Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4004 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28547
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17003)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

jazdenie po druhe - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiujazdenie po druhe - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
17.05.2004 11:55

jazdenie po druhe

stano
 Jogurťák 

Ikona

to som zase ja s tou dylemou. niektorí ste mi pomohli ale nie úplne. chcel by som vedieť pri akej približnej rýchlosti sa ten korman vytáča do opačnej strany////aká je podľa teba minimálna rýchlosť aby sa to dalo spraviť?/// ako je zákruta. a čo s telom? dá sa to robiť do všetkých zákrut???musím vysadať zo sedla? každý povie , že to stačí vyhnúť iba trocha ale koľko to je tá TROCHA??? prosím odpíšte mi na všetky moje otázky a môžte aj navyse. strašne mi to pomôže.dik


17.05.2004 13:58

Re: jazdenie po druhe

jojo
 Čoprák 

Ikona

Stano asi si to veľa nenajazdil a ideš na to moc vedecky, aj keby ti tvoje otázky niekto zodpovedal ,tak nebudeš vedieť v plnej jazde ich použiť. To používanie "kontry" je asi pre tých najsamlepších. Jazdím už asi 32 rokov a aj kedˇviem ako to funguje a skúšal som to pomáhham si tým iba keď sa zjaví na ceste jama alebo iná prekážka. Normálne do zátačky nahýbam moto telom a rajdy sa prispôsobujú samé. Takže moto ide podľa teba. Ak to urobíš s kontrou, moto zabočuje veľmi rýchlo a ako začatie zátačky to nie je asi ešte pre teba. Zo sedla vysadať nemusíš ale po čase sám zistíš , že to pomáha ale máš pocit, že sedíš vedľa stroja a zrazu rajdy , plyn, páčky, stupačky sú už voči tvojej polohe inde a treba si na to zvyknúť ale pomaly.
V prvom rade sa nauč odhadnúť kedy máš začať pred zákrutou brzdiť aby si mal primeranú rýchlosť do zákruty, upratať sa do ideálneho nájazdu pred zákrutou, správne odradiť , musíš vedieť presne aký " kvalt" máš zaradený ,ak to nevieš, tak to tam nahádž rýchlo po šestku a potom už ľahko odrátaš 1,2,3,4 a máš tam dvojku, to bol príklad keď potrebuješ v zátačke dvojku. Je to dôležité aby ťa motor vytiahol zo zátačky a udržal si sklon .Potom sa už len položiť a plynule s pružným výkonom motora pridávať a prejsť zákrutu.
Musíš to pomaly skúšať, príde to samo, len to neprežeň. Pridať sa dá vždy , s brzdením je to horšie.
Z kontry si nerob ťažkú hlavu.
A pri kúpe ti najviac pomohol skúsený motorkár, rýchlokurz asi neexistuje.


17.05.2004 14:05

Re: jazdenie po druhe

frodo
Neregistrovaný

a mas ty vobec motorku ?? Lebo ked nie tak to nema zmysel, ked hej, tak preco to nevyskusas ??? To mas najlepsie pohrat sa s vlastnou moto, aby si vedel co robi, ako sa sprava...


18.05.2004 10:51

Re: jazdenie po druhe

duggo
 Kávičkár 

Ikona

?? pri malej rychlosti zatacas trocha aj rajdamy ,pri vacsej sa naklanas ... . A moja motorka ide do vsetkych zakrut , aj do lava ,aj do prava :-) Ked ides dajme tomu v pravej zatacke si nakloneny do prava. Teraz som si neni isty ale mam mozno rajdy trochu dolava , dnes to vyskusam .... som ztoho zmeteny .. :-)))



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.