Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2246 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28538
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16997)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11541)

skutočnosť o nehodách motorkárov - Diskusné fórum - Nehody

Sú chvíle v živote strážnych anjelov, keď nedokážu pohotovo reagovať prípadne nestihnú dôjsť na určené miesto včas. Preto sa nespoliehajte na šťastie či náhodu a jazdite vždy tak, aby ste vedeli pohotovo reagovať a bezpečne zastaviť.

Nech je toto fórum miestom tichej spomienky na tých, ktorí nedošli do cieľa, ale aj miestom varovania pre tých, ktorí sa chcú učiť na vlastných chybách.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuskutočnosť o nehodách motorkárov - Diskusné fórum - Nehody

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

15.09.2009 8:45

skutočnosť o nehodách motorkárov

toto je z Českej republiky, na SK to asi nebude zásadne iné:

www.novinky.cz/krimi/178939-neuprosna-statistika-vetsin...

možno si trochu vstúpiť do seba a pri každej druhej nehode nenadávať na dr....ch plechovkárov


15.09.2009 9:16

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

igiigi
 Štvorkolkár 

... no neviem, neviem ...
ja by som to dal tak 50 / 50 - 50% nehod sposobuju jogurtaci svojou rychlou jazdou a nezvladnutim masiny v krizovych situaciach a 50% sposobuju nezodpovedni magori plechovkari (o ktorych sa pise na vedlajsich vlaknach = jebnuti kkti a drbnute pce blondinky, ktori si myslia, ze na moto sa im musis vzdy vyhnut, pripadne aj vybocit do pola, lebo idu ONI)


15.09.2009 10:25

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

kukolarik
 Kávičkár 

Ikona

casto sa stane to, ze ti vybehne auto, ktore ti malo dat prednost, ale moto je na vine, lebo siel 130. Ano, nemal ist rychlo, ale na vine je furt len ten, co ti neal prednost... Moto porusilo predpis, auto sposobilo nehodu...
Ja vzdy hovorim vodicom, ked ma ohrozia, proste ked flekujem, alebo musim do protismeru, lebo vybehol a tak, proste krizovka, ked mi povie sory, tak mu vysvetlujem, ze kamarat z tvojej strany slo o "hups", z mojho pohladu to definujem ako pokus o zabitie. A ked ta niekto chce zabit a nepodari sa mu to, ako sa k nemu postavis?


15.09.2009 11:50

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

kukolarik: MPR je aj na to aby sa dal predvidat cas potrebny na urcity manever. Ked predpokladam ze ides 90km/h, vidim v akej si vzdialenosti a usudim, ze bezpecne odbocim z vedlajsej na hlavnu je to OK. Ale ked sa ty valis 130 a viac, je to moja chyba ked do mna napalis? Sa zobud.


15.09.2009 11:52

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

tombar
 Skútrista 

Ikona

minimalne si to odnesie zrkadielko ak sa nedostatocne ospravedlni... zapameta si to na dlhsie ako len ups a ideme dalej...


15.09.2009 12:28

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

Tak v ČR môžu z väčšej časti za nehody motorkári, v Nórsku je to zase naopak:

Video: www.youtube.com/watch?v=y6BhAxPJ0Tg


15.09.2009 12:55

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

Zofre
 Kávičkár 

Ikona

Superflanker:ano,ked pojem 130 niekde medzi dedinkami a Ty mi vybehnes z vedlajsej cesty a napikujes to do mna tak to je TVOJA vina,laskavo sa zobut aj ty(ak ma pri tom sejmes,tak si bud isty.ze zato pojdes sediet).Prednasky o MPR si nechaj pre niekoho koho to zaujima-neverim,ze sa najde co i len jeden motorkar,ktory nikdy neprekrocil rychlost(mozno s vynimkou 50ccm masin do 45kmh a Mlhosa)


15.09.2009 13:19

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

robo26
 Turista 

Ikona

ja len toľko, že snažiť sa dodržiavať mpr je iba v tvojom osobnom záujme, ak teda chceš prežiť, potom ti už môže byť jedno či to bola vina autíčkara alebo nie...


15.09.2009 13:44

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

Zofre: Vygúgluj si smrteľnú nehodu Jána Lángoša a zistíš, že s tým sedením to nie je také isté.

Predstav si, že so svojou vetrieskou (ktorá určite nie je žiadnym trhačom asfaltu) vychádzaš niekde v obci z vedľajšej na hlavnú. V diaľke asi 110 metrov vidíš malý bod. Tvoje podvedomie (a skúsenosť) ti povie, že v mieste, kde vychádzaš na hlavnú bude o cca 8 sekúnd. Za 8 sekúnd si schopný opustiť križovatku a preto vychádzaš na hlavnú...
ALE CHYBA !!!
Ten malý bod je motorka, ktorá ide stovkou a na mieste z ktorého sa rozbiehaš, je už o 4 sekundy. (To znamená, že je tam o 4 sekundy skôr, ako by tam podľa zákona mala byť.) Motorkár vráža do tvojej zadnej dvojmontáže. Je mŕtvy.

KTO JE PODĽA TEBA NA VINE ???

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (15.09.2009 13:45)


15.09.2009 13:48

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

buratino83
 Turista 

Pekneeeeee.....Vadimko... :-)...
Btw. Tvoja dedukcia je dost dobra...nechces ist k "nam"? :-D ...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil buratino83 (15.09.2009 13:50)


15.09.2009 13:54

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

Rogid
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Vadim [dobre] [dobre] [dobre]


15.09.2009 13:59

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

noveL84
 Kávičkár 

Ikona

Vadim, na vine su obaja. aj motorkar ale aj autickar, Rozdiel je jedine v tom ze motorkara takato zrazka stoji zivot v lepsom pripade vozicek ci koma na cely zivot. Neje to dostatocny dovod aby motorkar po takej ceste nesiel 130 ale len 90? Tu neide o to ci ja je to vina, tu ide o to aby motorkar prezil a preto by mal predvidat a neist 130 (mimo dialnice)

Ked som pred dvoma dnami isiel na vychode smerom do sabinova neskoro v noci stretol som jedneho chujka v zakrute ktory z tej zakruty vybehol na plnej ciari a obehoval auto ktore islo oproti. Ked sme sa videli on bol velmi blizko mna no na mojej strane oproti mne. Zaflekoval som na drahe inak by sme boli do seba vrazili. Auto ktore bolo predbiehane sa pomaly tiskalo do pola aby nedolo k zrazke ja som zaflekoval z 80 na 40 (bez problemov) Ak by som tam siel 130 co som mohol, nemal by som sancu spomalit na 40 aby do mna nevrazil. Tam neslo o to kto urobil chybu. Tam slo o to prezit!
Moja rychlost bola taka ze som dokazal spomalit bez problemov. ak by som bol na motorke to iste by sa stalo. flekol by som to. z 80 alebo 90 na 40 neje problem spomalit. Ale ak by tam siel motorkar ktory by siel 130 amozno aj viac, je na fleku mrtvi. Ano ta audina (ta co obehovala) urobila chybu, ohrozila ma. ale vyviazol som z toho bez zranenia bez skode na aute lebo som prisposobil jazdu. A o to ide. Ci si na aute alebo na motorke. Takze o com to svedci? o tom co stale tvrdim ZE MOTORKA JE O ROZUME a je jedno ci sedis na 125, 500, 600 ci na hayabuse 1300....


15.09.2009 14:24

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

MrBike
 Kávičkár 

Chalani myslim ze miesate jablka s hruskami. V prvom rade treba rozlisovat NEHODU a SMRTELNU NEHODU. Percenta vinnych motorkarov su totiz podla mna v tychto pripadoch uplne odlisne.

