Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1713 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26142
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15800)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10342)

LPG vs. CNG - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuLPG vs. CNG - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
27.01.2014 20:36

LPG vs. CNG

tarp
 Bahniak 

Ikona

Zdravím, nedávno som sa dočítal čo to o LPG a CNG. Boli tam uvedené nejaké rozdiely atd. Aké máte skusenosti vy ? Nikde ale nepísali, aký to má vplyv na motor, životnosť ?


27.01.2014 21:07

Re: LPG vs. CNG

COUNTRY
 Čoprák 

Ikona

Nemám preštudované čo sa tyká pohonu na CNG, ale ako mínus vidím nedostatok čerpacích staníc na SK zatiaľ len osem
Plnící stanice CNG na Slovensku
Adresa stanice GPS x GPS y
Bratislava - Jurajov Dvor (ul. Pri Dvore) 48.180286 17.157866
Bratislava (Prístavná ulice) 48.142144 17.138672
Nitra (areál VEOLIA Transport, Bratislavská cesta) 48.313881 18.063203
Komárno (areál ČS Slovnaft, Novozámocká cesta) 47.762028 18.147912
Nové Mesto nad Váhom (Ĺudmily Podjavorinskej 10) 48.771164 17.825076
Žilina (areál SPP, u. Závodská cesta 26/2949) 49.217912 18.728712
Košice (areál DPMK, ul. Při prachárni) 48.69685866 21.24556261
Michalovce (areál SPP, ul. Plynárenská 4) 48.743081 21.927680

je to ale rok a pol starý údaj dnes už je ich možno viac

Dôvod úpravy: doplnenie údajov

Upravené 1 krát. Naposledy upravil COUNTRY (27.01.2014 21:12)


27.01.2014 21:22

Re: LPG vs. CNG

COUNTRY
 Čoprák 

Ikona

Ja osobne som za LPG hustejšia sieť čerpacích staníc dlhšia tradícia na SK Skus prečítať tento článok [clanok auto.sme.sk/c/5118276/na-prvy-pohlad-si-jazdu-na-cng-an... ]


01.04.2015 9:59

Re: LPG vs. CNG

Peter Lipák - pepek5
 Veteránista 

Re: COUNTRY: velmi poucny clanok som nasiel na tomto webe. pan ktory montuje LPG do auta odporuca LPG ale zaroven hovori aj o tom ake so rozdiely a vyhody. radil som sa s nim a bohuzial v mojom okoli to CNG nema taku dostupnost ako LPG. nakoniec si idem dat prerobit auto na plyn pretoze s ami to zdalo vyhodne hlavne ked som si zratal co zaplatim na spotrebu. posielam ti link mozno to presvedci aj teba. pripadne im rovno zavolaj. [clanok null ]www.autolpg.sk/prestavba-auta-na-cng/


01.04.2015 10:01

Re: LPG vs. CNG

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

ked už sme pri LPG, aký máte názor na to, že celkom výrazne znižuje životnosť motora?


01.04.2015 10:20

Re: LPG vs. CNG

pjotor
 Kávičkár 

Ikona

priznam sa, ze som nepocul o znizeni zivotnosti na LPG, skor opacne, lebo nemal by sa tvorit karbon, ale rad si precitam opacny nazor.
Mam svoju prvu plechovku na LPG tak je to skor tak, ze iba hladam co a ako.


01.04.2015 10:35

Re: LPG vs. CNG

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

pjotor: našiel som nejakú diskusiu, samozrejme kopa "supermechanikov"...ale niečo na tom možno bude...

"

Pri jazde na plyn sa viac opotrebovavaju ventily ako pri jazde na benzin preto je dobre mat namontovane pridavne mazanie ventilov. Počul som aj ze sa tym znehodnocuje olej ale neviem čo je na tom pravdy vraj sa nejak meni vyskozita ale neviem určite

LPG horí pri vyššej teplote ako benzín

niektore auta bez tazkosti znesu lpg
ine ako ti uz napisali trpia na vrsok
zalezi z akeho materialu je hlava ventily sedla atd
cim jednoduchsi motor tym menej problemov s lpg.
vw group ma rad lpg
niektore japonske motory a niektore fordy robia problemy

"


Neviem, čo je na tom pravdy, ale asi niečo bude...

Dôvod úpravy:

celá diskusia tu: forum.autobazar.eu/lpg-zivotnost-motora-t29443.html

Upravené 2 krát. Naposledy upravil demmoo (01.04.2015 10:35)


01.04.2015 11:00

Re: LPG vs. CNG

extreem
 Edvenčr 

Ikona

Čo sa ventilov a mazania týka, je problém minulosti. Nové systémy majú automatické ´´domazávanie´´.
Samozrejme je potrebné napr. po každých 80 km prepnúť na benzín a ísť tak cca 20 km, potom späť na plyn.

