom sa mi mozes ospravedlnit ;-)


21.06.2010 13:37

Re: Brzdná dráha

meloking
 Kávičkár 

Ikona

ospravedlnujem sa ti. viem, kedy je lepsie stiahnut chvost a utiect. nastal ten cas. tesim sa na tvoje dalsie prace :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil meloking (21.06.2010 13:37)


21.06.2010 14:35

Re: Brzdná dráha

Tu je odvodenie preco za urcitych podmienok naozaj na hmotnosti nezalezi: je to pri brzdeni na asfalte na hranici smyku. Tiez mozno z odvodeneho vidiet ze brzdna draha sa zväcsuje druhou mocninou rychlosti.

Pozri obrázok

Aspon takto nas to v skole ucili :-))) ní + f = 0,1, uvazujeme ze sucinitel odporu valenia je 1 a sucinitel prilnavosti na suchom asfalte je 0,9.


21.06.2010 14:49

Re: Brzdná dráha

vlcik
 Kávičkár 

Ikona

IMHO zabudate este na jeden vyznamny faktor - pruzenie...

Keby sme sa bavili o priemernom pripade cez vsetky plechovky a moto, tak si dovolim tvrdit, ze moto brzdi lepsie. Ale najlepsia plechovka brzdi lepsie ako najlepsia moto - vid prve video. Ono brembo + sportovny podvozok + aktivna adaptacia tlmicov + gumy siroke jak svina spravia svoje... a aj v tomto pripade to dopadlo len 33m vs. 40m. Takze sa pripajam k nazoru:

RiderHc -buď chlap a uznaj že si trepol kokotinu a neprekrúcaj jak ženská !!!


21.06.2010 15:39

Re: Brzdná dráha

>:-) Pozor! >:-) Na auto F1 žiadna motorka nemá, ani MOTO GP mašina. Parametre ako rozvor, rozloženie hmotnosti a poloha ťažiska nepustia, ani pri brzdení, ani pri zrýchlovaní, ani v zákrute.

Letia na nete také porovnania, hladajte >:-) Myslím, že už bolo niečo aj tu na rájde... Oplatí sa to vyhľadať ;-)


21.06.2010 15:47

Re: Brzdná dráha

marceld
 Turista 

Ikona

Ano Papi TAZISKO! Auto a specialne F1 ma tak nizko a tak daleko za prednou napravou tazisko, ze sa mu nepodari pri besnom przdeni postavit na predne kolesa a prehodit sa cez hlavu.

Kdezto moto je na toto nachylnejsie - tazisko je blizzsie k prednej naprave a vyssie, takze uz mensia trecia sila, ktorou sa predne koleso zbavuje kinetickej energie by sposobila zablokovanie predneho kolesa a "prehodenie" - ak nemas ABS. Ak mas moto s ABS, tak tam budu tie vypinacie krivky brzdneho ucinku z tohto dovodu inak definovane ako pri aute .. - aby si sa neprehodil..


21.06.2010 15:52

Re: Brzdná dráha

egres2
 Bahniak 

Ikona

Takže najlepšie brzdia tie "ohavníky" s dlhou predsunutou vidlou.


21.06.2010 15:54

Re: Brzdná dráha

neviem co riesite brzdna draha u motorky z rovnakej rychlosti je zhruba tri krat dlhsia ako u auta nikto totiz nevybehne v premavke zabrzdit niekam na parkovisko vzdy zalezi hlavne na vzdialenosti od vozidla predo mnou zoberte si mnostvo brzdiacich kolies profil pneu a stycnu plochu s brzdnym podlozim auto je tazsie ma vetsi pritlak niekolkonasobne vetsiu stycnu plochu kolies co znamena len jedno jedine nedodrzis bezpecnu vzdialenost auto pred tebou skoci na brzdy a ty ak nemas kam uhnut si ani neprdnes


21.06.2010 16:12

Re: Brzdná dráha

egi myslis tieto s vidlicou? :-D

[
Video: www.youtube.com/watch?v=T6bEDncOvwg&feature=related ]


21.06.2010 16:27

Re: Brzdná dráha

mlhoš, zo 100 km/h to ešte neplatí.