V hore uvedenom clanku sa pise ze 70-75% smrtelnych nehod maju na svedomi motorkari. Ja osobne tomuto cislu bez problemu uverim. Smrtelne nehody totiz velmi casto spravadza vysoka rychlost - pri ktorej akakolvek kolizia - teda nezvladnutie motorky, alebo stret s plechovkarom, ma fatalne nasledky. Ked niekto ide 160km/h v 90tke, tak automaticky berie na seba riziko ze mu pripadny plechovkar neda prednost niekde na najblizsej krizovatke... Nie preto ze by nechcel, ale preto ze casto nema sancu ho vidiet, pripadne nerata s tym ze ta motorka pojde 2x takou rychlostou ako by mala.
Da sa ist aj 130, dokonca aj 180km/h medzi dedinkami...a myslim ze vela motorkarov tak aj jazdi...ale preboha nepojdem tak tam, kde viem ze je nejaka krizovatka z ktorej mi moze nekto vybehnut! [zle] A to je zasadny rozdiel. Celkom urcite vela motorkarov porusuje obcas maximalnu povolenu rychlost, je to ale ine na rovnom useku medzi dedinkami kde VIEM ze tam nie je nic nebezpecne co by ma mohlo ohrozit, a ine je to trebarz medzi dvoma dedinkami kde je 5 vyjazdov na pole na ktorych prebieha zrovna zemiakova brigada, odkial mi moze vybehnut kon s vozom do ktoreho to napalim! [zle]
Podla mna ale dost castym dovodom preco sa motorkari zabiju su jazdecke chyby. Teda proste akykolvek smyk, pad, vylet mimo cestu...dokonca aj olejova skvrna alebo strk na ceste je vec ktoru treba "predvidat" a tak sa to rata ako zavinennie motorkara ked sa na kvoli olejovej mlake zabije. Zial je to tak.

To su ale smrtelne nehody....Druhym, a ovela castejsim typom nehod, je celkovy pocet kolizii s ucastou motorkara, ktore maju menej fatalne nasledky. T su nehody kedy si motorkar frci spokojne podla predpisov a niekto ho z motorky zostreli, pripadne mu niekto skrizi cestu, a mnozstvo inych moznosti. Co sa podla mna stava na slovnesku az VELMI CASTO. Tieto nehody casto maju na vine plechovkari. A tieto nehody obvykle nie su smrtelne len kvoli tomu ze motorkar ktory mal tu smolu ze to schytal bol jeden z tych opatrnych a siel podla predpisov. Vo videu co je vyssie sa hovori ze 8 z 10 nehod s ucastou motorkarov zavini niekto iny. A tomuto by som tiez nemal problem verit. Treba len rozlisit nehodu, a smrtelnu nehodu.
Tieto "drobnejsie" nehody sa casto nedostanu ani do ziadnych statistik kedze sa pri malych skodach nemusi uz ani volat policia, a ak ano, tak URCITE sa nedostanu do vecernych sprav - nie su totiz atraktivne - nikto pri nich nezomrel.

A takto si verejnost na zaklade 60 mrtvych motorkarov rocne urobi o vsetkych motorkaroch obraz ze su to hovada. Pritom mozno niekolko stovak dalsich priaznivcov jednej stopy to odnesie tiez dost skaredo, a dokonca ani nie vlastnou vinou.... [zle]


15.09.2009 14:30

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

noveL84
 Kávičkár 

Ikona

MrBike [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] suhlasim. Ale naozaj, ked uz jazdit tak naucit sa aj riesit kriticke situcie, tj skola smyku a podobne veci nesu na skodu. a to ze ta niekto zostreli ked ides kludne a pokojne, alebo ze vbehne srnka a ty do nej vpalis, tak to je skor vecou osudu ako chyby motorkara. Proste bol v nespravny cas na nespravnom mieste.
Bohuzial. Ale kolko je takych pripadoch? ruku na srdce.


15.09.2009 14:37

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Suprflanker, Vadim [dobre]

kukolarik, Zofre - táraniny [zle]
/Problém nie je to, či že každý občas porušuje max. rýchlosť. Problém je, že zodpovednosť za to chcete hodiť na niekoho iného./

tombar, ktorá klávesa na tvojej klávesnici je "zrkadlo"?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pilgrim (15.09.2009 14:45)


15.09.2009 15:27

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

klima
 Kávičkár 

Ikona

a preco nemoze ten ujo na V3Ske pockat 8 sekund (v podstate len 4) pokial bod prejde, a on moze s kludom vyjst na cestu.


15.09.2009 15:30

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

tombar
 Skútrista 

Ikona

to je ta funkcia, ktora sa aktivuje buchnutim do viacerych klavesov naraz ... vacsinou si to ale odnesu iba nozicky na klavesnici...


15.09.2009 15:40

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

klíma: Počul si už niekedy o "plynulosti cestnej premávky"?


15.09.2009 16:07

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

SATYR
 Turista 

Vysvetlite to niekomu kto neprežil.Ten kto zažil a štastne prežil,nepotrebuje mudre reči,zariadi sa aby sa to nestalo druhy krat.Ja osobne som prežil a aj podla šetrenie nebola vina na mojej strane,takže ja som ten zostatok %?Aha ale % hore dole su to len štatistiky a štatistiky si robi každy take ake potrebuje.Policia bude mat pravdu vo svojich čislach,motorkari vo svojich a plechovkari vo svojich.Ale mrtvich bude pribudat aj bez štatistickych študii.


15.09.2009 17:02

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

plechovkar: ja by som s tym suhlasil. Tych 25% moze byt percento "normalnych" nehod ked ide motorkar podla predpisov ale jednoducho sa to stane. Ale podla mojho nazoru (co vidim na cestach) je vacsina motohavarii zavinena motorkarmi samymi, lebo jednoducho nedaju vodicovi auta (alebo stromu alebo zvodidlam) sancu urobit to tak aby sa vyhli havarii. To sa jednoducho neda predvidat. O zadpovednosti vodica auta za havariu sa da rozpravat az ked motorkar siel podla predpisov. Inak tombar gratulujem k odvahe nenechavat vsetko zbytocne na policiu a riesit dopravne priestupky na mieste potrestanim vodica auta odkopnutim zrkadla ked nevyjde von a nepobozka ti nohy (kvoli hroznemu priestupku, ze sa ti odvazil skrizit cestu). Ak si to aj niekedy urobil nejakemu chudakovi tak mi ver, ze nemas taku motorku aby som nestihol myknut volantom a neposlal ta na vychadzku do pola. Ak ti to doteraz nik nespravil tak je to len dokaz, ze su este inteligentni vodici co vymenia tvoj zivot za rozbite zrkadlo.


15.09.2009 17:08

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

majkl81
 Turista 

Vadim [dobre] [dobre]
prave toto som cel podotknut vzdicky je vina motorkára......... ale vecsinou to nieje tak len ho makaci v aute nevidia alebo si povedia vsak je to motorka zabrzdi [zle] I-GRR
inak neviete o vcerajsej kolizii v tisovci??? daco viac ja viem ze iba nejaky chlapik nedal prednost manikovi na motorke ktori siel po hlavnej :'(


15.09.2009 17:48

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

durinkos
 Kávičkár 

Ikona

to plechovkar dokazes pridat prispevok alebo temu ktora neodsudzuje motorkarov? spravil ti niekto nieco? pocitam ze ty si v zivote na motorke ani nesedel.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil durinkos (15.09.2009 17:49)


15.09.2009 17:55

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

mne sa zase jeho prispevky celkom pacia - aspon je nejaky pohlad z druhej strany, len by nemal motorkarom oplacat svietenie dialkovymi hadam bliknut by aj stacilo ....


15.09.2009 18:26

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

Pedro26
 Jogurťák 

Ikona

Vadim, ked niekto ide s nakladiakom s vedlajsej cesty, asi musi usudit ze s vedlajsej na hlavnu mu to trva aj dlhsi cas ako tvojich 8 sekund. Tak si musi pockat pokial sa ta cesta nevyprazdni, aj on ma predvidat ze moze niekto ist trochhu rychlejsie, sak no a co, bude to jeho chyba, Neobmedzit a neohrozit

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pedro26 (15.09.2009 18:37)


15.09.2009 18:36

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Pedro26 & spol . ,
Vadim napísal " niekde v obci " a tam je vari 50-ka , tak čo splietate 90-ku ?!


