Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 945 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

VR46 - motosvet.sk

Motoshop Žubor

Adamoto skútre

Powerbanka + Jump start - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPowerbanka + Jump start - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
11.10.2017 9:57

Powerbanka + Jump start

svedy
 Turista 

Nazdar páni,
v lete som sa bol previezť po Škandinávii a niekde pred Nordkappom sa mi v noci vybila baterka a ráno som nemohol naštartovať :-(((((( Moja chyba, omylom som pri zamykaní zapol parkovačky. Pomohol mi pán z karavanu, mal nejakú powerbanku s funkciou Jump start - motorka bez problémov naštartovala.

A teraz k veci: chcem si niečo také zaobstarať, máte nejaké skúsenosti s takouto vecičkou? Na aké parametre sa zamerať pri kúpe? Prípadne akú konkrétnu by ste mi odporučili?

Našiel som niečo také, dúfam že to nezmažú ako reklamu:
www.best-powerbank.cz/powerbanky-2/car-jump-starter-zul...

Vopred ďakujem za odpovede :-)


11.10.2017 10:33

Re: Powerbanka + Jump start

boombastic
 Turista 

no podla toho co pises, tak mas tou vecickou najlepsie skusenosti prave ty.
ono keby mal clovek pocitat so vsetkym, tak by na turistiku vlacil zvlast prives. ale hento je mensie, ako startovacie kable a posluzi to aj na ine ako len nastartovat motorku, takze to stoji za zvazenie.


11.10.2017 10:35

Re: Powerbanka + Jump start

datadive
 Kávičkár 

Ikona

a teraz sa pozri kolko presne ta ista stoji na aliexprese ...


11.10.2017 10:37

Re: Powerbanka + Jump start

altan
 Geriatrik 

Ikona

Ja ju mám z dx.com. Stála asi 39 €. Nemá chybu. Naštartuje aj auto a to niekoľko krát za sebou. Moju motorku som tohoto roku prvý krát štartoval až v máji. Bol som dlho chorý. Keďže TDM má absolútne neprístupnú baterku, tak ju v zime ani nevyberám ani nedobíjam. V máji bez tejto powerbanky baterka ani ťuk. S powerbankou to išlo úplne perfekt. Vrelo doporučujem. Ja ju aj nosím nabitú stále so sebou. Tohoto roku už som raz pomáhal susedovi auto. Ten sa spočiatku čudoval, že čím to chcem naštartovať. Už ju má aj on.


11.10.2017 11:09

Re: Powerbanka + Jump start

Saints
 Čoprák 

Ikona

Ja som vyskusal "Jump starter power Bank BELLAPROX", nastartovalo mi to v zime 3 rozne auta.
Pouzivaju ich aj v SAD (autobusoch), poruchovost ze je okolo 2,5 % pokazene boli hlavne kable t.j. mohli byt trochu "lepsie". Cena okolo 70Eur.

Pozri obrázok


11.10.2017 12:34

Re: Powerbanka + Jump start

Biri
 Veteránista 

Ikona

Vianočný darček !!! [dobre]
Ďakujem za tip.

Btw. na tej prvej stránke je aj ponuka "dámske powerbanky" - veľmi sofistikovaný názov.


11.10.2017 12:38

Re: Powerbanka + Jump start

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Biri :-))) :-))) [dobre]

..a robia vŕ vŕ vŕ? :-)))


11.10.2017 20:58

Re: Powerbanka + Jump start

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Par drobnych poznamok ku "startovacim powerbankam".

Je to super vec, ked funguje, je nabita a je po ruke.

Problemov je tam zopar drobnych, ktore treba rozlusknut pred kupou.

Prva vec je, ze ta samotna powerbanka je celkom mala. To je ok, ale vsetky kable a nabijaci zdroj, krokodyly, prepojovaky okolo, su uz nasobne vatsie a zaberaju dost miesta.

Vatsina tych powerbankovych modulov, sa neda nabijat priamo zo zasuvky CL 12V v aute, pred par rokmi to tak bolo, alebo moto, ani cez mini a mikro USB, ale len cez zdroj z vyssim napatim, ako je 16V a ten, ak byva pribaleny, tak je vatsinou na 230V do zasuvky.
Na nabijanie v aute, alebo moto, ci karavane, ak nemate menic vstavany /malo ktora moto ma menic na 230V, jedine do tankvaku a nie moc na dlho/ treba kupit zvlast zdroj, podobny notebookovemu, ale z CL zasuvkou, tzv Buck boost z 12V na cca 16, alebo niekdy az 19V a aspon 100W.*
Niektore drahsie powerbanky, ale obvykle prave tie vatsie a nemotornejsie, maju menic vnutri z 12 na vyssie napatie a obsahuju aj balancne obvody na jednotlive clanky.
Niektore "autobusarske" nie prilis male, skor tie vatsie, kabelkove, maju aj superkapacitory a dokazu naozaj plnohodnotny start. Stoja vsak viac, ako nova autobateria 100Ah.

