Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2004 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26276
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15866)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10410)

Testy vo Svete motocyklov - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTesty vo Svete motocyklov - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
05.05.2005 14:18

Testy vo Svete motocyklov

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Práve som dočítal test na Transalpa v novom čísle Sveta motocyklov. Hlavne foto 150 cm chlopašika na str.29 ma dojalo. Ak je to testovací jazdec, potom sa už nečudujem komentáru: "Ochrana pred náporom vzduchu je dostatočná, aj keď nie idealna ... nápor pocitite len na prilbe, aj to len ako hluk, nejakého trhania hlavou sa obávať nemusíte."
A to miesto pre nohy? Ja tam svoje ledva poskladám a podľa fotky v teste by sa mi tam mali zmestnať ešte asoň dve...

Ale nebudem útočiť na renomovaný časopis a na jeho objektívne testy. To, že sa mi pri mojich 184cm pod nádrž ledva vmestnajú nohy a aj napriek turistickúmu štítu mi hlavu hádže zo strany na stranu pripíšem svojej neskúsenosti. Veď Transalpa mám iba dva týždne a najazdil som na ňom len niečo cez 700km. Len neviem, či sa to časom poddá :'(

A len tak na margo moja úvaha: Transalp má vypletené kolesá, kde špice vychádzajú zo stredu disku. Teda musia byť na ňom použité plášte s dušou. A na deravú dušu sa opravný sprej nedá použiť. Je určený len na bezdušové pneu. Alebo nie? Lebo v teste je napísané aj: "... priestor pod sedadlom ... okrem U-zámku sa sem zmstí aj nevyhnutná výbava, ako sprey na defekty...

Na záver: uvítam radu majiteľov Transalpov s podobnou výškou, čo so štítom. Je možná úprava?


05.05.2005 14:26

Re: Testy vo Svete motocyklov

todra
 Turista 

Ikona

no keby si si kupil v-stroma tak by si si nan dal vysoky stit od GIVI a mal by si take labuze ze by si do 120 aj zabudol zavriet otvaraciu helmu :-)

ale urcite aj na transalpa je nieco take od givi alebo inych. www.givi.it skus


05.05.2005 14:27

Re: Testy vo Svete motocyklov

todra
 Turista 

Ikona

labuzo, samozrejme.


05.05.2005 14:45

Re: Testy vo Svete motocyklov

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Todra: Ja som už hľadal. Origo štít má výšku oko 300mm. Môj súčasný turistický štít má výšku 445 mm, štít od GIVI my výšku 500mm, teda o 55mm viac. Nechce sa mi však vyhadzovať peniaze len aby som si ho skúsil a - nič. Preto by prijal radu ad niekoho, kto už tento problem vyriešil.

A s muškami mal jjaro pravdu.


05.05.2005 17:06

Re: Testy vo Svete motocyklov

todra
 Turista 

Ikona

ja mam o 18 cm vyssi stit ako original a je uplne uzasny. ano suu na nom zvycajne musky presne v urovni oci, ale za to moze Murphy a nie givi, ze.

len odporucam, aj ked hovorim o fau štróme.


05.05.2005 17:23

Re: Testy vo Svete motocyklov

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Pilgrim - tak ty si kupil TransAlpa? Sice to sem nepatri, ale blahozelam. :-D


05.05.2005 17:27

Re: Testy vo Svete motocyklov

rose
 Edvenčr 

Ikona

Ten test som este necital. Ale ako som si skusal Hondy, tak na Domino ani Transalpa som nedostal nohy do vyrezu v nadrzi ( mam 188cm a dlhe nohy ), na Varane si holenne kosti opieram o padaky, na 1200GS ked je sedadlo dole, tak mam nohy blizko k valcom.