15.09.2009 18:40

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

prasek
 Kávičkár 

Pedro26: To mal byť iba názorný príklad. Pred sekundy a km/h si dosaď ľubovoľné čísla. Ide o princíp.


15.09.2009 18:45

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

Bald
 Čoprák 

Ikona

jazdite si ako chcete, doplatite na to sami ci uz vlastnou vinou alebo cudzim pricinenim, je lahke sa tu odvolavat na zakon, vyhlasku atd. a nadavat tu jeden na druheho (vivat keyboard warriors) treba si vsak uvedomit ze neskor na nemocnicnom lozku vam bude prd platne kto mal pravdu, zdravie/zivot vam nik nevrati


15.09.2009 18:46

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

Pedro26
 Jogurťák 

Ikona

ja som vadimov nazorny príklad troku rozvil, tiez to neuvadzam ako fakt


15.09.2009 18:54

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

durinkos
na aute mám najazdených asi milión km - to vážne, na moto sa vozím 2 roky a niečo cez 20000, nič moc
stále najazdím na aute viac ako na moto, je dosť rozdielny pohľad na cestu z auta a z moto, keď som na moto, tiež si niekedy myslím, že ma všetci chcú zabiť - všetci vieme, že je to blbosť

keď si v aute, tak vidím, že moto ti veľa razy nedá možnosť zachovať sa normálne, vybehne ti spoza nákladáku alebo dodávky, niektorí motorkári keď idú za tebou, tak ako keby schválne vyhľadávali miesto, kde sú schovaní v "mrtvom uhle" a pod.

to svietenie je tuším móda hlavne v SR, v Rakúsko to dáko nevídam, 90% áut tak akurát nasereš a nemysli si, že si na ceste niečo vymôžeš, moto je na to veľmi slabá, novšie moto s diaľkovými aj cez deň skutočne oslepuje, takže len xenony oproti a sme si kvit

dottore - podľa mňa treba aj pohľad z druhej strany lebo všetci si tu len drukujú, ako motorkári nerobia chyby a plechovkári sú len ch...i a p....e za volantom

Upravené 3 krát. Naposledy upravil plechovkar (15.09.2009 18:59)


15.09.2009 21:28

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

noveL84
 Kávičkár 

Ikona

bald [dobre] [dobre] [dobre] moja rec.

plechovkar tak ako pises, a hlavne ked motorkar ide na dvojprudovke z jednej strany do druhej a obieha auta z prava lava a pomaly aj cez stred medzi dve auta.
Ja ked stretnem takeho debila a som v aute, tak len trpnem aby som do neho nevrazil a pre istotu sa drzim svojho pruhu a hladam ho v spatnom. Najvacsia sranda (ironicky myslene) je ked ho nikde nevidis a zrazu je vedla teba pri dverach vo chvili ked sa chystas odbocit lebo si myslis ze je niekde inde. Akoze hold taky debili nemaju co robit na ceste. Akurat vcera som videl dvoch magorkoch v presove na kriklavo zelenej masinke, neviem nazov, lebo bola cudna, ale vacsia ako 250 nebola. Chlapik vystartoval z krizovatky aj s jeho kamaratom na cbr 125 a hned zacali kluckovat medzi autami... Akoze myslel som si svoje.
Jedna vec je zostrelit toho debila ale druha vec su vycitky dokonca zivota ked mu nejako neumyselne ublizis...
Preto hovorim je jedno ci mas 125 ci 500. keed je nekto ko*ot je to jedno.


15.09.2009 21:49

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

Tomcat
 Kávičkár 

Ikona

bald [dobre] [dobre]




15.09.2009 22:00

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

sirka
 Kávičkár 

Ikona

Policajti , médiá hovoria vždy o motore...
Mńa by zaujímalo aké je percentuálne zastúpenie na nehodách podľa typu motorky. Osobne by som to videl na 50% pre SS a zvyšných 50% si podelia ostatní vrátane bahniakov.


15.09.2009 22:04

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

Tomcat
 Kávičkár 

Ikona

ja by som to osebne videl na

70% pubosi a honibrci a 30% dochodcovia


15.09.2009 22:20

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

Monty
 Čoprák 

.... dúfam, že toto číta aj ten mladý chujo čo jazdí v BB v tričku a cca pred dvomi týždňami ho ani nenapadlo mi dať prednosť, kedže som bol na hlavnej, na Fončorde .... minuli sme sa o nejakých cca 5 m len vďaka rýchlej reakcii aj mojej a jeho rýchleho úniku cez dalšiu križovatku. som ho autom nesundal...... EČ som si nestihol zapamätať... nie vždy sú na vine len zlí plechovkári... ale za nehody si môžu aj takýto " nesmrtelní "...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Monty (15.09.2009 22:21)


15.09.2009 22:30

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Sirka, Tomcat

Ja by som to videl na 70% puboši na SS a 30% dôchocovia na ostatných stojoch.


15.09.2009 22:41

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

MrBike
 Kávičkár 

Ja som dnes siel po meste autom, v spetaku vidim litrovu CBRu. Isiel chvilku za mnou, zrazu sa rozhodol ze na krizovatke co bola pred nami ( vzdialena asi 40m) chce stihnut zelenu, tak ma obehol cez dvojitu plnu a palil plny plyn. (bolo to priamo v centre mesta)....kolko siel netusim, nesiel som za nim, ale pocul som ho ako sa vzdaluje.... 1ka plny, 2ka...plny skoro po obmedzovac, 3ka...a stale plny...tak si domyslite aku rychlost mohol mat, a kto by bol na vine keby sa zrazil s autom co by mu "nedalo prednost" - teda by normalne odbocilo z vedlajsej na hlavnu... [zle] [zle]
A to zdaleka nie je ani prvy ani posledny vesmirny cowboy co lieta stredom mesta ako na rakete.
Rychla jazda je super vec, ale jazdit v meste cez 150km/h je psychiatria [zle]


16.09.2009 10:49

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

noveL84
 Kávičkár 

Ikona

MrBike, presne o tom hovorim... hovorte si co chcete, ale ked ides po obci 50siatkou a vyleti ti auto pretoze ti neda prednost a mas normalnu velku masinu, nie simsona, tak to pohode ubrzdis.
Vacsinou si za to moze sam motorkar lebo si nevazi svoj zivot a slzy jeho blizkych.
ja by som to videl takto v nehodovosti
- 95 percent vina motorkarov
- 2 percenta vina zvierata alebo inej prekazky na ceste
- 3 percenta vina plechovkara.

A nemam nic proti motorkarov, sam nim som, dusou aj srdcom ale jazdite okolo mna denne, vidam vas denne a jazdite ako kokoti, cest vynimkam a hore palec tym co maju rozum ci sedia na litry alebo na 150siatke. [dobre]


16.09.2009 10:59

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

egres2
 Bahniak 

Ikona

V čase vchádzania na cestu s prednosťou v jazde sa na nej nenachádzalo žiadne vozidlo, ktorému by som musel dať prednosť.Motorkár do mňa narazil, pretože nedodržiaval maximálnu povolenú rýchlosť a nešiel primeranou rýchlosťou tak aby mohol zastaviť vozidlo na vzdialenosť na ktorú má rozhľad a preto spôsobil dopravnú nehodu.
Utrum.