U malych powerbank, je pocet startovani, bezneho os. benzinoveho auta, tak 100X.
Potom obvykle sa nafuknu tie clanky a prestane to cele fungovat.
Na start dieselu, ktory ma elektricky predohrev vzduchu, zhavice a pod. to nemusi vyjst ani 50x, do nafuknutia tych clankov.

Druha neprijemna vec, ktora sa moze stat, ze ak je baterka v aute uplne mrtva, alebo ma blby kontakt, alebo ma preruseny clanok, tak po nastartovani, moze odist alternator bez zataze, podobne ako ked sa u beziaceho motora auta, odpoji baterka.

Dobra sprava je, ze u motorky toto nehrozi, aspon u 99% beznych moto, okrem BMW z alternatormi kruzkovymi, alebo Goldwinga, pripane valkyrie.
Regulator beznej moto skratovaci, vydrzi hrozne veci.
Ale tiez plati poucka, radsej startovat "cerstvo vymlatenu" ale trocha zivu baterku, ako skusat startovat uplne mrtvu baterku, ktora nema skoro ziadne napatie.

A dalsia poznamka, nieje to plnohodnotna powerbanka, len nudzovy zdroj.
Aj na napajanie mobilu, alebo notebooku, alebo svietenie, to ma malu zivotnost.
Teoreticky a to mam pochybnosti v odhade vlastnom, to vydrzi najviac 300 cyklov nabijacich, bez startovania, len ako zdoroj na 5V a obcas svietenie.
Najvyssia teoreticka zivotnost tych clanov Lipoly, je 5-6 rokov a to je uplny strop, odo dna vyroby, tie clanky starnu. Pri praktickom pouzivani to vydrzi najviac 3-4 roky, pri praci v dielni a nejakom servise, tak nanajvys 2 roky.
Koniec zivota, je niekedy oznamovany velkym rachotom, ked sa clanok nafukne.
Niekedy len zvatsenim objemu a najlepsia je ticha smrt, obvykle sa clanok len prerusi a je pokoj..

Mozna alternativa, prakticky rovnaku sluzbu, spravi modelarska 4 clankova baterka LiPoly a nabijacka ku nej.
Idealne je, ak bateka ma cerpatelny prud kratkodobo aspon 200A.
Konektory na vysoke prudy a kable z krokodylmi sa daju zohnat celkom bezne na roznych modelarskych shopoch.

Na castejsie pouzivanie, je uplne top, tzv "anderson" konektor, aspon 100A..
www.banggood.com/2Pcs-Alligator-Battery-Clamps-To-100A-...
www.banggood.com/Excellway-6Pcs-50A-Anderson-Style-Plug...
Ale na bezne obcasne pripojenie, na modelarsku baterku bezne osadeny konetor "XT60" postaci, kratkodobo prenesie aj 100A.
Na obcasne nastartovanie, alebo "start hilfe" postaci takato baterka..
www.banggood.com/ZOP-Power-14_8V-3500mAh-4S-60C-Lipo-Ba...

Nieje na to sice priamo urcena, ale postaci.

Kto ale nema nabijacku modelarsku, nerobieva z baterkami podobneho typu, tak ked ozelie na par rokov, zhruba to, co stoji len blba modelarska baterka, tak ma o jednu pomocku na vyse, ktora moze tesit.
Treba to ale pouzivat a nesetrit, lebo tie baterky naozaj starnu rychlo v tych startovacich powerbankach.

Pre katovacov kostov, sa v tom domov da nosit z roboty elektrika, napajat z toho doma notebook a pisat na motoride, bez naroku na domace kWh.
Bohuzial, preneseny naboj v Ah a Wh, tou "startovacou powerbankou" je podstatne mensi, ako cena, ktoru za to zaplatime, co odobereme zo zasuvky, pre domace pouzitie.

