Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1999 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26288
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15870)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10418)

2035 koniec spalovacích motorov v EU - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiu2035 koniec spalovacích motorov v EU - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 |

12.04.2024 9:43

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

tyskáč:
Vychádzam z toho čo mi sem tam povedali. Celý proces výroby bol dosť utajovaný a musel som podpísať 10 ročnú mlčanlivosť.


12.04.2024 8:35

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: vďaka za odpoveď, zaujímavé, no myslím si, že darca kyslíku je sanitra + aktivátor a nie drevené uhlie - to je palivo, no pre tento pokec je to bezpredmetné.


11.04.2024 11:33

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

tryskáč:
Naša časť technológie bola pneudoprava sypkých komponentov -síra a liadok do zmiešavačov . Tam sa pridálo drevené uhlie ( sekané pásiky) a nejaká ( neviem aká ) kvaplaiina. Po vysušení ( už v podstate normálny strelný prach schopný horenia- výbuchu. Drevené uhlie sa požíva z toho dôvodu, že je nesmierne pórovité a má v sebe dostatok kyslíka aby prebehla reakcia aj v uzatvorenom priestore) sme zase pneudopravou dopravovali do prípravne, kde sa pridával nejaký ( neviem aký) aktivátor kyslíka ( kvôli zvýšeniu výbušnost) a až potom sa plnily nábojnice.

Ešte k podstate . V prípade pneudopravy sa vypočíta zo sypnej hmotnosti dopravovaného matriálu -zmiešavací pomer- medzi materiálom o vzduchom . Ten pomer sa vypočíta pre každý druh materiálu. Pri výbušných meterialoch sa zmiešavací pomer stanovuje čo najnižší aby medzná hranica výbušnosti bola menšia ako kritická a preto zmes aj keď tam vznikne nejaká inicializácia ( statika - trenie -iskra) nepríde k výbuchu ale len k zapáleniu ale ani k tomu nemusí prísť v každom prípade . Tak isto sa môže použiť model, kde zmiešavací pomer je vyšší ako horná hranica výbušnosti a nastane ten istý príprad .
Zjednodušene : ak je málo materiálu a veľa vzduchu - nevybuchne. . Opačne .Ak je veľa materiálu a málo vzduhu- nevybuchne .
Ak takúto zmes dopravujem dusíkom, tak ak sa aj v zmesy nachádza ( v drevenom uhlí alebo aj v aktivátore) kyslík, tak 90% objemu okolo zmesy zabráni výbušnosti , maximálne príde len k zahoreniu . NA to sú ale v systéme ochranné prvky - zhášače - uvolnovacie ventily tlaku alebo velkoplošné prietržné protivýbuchové membrány a deflektory.

Ak máš záujem tak si pozri koľko je okolo toho rovníc a výpočtov ( to sme vždy museli vypočítať) a o to zložetejšie to je ak sa jedná o ATEX podľa noriem .
users.fs.cvut.cz/~vybirpav/Pneumaticka%20doprava...


11.04.2024 8:43

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

ok, síce je to mimo tému, tak len zo zvedavosti písal si " na pneumatickú dopravu do plničky nábojníc / to nebola ešte hotová zmes "

To do nábojníc išli jednotlivé komponenty výmetnej náplne osobitne?
Ak áno ako sa potom tá zmeska homogenizovala?


10.04.2024 14:17

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

tryskáč:
Mea kulpa.
bol to prach ešte pred zmiešaním s aktivátorom. Samozrejme výbušný v atmosfére. Plus všetko, kde sa zmes pripravovala bolo z AISY 316 ( nehádže iskru) a kompletne uzemnená celá linka. kvôli statickej elektrine.

My sme vo výrobe pušného prachu -to nebola ešte hotová zmes. Mal som to uviesť.


10.04.2024 13:56

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Ba veru je.
Strelny prach obsahuje okrem ineho aj viazany kyslik, ktory sa v spravnom momente uvilni a baaaaaac. :-D


10.04.2024 13:29

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Aha ta dogma Ťa pohoršila, moc náboženský výraz, tak to nazvime prírodným alias Božím zákonom, lebo ani axioma by nebolo to pravé orechové. :-)))
Ionizácia ak neblafujem je pri el. oblúku nie pri el. skrate - napr. kontaktné spojenie vodičov.
Hmm, myslel som si, že dusík na pneudopravu ste používali pri jednotlivých komponentoch, lebo u hotového pušného prachu je predsa šumafuk či je pri ňom nejaký kyslík. U anorganickej výbušniny sú iba dve zložky palivo a okysličovadlo a jej sila je len o tom ako rýchlo uvolňuje kyslik na horenie paliva.
Ved ani v nábojnici či míne nie je k dispozícii kyslík potrebný na rýchle horenie -explóziu.
Tak kde mám chybu v tomto pohlade?


10.04.2024 11:22

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

tryskáč:

Len to, že si za tým uviedol že je to dogma.
Je to síce v niektorých prípadoch možno chápať ako nespochybniteľný názor - ale inak sa mu všeobecne prisudzuje aj význam -auritatívneho názoru. Veda nepoužíva dogmy. To len odporcivia vedy hovoria o dogmách vedy. Raz som diskutoval( snažil som sa) s človekom, ktorý tvrdil, že hmota a energia vo vesmíre nie je v rovnováhe a že hmota má vedomie. A keď som sanažil aspoň míličko oponovať tak mi povedal že verím dogmám :-D
A k tomu skratu. Je síce pravda, že ionizácia môže prebehnúť aj v plyne bez kyslíka a vytvorí teplo( zásada ionizácie ) ale látka ( v mojom prípade pušný prach )nemá kyslík na chemickú reakciu -horieť a.


10.04.2024 11:06

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: Som prekvapkaný, že si prekvapený. Možno som to nenapísal tak aby si z toho vyčítal jak to myslím, ale ja nevidím žiadny hoax v citovanom texte.
Vari Ti chýba to, že som napísal, že horenie je oxidácia a nie oxidačno-redukčná reakcia?
Alebo skrat potrebuje kyslík?


10.04.2024 4:15

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Takze hoax s neustale horiacimi elektroautami mame za sebou.

Skusime dalsi.

Ako casto kupujete nove pneu na spalovak? Ja napriklad drvivou vacsinou kazde tri roky.
Ale prakticky este nikdy som nemenil pneumatiky kvoli tomu, ze by boli zodrate, ale kvoli tomu, ze boli stare.

Meni tu niekto na elektroaute pneu castejsie z dovodu zodratia?

Samozrejme sa bavime o beznom rocnom najazde takych cca 15 - 20 tisic km na konkretne auto.


09.04.2024 19:17

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

tryskáč:

Verím, že toto si napísal len ako hec a nemyslíš to vážne . Mám o tebe vyššiu mienku než aby som veril, že to myslíš vážne.