16.09.2009 12:23

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

Novel84 [dobre] [dobre] [dobre]


16.09.2009 13:50

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

klima
 Kávičkár 

Ikona

MrBike, 1ka plny, 2ka...plny skoro po obmedzovac, 3ka...a stale plny.

dalsi z tych expertov co stretli zleho motorkara, ktory isiel 3-ka plny a stale plny. 3 plny na litrovej CBR je 220 km/h . a ty dokonca vies ze dvojku isiel skoro po obmedzovac. tak potom isto vies aj pri akych otackach kvaltoval. no daj este nejaku rozpravku na dobru noc, nech ohuris motoride :-*

noveL84 naco je ta tvoja statistika vycucnuta z prsta dobra? poznam par motorkarov ktori isli predpisovo, mali velku motorku, a neubrzdili. a neboli to zaciatocnici. tak prosim ta netrep


16.09.2009 14:27

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

MrBike
 Kávičkár 

klima: :-))) :-))) No tak mi prepac ze som videl motorkara co si to dupal priamo z hlavnej krizovatky v centre mesta smerom po vypadovke na PLNY KOTOL a napisal to do tejto diskusie kvoli tomu aby som vyjadril nesuhlas s takymto stylom jazdy v meste. :-)))
Nenapisal som ze aj trojku siel po obmedzovac, ale dvojku - ked uz sa chceme chytat za slovicka....co aj tak nie je podstatne. Aj keby siel len dvojku po mozno 10 000, tak by maximalnu povolenu rychlost prekrocil trojnasobne, minul pri tom jeden vyjazd z parkoviska, jednu krizovatku, a dva prechody pre chodcov. [zle] Viem co som videl a pocul, ...no povedzme ze som to prehnal, a to co sa mi v dvojke zdalo ako "po obmedzovac" bolo len tych 10 000rpm, a potom hodil trojku a uz len pomalicky zrychloval,.....tak nesiel 220 ale 160km/h......a to sa ti zda ok?? :-~
Nemam potrebu ohurovat tu ludi ktorych ani osobne nepoznam nejakymi vymyslami, neivem na co by to bolo dobre. [zle]


16.09.2009 14:28

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

Pistik1
 Jogurťák 

Ikona

Cafte,
uz som tu sice daaavno nebol ane neda mi prispiet svojou troskou:
V prvom rade male objasnenie pre vsetkych a zaroven opakovanie zakladov z Autoskoly:
Zákon NR SR č. 8/2009 z 3. decembra 2008
o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov
§ 2
Vymedzenie základných pojmov
Dať prednosť v jazde je povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby ten, kto má prednosť v jazde, nemusel zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy.
§ 21
Vchádzanie na cestu

Pri vchádzaní na cestu z miesta mimo cesty, z poľnej cesty, z lesnej cesty, z cestičky pre cyklistov, z obytnej zóny alebo z pešej zóny vodič je povinný dať prednosť v jazde vozidlu idúcemu po ceste.

Preco som si dovolil vstupit do Vasej debaty:
Mal som minuly rok vaznejsiu nehodu, po 20 rokoch na moto, poslednych 10 rokov na SS ako vy radi pouzivate. Autom mam najazdene vele vela (rocne cca 100 000 poslednych 8 rokov) + vele vela. Autom mam na mysli osobnym autom.
Dovolim si trosicku polemizovat nad vasimi prispevkami.
V pripade mojej nehody(zrazka s autom ktore vyslo z polnej cesty) boli prve ohlasy ze som siel ako blaazon (Vypovede svedkov) a verejnosti prezentovana nehoda aj v TV. Oficialna verzia sudneho znalca 57-63Km/h v case ked som zacal brzdit (Mam to cierne na bielom) vysetrovanie skoncilo tak, ze nikomu nedali nic za vinu jedine za co SOM dostal pokutu bolo "Obmedzenie plynulosti cestnej premavky v case dopravnej spicky". Vdedajsia reakcia verejnosti ze jazdime ako idioti pretoze vsetci videli rozflakanu R1.
Z mojho pohladu je zbytocne presviedcat niekoho o svojej pravde. Za mna je vzdy menej porusit neake pravidla ako zabit cloveka (avsak ako uvadza vyhlaska vid zaciatok mojho prispevku, vodic ktory ma dat prednost nech ju kurva aj da!!!)Ja som mal to stastie ze som prezil.
Polemizujte dalej, vyhladavajte prilezitost hodit neaky ten hnoj na druheho a pome sa este trosku poskriepit.
Jazdite ako chcete, ja uz iba okruh (ved mi ho postavili 9km od domu) hlaven vzdy dorazte do svojho ciela.


16.09.2009 14:33

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

klima
 Kávičkár 

Ikona

MrBike nezda sa mi to OK, takisto ako sa mi nezda OK zbytocne zvelicovanie situacii


16.09.2009 14:55

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

egres2
 Bahniak 

Ikona

Pistik1: Okolnosti nehody sú vždy iné.Dôležité je na akú vzdialenosť vidíš pri vchádzaní na cestu a či "môžeš" dať vozidlu na hlavnej prednosť.Súdny znalec sa mal k tomu vyjadriť, či tvoja rýchlosť zodpovedala možnosti dať ti prednosť.Ak áno tak vina bola jednoznačne na strane vodiča vychádzajúceho na cestu.Ja každý deň prechádzam hlavnú cestu s viditelnosťou do prava cca 45m a do ľava cca 50-60m.Na hlavnej je obmedzená rýchlosť na 60km/hod.Ak začnem prechádzať cez hlavnú cestu tak nedávam prednosť vozidlu z pravej strany ktoré je odo mňa 45m a z ľavej 60m.Ak začnem prechádzať v momente keď je z prava vozidlo idúce 60km/h tak za sekundu prejde 16,6m takže na to aby som bezpečne prešiel potrebujem 2,7 sek a z ľava mám 3,6 sek.Ak pôjde motorka napr.90 km/hod tak bude na mieste stretu za 1,8 sek a pri 120 km je to 1,3 sek.Takže už pri rýchlosti 90km/hod v čase keď je od križovatky cca 50m nemám pri jeho rýchlosti okolo 100 km žiadnu šancu "dať mu prednosť".Môžem mať vinu ako motorkár ide nad 100 km/hod?


16.09.2009 15:19

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

Pistik1
 Jogurťák 

Ikona

egres2: V pripade mojej nehody som siel po ceste kde je max rachlost povolena 90km/h. Vzhladom na to ze som uz videl niekolko smrtelnych nehod snazil som sa davat velky pozor avsak niekedy je konstelacia hviezd nestastna.
Ja som iba chcel svojou troskou povedat, ze kazdy by mal davat v prvom rade pozor na seba a mal by davat pozor aj na ostatnych ucastnikov cestnej premavky, hlavne nikoho nezabit. Vsetci sa stretavame s reakciami ze motorkari jazdia ako blazni. Co je v reale aj pravda(cest vynimkam). Zabit vsak niekoho a zit s tym pocitom ze ved on siel rychlo aj ked som mal dat prednost je z mojho pohladu obrovky alibizmus. Hadzat vsak vsetku vinu iba na moto je uplna kravina. V nasich zemepisnych sirkach je moto pre ostatnych na cestach z mne neznamych pricin neviditelna. Ked som este jazdil po cestach aj v zahranici, kde nejazdia moto o nic pomalsie, ostatny ucastnici cestnej premavky davaju vacsi pozor. Musim vsak povedat ze na tomto mieste sa casto stretavam z negativnymi reakciami iba na SS aj ked sam som na ceste stretal vela vela rychlych jazdcov, ktory ked videli R1 presuvajucu sa po ceste hned zacali hnat (ist na chopri alebo na endure 160km/h je na hrane konstrukcnych moznosti vzhladom na podvozok a brzdy)popr auta ktore sa chcu okamzite pretekat. Ja som uz vyrastol a iba som sa pousmial. Niekolko krat som si zajazdil na okruhu a musim povedat ze to je to spravne miesto na tahanie za plyn.
Preco vsak na tomto mieste,tolko ludi hadze hnoj na moto je pre mna nepochopitelne (??) Osobne nepoznam motorkara, ktory ani raz neprekrocil MPR. V zmysle kto si bez viny hod kamenom, nech si kazdy vstupi do svojho svedomia a nehadze hnoj na druhych. Seba neospravedlnujem, uz budem jazdit iba po okruhu, avsak neospravdlnujme nikoho kto niekoho zabil alebo zmrzacil, iba pre to ze bol na moto. Dalo sa tomu predist? Ak ano co pre to ten dany clovek urobil? Odpoved ktora tu je stale ON ISIEL RYCHLO! Takze hladat vinu kto mal pravdu ak niekto neprezil je na Slovensku pravidlo uzavreteho pripadu na vine bol motorkar! 6/9/1999 sa zabil moj kamarat na mojej moto(Janko R.I.P.) a vysledok vysetrovania bol: Nakolko nie je mozne urcit podiel viny oboch ucastnikov, pripad sa odlozil do suflika. Myslis si ze clovek ktory zabil druheho cloveka moze zit s tymto vedomim. Janko nesiel ani rychlo ani riskantne akurat bol v nespravny cas na nespravnom mieste. Okolnosti nechcem rozvadzat avsak z mojho pohladu skoda kazdeho zivota, ktory vyhasne na ceste, lebo niekto si myslel ze to stihne!