A uplne na zaver.
Ked je ta powerbanka zmrznuta, aj ked nabita, vytiahnuta z kufra auta, ma pod 0°C, tak nic nenastartuje. Overene v praxi, pri teplote neuveritelnych -11°C v BA.
Treba si ju dat pod pazuchu, alebo aspon do vnutrorneho vacku kabata a rozohriat, aspon na 15°C a do dokladne, lebo v mraze, tie clanky netahaju.
Ak sa neohreju dostatocne, bude tahat len jeden clanok, alebo ta cast clankov, kde kopolymer rozmrzol a pri starte sa moze nafuknut opat.
Samozrejme, ak ju donieseme z bytu, cerstvo nabitu, teplu, tak staruje aj v mraze hlbokom.



*
na bastlenie asi toto..
www.banggood.com/DC-DC-3V-35V-To-4V-40V-Adjustable-Step...
www.banggood.com/Wholesale-DC-DC-10-32V-To-12-35V-150W-...


12.10.2017 17:14

Re: Powerbanka + Jump start

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Modelarska lipoly baterka je v pohode ale z vyhradou..Je veelmi veeelmi chulostiva na opateru. Iba ak idem lietat tak ju krátko predtym nabijem.Ak sa z nejakeho dôvodu nevylieta tak ju radsej vybijem.Nikdy neskladujem inak ako s 3.7 V na článok. Nosiť ju ako záložný zdroj by jej rychlo zlomilo väz.


12.10.2017 20:03

Re: Powerbanka + Jump start

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No a predstav si, ze v tej powerbanke, ktora je urcena pre nudzovy start, presne taka baterka, ako modelarska je. LiPol sackoveho typu.
Niekto bude tvrdit, ze nieje, niekto bude pisat, ze to je iny typ clankov, ale naozaj nieje.
Nafukuje sa, hori a smrdi uplne rovnako, ako modelarska.
Je tam dovybavena akorat menicmi pre 5V a niekedy aj na ine napatia, chudobnym balancerom a cutt off obvodom nabijacim a inak nic.
Na svorkach vystupnych, pre startovanie, nieje ziaden balancer, proste direkt 4S clanky.
Teoreticky by sa dali pouzit, ako nudzove riesenie 2P 4S clanky cylindricke 18650 typu sony VTC5, alebo VTC6, ale to by ta powerbanka stala velmi vela, ak by to boli skutocne origo clanky Sony.


12.10.2017 21:41

Re: Powerbanka + Jump start

xtremo
 Kávičkár 

Ikona

niesom odbornik ale na trhu su aj powerbanky ktore maju LiFePO4 technologiu rovnako ako novodobe LiFePO4 akumulatory do moto


13.10.2017 1:12

Re: Powerbanka + Jump start

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ano su, ale nestoja tricku a niesu take skladne, cool a male.
Bud su to kabelkove, vatsie, alebo sice male, ale zo superkapacitormi a znacne drahe.


13.10.2017 10:55

Re: Powerbanka + Jump start

xtremo
 Kávičkár 

Ikona

su male a skladne a nestoja tricku to je pravda...


13.10.2017 15:09

Re: Powerbanka + Jump start

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Hm, zle som to napisal.
Tie male, ktore maju LiFePO, alebo LiFeYPO, a superkapacitory, alebo LiIon a Superkapacitory, su male, skladne a maju velku zivotnost, akorat su velmi drahe.

Inak taka powerbanka a starthilfe, sa da spravit aj z jedneho modulu baterie tohoto typu..
cafe4racer.eu/sk/male-baterie-pre-motocykle...
Je to ale uz vatsie, no startovaci prud, to zvlada trvale vysoky a v pripade problemu, sa to da nahodit do moto, alebo dokonca aj do auta, na miesto beznej baterie.

Vsetko ale je ako vzdy o cene.
Do 100 eur si clovek kupi v civilizacii na pumpe novu baterku, staru odovzda do zberu a je po problemoch, nez ta nova baterka sa obohra a odide.
Mimo civilizaciu clovek radsej kupi spolahlivu olovenu, oddysey, cyclone optima, alebo exide gelove a neriesi poerbanku.
Nevyhoda moto, oproti autam je, ze tych typov baterii, je tak vela, ze na pumpe proste nemozu mat "zopar typov" ako do aut.