ChesterTT sem pridal článok aj s údajmi, trošku im nedôverujem, ale ťažko oponovať, tak povyberám údaje, všetko zo sto km/h na nulu:

Tuono 1000 R .... 30m
Ducati Monster S4Rs ....26m
KTM 990 Superduke.... 28,5m
Moto Guzzi Griso 1200 8V ...27,5m (egreš, dlhé a nízke, ano... a dvojité 320 Brembo [dobre] )
Yamaha XJR 1300 ... 25m (?!)

Ale časopis Motorrad robí korektné merania sériových motoriek za štandardných podmienok, nechce sa mi moc hrabať, ale pár údajov (tiež zo sto km/h na nulu, moto 2007):

Triumph Tiger 1050 ....41,8m (priem. brzd. spomalenie 9,2m/s2) - vysoké ťažisko, enduro...
Suzuki GSX R 1000 .... 38,3m (priem. brzd. spomalenie 10,1 m/s2)
Ducati Sport Classic GT 1000 .... 39,4m (p.b.s. 9,8 m/s2)

mlhoš, ktoré z nich je trikrát viac, ako nejaké auto? Veď aj špica Gallardo na valcoch nemá o moc menej.... :-))) A sériové Fóbie teda vôbec... :-D


21.06.2010 16:31

Re: Brzdná dráha

vlcik
 Kávičkár 

Ikona

mlhos: "brzdna draha u motorky z rovnakej rychlosti je zhruba tri krat dlhsia ako u auta" - tak toto tvrdenie ma obrovsku pravdivostnu hodnotu, to si pocul v dedinskej krcme, ci kde? Nech uz je ten pomer akykolvek, minimalne to urcite nie je linearne, ale exponencialne - takze hovorit o nejakom koeficiente 3 je uplna blbost...


21.06.2010 16:40

Re: Brzdná dráha

papi standardne podmienky odtialto potialto mozu a su len na nejakom volnom parkovisku na betonovom drsnom podklade kasli na tabulky standardne nemas sancu zastavit za autom ktore nahle zastavi a mozes mat brzdy ake len chces pretoze tvoja stycna plocha je 4x4 cm mas gumy do obluka a auto cim sirsia guma tym vetsia stycna plocha a ma ploche gumy isiel som po obchvate no kilecko asi dve sekundy za autom predo mnou (bezpecna vzdialenost ale pre auto na to som hned prisiel)to auto pred pristavnym nahle zastavilo koli nehode pred nim obe brzdy naplno smykom mne sa to na predne neda koli dlhej vidlici keby som nemal kam uhnut tak nadrbem do neho brzdna draha u motorky je takato chod tak aby si mal vzdy cas bezpecne zastavit


21.06.2010 16:52

Re: Brzdná dráha

nuz niekto chodi sem len do diskusie ja chodim aj citat a ucit sa z clankov toto je totiz casopis a nie len diskusne forum a nielen tu ale ja na motoarena su dobre clanky napriklad
www.motoarena.sk/clanok/rychlost-nehody-a-motorky-2cast...


21.06.2010 19:05

Re: Brzdná dráha

nlhoš, zase trepeš voloviny. Štandardné podmienky sú na ceste, deutsche novinári sú oproti tebe supermani, ktorí vyskúšali stovky (ak nie tisíce) motoriek, majú čím porovnávať a sú dávno určené pravidlá hry. Žiadne blablabla styčné plochy, tie údaje sú fakty. Čo myslíš, ojebávajú oni alebo ty? >:-)
Sám skúšam každú svoju mašinu a aj iné. Dôležitý aspekt pri výbere. Keď zastavím na 40m, žiadny mlhoš mi nedokáže, že som nezastavil, stavme sa, ty "styčná plocha" :-D :-D :-D Čo keby si okrem Yukiny vyskúšal aj takú motorku, ktorá aj brzdí? >:-) Ani pneu, ani brzda, ale zase vyučuješ, lebo si niekde niečo prečítal. Nemám s Čendinou žiadny problém, ale veď ani nepíše o tom, o čom píšeš ty >:-)


21.06.2010 19:14

Re: Brzdná dráha

janko600
 Jogurťák 

Ikona

"brzdna draha u motorky z rovnakej rychlosti je zhruba tri krat dlhsia ako u auta" to by som ani nepovedal... raz robili test v motohouse bola tam octavia , bmw m3 , fazer 1000 a este nejaka motorka...
MOTORKA ZASTAVILA Z URCITEJ RYCHLOSTI LEPSIE AKO OBYDVE AUTA... nepametam si z akej rychlosti to bolo... ale myslim ze vyhrala yamaha fz1 ta srsnova skoro zo vsetkych rychlosti... neviem klamal by som ale na 100percent viem ze v niektorej zabrzdila skor nez bmw m3 a octavia