Aj ked to že horenie - oxidácia musí mať nejaký kyslík môžme považovať za dogmu
No skrat na to aby vytvoril hodne tepla, kyslík nepotrebuje.


09.04.2024 19:15

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Ale mozno je to blbost


09.04.2024 19:14

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Pomerne nedávno sa objavili aj výsledky projektu EV FireSafe financovaného Austrálskym ministerstvom obrany. V rámci neho sa zistilo, že pravdepodobnosť požiaru batérie osobného elektromobilu je 0,0012 %, zatiaľ čo v prípade áut so spaľovacím motorom je to 0,1 %, čo je obrovský rozdiel.


09.04.2024 19:13

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

A kde su dalsie nebezpecne uskalia elektromobilov?


09.04.2024 18:57

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

OKOzMI
 Turista 

Ikona

E-BUS, 0,00 emisie :-~


09.04.2024 18:36

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: tiež píšem, len o tom čo si myslím a obidvaja to neprezentujeme ako nejaké dogmy.
Aj ked to že horenie - oxidácia musí mať nejaký kyslík môžme považovať za dogmu. No skrat na to aby vytvoril hodne tepla, kyslík nepotrebuje. Plamene pri horení samotnej batérie sú relatívne mrňavé, no v dobe plastovej je následný požiar auta prakticky rovnocenný spalováku ak má skoro prázdnu nádrž.
Mňa kedysi rafla iba gombičková baterka čo mi explodovala medzi prstami, nechcel by som to zažiť ani len s mobilovou baterkou pri uchu. Jeden skratovaný či inak prehriaty článok v zostave spustí reťazovú reakciu na inak dobrých článkoch. či z toho len fučia plyny a tie horia, alebo sú tam aj postupne nejaké explózie neviem. No faktom je, že tie procesy sa nedajú lahko prerušiť - do vane sa tie autá pchajú ani nie tak kvôli zamedzeniu prístupu vzduchu, ale kvôli schladeniu ešte "nevyhorených" článkov.
Neviem či toto je bežný či výnimočný priebeh požiaru elektriky... [
Video: www.youtube.com/watch?v=5r-yN8SugWM ]


09.04.2024 17:37

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Boze tu mudrujete...vzdy sa hovorilo ze treba hodit mokru utierku


09.04.2024 17:28

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

tryskáč:
Ja si myslím, že aj malé netesnosti nepustia toľko kyslíka aby nahradili to množstvo ktoré zhorí v uzatvorenom priestore.
Plachtu v pohode dostanú na horiace auto pomocou lán ( asi oceľových) bez problémov bez toho že by do plameňa museli strkať ruky alebo sa približovať nebezpečne blízko.
Videl som horiace batérie do e- auta ( nejaký test) a tie plamene sú veľmi "lokálne" . Nehorí to 5 m do výšky ako v prípade horenia benzínu. Je tam ale vysoká výhrevnosť. Preto sa to musí hasiť veľkým množstvom vody kvôli chaledenie.
Proces " horenia" vždy vyžaduje kyslík. Dokonca aj pod vodou dokáže prebiehať chemická reakcia len z dôvodu prítomnosti h2 -O. Základ prevencie proti požiaru je , že mal chýbať jeden člen. My sme vo výrobe pušného prachu ( Dubnica) na pneumatickú dopravu do plničky nábojníc používali namiesto používaného vzduchu v dúchadlách uzatvorený okruh dusíka. Tam ani pušný prach, keby tam vznikla iskra nezačal horieť.


09.04.2024 16:04

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: Nozdormu: k haseniu mám daleko, takže nie kritika hasičov, ale zvedavé otázky :
Je také jednoduché prehodiť deku cez horiace auto?
Je také jednoduché nejakou pevnou plachtou auto vzduchotesne prikryť?
Potrebujú horiace baterky k horeniu vôbec vzduch?
Dali redaktori verifikovať tento článok hasičom?


09.04.2024 12:10

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

www.autoviny.sk/magazin/2744071/hasici-maju-genialne-je...

dalsia z veci ktora sa postupne lepsi a je sanca ze v dohladnej buducnosti sa najdu efektivnejsie a lacnejsie riesenia :-)


08.04.2024 11:00

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

A ktoryze clanok som oznacil za hoax? Nie som si vedomy.


08.04.2024 10:30

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Aha. Tazko posudit.
Ale z fleku oznacit clanok za hoax a dezinfoscenu ti problem nerobi.


08.04.2024 10:16

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Tak to je tazko posudit ktory clanok je objektivny a ktory si niekto ucelovo objedna.


08.04.2024 10:04

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Tieto zdroje nezvyknu uverejnovat podobne zalezitosti.
A rad sa necham padnymi argumentami presvedcit o opaku.


08.04.2024 10:02

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Chápem že u e- auta prichádza k poruchám nabíjania, poruchám batérii, poruchám elektomotora. (tam je najčastejšia porucha pretekanie chladiacej kvapaliny do vynutia)
Nechápem že u e- auta vypisujú polovicu závad - svetlá, brzdy ( ktoré sa dokonca kazia keď sa málo brzdí) tlmiče, nápravy ako výhradne závady e- aut.
Je jasné, že tak ako všetky autá, tak aj e- autá budú mať závady. Ale tak tendenčné články sú od odporcu e- aut.
Ja pozerám Bloch vysvetluje. Za prvé je to študovaný "auto" inžinier. Za druhé všetko ukáže a vysvetlí počas predvádzania a testov auta. Treba si pozrieť šetky diely, kde testuje - autá. Neobhajuje- nehaní a používa fakty.
E- autá sú v podstate vo vývoji a je nekorektné ich priamo porovnávať s autami, ktoré sa vyvýjali v posledných 50 rokoch raketovo.
To je ako postaviť BMW 7 proti škode Tudor.


08.04.2024 9:22

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Inak k tym clankom.
Hoaxy a dezinfoscena funguje vsade, nie len pri kovide politike a podobne, ale aj pri clankoch ohladom elektrimobility.


08.04.2024 7:21

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Re: egres2: V blízkom susedstve si istý občan kúpil v roku 2002 Škodu Octáviu 1.9 SDI. Mal ju presne 12 rokov a najazdil necelých 900 000 km. Na motore menil pravidelne olej a rozvody a vymenil 3 prevodovky. SDI-čka mali tie prevodovky vraj slabšie a neviem čo presne v nich odchádzalo. Auto predal zhodou okoloností ďalšiemu susedovi, ktorému slúži dodnes. Neviem kolko za tých cca 10 rokov na nej nakrútil (predpokladám že násobne menej, pretože ten prvý na nej tých 12 rokov taxoval), no fakt je ten, že motor ako taký funguje a bez GO... >:-)


08.04.2024 7:02

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Thorien
 Turista 

Ikona

Re: egres2: 2 mil km .. 13 motorov ... prvy 800 tisic .. takze kazdy dalsi dal 100 tisic ? .. ak na spalovaku vymenis motor kazdych 100 tisic tak zvysok suciastok by mal vydrzat rovnako .. ako nadrz mozno aj viac ako baterky si myslim


08.04.2024 6:15

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Re: egres2:

www.autotrendy.sk/2024/03/30/spolocnost-shell-predava-s...

