Čau,
model GSF 650 r.v. 2005 - olej/vzduch som nemal. Vlastnil som 4 roky 600vku r.v. 2000, rovnako aj kamoš o dva domy vyššie .
Nie je to síce úplne to isté, ale na tvoje otázky ti viem odpovedať len ako bývalý majiteľ GSF 600N r.v.2000.
Výdrž motora - myslím si, že legendárna. Je to stará koncepcia, poctivý japonec, kde sa nemá veľmi čo pokaziť. Ak bude dostávať pravidelný, odborný servis, tak bude slúžiť desiatky rokov.
Servis - by mal byť každých 6000km. Ak budeš mať šťastie na kus o ktorý bolo dobré postarané, tak naozaj len základný servis: olej, filtre, brzdová kvapalina, sviečky, reťaz. Jediný "väčši" servis je (ak si dobre pamätám) každé 2-3 roky kontrola, vyčistenie a nastavenie karburátorov (ale to je pri každej karburátorovej motorke). A výmena oleja a ostaných záležitosti vo vidle - ako pri každej motorke.
Jazdné vlastnosti - hovorí sa, že priemerné. Pre bežného jazdca postačujúce, niekedy aj prevyšujúce jeho možnosti. Motorka je pomerne ľahko ovládateľná, motor je vynikajúco čitateľný - má plynulý nárast výkonu, ktorý je postačujúci. Slabinou Bandita je rám a podvozok - pri rýchlom prejazde zákrutami sa vie trošku zavlniť. Na túto hranicu sa však dostanú len dobrý jazdci a tí, ktorí už majú Bandita pevne "v rukách" vedia potrápiť aj 6tkové superšporty. Brzdy by tiež mohli byť lepšie, ale k motorke sú tak akurát. Pri turistike určite poteší pohodlný vzpriamený posed.
Výhody - nevýhody?
Plusy: klasický, večne pekný dizajn; motor, posed, servisná nenáročnosť
Mínusy: rám
Nejaké postrehy?
No je ich mnoho. O malom Bandite sa viem pri pive baviť celý večer. Momentálne mi napadá to, ako sa o Bandite tvrdí, že je to tuctová motorka. Počas tých 4 rokov som nikdy nemal pocit, že jazdím na tuctovej motorke. Kdekoľvek som s motorkou zastal, počul som na jej klasický dizajn pozitívne ohlasy. Citujem jedného dedka z krčmy: "Toto je stroj! Ne tote okapotované, co šicke vypatraju rovnako." A laici si kvôli veľkosti motora mysleli, že je to prinajmenšom tisícka.
No a Bandit 600/650 vs. GSR600?
GSR 600 som nikdy nemal, ale vlastní ju kamoš, s ktorým často "brázdim" Jahodnú. Myslím, že sa to ani veľmi nedá porovnávať. Čo sa týka výkonu a jazdných vlastností je GSR určite lepšia motorka. Je to novšia koncepcia a je už niekde inde, má vyšší výkon a lepší podvozok. Porovnávať ju môžeš s Hornetom. Bandit je o inom, Bandit je o klasickom dizajne a pohodovosti.
Polotučný Bandit je motora na ktorú budem vždy rád spomínať. Je vhodný pre rozumného začínajúceho jazdca, ale poznám aj takých, ktorí ho maju už roky a nemenili by.
Určite dobrá voľba!
|