16.09.2009 17:53

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

kolac
 Kávičkár 

Ikona

Pistik1: Pekne napisane.. [dobre]
Nerad by som polemizoval o tom, ktora skupina vodicov je nebezpecnejsia, na to mame kazdy svoj pohlad.. Ale myslim si, ze na jednom sa zhodneme. Nech uz sedite v aute alebo na motorke, treba jazdit hlavne s rozumom, aby clovek neohrozil seba ani ostatnych. Bohuzial, na cestach je stale dostatocny pocet ludi, ktori sa tymto pravidlom neriadia.. Niekedy to moze byt len chvilka nepozornosti a stane sa nieco zle, co sa uz neda vratit.. Je jedno, ze je niekto na hlavnej ceste, ked mu vbehne do cesty nepozorny vodic, tvrdenie "ale ved ja som bol na hlavnej" mu uz nepomoze.. Preto aj ja jazdim tak, ako keby bola kazda cesta vedlajsia.. Jazdim na moto, lebo ma to bavi a bol by som rad, keby to tak zostalo niekolko rokov.. Nechcem skoncit niekde za tretou krizovatkou v aute, ktoreho vodic si ma nevsimol.. Urobit chybu je ludske, ale ked viem, ze mozem zmenit nasledky tej chyby, aj ked mozno nebude moja, tak sa tomu prisposobim..


16.09.2009 18:41

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

noveL84
 Kávičkár 

Ikona

klima pohov, ak si si vsimol nechal som tam zvysnych 5 percent kedy neje na vine motorkar, citaj poriadne. Ono staci velmi malo, staci si zobrat kazdu jednu nehodu ktora bola v novinach, tv, na nete, a jednoducho si precitat ten clanok: Vacsinou znie takto:
"motorkar vo velkej rychlosti...."
"Motorkar obiehajuci vo velkej rychlosti"
"Motorkar nezvladol motorku vo velkej rychlosti"
"Motorkar narazil do stlpa a namieste zraneniam podlahom... motorka od neho niekolko 100 metrov ale on isiel pomaly ne? hovor vies komu... a bohuzial Toto je realita.
A ked si vsetky nahody zarchivujes, prides na to ze viac ako 90 percent havarii je tohoto tipu...

Povedz mi kedy si pocul, cital alebo videl nehodu typu:
"Motorkar dostal smyk na olejovej skvrne"
"Motkar vrazil do jelena prechadzajuceho cez cestu"
"Motorkar dostal smyk z dovodu ze mu prebehol cez cestu zajac, mys, jezko, alebo ine zviera...

Takze ano, trvam na svojom vyjadreni ze 95 percent viny za to nesie motorkar.
A prekrocit rychlost? ano aj ja prekrocim o 20 - 30. co to je? z 100 km/h na nulu si na 40 metroch. Co to je 40 metrov? ved to neje nic, 40 metrov je dosah stretavacih svetiel na aute. Ak v takej rychlosti alebo mensej ti niekto vyleti (neda ti prednost) ubrzdis to. Ak tam ale pojdes 150 - 200 tak si na fleku mrtvi... Zbytocne tu o tom kecat, percentualny podiel viny motorkara je jasny.

Pistik 1 presne to tvrdim ze su situacie ze sa ocitnej v nespravny cas na nespravnom mieste. ze do teba nejaky idiot vrazi, alebo vrazis do jelena, ci prejdes po zajacovi, ale kolko je takych nehod? opakujem, kolko je takych nehod? ... :'( ani ne 5 percent

Upravené 2 krát. Naposledy upravil noveL84 (16.09.2009 18:41)


16.09.2009 20:10

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

sdr1
 Jogurťák 

Ikona

páni,vyhláška(ak som to dobre pochopil)hovorí,že vodič na vedľajšej ceste nesmie ohroziť a ani obmedziť vodiča idúceho po hlavnej ceste pri vchádzaní na hlavnú.nikde som sa nedočítal,že tak môže urobiť ak vodič na hlavnej porušuje MPR. :-P


16.09.2009 21:40

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

MrBike
 Kávičkár 

novel:...hmmm, nesuhlasim. To je presne to o com som pisal vyssie....ano...v novinach a v TV sa docitas ako sa motorkar vo vysokej rychlosti zabil... To su ale smrtelne (pre media atraktivne) nehody. Cim viac kusov mesa a tragickejsi pribeh, a cim vacsia rychlost, tym vacsia senzacia.

Realita je ale taka ze sa stava aj velmi vela dopravnych nehod ktore zapricini iny ucastnik cestnej premavky. Vacsinou preto ze motorku (ktora kludne moze ist predpisovo) nezbada, prehliadne, alebo to zle odhadne, alebo je idiot co nema motorkarov rad a tak ich ma hlboko v zadku. [zle] To su casto nehody kedy motorkar nejde ako hovado, a teda to stihne ubrztit, alebo aspon spomalit, ciastocezn sa vyhnut atd.....takze ked aj dojde ku kolizii, tak rychlsot nie je taka velka ako pri strelcoch iducich 200km/h, a tak to vacsinou spravadzaju len zranenia (lahke alebo tazke) z ktorych sa ale clovek vylize - aj ked casto s trvalymi nasledkami. Nikto ale nezomrie, teda sa o tom nikde nedocitas, ani to neuvidis v spravach....tychto nehod je ale OVELA viac ako tych smrtelnych, za ktore casto mozu motorkari.

Staci sa pozriet na ten clanok co je na zaciatku temy, a na video co je trosku nizsie....75% smrtelnych nehod maju na svedomi motorkari - co je mozno 40 dopravnych nehod rocne (neviem kolko presne, typol som si) no 80% CELKOVEHO poctu nehod s ucastou motocykla ma na svedomi niekto iny(a to bude podla mna OVELA VYSSIE CISLO)....preto vzniklo aj to video ze motorkari nie su hmyz.

EDIT: podla mna z toho plynie jednoducho to, ze niektori motorkari skutocne ako hovada jazdia, a doplatia na to zivotom, ale myslim ze je tu aj vela pripadov kedy to motorkar proste schyta aj ked neporusi ziaden predpis. Bolo by zaujimave spytat sa nejakeho skuseneho motorkara ktory ma najazdene skutocne vela kilometrov, kolkym dopravnym nehodam sa bezne vyhne za den jazdenia na motorke tym ze predvida a uhyba ( teda keby nic neurobil, niekto by ho zostrelil) ... chcelo by to kampan ako v UK "look for bikes"

Upravené 2 krát. Naposledy upravil MrBike (16.09.2009 21:45)


16.09.2009 21:57

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

sdr1
 Jogurťák 

Ikona

a co tak sa riadiť poučkou:"na motorke nikdy nemáš prednosť!!!"jeden fúzatý vyjazdený pán mi to v krčmičke húdol stále,a verte,mal fakt pravdu.... :-) :-))) :-D :-P


16.09.2009 23:02

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

igiigi
 Štvorkolkár 

ahoj srd
... ale mas aj na moto prednost, niekedy :-)))

ale k teme: stale je to o tej nestastnej rychlosti. predstav si, ze idem z vedlajsej na hlavnu - zastavim, pozriem vlavo, vpravo, a este raz vlavo, vpravo, cisty vzduch, prazdna cesta, tak vychadzam s traktorom na hlavnu... a za 3-4 sekundy do mna vpalis zozadu v 160km /h ... R.I.P. ... tazko povedat, ze som ti nedal prednost.