Nie ze nebude rozsirovat, ale doslova ich bude predavat.


07.04.2024 23:58

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

A recent study showed that the average price of an EV fell 31.8% in the past year compared to just 3.6% for internal combustion engine vehicles.

www.cnbc.com/2024/04/05/poor-resale-values-of-evs-are-a...


07.04.2024 23:51

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

zive.aktuality.sk/clanok/xH4nUn8/o-tomto-sa-pri-porovna...


07.04.2024 23:46

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita...


07.04.2024 23:12

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Nemčúr najazdil 2 000 000 km na Tesle od roku 2013. Vymenil 13 motorov. Prvý mu vydržal 800 000 a zbytok sú repasy.Teraz dal zase motor kde mu garantujú 600 000 km. Som zvedavý,či vôbec a s akými opravami by to zvládol spalovák.


07.04.2024 21:38

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Shell NEBUDE rozširovať sieť čerpačiek ale nabíjacie stanice.


07.04.2024 21:29

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Aspon si budeme mat kde nabit moskvice a zigulaky.


07.04.2024 20:10

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Shell opusta cerpacky a bude budovat nabijacky.


05.04.2024 17:45

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

radnate:
Pred šiestimi rokmi nebol veľký výber. A to BMW je taká nákupná taška. A dá sa to na parkovacie miesto položiť, keď nevie sekretárka parkovať.


05.04.2024 15:03

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Ale egresko, ty tu este budes dlho mudrovat.

A ine ako beemve by neslo kupit? :-D


05.04.2024 12:44

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Rodinné auto kúpim SUV alebo BMW 5 , Na nákup rohlíkov ( ako hovorí sused má malú teslu) e- auto .
Aj spalovák alias octávka z 1,3 nie je na ťahanie obytného prívesu.
Rozmýšľajúci človek ( ak na to má) tak vyberá auto podľa toho, čo od auta potrebuje .Keby som povedal partnerovi vo firme že chcem. e- auto a jazdím ročne od 80 000 do 120 000 km a trasy 1000 -1300 km denne ppo EU tak ma asi treskne po hlave. A opačne, keby mi to povedal on. Sekretárka sa kpilo malé BMW a na to že chodila na poštu a se tam niečo vybaviť asi nič ideálnejšie nie je.
Nekúpim si v roku 2036 e-auto lebo už budem asi voňať konvalinky od koreňa. A vy sa tu budete trápiť :-P :-D


05.04.2024 11:38

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Re: tryskac: momentalne vobec nepocitujem cokolvek co by ma obmedzovalo v nabijani. Doma ziaden problem v nakupakoch vzdy volne nabijacky stredne dlhe trasy bez problemov (mam slusny dojazd) a dlhe trasy povedzme viac ako 500 km idem spalovakom.
To co je v nemecku neriesim, nechodim tam skoro vobec a ak aj, tak nikdy s elekteickou.

A cas vsetky tieto veci vyriesi.


05.04.2024 11:35

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

advocato diabol - som napsal schválne ako eqivalent v slovenčine . A to mi ešte uskočilo O v slove advocato . Pôvodne to malo byť advocat diabol. Ale prežil som to. :-P


05.04.2024 9:33

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Egreš ale veď "advokatus diaboli" je uplne ok termín. Mna rozosmial "advokato diaboi" kde si sa neuklepol, pripol si si ho, hlásiš sa k nemu a ktorý... neexistuje.


tryskáč [dobre] 02.04.2024 11:57 som napísal

Nozdormu - určite nedôjde k masovému rozšíreniu ako si to mnohí, na zeleno vytretí, ľudkovia predstavujú.

Lebo distribučná sieť. Lebo zdroje elektriny.


05.04.2024 9:27

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor: Naozaj ti neviem dať názvy knih ( ktoré som čítal niekde v roku 1980 -1985) lebo si ich už nepamätám . Doma mám I vydanie Rímské pravo od Rebra, Mám nejaké knihy od Dostalíka a od Bělovského . Čo mám ešte -musel by som prehľadať knižnicu . Tie čo som menovla poznám naspamäť . Asi najlepšie ak chceš vedieť históriu a vývoj rímského práva. Je tam aj advocatus diaboli. :-P


05.04.2024 9:07

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: radnate:1,že vozík je nepodstatný sme po 2x napísali ja aj Ty, tak zas aj ja nechápem prečo to verklíkuješ tretí krát.
2."všetko pricestuje k nám" veru aj naprogramované spomienky na cestovanie a dovolenku >:-)

Do zoznamu si okrem rýchlosti nabíjania pridaj aj samotnú možnosť nabíjania.
Tak napríklad nemci si schválil zákon, že rozvodné firmy od 2024 môžu obmedziť spotrebu na odbernom mieste na 4,2 kW/h, takže je reálne, že cez noc nenatankuješ ani na 100 km.
Ďalšia vec je samotná účinnosť nabíjania / toto by mohlo električkárov konečne začať zaujímať/ ,ktorá sa v realite bude pohybovať medzi 75-90%.


05.04.2024 8:22

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš - dovolím si protirečiť. Ništ som nevyhral. A v tejto debate už vóbec ňé. ;-) Polla mňa cudzé slová ovládaš.... ale víš nad čím premýšlam? Kedy dávaš priechod svojmu záujmu o právo keď si imrvére na motorajde :-)))

asi by si sa čudoval čo šecko je dnes digitalizuvané a čo šecko gúgel vrátane Homérovho eposu v póvonnom znení pozná

keďže sme už ozaj offtopic dovolím si priznanú zmenu témy - v sobotu pójdeš voliť?


05.04.2024 8:12

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Vyhral si. Neovládam cudzie slová. Aj by som ti napísal kde som to čítal ale zase by som bol len trol. Veď predsa nie je možné aby si niekto, koho zaujíma právo ( a naše vychádza z práva rímskeho) si našiel v odbornej knižnici preklady zväzkov, ktoré pojímajú históriu a základy práva Ríma. (V tedy neexistoval zázračný všeobecný rozum gúgl ) aby si osvojil právnickú mluvu aby rozumel čo znamená, pretože sa bežne a často aj v dnešných rozsudkoch a aj v argumentácií používa a používala sa aj v dobách, kedy ešte nebola éra " doba gúglová" .Ad usum na motoride je každý všetkým.