Vyriesil som to kupou XT. Ziadne vyrezy v nadrzi, takze nohy pohoda, ziadny stit, takze nemas napor vzduchu z celeho tela iba na hlave. ;-), ale rozdeleny pekne na celej hrudi

A co som skusal na motosalone, z tychto dovodov by bola velka motorka iba LC8 Adventure >:-) :-D


05.05.2005 17:33

Re: Testy vo Svete motocyklov

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Todra: jjaro nepísal o muškach na štíte moto, ale že ti ich tento štít usmernuje všetky priamo na štít prilby :-~


05.05.2005 17:47

Re: Testy vo Svete motocyklov

todra
 Turista 

Ikona

no tento moj stit mi do prilby este neposlal este ani jednu, takze vrelo odporucam.


05.05.2005 23:15

Re: Testy vo Svete motocyklov

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Moje meno sa jednoznacne musi objavit vsade, kde je rec o Svete motocyklov, preto neporusim tradiciu.

Pilgrim, neviem ti poradit so stitom na Transalpa, ale viem ti poradit ako citat testy motoriek v tomto renomovanom casopise. Kazdopadne to musi byt na toalete a zalezi len od teba, ktorym koncom sa k mise otocis. Ak potrebujes vyprazdnit creva, tak citaj priblizne stred textu. Ak chces vyprazdnit zaludok, citaj zaver testu.
Nuz a preco vazena redakcia sposobuje nevolnost? Aby sa dostatocne podlizala importerovi, ktory im potom da dalsiu motorku na test a samozrejme aj reklamu na druhu (ak nie prvu) stranu obalky.

Sam sa cudujem ze ma to este bavi :-)

Dopocutia,

Herghott


05.05.2005 23:28

Re: Testy vo Svete motocyklov

Jaro Harly Jerga
Darca Krvi  Čoprák 
Redaktor
Ikona

viem o jednom chlapikovi ktori mal alpa ale starsieho a daval si nan vacsie plexi. Ak pojdes na motostretko do Revucej mozes sa ho na to opytat.


05.05.2005 23:39

Re: Testy vo Svete motocyklov

taky tak off topic ale .. pilgrim :-O skutrik sa uz nedostane tam kam potrebujes resp chces ist?? :-D no ja ti prajem bezporuchovost a hlavne asi kilometre bez nehody.. :-D nech ti sluzi masinka ako jedna tak aj druha podla tvojich predstav.. uz teraz sa tesim na tvoje nove clanky z novych vyletov na novom transalpe ;-)


06.05.2005 6:33

Re: Testy vo Svete motocyklov

Pilgrim: Spray je PRÁVE na dušové pneu.


06.05.2005 7:11

Re: Testy vo Svete motocyklov

karol1
 Bahniak 

Ikona

herhott - dnes sa predsa už vyrábajú len lepšie a najsamlepšie stroje :-)


06.05.2005 9:12

Re: Testy vo Svete motocyklov

agressor
 Geriatrik 

Ikona

O tomto tu predsa uz bola dost dlha diskusia...
Btw, todra, preco ten V-strom citas prave po nemecky? :-O


06.05.2005 9:17

Re: Testy vo Svete motocyklov

karol1: Ty my hlavne posli tu fotku zo Slatin, ci kde to bolo, ta kalamita :-O (tomxx@hlohovec.net)


06.05.2005 9:27

Re: Testy vo Svete motocyklov

todra
 Turista 

Ikona

off topic:
Agressor: to raz precitala tak moja kamoska z nemecka a strasne sa mi to "zapacilo". No povedz, tak škaredu motorku ktora by sa volala fau štróm snad este nikto nevyrobil....

nuz este je tu anglicka verzia wí stroum. Priznam sa ze taky debilny nazov pre motorku som fakt este nevidel, mohli vymysliet nieco lepsie v tom suzuki. Kam sa to hrabe na take mena ako "africa twin" "transalp" "varadero"....

este ze je to najlepsia motorka na svete :-)))


06.05.2005 9:51

Re: Testy vo Svete motocyklov

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Najprv bolo "fau ain", potom "fau cvai" a teraz "fau štróm", co? S tymto by Nemci urcite vojnu vyhrali. :-)


06.05.2005 10:05

Re: Testy vo Svete motocyklov

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Harly: aké motostretko v Revúcej? Niečo som si nevšimol?

