Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3055 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28570
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17013)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11557)

Sprevodovanie moto - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuSprevodovanie moto - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
25.06.2012 17:03

Sprevodovanie moto

Nightbass
 Kávičkár 

Ikona

Ahojte borci,
Je tu niekto kto by vysvetlil aky vplyv ma velkost prevodoveho pomeru, velkost rozety a ozubeneho kolesa na akceleraciu? Napr ak je 16 zubov rozeta a 43 ozubene, tak ake ma nasledky vymena za 41 ozubene, alebo 15 rozeta? Dakujem


25.06.2012 17:10

Re: Sprevodovanie moto

noxik
 Kávičkár 

Ikona

jazdil si niekedy na bicykli s prehadzovačkami?? :-D

Predna rozeta-viac zubov=väčšia maximalka
menej zubov=lepšia akceleracia(sila)

Zadna rozeta je presne naopak -viac zubov=lepšia akceleracia(sila)
menej zubov=väčšia maximalka


25.06.2012 17:18

Re: Sprevodovanie moto

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

noxik - tiez je to otazne. vacsia maximalka tam byt nemusi. jednoducho ked uz moto nepretlaci ten odpor vzduchu, tak ides rovnako rychlo, len na mensich otackach. a kedze na nocna basa tak fajnovo vyplneny profil, tak ratam, ze ma max 125-tku, kde je to jedno a mensi prevod neuskodi. maximalku tam aj tak nevytiahne lepsiu a z krizovatky mu to pojde o trochu lepsie jako susedove bicyglo :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ChesterTT (25.06.2012 17:18)


25.06.2012 17:37

Re: Sprevodovanie moto

Nightbass
 Kávičkár 

Ikona

Chester este urobim prvu registraciu mojej moto a tak dorobim profil, btw 600 >:-)


25.06.2012 17:38

Re: Sprevodovanie moto

Nightbass
 Kávičkár 

Ikona

Noxik, dakujem toto bolo uplne vystizne. Like [dobre] [dobre] Este ma napada ak to chcem pomenit, tak musi stale aj s retazou? (aj ked ma momentalne 400km)


25.06.2012 17:41

Re: Sprevodovanie moto

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

nie, retaz menit nemusis. pri 400 km je to v poho. to este bude ako nova. ze "Like", ach.. deti :-D

AWIA!! KUA! KDE MAME MOZNOST LAJKOV??! ZAOSTAVAME TU ZA DOBOU! >:-) :-D


25.06.2012 17:43

Re: Sprevodovanie moto

Nightbass
 Kávičkár 

Ikona

Ano Awia, treba dat nejaky system odmien (hodnotenia) za fajnovu odpoved k teme! Lebo vacsinou na otazku pride 5 brakov a jedna kvalitna odpoved a nasledne sa pointa straca. A samozrejme moznost filtrovat odpovede podla kvality.. ;-)


25.06.2012 23:09

Re: Sprevodovanie moto

hans
 Turista 

Ikona

zase dalsia duchaplna tema....


25.06.2012 23:40

Re: Sprevodovanie moto

Nightbass
 Kávičkár 

Ikona

zase dalsi duchaplny prispevok....


26.06.2012 0:14

Re: Sprevodovanie moto

>:-) Ano, lebo sa to otvorilo už veľakrát a link, čo dal zviera, je tu aspoň päťkrát... >:-)


26.06.2012 7:01

Re: Sprevodovanie moto

chceme laiky :-D su dost podtrebne


26.06.2012 7:05

Re: Sprevodovanie moto

ulba: Keby len pod. Ja myslím, že nad! [dobre]


26.06.2012 8:39

Re: Sprevodovanie moto

barlac
 Jogurťák 

ten prevod. pomer co si uviedol ,tak ten je uplne zbytocny. vobec by si zmenu necitil.zbytocne vyhodene peniaze.


26.06.2012 10:45

Re: Sprevodovanie moto

krampus
 Geriatrik 

Ikona

barlac- tak to nie je celkom tak, lebo 43/16 je "ťažší" ako 41/15 t.j. tá moto bude trochu živšia. zrátaj si to.
Nightbass-píšeš ako Hotetot, len pre Tvoju info, rozeta je to väčšie ozubené koleso a nachácha sa na zadnom kolese motorky, a sekundárne/ vývodové ozubené koleso je to čo je na motore.


26.06.2012 13:52

Re: Sprevodovanie moto

Dominik
 Kávičkár 

Ak zmeníš zo 16/43 na 15/41 tak ti bude vystávať kus reťaze ...


26.06.2012 17:03

Re: Sprevodovanie moto

1) Čo sa z tabuliek a vzorcov nedá vyčítať:

Čím menej zubov na menšom koliesku, tým skôr je sada v prdeli.

Pri počte zubov pod 16 sa to rýchlejšie opotrebenie prejavuje už dosť zreteľne, každým ubúdajúcim zúbkom životnosť sady klesá (na tej istej mašine).

2) Čo sa zo vzorcov vyčítať dá:

"Pomer" medzi pomermi 43/16 (2,6875) a 41/15 (2,73333) je len 0,9799402.

Ten krampusov ťažší prevod je teda ťažší len o 1,7 %. Tak malý rozdiel pocíti váčšinou len skúsený jazdec, zmena tlaku či teploty vzduchu (u motoriek s karbecom) má na "ťah" často väčší vplyv... >:-) ;-)

Konkrétne po danej zmene pri tých istých otáčkach by ti to išlo namiesto 100 km/h cca 98 km/h. Investovať do toho sa neoplatí, ak však máš na poličke takú sadu, pokojne ju tam daj.

A Dominikova poznámka je velice praktická, veru. Aby si potom došponoval ten väčší previs, lebo zas po vybratí páru očiek ti bude pravdepodobne reťaz krátka...


26.06.2012 17:26

Re: Sprevodovanie moto

drduro
 Geriatrik 

... este na doplnenie k papimu - cim je pocet zubov mensi, tym sa retaz viac "lame" a horsie na kolieskach "odvaluje"... a este tisickrat opakovane, ze jeden zub vpredu sa rovna priblizne 3 zuby vzadu.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.