05.04.2024 8:03

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

:-D :-D :-D
Jesitnost v priamom prenose. :-D :-D :-D

Tomu sa hovori zlym smerom orientovana energia. :-D


05.04.2024 7:54

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš - hehe vôbec o nič sa nesnažím... :-D naopak, ty sa tu snažíš - mlžiť :-*

napíšeš koninu (ono priznajme si stane sa každému), ale ty si myslíš že my všetci (vrátane google) seno žerieme. :-)))

Terminus technikus "advokato diaboi" ktorým sa samoľubo samotituluješ mlžíš, že on vlastne existuje v nejakých cirkevných zväzkoch. Keď sa ťa vecne spýtam v akých, tak si veselo mlžíš ďalej a otáčaš to (trocha plytko) na mňa. Či ty nebudeš advokato mlhošoi náhodou :-)))

habkáš s preklepami, ktoré vlastne preklepami nie sú a čo by bolo keby bolo.. nuž keby bol preklep preklepom a ty chlapom čo vie priznať chybu tak by si to priznal (akože to nepriznáš) tak by si mi vzal vietor z plachiet. Len to by si na tej "šachovnici" musel vidieť na viac ako na jeden ťah...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (05.04.2024 7:59)


04.04.2024 16:30

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Re: tryskac: 1. Vozik som doplnil do nevyhod elektricky, nechapem co mi v tejto veci pises.
2. Dufam, ze za par rokov nebudeme cestovat vobec ale vsetko prucestuje k nam.


04.04.2024 16:28

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Hned to po sebe zmaz, lebo je to odbocovanie od temy.


04.04.2024 15:46

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Ak by ste nahodou nevedeli:

Dnes od 18:00 zacne plynut posledna Štvrtina Štvrtku Štvrteho Štvrty roku dvadsaťŠtyri.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (04.04.2024 17:17)


04.04.2024 15:37

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: Nozdormu: spalovák je zatiaľ univerzálnejší ako elektromotor, no neexistuje univerzálne auto a je fuk s akým je motorom.
Ja som v tom, že sa bavíme o prvom - hlavnom rodinnom aute = aby bolo aj na chatu s vozíkom, aj na dovolenku s karavanom či plným kufrom bez potreby rozdelovať cestu na viac dní a bez nutnosti brať si stan aby som cestou na dovolenku mohol kempovať kým na mňa na nabíjačke príde rad.
Proti druhému eautu v štýle nákupného košíka, či kočíka nemám v súčasnosti nič /otázka ako to bude dalej/, ak ho majiteľ vie kŕmiť doma.
MHD u nás je cenami a úrovňou úplne mimo a demotivujúce , ak si dobre pamätám, tak žena hovorila, že ju v Ríme lístok na všetku MHD stál 12 či 15 e na dva dni.
Re: radnate: vnucovanie či masírovanie Ti nájde aj gúgeľ, nečítal som to , len som zadal ako heslo
www.google.com/search?q=slov%C3%A1ci+nechc%C3%BA+elektr...
Kde si si v mojich textoch všimol, že by som vozík považoval za "mainstreamovú" požiadavku, ked to potrebuješ riešiť?
A ja si myslím, že za pár rokov už nebudeme používať autá, ale nejaké kapsule a drony, no mňa zaujíma čo je teraz. Vari si si kúpil mobilný telefón vo veľkosti kufríka a pri jeho kúpe si sa vytešoval, že za pár rokov bude ako tabatierka?


04.04.2024 15:30

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Re: egres2: K veci uz napisat nema co, tych par nezmyslov uz si vystrielal, ale nechce zostat v hanbe tak prudi a pise z cesty len aby daco pisal. Vlastne dalsie a dalsie nezmysly. :-D

Dôvod úpravy: vola sa to off topic a ty mu na to skaces :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil radnate (04.04.2024 15:31)


04.04.2024 14:50

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor: advocato bolo považované za prívlastok zástupciu crkvi, ktorý sa staral o cirkevné záležitosti s okolím. Významovo to bol " zástupca" . Potom sa začalo používať" advocatus " je to taký význam ako keby dostal honosnejšie oslovenie . Niečo ako "eminencia" a potom "jeho eminencia" Aj ten preklad? diablov odvokát nezodpovedá osobe, ktorá nerobila služby advokáta diablovi ale práve naopak, diabla zastupovala. Je to " zástupca diabla" čo sa aj používa ako právny zástupca.

Bez ohľadu na to ako sa snažíš. Ak chceš tvrdiť že ja neviem ako sa píše advocatus diaboli ( a používa sa aj advocatus diabolis -pádovanie. Najdi si pádovanie slova advokatus v latine) tak si naozaj vedľa.

Raptor nemám proti tebe nič osobné, to vieš ale niekedy sa tak snažíš urputne v diskusii so mnou že to je až nooo.
A úplne na koniec. Čo keby to bol z mojej strany úplne normálny preklep? (čo nebol)


04.04.2024 14:41

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

mna co sere ovela viac je to ze v tejto krajine nemoze fungovat normalne ta debilna MHD...to je taka katastrofa kolkokrat som uz zbytocne mlatil klavesnicu ked som im vypisoval spravy maily...je to jeden kolosalny bordel na ktory sa neda spolahnut,,,ide raz za sto rokov...vecne nejake poruchy odrieknute spoje...ked uz nahodou ide spoj a ide nacas tak je smlradlavy spinavy vsade bezdaci fetaci cigosi o nejakej kulture cestovania nemoze byt rec..ja by som najradsej bol keby mi to debilne auto ani netrebalo...respektive trebalo pouzivat co najmenej ale uz sa mi stalo aj ze 15 minutova cesta autom tam a 15 minut naspat by trvala mhdeckami s prestupmi 4 hodiny...o kkte cela taka doprava...mohli by radsej vsetky peniaze co pchaju do bonusov odpoctov a ineho radsej naliat do skvalitnenia mhd aby ludia v mestach nemuseli pouzivat vkuse na vsetko auto...


04.04.2024 14:23

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Ja tahanie privesu nepovazujem za vacsinovu poziadavku majitelov skor za mensinovu.

A tiez neviem preco sa stale tak hovori o vnucovani elektromobilov. Ja vobec nic take nepocitujem.
Ano je okolo toho ista agenda a propadacia, ale vobec nemam pocit ze by do mna niekto hucal a nebodaj ma nutil.
V telke a radiach napriklad idu kazdu polhodinu reklamy na vsetko mozne a to uz nespominam internet. To povazujem za ovela vacsie a intenzivnejsie hucanie do mna, ako temy o elektromobilite.