Vadim: Priznávam, že do dnešného dňa som žil v predstave(zdá sa že v mylnej), že spray je na bezdušové pneu. Predsa len bezdušová pneu má čiastočné samozaceľovacie schopnosti a ten zvyšok sprayova emulzia ľahko zvládne. Pokiaľ to dokáže aj s dušou, som len rád. Trocha ma totiž budila zo sna predstava, čo s prepichnutým zadným kolesom na moto len s bočným stojanom niekde v rumunských horách.
Takže vravíš, že spray opravu duše zvládne? Potom sa autorovi testu za tento bod ospravedlňujem.
Má niekto skúsenosť aj "in action?"


06.05.2005 10:08

Re: Testy vo Svete motocyklov

manana
 Edvenčr 

Ikona

pri "Faukach" islo o efektne revolucne riesenia ktore stali kopec penazi a usilia pri vyvoji avsak narobili viacej hluku ako skody...neviem ci todra znesie porovnanie ;-)


06.05.2005 11:22

Re: Testy vo Svete motocyklov

Pilgrim: Pri defloárcii (hahaha) dušovej pneu sa duša a pneu máličko vzájomne posunú, čo pomôže spreju "zacákať" dieru, ale zabráni prieniku knôtu resp. hríbiku. Tie sú naopak určené na bezdušovky, kde sa knôt dá aplikovať aj bez demontáže kolesa.


06.05.2005 12:41

Re: Testy vo Svete motocyklov

MajoKE
 Skútrista 

Ikona

Ahoj Pilgrim. Tak si zradil našu kubatúru? Nech sa Ti darí.


06.05.2005 12:46

Re: Testy vo Svete motocyklov

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

MajoKE: Z čoho máš ten pocit. Skútra mam stále na dlhé cesty. Len som si kúpil moto na jazdenie okolo domu ;-)


06.05.2005 14:36

Re: Testy vo Svete motocyklov

tahitan
 Bahniak 

Ikona

...to som zvedavy, lebo po dedine som ta este jazdit nevidel :-D


06.05.2005 15:04

Re: Testy vo Svete motocyklov

vmax
 Edvenčr 

Ikona

Pilgrim blahoželám ku TransAlpiku a už sa dopredu teším na tvoje super články. ;-)


06.05.2005 16:32

Re: Testy vo Svete motocyklov

autor testu
Neregistrovaný

To Pilgrim:
1. Autor testu Tvoje ospravedlnenie (za ten sprej) príjma ;-)

2. Autor testu nie je ten chlapík na fotke... Ja (autor) som v tej chvíli stál \"za objektívom\". Mimochodom, čo na tom, že ten chlapík na fotke narástol \"len\" (odhadujem) nejakých 160 cm?

3. Viem, že niektorí kritizujú Transalp za nevhodné výrezy v nádrži (vrátane kolegu Mareka, ktorý ho testoval v r. 2001 alebo 2002, myslím, že v čísle 8-9). Ubezpečujem Ťa, že aj napriek mojim viac ako 180 cm mi tie hrany neprekážali. Záleží aj od toho, či sedíš viac vpredu, vzadu, ako máš nohy na stupačkách-či skôr špičkami, alebo stredom chodidla.

4. K štítu len toľko, že trhanie prilbou Ti môže spôsobovať PRÁVE ten vyšší, turistický štít. Znie to neuveriteľne, ale nezáleží len od jeho výšky, ale celkového tvarovania, ako usmerňuje prúd vzduchu. Z vlastnej skúsenosti viem, že niektoré vyššie štíty robia v tomto ohľade viac zla ako dobra. Len ako príklad môžem uviesť Yamahu T-max spred asi 4 rokov, na ktorej mi podtlak za vysokým štítom doslova sťahoval prilbu z hlavy.