21.06.2010 19:23

Re: Brzdná dráha

djkorka
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Myslím že táto téma je naozaj diskutabilná, vidno to aj z Vašich reakcií. Bavil som sa s autorom tejto témy a myslím že zámer bol iný. A to že nikto z nás nedokáže fyziku prekonať a preto si treba dávať pozor na rýchlosť na moto.Nakoľko pri rýchlost cca 150 km/h prejdete dráhu 42 m/s.To znamená že vodič auta Vás najprv nevidí na dlžke 120 m. A za tri sekundy ste pri nom. A už nemáte čas na uhýbací manéver /fyzika nepustí/. Myslím že toto bola hlavná myšlienka autora. ;-)


21.06.2010 19:35

Re: Brzdná dráha

Cital som len prvu 1/2 prispevkov a myslim si ze fyzika nepusti...

Beriete tu vlastne do uvahy hmotonost moto vs auta? Aj napriek tomu si myslim, ze vyslovene sportove Lamborghini s namakanymi brzdami zastavi skor ako moto, zial auto obycajneho smrtelnika 100% nie.
80 m na 100Km/h je totalny blud.....kazdy /vacsina/ z nas si predsa pomaha motorom....


21.06.2010 21:02

Re: Brzdná dráha

tu je carovne to, ze dostanete x dokazov, vratane zdraveho rozumu, ze motorka ma dlhsiu brzdnu drahu ako auto, ale zaryty motorkar s podpriemernymi znalostami z fyziky si bude stale tvrdit svoje...na zaklade akoze svojich skusenosti...to je prdel... :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

rovnako, ako mnohi nedokazu prekusnut, ze napriklad F1 je lepsia (v zrychleni aj v brzdeni) ako masina kralovskej kubatury moto GP... :-D :-D :-D :-D

ved ano, motorky su super masiny, je to perfektne na nich jazdit, ale zdaleka to nie su stroje ignorujuce fyziku, aj ked si to mnohi myslia...


21.06.2010 21:20

Re: Brzdná dráha

djkorka, neviem, aký bol zámer autora, ale nepísal nič o 150 km/h ani o vodičovi auta, ktorý nás "najprv nevidí na dĺžke 120 m" ( :-O ). Ani o tom nepísal, že za tri sekundy sme pri ňom. Ani o uhýbacom manévri nepísal.
Zato písal o 80 metrovej brzdnej dráhe zo stovky, čo je volovina a s týmto tvrdením tu niektorí nesúhlasíme.

Takže čo vlastne bola hlavná myšlienka autora?


21.06.2010 21:26

Re: Brzdná dráha

podla mna vobec neide o to, kolko presne metrov ma ta ci ona brzdna draha...dolezite je, ze motorka ma dlhsiu brzdnu drahu, ako auto a s tym treba pocitat...a tak som aj pochopil vyznam tejto diskusie...nelepit sa na auta, lebo sa to moze skoncit zle...


21.06.2010 22:06

Re: Brzdná dráha

Nemôžem nájsť to video s formulkou (bolo to asi Ferrari) - ale to by bol aj tak len bonbónik, ako trápne tam dostávala na frak motorka... ;-) Spomínam si z tej témy údaje, že voz F1 za 4 sekundy zrýchli z nuly na 260 a ubrzdí znova na nulu (to všeto, aj s brzdením za 4s! >:-) ) Ale tie údaje si už úplne presne nepamätám, to len ako perličku píšem...

Zaujímavé 7sekundové video ale pridal Noff (05.06.2010) do sekcie Zábava - Video, Audio, Foto.
Je to tam pod názvom "Tomuto sa hovori brzdenie" - možno by ste to mohli sem vložiť, je to poučné (ja to nezvládam s tými videami :-(((((( ).