16.09.2009 23:42

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

sdr1
 Jogurťák 

Ikona

igiigi,stále platí"na moto nemáš prednosť"!ak rafeš 160,musíš dúfať,že ten "Zetor" tam akurát vtedy nebude :-))) :-) :-D


17.09.2009 6:14

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

pato
 Turista 

napisem niektore priciny nehod
riziko pri motocyklistoch
mladost
neskusenost
nevyjazdenost - sedia na motorke raz dvakrat do tyzdna-sviatocni motovodici
vela testosteronu - frajerenie pre priatelkou,obecenstvom na zastavke,nahananie s inymi
vacsina motocyklistov nevie spravne brzdit - bud vela a pad alebo malo a naraz do prekazky
nepredvidavost - obiehanie v kolonach,v meste, rychla jazda na parkovisku
novy trend sucasnosti - vela motoriek ovesanych blbostami co sme pred 10 rokmi nepotrebovali ako gps vysielacky mobily potom sa s tym motocyklista vela krat hra,macka prepina a nevenuje sa jazde a prejde desiatky metrov bez sustredenia na jazdu

autovodici nerespektuju motorkarov-v zmysle silnejsi vyhrava
nemaju odhad rychlosti a obratnosti motorky prehliadnu motorku maju plnu hlavu pracovnych problemov a nevenuju sa iba jazde,ponahlaju sa aby vsetko stihli a su bezohladni voci ostatnym,chcu sa pretekat s motorkou
aj tak vacsinu nehod si zavinia motorkari vysokou rychlostou precenovanim svojich schopnosti
autovodici buraju motorky lebo su bezohladni a nevsimavi


17.09.2009 7:05

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

pato

veľký kus pravdy [dobre]


17.09.2009 8:28

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

egres2
 Bahniak 

Ikona

Pistik1: To nakoľko si dotyčný bude brať smrť človeka pri dopravnej nehode ako jej účastník záleží na každom jednom.Ja len poukazujem na jeden fakt a to ten, že ak nevidím prichádzajúceho vodiča čiste z technických príčin /stromy,zákruta, atď/ nemôže byť vina na vodičovi, ktorý vchádza na hlavnú cestu pretože nemal komu dať prednosť.


17.09.2009 8:29

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

noveL84
 Kávičkár 

Ikona

MrBike Lenze o tom som pisal (akurat som to nezdoraznil) ked idem po obci 50 - 60 a niekto ma obmedzi, a aj ked to neubrzdim na nulu, tak vpalim do toho auta v minimalne rychlosti,pre motorkara to znamena preletenie cez kapoty a podobne, ale ked mas patricne oblecenie vecsinou sa postavis a vynadas tomu blbcovi. ANo verim ze tychto nehod je viac ako smrtelnych alebo s fatalnymi nasledkami, verim tomu ze motorkari denne prelietavaju cez auta ktore im nedaju prednost, ale nepise sa o nich v tv a casopisoch presne ako ty spominas, lebo su zdravi.

Ja som v "mojej statistike" uviedol a dedukoval pripady ktore si za to mozu sami, prave tou rychlou jazdou kedy nestihne motorkar reagovat na vzniknutu situaciu.

Mimochodom otazka na teba pato co je to neskusenost? Neskusenost je ze nejaky motorkar pretoci plny plyn tam kde nema a zabije sa? Neskusenosti je to ked v zakrute pretoci plyn podsmykne mu koleso a zabije sa? Tu kazdy hovorite o neskusenosti, co je to neskusenost? Ked ti z nejakeho dovodu podsmykne koleso na ceste, kvoli strku ci olejovej skvrne ktoru nevidis, to neje neskusenost, to sa moze stat aj 30 rokov jazdiacemu motorkarovi. Ja neskusenosti vidim v tom ze motorkar nevenuje dostatok pozornosti zakladnym veciam ako brzdenie, klopenie, uhybace manevre, proste vzitie sa s masinou ako s milenkou. Ale to neje neskusenosti, opat je to hlupost, je to o rozume.

No nic :-) Mam pocit ze tu sa stale pise o tom istom, tak ten kto ma motorku jazdit a ja padam do prace 8-)


17.09.2009 9:06

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

pato: podla mna nejlepsia definicia v tejto diskusii

noveL84: ked uz sa pytas ... Ano ked niekto tomu uvali viac a zabije sa to je presne neskusenost. Aj ked spadne v zakrute aj to je neskusenost (vacsina totiz spanikari a brzdi miesto pridavania) a ide rychlo do zakruty, ktoru bud nevidi alebo nepozna. A olejovej skvrne sa normalne tiez nikto nesmyka, lebo pozoruje povrch cesty a ak ide do zakruty tak len takou rychlostou aby stihol zabrzdit (alebo sa vyhnut) keby tam bol nahodou slon. Nevravim, ze sa nestane ale vela sa da eliminovat. A pritom staci tak malo:
1. prv nez vyjdem na cestu naucit sa motoabecedu: rozbeh, zastavenie, nudzove zastavenie, pomala jazda medzi prekazkami (buduce auta), brzdenie v zakrute, uhybny manever - ak si niekto vsimol, ze tu nie je akceleracia do obmedzovaca ma plusove body
2. zopakovat si abecedu spravania na ceste: nepalim niekam kam nevidim (to plati aj o parkoviskach), nepredbieham ked nevidim a ked sa nemam kam uhnut resp. zaradit, nikdy nemam prednost a asi ma nevidia, minimalizujem cas v mrtvom uhle aut, neobieham pohybujucu sa kolonu ked neviem ci ma vidia a dobre kukam ci sa niekto nechce otocit resp. predbiehat - opat kto si vsimol, ze tam nie je odkopavanie zrkadiel a ukazovanie fuckerov ma plusove body

a hned bude o par mrtvych menej - skratka umoznime ostatnym a oni nam aby dosli zdravi kam potrebuju [dobre]


17.09.2009 9:56

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

noveL84
 Kávičkár 

Ikona

Dottore krasne a vystizne napisane, [dobre] [dobre] [dobre] [dobre]


17.09.2009 16:42

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

igiigi
 Štvorkolkár 

srd [dobre]
:-D


17.09.2009 17:14

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

Onko
 Kávičkár 

Ikona

egres>mas pravdu s tymi stromami a krikmi, ale s tymi casmi a prechadzanim cez hlavnu nie. Ved ked prechadzas cez hlavnu jasne, ze davas prednost aj vozidlu iducemu sprava. A keby sla motorka 100km/h a v mieste stretu je teda za cca. 1,5s ako pises, tak to ze to neodhadnes je tvoja vina, nie motorkara. Musis vidiet, ze leti ako blazon a radsej na tu cestu nevojdem nie? Preboha nemozeme sa vyhovarat ked niekomu vbehneme do cesty, ze ale on isiel rychlo a ja som to neodhadol. Presne tak, jak ked nedobrzdim a napakujem auto predo mnou, tazko bude niekoho zaujimat, ze ale ja som nevedel, ze moze tak prudko brzdit a neodhadol som to. A to o tych mladych...no stava sa aj starsim...a jedna RIP nehoda copraka tu aj bola rozoberana. :-(


17.09.2009 20:03

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

kolac
 Kávičkár 

Ikona

Onko: To co pises o tom predvidani by malo platit pre oboch, resp. clovek by to mal uplatnovat ci ide po hlavnej alebo po vedlajsej ceste.. Cize ked sa budem pripajat na hlavnu, budem radsej venovat vacsiu chvilu odhadnutiu rychlosti a vzdialenosti motorky/auta.. Ale ked sam viem, ze odhanut rychlost moto a vobec si ju vsimnut je vacsinou tazsie ako u auta, tak sa na hlavnej nebudem spravat ako boh a pred tou krizovatkou radsej spomalim, aby som sa uistil ci sa nechce niekto z vedlajsej cesty pripojit a ci ma registruje.. Ked to do neho napalis, konstatovanie, ze to bola jeho vina, ze ty si bol na hlavnej ti uz nepomoze.. Vsetci vieme, ze na moto sme jednoducho menej viditelny, takze ja sa radsej riadim pravidlom, ze na moto je kazda cesta vedlajsia.. Bohuzial.. :-~