Kazdy si kupi co sa mu paci. Ked ludia o elektromobily zaujem mat nebudu a nadalej budu hufne nakupovat klasiku, tak im to nikto nezakaze a vyrabat sa bude dalej. Ale stale si myslim, ze za par rokov budu elektroauta na takej urovni, ze uz spalovak nikto nebude chciet.


04.04.2024 14:21

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: tryskac: a je spalovak ozaj taky univerzalny? tiez si asi nevyberes stary obrovsky dizel ked kazdy den jazdis 8km rano a 8km poobede domov po meste...takisto ako si nevyberes litrovy trojvalec ak tocis stovky km denne po dialnici...aj pri spalovaku mas milion kategorii a vybers si podla motora spotreby priestoru na sedenie batoziny atd...ano vseobecne je pravda ze EV ale aj bezne plugin auta maju dost nizke povolene tahanie a ano pri EV klesa vyrazne dojazd..na druhu stranu ked sa povie porovnanie so spalovakom tak s akym? lebo spalovak je univerzalny pojem...ideme porovnavat tahanie s toyotou aygo? alebo s Q7mickou?

ja to vidim tak ze je to objektivne slabina pri ev ale nie je to nieco neprekonatelne...keby to zralo aj 2x tolko elektriky pri tahani...pri modernych dojazdoch ktore sa uz zacinaju hybat okolo 700km keby ti to znizilo aj na 350 tak si proste das pauzu kazdych 300km..nic hrozne sa nedeje xD

a co sa tyka poznamky ze "majú si ludia kupovať kvôli tomu dve autá?" presiel som v hlave celu ulicu kde byvam a ani jedina rodina nema menej ako dve auta...vacsina ludi ma 3 a niektori exoti 4-5 aut...takze mat doma jedno elektro a jeden naftak vyzera byt ako celkom rozumne riesenie


04.04.2024 14:18

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš - v ktorých zväzkoch? lebo tento paškvil ani google nepozná... a ten teda pozná všeličo

www.google.sk/search?sca_esv=84c550665db3d809...

p.s. nie som lingvista, prosím ťa aký je rozdiel medzi cirkevnou latinčinou a latinčinou
p.s.2 k súčasnej antikamani statusu quo k roku 2035 nič?


04.04.2024 14:11

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: radnate: "Tak jednoduche to mat nebudes. Pekne sa snaz a ja to nakoniec pochopim. Das to."
Dal si to >:-) posledným príspevkom.
Pointa je v tom, že ak na to mám, tak reagujem na pudlo príspevku a pri tom môžem trochu podrypnúť či podpichnúť a nie iba 3,14čovať ...
Pre vačšinu ludí ťahanie nebude rozhodujúce, interesné je /nie kvôli spotrebe/ podstatne vyššia hmotnosť - praktický rozdiel je ako hmotnosť spalováku iba so šoferom a obsadený 4-5 ludmi /aby bola predstava/ a objem kufra.

riešenie "tak si kúpim spalovák" hovorí, že eauto má ešte daľeko do univerzálnosti spalováku, majú si ludia kupovať kvôli tomu dve autá?

"Ani prve spalovaky ked sa zacali vyrabat neboli suce na tahanie privesov tak, ako dnes." No nikto vtedy nehučal do ludí aby si nekupovali kone a voly, ale spalováky a nezavádzal ich aké sú úžsané - to je ten rozdiel ...


04.04.2024 13:07

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

No to s tym tahanim mi nenapadlo. Tak okrem dojazdu a rychlosti nabijania objektivne pridavam medzi nedostatky elektroauta aj tahanie tazsich privesov. Ist s malym vizikom do sconta pre komodu v ramci mesta sa da aj s nim.
Ale sak pokial to je takto a ja potrebujem tahat tazky prives 1000 kilometrov, tak si kupim vykonny spalovak. Nikto mi to nezakazuje. A casom to hadam bude mozne aj s elektrickou. Ani prve spalovaky ked sa zacali vyrabat neboli suce na tahanie privesov tak, ako dnes.


04.04.2024 12:05

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ber to tak že som od prírody advokato diaboi . Máš dojem že som použil označenie. v cirkevnej latinčine? Ak nevieš tak advokát je v latinčine Causidicus. A v niektorých cirkených zväzkoch sa to píše " Advocato" a nie advocatus.
Ale máš bod. :-D


04.04.2024 11:53

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

mozno je egres zoroslav kolar


04.04.2024 11:53

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: auto ktoré má zrýchlenie je dargster nie športiak, no aj tak neviem /vlastne viem/ prečo to otáčaš iba na EV6GT. Potom môžu byť všetky eautá športiaky, lebo elmotor má obrovský krútiak ...
Je mi lúto, ked aj zrelého muža prevalcovala súčasná mentálna pandémia : ak niečo čo je "moderné" nevelebíš, či prípadne vidíš na tom chyby alebo máš len otázky "na telo" tak si debil alebo rovno putinofil.
To vážne vieš uvažovať - triediť názory tých druhých iba binárne? :'(

Ale to som vlastne napísal to isté čo Raptor...


04.04.2024 11:34

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš kkz ale teraz strašne zavádzaš

Násť množstvo argumentov proti e- autu, ktoré si aj tak nechcem kúpiť. A rok 2035 je ešte tak ďaleko, že robiť dnes antikampaň založenú na dnešnom stave techniky a všetkého čo je.

Dá sa snáď dnes komentovať stav ktorý nastane za 11 rokov? Nedobíja?!! :-@ Jasné že každý príčetný može reagovať len na status quo - teda ak nie je postihnutý jasnovidectvom. :-P Inak veľmi sa mi páči škatulkovanie typu ak pomenujem nejaký nedostatok električky tak hneď si ju nechcem kúpiť. :-))) Keď pomenujem nedostatok spaľováku tiež si ho nechcem kúpiť? :-)))

Apropos, keď už sme pri cudzích "termitoch" ... sa rehním nad tvojím pomenovaním svojho odrazu v zrkadle "advokato diaboi" si asi chcel napísať Advocatus diaboli :-}

Dôvod úpravy:

Upravené 3 krát. Naposledy upravil raptor (04.04.2024 11:37)


04.04.2024 10:57

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

No mne to auto pripadalo externe aj interne ako "športiak" Aj zrychlením.
Je to tu len o jednej veci. Násť množstvo argumentov proti e- autu, ktoré si aj tak nechcem kúpiť. A rok 2035 je ešte tak ďaleko, že robiť dnes antikampaň založenú na dnešnom stave techniky a všetkého čo je. s tým spojené. minimálne predčasné. Ber to tak že som od prírody advokato diaboi .Ani neviem, či som tu niekedy založil inú tému ako k právnej podstate. Ale nedá mi oponovať ak mi niečo nesedí a je založené skôr na pocitoch ako na faktoch.
Ale pravdepodobne sa mýlim ako vždy.
P.S.: Niekde som na pol oka čítal, zrovnanie horiacich spalovákov na najazdený počet km a e- aut. Spalováký to vyhrali. Horelo ich viacej.
Idem sa duševne pripravovať na voľby a možno nás pán nový prezident ( nebude kľačať na kolenách pred EU) pre Slovákov vybaví spalováky na furt. :-P :-D


04.04.2024 10:27

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: tak, ešte raz ktoré zo spomínaných aviet je ŠPORTIAK?