A nechcem spochybňovať dôležitosť tejto témy, len by to chcelo korektné zdroje a menej vlastných úvah [dobre] ;-)


21.06.2010 22:06

Re: Brzdná dráha

gixerak
 Kávičkár 

Ikona

S tým odstupom skôr mávam opačný problém, keď idem pianko 100 - 120 tak sa na mňa tlačia autá zo zadu. Keď vidia že idem pomalšie tak ma dobehnú a tlačia sa mi na prdel. Asi aby ma lepšie videli alebo čo. Chodím pri strede cesty a minule pozriem do pravého spätného a krpaté Polo mám vedľa výfuku. Tí debili v tých plechovkách asi ešte nevideli motorku alebo čo..
Potom že prečo chodíme rýchlo..


21.06.2010 22:39

Re: Brzdná dráha

Bald
 Čoprák 

Ikona

Mas motorku, kup si meter pasmo 10m 300Sk (ak nenaskrabes tak si to odkrokuj) najdi si volnu cestu a skusaj a meraj, v prvom rade musis vediet ako brzdi tvoja motorka a ako brzdis TY. Na kolych metroch ti zastavi Palko z hornej dolnej alebo "profesional" v dakom teste ti moze byt u pr**** :-~


21.06.2010 23:04

Re: Brzdná dráha

motocykel.sk/clanok.php?id=142
www.motoaktual.sk/menu/technika/clanok/abs-v-skratke...

nasiel by som viac ale jednak sa mi nechce a jednak je to aj tak zbytocne


21.06.2010 23:22

Re: Brzdná dráha

Bald [dobre] veď o tom to je. Pásmo a metre ani netreba, tieto údaje sú pre vývojárov (papi 13:23). Každá mašina je iná a každú treba jazdením "naštudovať". Treba len jazdiť a jazdiť a jazdiť - a keď to tak robíš 80 rokov, niečo sa na teba nakoniec nalepí. ;-)


21.06.2010 23:24

Re: Brzdná dráha

brzdna draha?
v roku 1977 "ubrzdil" David Purley F1-tku z rychlosti 173km/hod na 66 centimetroch..
.na betonovej stene v Silverstone..
..pretazenie 179,8G,
...prezil [dobre]


21.06.2010 23:27

Re: Brzdná dráha

MaAT, ty dnes si na neudržanie [dobre] >:-) >:-) >:-) >:-) >:-) Kua, aj ten "pocuj Bernouli" >:-) >:-) >:-)


21.06.2010 23:34

Re: Brzdná dráha

papiboy: ...ze?! :-) a to som sa sem dnes prihlasil len kvoli tomu aby som stiahol inzerat. Moto predana [dobre]


21.06.2010 23:40

Re: Brzdná dráha

MaAT tak tym si im vytrel kocura vsetka fyzika je v riti :-D :-D :-D [dobre]


22.06.2010 8:14

Re: Brzdná dráha

marceld
 Turista 

Ikona

Fyzika v riti nie je Mlhos,
Ja nechcem na kazde brzdenie "minut" 1 motorku a spoliehat sa na to, ze to aj prezijem.
Radsej brzdim tak, aby som odovzdaval energiu iba ceste a nie inemu telesu predo mnou.. :-)


22.06.2010 8:37

Re: Brzdná dráha

djkorka
Darca Krvi  Turista 

Ikona

MaAT napíš s akými následkami prežil a aké mal vybavenie. Závodne jazdiť a jazdiť na našich cestách a s iným vybavením je kapánek rozdiel. Fyzika víťazí. [dobre]


22.06.2010 8:59

Re: Brzdná dráha

marceld
 Turista 

Ikona

par krat tu uz padlo, ze "fyziku neoklames". Ako to teda vlastne je? Tak som si to pozrel a nasiel som iba nejake "zakladne principy":

Takze brzdenie je vlastne zaporne zrychlenie = ubytok rychlosti za jednotku casu. Zakon definuje, aby brzdy na vozidlach boli predimenzovane. Cize maximalny brzdny ucinok nie je spravidla obmedzeny vykonom brzd, ale trenim medzi kolesami a podkladom. Ak sa totiz prekroci hranica prilnavosti, potom sa z adhezneho trenia (prilnavosti) trenie meni na smykove trenie. ( ak nemame ABS). Vtedy sa kolesa bloknu, brzdny ucinok vtedy klesa o viac ako 15%, vozidlo sa stava neovladatelne.

Hranica prilnavosti hovori, ze: sila brzdenia : (m.a) by nemala byt vecsia ako trenie: (m.g.μ) Pricom m je hmotnost vozidla, a je jeho spomalenie, g je gravitacne zrychlenie μ je koeficient prilnavosti.