Moje skúsenosti sú len s US autami a tým pádom pre našinca s ozrutnými motormi V8 najmenší 5,7 liter.
Na niektorých je najazdených na plyne cez 400.000 km, bez problémov, pravidelný servis a už spomínané prepínanie na benzín.


01.04.2015 11:24

Re: LPG vs. CNG

MarkoLM
 Turista 

Ikona

ked už sme pri LPG, aký máte názor na to, že celkom výrazne znižuje životnosť motora?
a To ty máš odkiaľ také info?? Koľkože si najazdil s autami na LPG, resp. , koľko si ich mal vo vlastníctve?
Moja skúsenosť. mercedes S 500, predal som ho s 280.000Km, z toho 200.000 šiel s plynom, jazdí do dnes a za drobné. Rekord, v prepočte 6,6l benzínu na 100km. Absolútne žiaden problém s motorom. Bežná výmena všedných vecí, ako aj pri iných autách.Za mňa [dobre]


01.04.2015 11:27

Re: LPG vs. CNG

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

neprskaj...netvrdím, že je to pravda a môj názor je bohurovný...pýtam sa, čo si myslíte o tomto tvrdení...neskôr som to podložil pár vetami z diskusie...zaujímajú ma skúsenosti a názory, nie tvoje uštipačné a útočné podotázky typu: ... a To ty máš odkiaľ také info?? Koľkože si najazdil s autami na LPG, resp. , koľko si ich mal vo vlastníctve? ... :-*

to si kludne mohol vynechať, za ďalšie riadky ďakujem [dobre]


01.04.2015 11:29

Re: LPG vs. CNG

wolker63
 Kávičkár 

Ikona

ja osobne jazdím na lpg už 23 rokov nikdy som nemal problem. Zo začiatku ked nobolo dosť púmp museli sme tankovať z fliaš a ten nebol taký čistý. Takže bolo treba časťejšie čistiť splyňovač. Teraz aj 100000km jazdíš bez problémov.


01.04.2015 11:31

Re: LPG vs. CNG

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

zaujíma ma to preto, lebo som objavil jednu zaujímavú Hondu CR-V 2,0i, LPG, najazdených 300 000km a tak mám pochybnosti, či to nie je celkom dosť...je mi jasné, že radšej 300 realnych, ako 150 stočených...


MarkoLM

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Flame war.

01.04.2015 12:29

Re: LPG vs. CNG

MarkoLM
 Turista 

Ikona

Tak to napíšem inak, lebo sa tu mažú bežné veci nejakým mudrcom zas....
Píš si so mnou a komunikuj slušne, nepoužívaj výrazy, ktoré si zrejme zvyknutý používať doma, typu: prskať.
Vešiaš sem hotovú vec a síce to, že autá s LPG sú ako si sa vyjadril, výrazne opotrebovanejšie. Tak dva krát meraj, niečo prečítaj a potom rob uzávery. No a hlavne vlastné skúsenosti sú najcennejšie.
No a žiadnych "supermechanikov" som si v diskusii nevšimol. Bežné názory ľudí so skúsenosťami s LPG.


01.04.2015 12:43

Re: LPG vs. CNG

jogcar
 Edvenčr 

Ja mam skusenosti s LPG a servisoval som si svoje aj ine lelpege. Je pravda, ze pri zmiesavaci Daewoo espero 1.5 16v uz pri cca 400 000, z toho skoro vsetko dialnice priemer 140kmh uz boli ventily ako britvy :-), ale auto slapalo, vsetko bolo ciste. Po spraveni hlavy slo dalej a ide dodnes. Ja lpg nemam rad len kvoli tomu, ze je stale menej stanic na tankovanie a ze zabera priestor nadrz. Inak som zastancom lpg. Nemyslim si, ze je vyssie opotrebenie, ako na benzin, kedze napr valce mali stale stopy po honovani, bez ryh.. Jedine tie ventily a sedla.

Marko klud, setri nervy. Ja som sa uz napocuval toho :-) Jake to je nahovno, vsetko sa to pokazi atd. :-D


01.04.2015 12:48

Re: LPG vs. CNG

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

zjavne som nesprávne naformuloval prvú vetu v tejto téme, skúsim teda ešte raz:

Keď už sme pri LPG, aký máte názor na to, že VRAJ (podľa niektorých ľudí, hovorí sa...) výrazne znižuje životnosť motora?

vopred ďakujem za príspevky k téme...

ostatný balast od teba nebudem ani riešiť...