Dôvod úpravy: A okrem toho tak biedne čítaš či argumentuješ, že Ti vyšiel záver, že merito môjho príspevku bolo o ťahaní vozíka?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (04.04.2024 10:29)


04.04.2024 10:23

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

A toto je také "tryskáčovske:
No a ked si už niekto tupo kúpi krabicu typu SUV jedno s akým motorom, ale povie si že aspoň môže ťahať poriadny príves, znovu narazí, základný kodiak môže ťahať iba 2000 kg a enyak až 1000 kg ;-)
Okrem toho aký je reálny dojazd týchto aviet s vozíkom či karavanom alebo pri aktívnej jazde, ktorá pýta 60-70 kw / 100 km, ten rozdiel bude odhadom 300-400% . I-GRR

No a ked si už niekto tupo kúpi krabicu typu SUV jedno s akým motorom, ale povie si že aspoň môže ťahať poriadny príves, znovu narazí, na to som napísal to, čo som napísal. AK SI POVIE,ŽE CHCE ŤAHAŤ PORIADNY PRÍVES - a kúpi si elektrický športiak tak je u mňa naozaj debil.



04.04.2024 10:05

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Re: tryskac: a kery je to ten koni? :-D


04.04.2024 10:04

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: "To je také typické: Nekúpim si športiak elektický aby som za ním ťahal príves alebo karavan. Leda by som bol debil."
Toto je také typicky egrešovské, ak nemám protiargument trepnem radšej konimu ako by som priznal, že AJ druhá strana má pravdu.
TY si si do porovnania vybral kodiak a tuareg to sú u Teba športiaky? :-O
Áno spomínaš EV6GT to je športiak, preto že to má oproti klasickej EV6 o jeden elektromotor navyše a pekný chvíľkový výkon tak na 4-5 forsáži je to športiak? ;-)

"Mne sa zdá( niekde som čítal,)že tuhosť karoseie pri e- aute je väčšia. V prvom rade je to o vyššej váhe, tuhší rám a v druhom, že bátérie sú v podstate monoblok vložený do rámu."

Áno tuhosť podlahy eauta je vyššia /vačší kvadratický modul prierezu/, vyššia váha je negatívum - potreba utlmiť pri búračke viac pohybovej energie, batérie nie sú žiadny monoblok, to sú "slepačie vajcia natvrdo" pospájané vodičmi a vložené do kovovej škatule. Po búračke intezity, že strelili airbagy by si chcel bez riadnej kontroly - demontáž článkov , používať auto kde hrozí, že daľšími bežnými otrasmi môže dôjsť ku skratu v batérii? Jasné, že konštruktéri sa snažia tento problém minimalizovať, no zatial nie sú v autách airbagy pre baterky.
Alebo ho predáš na Ukrajinu? www.auto.cz/v-americe-srot-na-ukrajine-dobre-auto-boura...


04.04.2024 9:47

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Mám info od kamaráta ( nižší manager Kia Slovakia) . Batérie sú uložené tak aby tam pri náraze neprišlo k efektu newtnonových guličiek.


04.04.2024 9:13

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Re: janoval: nahodou, ja som nahodil strierace bosh a uz dva tyzdne stieraju velmi pekne. :-D

Re: egres2: neries, to su presne tie hoaxy, ktorym najmudrejsi odporcovia elektriky veria a siria ich. :-D


04.04.2024 9:08

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor: Mne sa zdá( niekde som čítal,)že tuhosť karoseie pri e- aute je väčšia. V prvom rade je to o vyššej váhe, tuhší rám a v druhom, že bátérie sú v podstate monoblok vložený do rámu. A nechápem aký je rozdiel v karosérii v podstate toho istého modelu -spalovák -el.motor. Na prvom je blatník 1mm hrubý a na druhom 0,1 mm??


04.04.2024 8:58

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: radnate: tie diely z druhovyroby su castokrat taky hnoj, ze nakoniec zaplatis cenu original dielu + hnoj a 2x robota. A to uz ani znacky ako bosh, skf, brembo… ti nezarucia kvalitu, lebo bud kupis fake, alebo aj oni polavili v kvalite, aby mohli konkurovat cinanom.


04.04.2024 8:31

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš v tomto máš pravdu, čistý elektromobil je konštrukčne ďaleko jednoduchší, s oveľa menej súčiastkami. Batérie sa už dnes dajú na novších električkách parciálne meniť. Myslím že Mishko narážal na samonosnu karosériu vozidla, kde výrobcovia pristupujú k ľahším a fajnovejším materiálom a aj bežný ťukes ktorý by na spaľováku spravil klampiar môže na električke byť totálkou. Aj koli tomu sú ceny PZP na električky vyššie. To nie je emócia ale čísla...

Jedna z nevýhod je ak elektroauto začne horieť... aj v prvopočiatku je to veľmi ťažko uhasiteľné na rozdiel od spaľováku. A je podľa mna otázka času kedy električkám zakážu vjazd do garáží tak ako je to pri LPG. ;-)

Ja by som do motorky napriklad Li-Ion baterku pod zadok nikdy nechcel...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.04.2024 8:33)


04.04.2024 8:18

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Zatial su zrejme diely na elektroauto drahsie (nemam skusenost, kedze sa nekazi). Takze ked sa tam nieco dodrbe tak zatial len original diely a tie su srahsie ako druhovyroba pre spalovaky a pre elektricky druhovyroba zatial nefici, len sa rozbieha.
Ovsem kto servisuje aj spalovak vyhradne v autorizaku, tak neverim, ze je to cenovo vyhodnejsie ako elektroauto.


04.04.2024 8:08

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Rozumiem po anglicky. Len nerozumiem čo sa tak strašne kazí na e- aute, keď vlastne jediný rozdieľ je, že nemá spalovací motor . Treba definovať čo je to "oprava".


03.04.2024 23:29

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Ak aj, tak docasna zalezitost. Je jasne ze ked sa nieco vyraba 100 rokov tak tam je ine servisne zazemie, ako ked sa nieco vyraba 10 rokov.


03.04.2024 23:10

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

egres, ked nevies po anglicky, pouzi prekladac.

Cely cas hovorim o OPRAVACH ktore casto dosahuju dvojnasobok oproti porovnatelnym spalovakom.