5. Teraz už mimo témy - k Tvojmu e-mailu, ktorý si adresoval na môjho kolegu. Neviem, či Ti už odpísal. Ak áno, považuj ďalšie riadky za bezpredmetné. Ak nie, článok o Tvojej ceste, ktorý si nám do Sveta motocyklov ponúkal, radi uverejníme. Vyzerá to naozaj zaujímavo. Ešte záleží, ako ho spracuješ a aké budú fotky. Ale minimálne dve strany tomu môžeme venovať. Vopred vďaka za ochotu prispieť takýmto zaujímavým článkom!

Veľa zdaru, veľa šťastných kilometrov a aby Ti tá cesta vyšla podľa predstáv...


06.05.2005 17:15

Re: Testy vo Svete motocyklov

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Autor testu:

1) Radosť z vyriešenia problému \"Čo s dierou v duši\" prekonala zahanbenie z nevedomosti. Stane sa, že človek si myslí, že je múdrejší než v skutočnosti je :-(

2) Predpokladal som, že chlapec na foto nie je autor testu. To, že narástol len 160cm je v poriadku, len sa mi zdá nefér, že je na foto k testu, kde by mal byť (redakcia sa nemusí stotožniť s mojim názorom) motorkár priemerného vzrastu, aby sa dali určiť proporcie moto. Či nestačí, že japonci používajú pri návrhoch moto svoju ergonómiu a potom sa lepšie stavaný europan nevie do ich moto poskladať? To ich v tom musíme ešte podporovať?

3) Nohy pod nadrž poskladám ak sedím trocha vzadu a na stupačkach mám špičky. Lenže pri každom brzdení a radení musím nohu posúvať dopredu. Ak si o stupačku opriem opätky, to sa mi už nohy do vyrezov nezmestia.

4) Suhlas. Lepší žiaden štít ako zlý štít. A lepšie mať hlavu vo vetre ako v turbulencii. Už som si zohnal pôvodný origo štít z Transalpa a cez víkend ho vyskúšam. Potom napíšem, ako som dopadol. Ale aj tak nepredpokladám, že mi prúd vzduhu len tak lízne vrch prilby.

5) Zatiaľ sa mi nik neozval. Ale to s mojim názorom nemá nič spoločné.

Na záver musím dodať, že by som nebol rád, ak by z môjho príspeku vznikol dojem, že Transalp je nepodarok. Zatiaľ som s ním viac než spokojný. Až na štít a miesto pre nohy. Tieto dve veci ma štvu a zarazilo ma, že o nich v teste nebola ani zmienka, skôr naopak - ochrana pred vetrom vyznela z testu viac než pozitívne a priestor pod nádržou, vďaka foto vyznel tiež inak, než v skutočnosti je.
Pritom rovnaký problém musí mať každý majiteľ Transalpa, ktorý narástol viac ako do 180cm.


06.05.2005 17:21

Re: Testy vo Svete motocyklov

dodoKE
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Pilgrim: no blahozelam a toho defektu sa neboj...pod svojho domina som stale nasiel kus dreva alebo balvan prave v lese...teda asi lahsie ten defekt spravis v horach ako na dialnici 8-)


08.05.2005 21:51

Re: Testy vo Svete motocyklov

MajoKE
 Skútrista 

Ikona

Autor testu.
Ľudia prečo v testoch nepíšete napr. aj to: serv. interval 6000km, nast. ventilov- bezúdržbové, vým. rozvodov 48000km atď. Pre nás laikov sú to cenné info. dostaneš moto od dovozcu máš všetky podklady tak to napíš. to len preto, aby som si nemusel kupovať Motohouse, Super-moto, Motocykl. veĺmi rád by som si kúpil slovenský časák, ale musí stať za to!!!
Časopisy stoja v priemere hodinovú mzdu na Slovensku tak na to mysli!