17.09.2009 20:17

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

Onko
 Kávičkár 

Ikona

Kolac> ved ja tu nepisem o tom,z e ked si na havnej sa mas spravat ako boh. Suhlasim s tym co si napisal. Ale mi pride cudne, ked sa tu ten co neda prednost a tym sposobi nehodu obhajuje. Je to tak ako vravis...preto som, ak si si vsimol v predoslom prispevku napisal leti ako blazon. ;-)


18.09.2009 0:03

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

chrene
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Onko, tie dve situacie su uplne odlisne. Auto pred tebou moze nahle zabrzdit z rozych dovodov a neporusuje pritom ziaden predpis. Ak niekto ide po hlavnej a prekrocil rychlost a ten z vedlajsej to zle odhadne, tak v prvom rade je na vine ten (myslim moralne, nie v zmysle zakona), co tu rychlost prekrocil, pretoze nema moznost nehode zabranit. To len na temu obhajovania.
Moje skusenosti su take, ze ak ma auta vidia, vacsinou mi uvolnia cestu - nevyjde na hlavnu, umozni mi predbiehanie...
Co sa tyka prekracovania rychlosti, tak velmi zalezi kde a akym sposobom to urobis, da sa ist rychlejsie a pritom bezpecne ale nie v useku, kde nemas prehlad a nie ak je husta premavka.
jazda na moto u zapadnych susedov aj nesusedov, je uplne ina kava, nielen vodici aut su pozornejsi a ohladuplnejsi, ale aj motorkari su o poriadny kus kludnejsi (povacsine)


18.09.2009 7:43

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

pato
 Turista 

noveL84
neskusenost vnimam ako neschopnost jazdca vcitit sa do chovania ostatnych ucastnikov cestnej premavky- neschopnost predvidat ich rozmyslanie a nasledne konanie
skusenostami si jazdec dokaze mnohokrat zaradit ostatnych na ceste do niekolkych skatuliek
dobry sofer.zly sofer.primitiv.agresivny maniak. zaciatocnik. a specialna kategoria vystresovane zenske co su rady ze vobec idu
dalej napriklad neakcelerovat prudko na ceste ktoru dobre nepoznam alebo tadial idem dnes prvy krat-plati najma o cestach ako baba sturec makov-najskor si dany usek prejst pohodovou rychlostou a pozerat sa na asfalt v akom je stave-olej strk jamy nafta aka je premavka
az druhy krat ist rychlo a pripadne na koleno-toto bude robit skuseny jazdec
neskuseny pojde na prvy krat rychlo a mozno padne na skvrne ktoru by v malej rychlosti uvidel
samozrejme ze mas pravdu niektore situacie sa nedaju nacvicit a predvidanie vzdy nezachrani jazdca pred nehodou ale je rozdiel ak pojdem vecer ci v noci cez zahorie pri lese rychlostou 50km / hod usek kde je les kusok od vozovky a vbehne mi srna do cesty a ked tam pojdem 100 km

Upravené 2 krát. Naposledy upravil pato (18.09.2009 7:48)


18.09.2009 8:50

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

egres2
 Bahniak 

Ikona

onko: Zdôrazňujem.Nemôžem dať prednosť motorke ktorú v čase vchádzania na hlavnú cestu NEVIDÍM.


18.09.2009 9:49

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

egreš: V prípade nedostatočného výhľadu si je vodič povinný zabezpečiť osobu... blablabla


18.09.2009 13:43

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

chrene
Darca Krvi  Turista 

Ikona

vsak toto. ked na cestu nevidim a nemam zavoznika, tak to otocim a idem domov, lebo niekto by tam mohol ist 200 a to by som ja uz nestihol. arogancia, debilita a neohladuplnost vladne na nasich cestach.


18.09.2009 13:58

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

Onko
 Kávičkár 

Ikona

egres2> Ty uz ani sam nevies, co pises prosim Ta... :-~ Tvoj citat:Ak začnem prechádzať cez hlavnú cestu tak nedávam prednosť vozidlu z pravej strany ktoré je odo mňa 45m a z ľavej 60m.


18.09.2009 16:02

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

noveL84
 Kávičkár 

Ikona

pato no pekne si to napisal, ale opat si sa vratil k rychlosti a aacceleracii. Zrychlit rapidne na ceste kde nemam vyhlad alebo kde to nepoznam je HLUPOST (cize sprostost motorkara)
Tak isto ako druhy priklad co si uviedol ze nepojde 50 ale 100 tam kde to neje bezpecne (tak isto cista sprostost motorkara) Neskrival by som sa v tomto pripade sa neskusenost.
Ja za neskusenost povazujem ked motorkara (normalnej jazdiaceho) prekvapi podsmyknutie kolesa a padne lebo to nevie ustat (ale ustat sa to da) skusenejsi motorkar to ustoji pretoze je skuseny.
Ale to ze niekto bude acelerovat tam kde nema alebo ze vpali do zakruty ci pojde tam kde je 50km/h stovkou, tak to neje neskusenost, to je opat hlupost.

Ale podme k teme, mal som chut zalozit novu diskusiu s nazvom "ci vam uz fakt jebe" ale asi by mi to nepreslo. Vyuzijem tuto diskusiu, ved v podstate sa tu o tom cely cas pise.

Vcera vychadzam v obci z vedlajsej cesty na hlavnu, zastavim tak aby som mal rozhlad do prava a do lava. mam stlacenu spojku, zaradenu jednotku (som na aute) stojim a rozhladam sa, Pozeram do lava nikto nic, pozeram do prava, nikto nic, este raz som sa pozrel do lava nikto nic, reku idem (bola noc), tak vychadzam na cestu beznou rychlostou, zrazu zo zakruty vyletel "kokot" motorkar, mal tusim 90km/h, ( v tom useku bolo vela aj 40 ne to dvojnasobok)
Keby som nebol duhapritomny, tak ten debil to do mna napere, tak som rychlo pridal nech dokoncim to zaradenie na hlavnu, no len taktak preletel...
Taze kto bol navine?
Kto by z tejto zrazky vysiel velmi zle?
Nesadajte na motorku ked nemate rozum a ked sa nemate radi a chcete sa zabit neohrozujte nas ostatnych. Lebo vy do auta vrazite, ale tie vycitky co ten autickar bude mat cely zivot ze vam ublizil budu hrozne...
Smutne.
Nehadzem vsetkych do jedneho vreca, ale staci tak malo : MAT SA RAD/A


18.09.2009 17:06

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

kolac
 Kávičkár 

Ikona

noveL84: [dobre] [dobre] [dobre] Pekny nazorny priklad. Ci som v aute alebo na motorke, na hlavnej alebo na vedlajsej, vzdy treba pouzivat rozum.. A myslim si, ze je jasne, kto ho v tomto pripade mal a kto nie.. Je jedno ci to bola motorka alebo auto, on ako vodic jednoducho spravil chybu, aj ked zakon by sa v pripade kolizie zrejme priklonil na jeho stranu.. bohuzial.. :-~


18.09.2009 17:31

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

noveL84
 Kávičkár 

Ikona

Kolac, tu ale neislo o to ze on by bol na vine ale stihali by mna, neislo by ani o skodu ktora by vznikla. O co jedine tu ide, ze ten motorkar by bol mrtvi alebo dolamany. Chapes? ved ten motorkar je zranitelny , nema okolo seba plechy ako ja, nema airbagy ako ja. ten naraz citi 100 percentne. Uz len keby to si uvedomil tak tam tak nepojde. Co keby tam bol (namiesto mna) niekto kto by sa lakol ostal stat na ceste a ten motorkar by do neho vpalil. Ved jazdenie na motorke ma byt radost a nie suboj o svoj holy zivot v dosledku svojej hluposti.
Dalsia vec, keby to bol do mna vpalil, tak cely zivot by som si hovoril "do certa, preco mi nezavolala priatela, aby som sa pohol o 2 sekundy neskor" alebo preco mi nezdochol motor... Ja nesom nejaky mafian co je zvyknuty ublizovat ludom. Som normalny clovek, ktory ma city a mrzelo by ma to keby som mu ublizil aj ked by to nebola moja vina...