Pri pneu na suchom betone je hodnota μ tesne pod 1. Co z fyziky znaci, ze maximalne spomalenie by malo byt teoreticky skoro g = 9.81 m.s(-2).
μ velmi zalezi od povrchu a stavu kontaktnych ploch.
Pri mokrej ceste je asi polovica, na lade asi 0.1. Co znamena, ze brzdna draha sa na mokre zdvojnasobuje, na lade zdesatnasobuje..
Tym, ze brzdna sila posobi pod taziskom (na ceste) , tak nam vznika v tazisku tocivy moment,(prehodenie cez prednu napravu) ktory ma za nasledok pretazenie prednej napravy a odlahcenie zadnej. Kedze na zadnej klesa hmotnost, tak priamo umerne klesa aj hranica prilnavosti a preto zadna naprava ma omnoho skorej tendenciu sa bloknut. To je zohladnene aj konstrukcne - predna naprava mava mohutnejsie brzdy, ako zadna.

Z tohoto celeho - z fyzikalneho hladiska, nam vychadza, ze hmotnost vozidla ma vplyv akurat na konstrukciu brzd, aby mali dostatocny bzdny vykon.
Ak ma teda aj auto aj moto dost vykonne brzdy ( co zo zakona maju mat), tak kazde vozidlo za danych podmienok ma teoreticky rovnaku sancu dosiahnut maximalne spomalenie a tym spomalit na rovnakej drahe.
Preco je to teda ale v praxi inak? Moj nazor: Tu prichadza ale do hry to co som uz popisal vyssie - tazisko a sravanie sa vozidla pri bloknutej prednej naprave.
Ak mame teda ABS, tak pri vozidle moze mat brzda prudsi nabeh ( neprehodis sa s autom) ako pri moto. Takisto ABS moze pri aute kludne "vyckat" nez sa bloknu predne kolesa a hned potom zasa povolit, kdezto pri moto by to malo byt tesne predtym, nez sa bloknu, aby si to s bloknutym kolesom nepolozil..
Tak asi tolko som nasiel k tej fyzike..


22.06.2010 9:11

Re: Brzdná dráha

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

marceld, som rad za tento prispevok a tymto pozdravujem melokinga...

u aut nebyva problem s taziskom, prave naopak, vacsina aut je tazka na predok, a preto nalozene mavaju aj o meter kratsie brzdne drahy ako prazdne (lebo nakladom zatazia zadok -> zadok moze viac brzdit)

na motorke to moze byt ine.


22.06.2010 12:24

Re: Brzdná dráha

Bald
 Čoprák 

Ikona

matus to zatazovanie je trosku sprostost, ciastocne to mozes brat v uvahu ale vysledok nemusi byt adekvatny
- sice mas zatazenu zadnu cast ale rovnako sa pokusas zastavit ovela vacsiu cast hmoty, to je ako keby si tvrdil ze s ladvinkou ubrzdis skor ako bez nej pripadne ze nalozeny vlak zastane tiez skor ako plny.


22.06.2010 12:28

Re: Brzdná dráha

tombar
 Skútrista 

Ikona

je dlha ked chces aby bola kratka ...


22.06.2010 12:39

Re: Brzdná dráha

tombar
 Skútrista 

Ikona

co je to 100 kmh sak to ked idem mam pocit ze ma bicikle dohanaju


22.06.2010 13:32

Re: Brzdná dráha

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Zaujímavá diskusia... Vo všeobecnosti by som povedal, že auto a moto majú porovnateľné brzdné dráhy - teoreticky.

V reálnom svete by som každému odporúčal radšej počítať s dlhšou dráhou motorky ako auta a to hlavne na morom a za horších podmienok.

Kedysi som robil testy brzdnej dráhy, čo pokus to iný výsledok - postupné zlepšovanie. To ako v reálnej situácii motorka zabrzdí bude záležať hlavne od jazdca, moto majú dnes už dobre dimenzované brzdy.

A ešte jedná vec, iné je brzdiť niekde na letisku a skúšať a iné je sa dostať do krízovky - do stresu, do situácie kde hrozí nehoda!!! Samozrejme mať natrénované krízové brzdenie je v tomto momente super vec.