09.05.2005 11:26

Re: Testy vo Svete motocyklov

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Sľúbený test štítov prevedený na diaľnici Prešov-Košice:

1) Turistický štít ABE 450x390 mm (výška x šírka) – dymový
Do rýchlosti 80 km/h pohoda. Potom sa postupne zvyšuje hluk až na hranicu, keď začína vážne prekážať. Pri rýchlosti 120 – 130 km/h to hučí ako v turbíne a do spánkových časti prilby dostávam facky od turbulencie. Prúd vzduchu usmernený výškovo kapotážou a štítom mi vrhá všetky mušky a pri chvíľkovom kropení aj kvapky vody priamo na plexisklo prilby, kde nalepené končia. Po zastavení zisťujem, že štít je takmer úplne čistý.

2) Originálny štít Honda – mod. rok 00-04 375x370 – číry
Už po založení tohto štítu vidím, že motorka vyzerá podstatne horšie - ako kohút s odseknutou hlavou. Po rozbehu zisťujem ďalšiu výraznú zmenu. Prúd vzduchu ma zasahuje už do hornej polovice hrude a hlava je celá vystavená jeho tlaku. Ten narastá so zvyšujúcou sa rýchlosťou a pri 140 km/h to už riadne fúka. Ale je to pravidelný nápor vzduchu bez turbulencie, bočných vírov a nadmerného hluku.

Záver: Transalp s originálnym štítom poskytuje jazdcovi, ktorý sa nezmestí do japonskej ergonomickej normy slabú ochranu. Turistický štít ABE prúd vzduchu zdvihne a jazdcovi do 175-180cm usmerní na temeno prilby. U vyšších postáv ho však dovedie priamo na jej plexi. Po bokoch vytvára turbulenciu, ktorá zasiahne jazdca priamo do spánkov.

Založil som si naspäť turistický štít. Preto, že nemám rád bezhlavých kohútov. A rozmýšľam o výrobe prídavných deflektorov. Výškovo by stačilo možno 50-60 a stranovo 15-20 mm s možnosťou sekundárneho podfukovania.
Na trhu je ešte štít GIVI o rozmeroch 500x365. Vyšší, užší a trocha inak tvarovaný. Ten som však nemal možnosť vyskúšať.


09.05.2005 12:22

Re: Testy vo Svete motocyklov

ogard
 Kávičkár 

Ikona

No ja len v skratke k zmesteniu sa:

Mam 196cm a na Transalpa som kolena nenarval do vyrezu (chybalo mi asi 10-15cm) a tu nepomahalo ani posuvanie sa na sedle ani nist, ale Dominator (rocnik 99) bol uplne v pohode.
Ini "basketbalisti" medzi nami maju podobne susenosti?

K stupackam a spol. sa radsej vyjadrovat nebudem, lebo s nohou c.49 to bude problem vsade :-D


09.05.2005 14:30

Re: Testy vo Svete motocyklov

duggo
 Kávičkár 

Ikona

zase ma V-smrk predbehol :-D ,
ked ide o defekt - na bezdusovej -radcej si kupim tie knoty na opravu ako striekat dnu ten sajrajt ! Opravis to na mieste na 100)%,pokial vies kde je diera ovsem .
na dusovej skusim ten sajrajt ,ktory mam hodeny doma na skrini od kedy som ho kupil :-))) , ale nemusi zabrat a ostane vnuri a doporucuje sa potom aj tak vymenit guma .
Neviem o akom stite ABE hovoris ?? len ma tak napadlo -pises ,ze je sirsi ako GIVI ??? mam givi -ked dam plny rajt - troska sa mi spetaky opru o stit - je to presne vypocitane - vazne len trosku do nho drcnu , keby som tam dal sirsi :-O podla teba o 4 cm to by som chcel potom videt :-~.
Ja som pozeral MRA a GIVI a original Honda turist . GIVI vyhral ;-)

