Zapomeňte na Jawu, českým (a světovým) motocyklům nyní kraluje FGR Midalu 2500 V6 s výkonem 240 koní.O novém českém motocyklu s velkým a silným motorem se mluví už dlouho, ale stále se nic nedělo. Až teď, po dlouhých šesti letech vývoje a příprav, je projekt hotov. Motocykl společnosti FGR dostal jméno Midalu, ale nás zajímá něco trochu jiného – ta velká věc do V, která ho pohání.
Nejde ani tak o to, že srdcem stroje je motor české výroby. Důležité je, co je to za motor. Jedná se o atmosférický šestiválec o objemu 2,5 l (!!!), který posílá na zadní kolo masivních 240 koní a více než 200 Nm. Ještě k tomu připočtěte relativně nízkou hmotnost 270 kilogramů a vyjde vám naprosto devastující poměr výkonu ku hmotnosti 889 koní na tunu. Kam se hrabe Ferrari Enzo nebo Bugatti Veyron... Nic tak šíleného ve světě dvou kol nemá obdoby a i brutální Yamaha V-Max se svým čtyřválcem 1,7 l o výkonu 200 koní vedle českého stroje bledne. Motocykl FGR Midalu 2500 V6 je zástupcem luxusních naked-biků a tomu bude odpovídat i cena. Letos totiž vznikne podle všeho jen šest kusů a nějakou podbízivou sumu nečekejte. Jestli jste si říkali, že je české inženýrství dávno mrtvé, projekt motorky FGR Midalu 2500 V6 by vás mohl přesvědčit o opaku. Jen doufáme, že se najde dostatek odvážných zájemců a lidí, kteří domácího výrobce nákupem motorky podpoří. Zatímco na zbytečné cyklostezky je všude peněz dost, vývoj motoru a podvozku podpořilo velmi skromnou dotací pouze Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Stroj prý bude vznikat prozatím jen na zvláštní objednávku. Celá výroba probíhá ručně a je kladen vysoký důraz na preciznost a přesnost. Termín "zlaté české ručičky" tak možná konečně začne zase znamenat to, co dřív. No, už aby tu bylo jaro, svezli bychom se docela rádi... www.motorcycledaily.com/wp-content/uploads...
|