Awia

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (22.06.2010 13:33)


22.06.2010 14:21

Re: Brzdná dráha

Blackshadow
 Motarďák 

Ikona

A naco to vsetko ?
Ak to ubrzdite vy, tak to do vas napali auto zozadu..
Dnes kazdy v aute jazdi tak, ze pri tom obeduje, telefonuje, alebo sa dokonca holi..


22.06.2010 14:56

Re: Brzdná dráha

spravne [dobre] a natre na to pred ktorym si uspesne zabrzdil :-D


22.06.2010 15:00

Re: Brzdná dráha

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

a bude z teba sendvic :-D
mlhos, neber to osobne, ale daj si prosim z avataru tu lamu s ofinou doprec.. to je jeden z najprije... obrazkov ake moje oko uvidelo :-D :-D :-D :-D

neviem preco, ale pije mi to krv.. ja viem, psychicky som instabilny clovek :-)))


22.06.2010 15:05

Re: Brzdná dráha

no ved prave ma vsetci oznacovali za Lamu co nic nevie a nicomu sa nerozumie tak som len prisposobil obrazok ich poziadavkam nas zakaznik nas kram :-D


22.06.2010 15:08

Re: Brzdná dráha

chrumka
 Turista 

Ikona

teraz OT: tá lama má taký výraz, že to snáď neni ani pravda, že dovi dopo
mlhos má za avatar u mňa [dobre]


22.06.2010 15:14

Re: Brzdná dráha

egres2
 Bahniak 

Ikona

295/27.77/100/113805


22.06.2010 16:00

Re: Brzdná dráha

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

to zatazovanie je trosku sprostost, ciastocne to mozes brat v uvahu ale vysledok nemusi byt adekvatny
- sice mas zatazenu zadnu cast ale rovnako sa pokusas zastavit ovela vacsiu cast hmoty, to je ako keby si tvrdil ze s ladvinkou ubrzdis skor ako bez nej pripadne ze nalozeny vlak zastane tiez skor ako plny.


Bald, je dost nemudre pomenovat nieco sprostostou, ked je to odmerane v praxi ;-)
Zamysli sa, co sa deje s brzdami ked auto brzdi, a daj si to dohromady s prispevkom od marceld

Co sa tyka motoriek, tam je to daleko komplikovanejsie, pretoze zatazenim ladvinkou sa razantne meni tazisko a razantne sa menia poziadavky na pruzenie, kedze % prirastku hmotnosti na celkovu hmotnost je vysoke.


22.06.2010 16:20

Re: Brzdná dráha

Bald, vlak je iné kafe, sem nepatrí ( >:-) mimochodom, aký je rozdiel medzi naloženým a plným vlakom? :-D )
Tá váha pri dobre riešenom systéme nevadí, trojtonová AUDI A8 to ubrzdí skôr, ako Renault Clio, lebo dôležité koeficienty sa zaťažením zlepšujú.


22.06.2010 17:05

Re: Brzdná dráha

mrfreezer
 Kávičkár 

Ikona

no tak neviem ako ste tu pokrocili, nechce sa mi to citat... ale na zhruba 50 metrov som zastal na MZ 251... pred 10timi minutami... takze 80 metrov mozno iba zo zadnou brzdou... inak si to neviem vysvetlit..


22.06.2010 17:13

Re: Brzdná dráha

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

pisal som vyssie - 80 m je to aj s reakcnym casom...


22.06.2010 17:15

Re: Brzdná dráha

mrfreezer
 Kávičkár 

Ikona

reakcny cas tu niekto pisal ze zhruba 25 metrov ci ako... no tak to by sedelo tak na 20 rocnu MZtu... a nie na nove SS...


22.06.2010 17:31

Re: Brzdná dráha

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

reakcny cas nema nic spolocne s motorkou ale s hlavickou :-)


22.06.2010 17:38

Re: Brzdná dráha

mrfreezer
 Kávičkár 

Ikona

OOH MY HOLY COW... tak si spocitam 50 metrov, ktore som dneska presiel pri brzdeni... k tomu 25 metrov co je 1 sekunda... to je dokopy 75 metrov... pocitam tak ze reakcny cas ma kazdy zhruba rovnaky (jasne ze nie, ale lahsie sa pocita :D ) takze na MZte vyrobenej tesne po mojom narodeni to aj s reakcnym casom vynde na tych 75... predpokladam, ze novy SS by to bez reakcneho casu dobrzdil na polke z toho co ja.. takze 25 metrov.. plus 25 metrov na reakciu.. a je to 50... 80 to je akurat tak pri starych "srotoch"...