Kolena : mam 184 neviem ci som kratkonohy ale postavu ma celkom pekne simetricku ;-) a problem nemam ani ,ked mam motogate , ja neviem kam tie nohy strkate :-D jazdit na endure ne spickach je fakt des ..
stit som mal normalny -fukalo mi viacej na hrud a proste na mna viacej fukalo a bodka . Tak som dal GIVI - hukot v prilbe pri vyzsej rychlosti stupol , uz som si zvykol , ja rychlo jazdim len obcas ,kam sa budem ponahlat ,ked je tak pekne ;-) Ked som mal origos nedalo sa za neho zalahnut , takto zalahnem a idem aj 180 a spievam si Landovky .
Musky mam aj na stite a to dost aj na prilbe aj na svetle aj na spetakoch aj na ruckach aj pod svetlom aj nad svetlom aj na blatniku aj na chladicoch aj na tyckach co drzia spetaky , kua aj za oknom som jednu zahliadol :-D a este mam jednu doma na nastenke prispendlikovanu , pamiatka z detsva ;-) :-D

-neberem za seba zodpovednost -


09.05.2005 14:39

Re: Testy vo Svete motocyklov

duggo
 Kávičkár 

Ikona

a ten stit MRA sa robi ja s veternym stitkom to je take kridelko hore , na nete to mozno niekde najes .


09.05.2005 14:49

Re: Testy vo Svete motocyklov

duggo
 Kávičkár 

Ikona

dobre tak som to nasiel -images.google.com/imgres?imgurl=http://www.mra.de...
a cena je okolo cez 4000sk ,


09.05.2005 15:09

Re: Testy vo Svete motocyklov

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

duggo: nemaj dojem, že haním Transalpa. Mam presne to, čo som chcel. Len som chcel povedať, že skutočnosť je trocha iná, ako bola v teste časaku.
Štín GIVI sa aj mne na fotke zdá širší, ale v katalógu je uvedený rozmer, ktorý som uviedol. Nemam možnosť to skontrolovať.

Práve o takom veternom štítku som uvažoval. A pomohol by aj na strany. Ja tam ešte tých cca 15 mm mám. On je dôležitý aj sklon.


09.05.2005 18:03

Re: Testy vo Svete motocyklov

robobiker
 Kávičkár 

Ikona

Pilgrim: gratulujem k Transalpu. Ja mam 176 tak ku kolenam sa neviem vyjadrit a stit som si nemenil lebo sa mi zas nepacia tie vysoke stity - ale to je vec vkusu. Zato som si kupil velmi kvalitnu prilbu - vyklapacku Nolan a fakt si myslim ze ide viac o prilbu ako o stit. ..tiez dobru kombinezu, kuklu. Varadero ani goldving z toho nikdy nebude - ale ved to ani nema byt.

..neviem ako vy ale ja sa na TA najviac vytesujem na tych jamach co su teraz v BA po zime, to je parada, na aute to drnca ze len nadavam, na TA je to radost jazdit!


09.05.2005 18:10

Re: Testy vo Svete motocyklov

robobiker
 Kávičkár 

Ikona

A k tym testom: Svet motocyklov ma aspon vlastne. Motohouse sa zmoze iba na prebrate a testovali tam anglani zoskrteneho Transalpa, testovali ho na dialnici, stazovali sa ze je slaby a este ho aj polozili ked s nim skusili ist mimo cestu a este sa chvalili ze ho polozili aj minule. To ale oni zlozia kazdu druhu motorku, skratka nevedia ani jazdit. Ale Svet Motocyklov by mohol vylepsit fotky a grafiku aspon na uroven Motohouse, alebo supermoto..


11.10.2005 21:43

Re: Testy vo Svete motocyklov

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

pilgrim: absolutny suhlas s tym co pises o turistickom a orginal plexi...mam 175 a co sa tyka postavy absolutne ergonomicky mi vsetko sedi, vyssim chlapikom odporucam dlhsi posed..je tam asi 10 cm miesta k posunu
Podla mna by uplne postacilo hodit na turisticke plexo este deflektor od MRA..to by som sa (dovolim si tvrdit) odvazil hodit 140 aj s otvorenou vyklapackou
robobiker: suhlas so superjazdou s TA po jamach a s kritikou casakov..uplne suhlasim... 8-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.