01.04.2015 13:05

Re: LPG vs. CNG

jogcar
 Edvenčr 

Vyrazne sa znizi zivotnost sediel a ventilov, ale to sa da riesit domazanim.

Balast odomna??


01.04.2015 13:17

Re: LPG vs. CNG

MarkoLM
 Turista 

Ikona

Nie, balast odo mna jogcar. No neviem, ja myslim ze v mojom okoli skor pribudlo par tankstellov, kde mozno tankovat LPG. O LPG som pocul toho dost, kazdy zastava hlavne nazor ze je tu uspora cca 50%. Pokial o opotrebenie ide, z mojich skusenosti neviem o niecom zavaznom a do buducna uvazujem opät o velkoobsahovom motore s LPG. hlavne ked som mal zakonnu 148€ Pri pätlitri.. [dobre]


01.04.2015 13:31

Re: LPG vs. CNG

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

jogcar: nie, tovj prispevok som pred odoslanim môjho nevidel, keďže som mal tému otvorenú dlhšie ;-)

marko: ja súhlasím s tým, že je to určite úspora, o tom žiadna...len som proste počul aj to, že to dáva motoru na papuľu, preto som sa tu na to spýtal...ak by si hneď nereagoval ako vaginálna mikóza, podráždene, tak sa mohla debata uberať úplne iným smerom 8-)


01.04.2015 18:56

Re: LPG vs. CNG

COUNTRY
 Čoprák 

Ikona

Re: pepek5: niečo čo vtom článku nepíšu tlak v nádrži LPG je max 10 bar, tlak pri 200 bar, čoho by som sa osobne bal.
Citujem: Najväčšou výhodou je to, keď máte tankovacie zariadenie priamo doma, čo však na druhej strane nie je lacná záležitosť. Odmenou je ale pohodlné tankovanie doma, a čo je ešte dôležitejšie, takto natankovaný plyn máte až o 30% až 40% lacnejší (platíte za meter kubický rovnako ako pri kúrení a nie za kilogram ako pri tankovaní). Vaše náklady na vozenie sa pomaly približujú k elektromobilom!!!
Neviem či tento spôsob je celkom legálny lebo sa mení charakter použitia plynu, pre použitie ako palivo do mot. vozidiel je väčšia spotrebná daň ako pri vykurovaní, varení.


01.04.2015 19:36

Re: LPG vs. CNG

fokus
 Turista 

Ikona

Cng musis mat brutalnu nadrz,hruby plech.to miesto rezervy nedas.je to obluda.


01.04.2015 20:30

Re: LPG vs. CNG

Peter3P
 Skútrista 

O lpg co to viem, 3 auta, 14 rokov, servis podomacky.
Na papulu to dava akurat ventilom, aj to len niektorym motorom, pred cca 10 rokmi sa stazovalo viac uzivatelov renaultov s jednym konkretnym typom motora. Na papulu davaju motorom a autam hlavne lpg montaznici, ktori to vedia neuveritelne sprasit a potom obcas nejaki domaci kutili alebo kutilski servisaci. Druha vec je ze nepouzivana benzinova sustava sa vie starym benzinom, alebo pri vstrekoch aj novym neustale odprarovanym az do sucha, pekne zaniest. To je ale problem zleho vyberu. Tiez si nekupite pre vyrobu dennej tlace tolaetny papier. Sice by sa zakaznici asi potesili prijemnejsiemu druhotnemu vyuzitiu :-) ale musi sa na to tlacit dost blbo. Takze ked si kupite auto so vstrekovanim plynneho lpg tak s upchavanim benzinovej sustavy treba ratat a casto menit benzinovy filter. Nanajvys po roku aj ked na benzin najazdite mozno 10km. A tiez ked si kupite tsi tak si nemate co kupovat blby vstrek plynneho lpg na slovensku ale v cechach vialle lpi. A tiez nekupovat tovarenske zastavby lpg a cng. A ani lpg auto na inzerat. Urcite ho predava preto lebo je s nim velmi spokojny a ako setri a chce sa o tuto radost podelit s vami :-D .