“Collision and damage repairs on an EV can often run about twice that associated with a comparable combustion engine vehicle,” said Mr Scherr on the call.


03.04.2024 22:54

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

To je také typické:
Nekúpim si športiak elektický aby som za ním ťahal príves alebo karavan. Leda by som bol debil.
Chcem vidieť ako vyzerajú spalováky z požičovne oproti e- autám čo sa týka údržby . Najviac je rozjebaný spalovací motor . Neviem akú strašnú údržbu vyžaduje e- auto. Pred rokom a pol som kúpil neveste jazdenku e- auto a ešte nebolo ani na žiadnej kontrole .(pri kúpe viac ako 40 000 km , teraz 78 000) Pred mesiacom bolo na STK a celá kontrola bola len "obkúkanie auta" kontrola bŕzd, svetieľ. A dve tretiny čo tam boli spalováky mali problémy únik oleja, spaliny.. A úsprory na benzíne, výmeny oleja nevesta odhaduje tak cca na 1500, eur na 15 000 km oproti spalováku ktorý mala pred tým.
Nuz to by asi dopadlo ako tahanica o definiciu slovneho spojenia "bezna buracka" tak to asi nebudem zacinat.. Bežná búračka kedy sa nebude rovnať šasy, meniť nosné časti karorérie a podobne, kedy vlastník musí všetko robiť v servise a schvalovačku na STK a do tej doby nesmie vozidlo používať v premávke.

Pre mňa za mňa si kúpte 5 spalovakov do rezervy a nemusíte kupovať -auto 30 rokov.



03.04.2024 22:19

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Kdepak asi soudruzi z ndr udelali chybu?

www.teslamagazin.sk/elektromobily-naklady-servis-udrzba...


03.04.2024 21:59

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

egres: "Bežnú buračku e- auto prežije bez poškodenia batérií..."

Nuz to by asi dopadlo ako tahanica o definiciu slovneho spojenia "bezna buracka" tak to asi nebudem zacinat.

Toto ma ale velku vypovednu hodnotu:

V sucasnosti predava autopozicovna Hertz cca 20 000 elektrickych aut ktore v zelenom osiali nakupila.
A bude ich nahradzat - kto by to povedal - klasickymi spalovakmi.

Dovod je jednoduchy: Cena oprav a udrzby EV je prilis vysoka a pre Hertz dlhodobo neudrzatelna plus zostatkova cena EV vozidiel neumerne rychlo klesa.

Tu sa docitas viac:
www.carexpert.com.au/car-news/why-hertz-is-dropping-tho...


03.04.2024 21:53

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Tak jednoduche to mat nebudes. Pekne sa snaz a ja to nakoniec pochopim. Das to.


03.04.2024 21:44

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

bombastik, vidím z Tvojho príspevku ,že neviem argumentovať tak aby si to pochopil aj Ty, prepáč.


03.04.2024 20:50

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Ale inak medzi autom a motorkou rozdiel vidis ci? :-D


03.04.2024 20:35

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: na tie hmotnosti sa treba pozerať komplexnejšie aby si nedostal hnačku z miešania hrušiek s vajcámi na tvrdo >:-) .
KIA EV6 GT 2260kg/430kW táto super noKIA má užitočnú hmotnosť 425 kg, Trabant mal 385 kg ;-)
kufor má o cca 330 litrov menší ako Kodiak. :-~
Kodiak. 1945 /110kW môžeš predsa priamo porovnať s Enyakom ten má 2311 kg z baterkou na 500 km+
Teda rozdiel zanedbatelných 366 kg :-~
kufor kodiak/ enyak 835/585 ale to je pre tých čo chodia iba s kreditkou a zub. kefkou tiež nepodstatné ;-)
No a ked si už niekto tupo kúpi krabicu typu SUV jedno s akým motorom, ale povie si že aspoň môže ťahať poriadny príves, znovu narazí, základný kodiak môže ťahať iba 2000 kg a enyak až 1000 kg ;-)
Okrem toho aký je reálny dojazd týchto aviet s vozíkom či karavanom alebo pri aktívnej jazde, ktorá pýta 60-70 kw / 100 km, ten rozdiel bude odhadom 300-400% . I-GRR
Ale nech neporovnávame len racionálne zbytočné suvky.
Napr. Taký vw up a vweup poh. hmotnosti 991/1229 ta je zase prakticky zanedbateľná IBA cca ŠTVRTINA t.j 24% hmotnosti :-* ale oproti suvkám mu aspoň ostal rovnako velký kufríček 250 l.
Samozrejme nikomu nevyhováram kúpu baterkáča, som aj radšej ked si ho niekto vyberie namiesto nejakej obludy s obrdízlom, ktorý málokedy vôbec zohreje na prevádzkovú teplotu.
No aj tak mi je smiešne, ked tu ludom čo menia origo výfuky či baterky na 200 kg+ motorkách kvôli úspore 5kg, ale baterkáč ťažší 200 či 400kg je pre nich nepodstatný rozdiel :-@
A čo sa niekto aj bude hádzať o zem, tak ak pre elektrovoz platí F=m*a či F=m*v2/R


03.04.2024 18:25

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Bežnú buračku e- auto prežije bez poškodenia batérií. Za prvé sú to výmenné segmenty a asi sa celá batéria nepokrčí ako kelímok od jogurtu .Crash test má napr eniak 5 *, detto VW a podľa výsledkov testov ani jedno nebolo pod 3 * .Bežná bezpečnosť aj pri spalovákoch. Pri šlehe, keď je z auta šrot a batérie sú poškodené. ani spalovák neprežije.


03.04.2024 13:53

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: suhlasim...ak si teda odmyslim milionove veterany...ale aj ked to neni investicia tak ma zaujima ze ci 60.000e auto predam o 5 rokov za 35.000 alebo za 20.000e...proste si k tomu sadnem premyslim na kolko rokov ho planujem mat a asi za kolko ho predam a v tomto napriek tomu ze fandim pokroku tak proste aktualna situacia je taka ze tie elektroauta sa predavaju o dost tazsie...o niektorych by som si trufol tvrdit ze budu po 8-10 rokoch v nejakej normalnej cene az nepredajne

Re: Mishko: hej no...mne sa nastastie za 10 rokov co mam vodicak vyhli aj na autach aj na motorke nehody tukesy atd nikdy som to nemusel riesit ale stavim sa ze keby som kupil nove elektro... :-D zatial to vidim realne skor len na operak na firmu alebo podobne...a neriesit ziadnu zostatkovu hodnotu atd


03.04.2024 13:32

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

No k veci. Pises same omacky. Ano aj maly tukes moze ale nemusi byt drahy. Presne ako u spalovaku.
Stale len co sa oplati a co sa neoplati. Tak setrite aby sa oplatilo.