13.10.2017 21:54

Re: Powerbanka + Jump start

KAMIL
 Edvenčr 

Ikona

Merlin,
popísal si hodne, ale máš aj praktické skúsenosti ? bo ja mam,
ešte že si tu neplašil že Lipolky vybuchujú, bo to už je dopopuku,
nešaľ tu ľudzi bo už aj tak tu malo kto chodzi
tie power banky sú OK, ak sa používajú s rozumom a podľa návodu,
dávaš tu rady typu:
" Na castejsie pouzivanie, je uplne top, tzv "anderson" konektor, aspon 100A..
www.banggood.com/2Pcs-Alligator-Battery-Clamps-To-100A-...
www.banggood.com/Excellway-6Pcs-50A-Anderson-Style-Plug... "

veď to je blbosť , aligator je na 50A tak kde maš 100A? na krokosvorke a kabely
ďalej:
XT60 je na 60A , preto sa tak volá, max krátkodobo 80A
nebudem tu vypisovať o modelárskych konektoroch lebo tu to nepatrí, ale sú bežne k máni konekory
na 90,100,150A
vieš čím sa štartuje krosna s motorom pre paraglajderov ?
blbým štvorčlánkom Lipol kapacita 3200mAh,
a to je človek vo vzduchu, takže to je iný level ako naštartovať chcíplu motorku v garáži alebo na poľu,
tieto nazvyme to powerbanky z paraglidu servisujem už zopár rokov aj v stave že je na niektorom článku pod 1V, a stále to ide,
síce nie na 100% ale ešte sa nikdo nesťažoval ani nerozjebal pre štartovaciu baterku 8-)
ak sa chceš o tom baviť tak neni problém, ale tu to nepatrí,
jednoducho kúpte si kludne jumpstarter ,
jeho kvalita a životnosť bude zodpovedať cene a popisu,
najkrajší je na Jebaju,
že powerbank 22000mAh a v texte dole male písmená že kapacita 10000 mAh :-D :-D :-D
no co by si čakal za 23€ , raketu ?????
PS:
mam 7 ročné Lipolky 3S 1300mAh lietané v kombate, nafúknuté jak tenisové loptičky a ešte tak 3 minúty full plyn dajú, môžem ti poslať fotky :-O
[shake]





Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil KAMIL (13.10.2017 21:56)


13.10.2017 22:09

Re: Powerbanka + Jump start

duky5
 Skútrista 

Ikona

Kamil - tie rozdielne uvádzané kapacity sú pre rozdielne voltáže. Napríklad moja power banka má udávanú kauzou 16 000 mAh pri 3.75V a 10 000 mAh pri 5V.

Inak páči sa mi ako teoretik merlin vysvetlil chalanom vo svojom elaboráte že to je na hovno, akurát v práci im to funguje :-)


14.10.2017 12:03

Re: Powerbanka + Jump start

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: Merlin00: je kurva rozdiel medzi lipoly do vysielaca co je tak 1C e naozaj blbuvzdorna a trakcnou cca 60-100C na ktoru sa škaredo pozrieš a pošleš ju do lipol koveho neba. A na cca 200A by si musel pouzit tie chúlostive trakcne. A za cca 50 $ to nevyskladas ani na Hobykingu.
Proste neverim tomu tvrdeniu ze su v tych PB modelarske clanky.


14.10.2017 17:15

Re: Powerbanka + Jump start

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Mne to tiez funguje, ale mam aj nafuknutu powerbanku.
Z modelarskym aku 4S 10Ah 30C, v pohode startujem. Ta bateria ma tu smolu, ze mi ju niekto dal.
Clanky LiPol, LiIon, LifePO a podobne, by sa nemali delit na trakcne a startovacie, lebo ich delenie je podla prudovej zatazitelnosti rozne a aj tie, co nevyzeraju ako vysokoprudove, vedia prekvapit.

V robote mam tiez powerbanku, ktora ma 2P 4S LiIon clanky 18650, ktore dokazu kratkodobo jeden clanok, davat 40A, paralelne 2ks 100A /zhruba 15sek./
Ale je to podporene komplikovanou elektronikou a ta tie clanky aj odpaja, ak sa zohreju vysokym odberom.
Podporene je to superkapacitormi, ale nieje to komercna powerbanka, je to vykuchany zdroj, pre napajanie portable defibrilatora.
Clanky cylindricke od sony, typ VTC5


14.10.2017 17:43

Re: Powerbanka + Jump start

quickmick
 Kávičkár 

Ikona

Chlapi, chcem sa spýtať - kto z Vás má reálne vyskúšanú powerbanku na štart diesela v mrazoch pod -10°C a vybitej baterke v aute? Moto samozrejme dá, lebo každý z nás má v moto tak 12Ah bat alebo pod. Ale dieselové autá mávajú 60Ah a viac. Mám zmeraných viac dieselových motorov pomocou 1000A prúdových klieští a osciloskopu. Tie prúdy sú ďaleko vyššie ako 100A (nárazový prúd - špička je fakt brutál) ;-) Ono aj tie káble od baterky v aute sú trochu hrubšie ako na powerbanke - asi to nebude preto, že by výrobca auta naschvál plytval meďou. Preto ma to zaujíma....



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.