01.04.2015 20:36

Re: LPG vs. CNG

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

CNG je dobré, ale iba pre mestské autobusy, rozvozy tovarov po meste a podobné maloregiónové sprostosti, nemáš možnosť už jazdiť na benzín, veľmi ťažké nádrže. Priemerný akčný rádius pri ako tak rozumnej veľkosti a váhe tlakových fliaš rádovo o dosť menší ako pri benzíne, drahá a nevratná prestavba = dlhšia návratnosť, málo čerpacích staníc. Jediné plus je zatiaľ cena CNG.
LPG Možnosť jazdiť aj na plyn aj na bezín, takže akčný rádius ešte väčší ako pri samotnom benzíne, Oveľa lacnejšia a spätne návratná prestavba. Celkom rýchla návratnosť. Široká sieť čerpačiek.

Neýhoda myslím si že oboch je podľa našich krásnych zákonov každý rok emisná kontrola. Pri LPG je životnosť nádrže 10rokov. Teoreticky by sa dala urobiť nová tlaková skúška nádrže, ale je to drahšie ako nová nádrž. Neviem si predstaviť čo musí stáť revízia tlakových nádob pri CNG :-O ....a ako často ju treba robiť.


01.04.2015 21:04

Re: LPG vs. CNG

novyAmater
 Kávičkár 

Emisna je pri lpg normalne kazde 2 roky... Pri cng neviem, nemam doma.


01.04.2015 21:11

Re: LPG vs. CNG

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Neviem či je rozdiel medzi karburatorom a vstrekom, ale mal som auto na LPG 10rokov, Už cca 5 nemám, tak neviem či as niečo zmenilo, ale musel som chodiť raz ročne.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (01.04.2015 21:12)


01.04.2015 22:17

Re: LPG vs. CNG

matasek
 Veteránista 

Ikona

Moje Daewoo Nubira II hlava ako ementál je síce pravda že pri 200 000.A keď spočítam usporu pri prevádzke na LPG pri tých km tak sa oplatilo zgenerálkovať hlavu a jazdiť ďalej.


01.04.2015 23:00

Re: LPG vs. CNG

fredy137
 Skútrista 

Ikona

....4 roky som rozmyslal ci prestavat na LPG alebo nie...teraz si vravim ze som xuj ze som hned neprestaval na LPG....jazdim 2 roky a usmev od ucha k uchu...toto leto dostane LPG aj zenino auto...nielen ze jazdim za 50% ale kedze menim olej a servisujem kazdych 10.000km alebo 1x do roka = olej raz za 9 mesiacov pri sucasnom najazde, tak moji servisaci co osetruju auto od nova su uplne v ...olej jak novy, auto ide ako hodinky...najazd mam 15-18.000km/rok/auto...klopem si na drevo/hlavu...za mna OK

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil fredy137 (01.04.2015 23:01)


01.04.2015 23:17

Re: LPG vs. CNG

slay333
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Najvhodnejšie motory na prestavbu na LPG : SUBARU.
Najmenej vhodne motory na prestavbu na LPG: Suzuki. (ale aj to sa dá poriešiť) :-P
Nevhodné motory na prestavbu (s priamým vstrekovaním do válcov) FSI,TSI,GDI,Sky aktiv atď.
Až na pár detailov a múch je prevádzka vozidla na LPG super vec pre peňaženku. ;-)


02.04.2015 0:50

Re: LPG vs. CNG

MarkoLM
 Turista 

Ikona

Ako je to s FSI a prestavbou?? Pocul som sice ze sa to da ale ze to je rana a nie moc domyslene zatial. Pisem z MT pardon za nedostatky.


02.04.2015 7:56

Re: LPG vs. CNG

slay333
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Pre motory s priamým vstrekovaním sú dve možnosti:
1. Lacnejšie okolo cca 1000€ Klasické vstrekovanie (nepriame vstrekovanie) LPG,ale kvôli chladeniu benzínových vstrekovačov sa musí spaľovať aj benzín. Pomer 5-95% až po 35-65% (benzín-LPG) podľa štýlu jazdy(teploty benzínového vstrekovača), teda investícia sa vracia v dlhšom časovom horizonte a stále je tu možnosť odfajčenia benzínových vstrekovačov.
2. Podstatne finančne náročnejšie niečo okolo 2500€. Na dodávku LPG do spaľovacieho priestoru sa využívajú benzínové vstrekovače zabudované priamo v hlave válcov.Výhodou je stála prevádzka na LPG aj studený chod a štart.

Je tu ešte alternatíva a to kúpa nového vozidla s priamým vstrekovaním od výroby montovaného CNG, (rozdiel 2000-3000€) je na zváženie.


02.04.2015 14:01

Re: LPG vs. CNG

biker15
 Čoprák 

Ikona

Skúsenosti s LPG mám len dobré. Možností je kopu ale veľmi záleží na systéme, komponentoch a hlavne na tom kto to montuje!



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.