22.06.2010 19:16

Re: Brzdná dráha

meloking
 Kávičkár 

Ikona

to matus: prepocet (s vyrusenim hmotnosti) je odvodeny v sustave samostatne KOLESO. kedze hmotnost je sustredena inde (zanedbane tazisko), posobi inak napriklad na kamion s privesom a inak na moto. aj ked mi to matematicky sedi (preto to moje ospravedlnenie, ktore nasledovalo po prepoctoch, lebo naozaj to na prvy pohlad vyzeralo nepravdepodobne) je zrejme, ze pri zanedbani tak dolezitej veliciny to nie je dostatocne vysvetlenie, co je zrejme aj z toho, ze realne namerane hodnoty su rozne (napriek tomu, ze podla toho vzorca by mali byt rovnake).


22.06.2010 19:34

Re: Brzdná dráha

hlavne sa nedajte oblbnut insitnymi vykladacmi teorie, ze hmotnost nema vplyv na brzdnu drahu. Ma!

Prazdne vozidlo brzdi horsie ako nalozene :-))) Nieje to sice bezne, ale ano, su aj take auta, vacsinou male uzitkove dodavky, v nejakom teste to bolo tusim z patnastich aut jedno, ale nepamatam si ktore.

...Dobre nadimenzovane brzdy :-D - vagny a velmi diskutabilny pojem.. Kedy je vlastne brzda dobre nadimenzovana? Ked opotrebovatelne komponety dosiahnu maximalnu zivotnost, alebo ked zastavi vozidlo pri 180km/h na 66 centimetroch?


22.06.2010 19:51

Re: Brzdná dráha

>:-) Brzdy sú dobre nadimenzované, keď dosiahneš stredné (alebo podľa niektorej literatúry "priemerné") brzdné spomalenie 1,5 - 2g ;-)


22.06.2010 19:57

Re: Brzdná dráha

egres2
 Bahniak 

Ikona

Dobre nadimenzované brzdy dokážu premeniť všetku kinetickú energiu na teplo za najkratší čas.A odviesť ho.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (22.06.2010 20:06)


22.06.2010 20:00

Re: Brzdná dráha

meloking: nehladaj v tom vedu..hmotnost sa nepriaznivo prejavi vo zvysenej produkcii tepla, ktore degraduje parametre vsetkych dolezitych brzdovych komponentov (koeficienty trenia, materialove vlasnosti kotucov, platniciek, kvapaliny, mechanickych casti, pneumatik...)
Ziadnym "dimenzovanim" sa neda nepriaznivy vplyv tepla uplne odstranit!


22.06.2010 20:10

Re: Brzdná dráha

egreš, MaAT: čo tak vyhodiť do jarku kotvu? :-D


22.06.2010 23:46

Re: Brzdná dráha

hm a skasat plachty sa tiez oplati :-D


23.06.2010 6:40

Re: Brzdná dráha

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Maat> nejedna sa iba o dodavky, v konkretnom teste boli male mestske auta (citroen c3 a pod)

to o degradacii parametrov je pravda, ale vdaka ucinnym posilovacom brzd a dnes uz aj brzdovym asistentom ked vodic panicky brzdi, tak tlakom na pedal vytvaraju omnoho vacsi tlak na celuste brzdy ako je potrebne na brzdenie bez smyku (ked sa bavime o autach s abs) => aj ked dochadza k postupnemu prehrievaniu systemu a nizovaniu trenia, tak ten tlak je od pedalu je stale vyssi - nie o tolko, ale vyssi.


23.06.2010 8:08

Re: Brzdná dráha

matus: predpokladam, ze link na ten konkretny test poruke nemas :-(

standartne brzdne drahy pri zohladneni hmotnosti a teploty vyzeraju asi takto nejako,
napr: (oktavia/volvo)
zo 100km/h - brzdy studene, auto prazdne 39/40m;
zo 100km/h - brzdy studene, auto zatazene 41/41m;
zo 100km/h - brzdy horuce, auto zatazene 43/42m;
zdroj:


23.06.2010 9:00

Re: Brzdná dráha

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

MaAT- teraz ho nemam, ale skusim ho vecer najst.


28.06.2010 23:56

Re: Brzdná dráha

;-) noxík, prečítaj túto tému pozorne, celú :-)))



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.