Vyhody elektromobilu uz teraz prevazuju nad spalovakmi. Momentalne je to este stale trocha drahsi segment, ale priplacas si vysoku pridanu hodnotu oproti spalovaku.
Ale opakujem, nemyslim, ze je na mieste spalovaky zakazovat, nech sa kazdy rozhodne co chce. A tipujem, ze casom spalovaky z ciest zmiznu uplne. Nevravim ze zajtra, este to potrva, ale zmiznu. Ako aj parne lokomotivy, kone a podobne.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (03.04.2024 13:49)


radnate

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie.

03.04.2024 12:14

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Nozdormu: Nielen to ze to rychlo zastara. Ludia sa celkovo prils nehrnu do kupovania pouzitych elektroaut.
A po zruseni dotacii to plati aj na nove.

Okrem toho aj jemny "tukes" co by pri spalovaku vyriesil klampiar za par hodin moze pri EV znamenat totalku, kedze bateria je citliva na aj jemne poskodenia a tvori podstatnu cast ceny auta.

Tym padom su aj poistky na EV ovela vyssie. A je toho ovela viac...


03.04.2024 12:10

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Auto nie je investícia.


03.04.2024 11:08

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

jedine co mi asi vadi je ako by to bolo s predajnostou o X rokov...kto riesi auto len do firmy na 2rocny odpis alebo povedzme do tych 3-4 rokov tak ok...ale kto si kupuje auto a chce ho mat 8 10 rokov tak za tu dobu sa posunie vyvoj a nove modely tak daleko ze toho buduceho predaja by som sa trochu bal...staci sa pozriet na taky enyaq...nedavno mali v skodovke akciu brunch bla bla...skusali hlavne noveho superba ten ma nezaujimal tak som si vzal na jazdu enyaq rs...zrychlenie ok ale neoslnilo nejako...ale pointa je ze auto uz ma par rokov...dojazd 350 ci kolko svietil na palubovke dost slaby a to ani neni zima...kapacita baterky rychlost nabijania atd...to vsetko je uz dneska "zastarale" a o dalsich 5 rokov si uz nikto auto s takymi parametrami nekupi...a ak ano tak za ovela ovela nizsiu cenu...cize keby som bral take nejake namakane elektro alebo phev tak len do firmy na dva roky a potom na predaj dalej


03.04.2024 10:49

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Mishko:
Že sa kupujú autá spalováky a nikto nerieši váhu , opotrebenie bŕzd. A v prípade porovnania totožných modelov -spalovák- elektromotor, sa pri e- aute rieši vyššia váha. A brzdy? Aj na e- aute sa dá brzdiť motorom a dokonca si prebytočnú energiu zoberie späť. A nechápem ( ako vždy) aký je rozdieľ keď voz ťahá mul alebo mulica. Nehovorím,že niekoho osloví e- auto nižšej triedy s malým dojazdom, menším luxusom ale po vyskúšani vyššej triedy je ten pomer už skoro rovnaký.


radnate

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie.

03.04.2024 10:17

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

egres: Co si tym chcel povedat?

Bugatti Chiron 1978kg/1103kW

A?


03.04.2024 9:49

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: Mishko: napisal som relativne no je to sportiak skor ked to porovnas s modernym trendom extra nafuknutych suveciek a podobne ale ano neni to vyslovene male auto...a ano je skoda ze take auticka vymieraju spekulujem silou mocou ako si jedno zaobstarat kym nezmiznu uplne ale je to hrozna palka...cele roky som o nom snival :-} je to taky nesplneny sen ale asi sa budem musiet zmierit s tym ze jedine o par rokov neskor ked dosetrim nejaku jazdenku...

Re: radnate: rychlost tankovania ostane asi navzdy neprekonana to je logicke ale dojazd uz neplati vzdy...niektore elektra uz maju lkepsi dojazd ako niektore spalovaky...zalezi aj presne od motora...znamy s rovnakym autom len inym motorom ma dojazd 1000+km a ja na tom istom aute s inym motorom mam 600 xD a cez 600 sa uz niektore elektro auta prehupnu hlavne ak sa bavime o behani po meste

Dôvod úpravy: V piatok (29. 3.) dostal pokutu 600 eur vodič, ktorý išiel na svojom motocykli v smere od Drienovca na Turňu nad Bodvou rýchlosťou 192 km/h.

V nedeľu zas prichytili motocyklistu, ktorému na ceste v Novoveskej Hute namerali rýchlosť 141 km/h. Udelili mu pokutu 800 eur.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nozdormu (03.04.2024 9:59)


03.04.2024 9:28

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Takze su este dake napady v com spalovak vynika nad elektromobilom okrem dojazdu a rychlosti tankovania? A aj to uz coskoro pominie a su pripady, kde uz aj takmer pominulo.

Zatial tu bola spominana hmotnost, ktoru vam egres rozfukal a aj amaterovi musi byt jasne, ze napriklad rozlozenie hmotnosti v elektricke je naopak vyhoda oproti spalovaku, takze argument hmotnosti je hoax.

Nic viac? Myslel som si. :-D


radnate

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie.

03.04.2024 8:34

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

KIA EV6 GT 2260kg/430kW
Kodiak. 1945 /110kW
Tuareg 2427/280kwW
A kodiak a tuareg sa kupujú a jazdia a no problém vaha versus výkon. Hlavne že dýmia a vrčia :-D


03.04.2024 8:20

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

1. Rozdiel v hmotnosti elektroauta a podobneho auta s klasickym 2 litrovym dizlom je cca 100 kilo, takze ked si do toho dizlaku sadnem k vodicovi ja, tak vazime rozvnako ako elektroauto s vodicom. Takze rozdiel v hmotnosti povazujem za zanedbatelny. Je jasne, ze neznalci to budu vytahovat ako neprekonatelnu prekazku.

2. V elektroaute som nikdy vyssiu hmotnost nepocitil. Ani pri zrychlovani ani pri brzdeni, pri prejazde zakrut uz vobec.
Je mozne, ze keby som jazdil ako prasa na hrane, tak ju pocitim, ale opat o nic viac, ako na spalovaku.

3. Nikto tu stale neuviedol, ake problemy mu robi to plus cca 100-200 kilo navyse pri elektroaute.

Takze mili prehladasi a vseznalci (sice su tu len dvaja ale o to zarputilejsi), vyskusajte, pojazdite a garantujem vam, ze nazor zmenite a viac zo seba hlupacikov robit nebudete. Aspon teda v tejto teme.

Ked narazite na to, ze vam nikto aspon testovacie jazdy neumozni, co je malo pravdepodobne, kedze predajcovia chcu predavat, tak ponukam posoferovanie ja. Ale na to nezabudnete a ine viac chciet nebudete. Takze bacha na to.


Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.