Jazdite s rozumom


18.09.2009 17:39

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

kolac
 Kávičkár 

Ikona

noveL84: Súhlas.. Veľa ľudí si povie, že v krajnom prípade zabije/zmrzačí len seba.. Ale na to, že to má vplyv aj na život niekoho iného často nemyslia. Tak ako hovoríš, nie je to vždy len o ujme na zdraví v podobe polámaných kostí..


18.09.2009 18:02

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

igiigi
 Štvorkolkár 

vidim, ze tato tema vyvolala nebyvalu diskusiu. take obsiahle prispevky som este ani nevidel... ale staci jedna veta: kkti jazdite primerane!

... vela sa tu pise o vyjazde na hlavnu z vedlajsej - kde je hranica medzi nedanim prednosti v jazde a medzi nedodrzanim bezpecnej vzdialenosti: stojis na vedlajsej, zlava nic, zprava nic, vyjdes na hlavnu a strelec to do teba najebe v 160 /h ??? tak dal si mu prednost alebo nie, ked pri vyjazde urcite nebol v dohlade. alebo on nedodrzal vzdialenost? to ani boh a ani sudny znalec nerozlusti. a je jedno ci si na moto alebo plechovke.
znamy je ten medializovany pripad, ked kkt na cervenej oktavke najebal zozadu do multikary. a chceli to nasit na toho chudaka multikaristu...


19.09.2009 7:27

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

pato
 Turista 

noveL84 mas pravdu so skusenostami
ale zober to tak ze ak je clovek zvysujucim sa poctom najazdenych kilometrov skusenejsti menej riskuje a i ked ide rovnako rychlo ako neskuseny tak to ma urcite ovela viac pod kontrolou
i tak si myslim hlavny vinnik vacsiny nehod je rychlost a nedostatok skusenosti
podsmyknutie kolesa prekvapi i valentina rossiho i ked pri vacsej rychlosti-moze si ju dovolit lebo ma viac skusenosti ako vacsina nas motojazdcov-amaterov
proste su situacie kde nam nepomozu skusenosti a je to na stasti osude bozom zamere s nami ci co to vlastne je


19.09.2009 9:11

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

benter
 Edvenčr 

Ikona

ja by som to bral tak 50/50 nevzdy si vinny motorkari


19.09.2009 18:27

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

ďalia štatistika - trochu iná:

Štatistika

V roku 1999 boli v rámci výskumného projektu financovaného z prostriedkov EU (Motorcycle Accident In-Depth Study - MAIDS) zistené základné príčiny nehôd motocyklov. Členmi výskumného konzorcia boli napríklad ACEM (európske združenie motocyklového priemyslu), FIM a FEMA (organizácia jazdcov na medzinárodnej a európskej úrovni).
V rámci výskumu boli zhromaždené dáta o 921 motocyklových nehodách, ku ktorým došlo v piatich európskych krajinách. Bolo zistené, že 88 % nehôd bolo spôsobených najmä ľudskou chybou, kým 8 % bolo spôsobených vonkajšími faktormi, akými boli poveternostné podmienky alebo stav cesty. V 37 % prípadov bola nehoda spôsobená motocyklistom, kým v 50 % prípadov bol za nehodu zodpovedný vodič druhého vozidla. Analýzou týchto 50 % prípadov bolo zistené, že: 72 % boli takzvané nehody „z nepozornosti“, kedy si vodič nevšimol motocykel, v 3 % sa jednalo o chybu „vyhodnotenia situácie“ (tj. vodič motocykel videl, ale jeho mozog to nevyhodnotil správne), a v 20 % sa jednalo o nesprávne rozhodnutie (vodič motocykel videl, ale napriek tomu sa rozhodol v zamýšľanom manévre pokračovať).
Problém viditeľnosti a rozpoznateľnosti motocyklov na ceste je nepochybne potrebné riešiť.


19.09.2009 18:44

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

wiese
 Turista 

Ikona

plechovkar co vchadza na hlavnu urcite nema vypocitane presne na sekundy za kolko je moto prinom,len dement v aute zide na hlavnu ked vidi motorkara co je pri nom za par sekund,urcite je navine plechovica pretoze nedal prednost v jazde a nesledoval dostatocne situaciu na ceste


19.09.2009 20:01

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

igiigi
 Štvorkolkár 

wiese , necitas prispevky pozorne.
ja som pisal: stojis na vedlajsej, zlava nic, zprava nic, vyjdes na hlavnu a strelec to do teba najebe v 160 /h ???
tak kto je na vine?


19.09.2009 21:02

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

sdr1
 Jogurťák 

Ikona

chlapi-ešte raz:jazdi tak akokeby platilo pravidlo,že na moto nemáš nikdy prednosť.Ak chceš ísť 160,počítaj s tým že o tom nikto nevie a ani to nečaká.možno okrem niekoho takého ako si sám,ale tých je málo.a podľa tejto rubriky bude ešte menej... :-P :-D


19.09.2009 21:04

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

sdr1
 Jogurťák 

Ikona

igiigi,predpokladám že na vine budeš Ty.Asi.... :-(


20.09.2009 9:11

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

velmi tazka debata je to o ludoch igiigi ale ked ti blondynka dala fajne buchtu na nos to si na nu tak nepicoval snad ci ano? je to o ludoch vsade buraju len u nas je o to riziko vecsie ze cesty su v hroznom stave a par percent este pridava aj to co na vas caka a vy to nevidite ovecky hovienka kravicky konariky listie olej atd neda sa to tak definovat v polsku je tolko mrtvych ze ak by ich nebolo 40 milionou tak uz asi by vyhynuli lebo dalsich 20 melonou ich je v cudzine


20.09.2009 9:19

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

noveL84
 Kávičkár 

Ikona

Ta viditenost motorkara je naozaj problem. Tu si treba zvazit ci je najdolezitejsie image alebo viditelnost a bezpecnost. Niekde som cital ze pri modrej farbe je viditelnost len 18 metrov, pri cervenej 30 a tak to pokracovalo. Ale ze reflexne prvky su viditelne az z 200 metrov. A to je dolezite, no a potom dalej dolezite je prisposobit jazdu.


20.09.2009 9:56

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

igiigi
 Štvorkolkár 

... no nie som si celkom isty. nechcem sa hadat, sme v diskusnom fore, tak som zvedavy na nazory. stale to omielam preto, lebo ma to fakt zaujima: langos najebal presne takto na plechovici do multikary, orodovali za neho vsetci najsilnejsi muzi tohto statu, dvakrat otvarali vysetrovanie a aj tak mu to nepomohlo. bol nakoniec na vine on., lebo isiel ako kkt 160/h!!! tak kde je ta hranica zodpovednosti?

jedno plati stale: jazdi primerane a bud ohladuplny k ostatnym.


20.09.2009 23:05

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

kvietok
 Kávičkár 

viditelnost problem nie je, za sto euro zo seba spravis taky cirkus, ze ho uvidi aj stevie wonder /individualne rozhodnutie kazdeho z nas, ci to tak spravi - minimum, co si budeme hovorit/. problem, ktory sa riesi je ignorancia, netolerancia a agresivita voci sebe aj inym. coraz vacsie a silnejsie auta aj masiny, plnsie cesty, stres, hypoteky, maknuce mozgy, vtaky - co ja viem...
v piatok podvecer ma na bratislavskom obchvate na odbocke na staru senecku skoro zlozila zozadu A4ka /v SR jazdim uz par rokov minimalne, a ak tak na skutri/. isiel som v lavom pruhu, vedla mna v pravom pruhu o nieco pomalsie - asi 60kmh - nieco ako honda CRV, v pravotocivom obluku na odbocke na staru senecku cestu. /svietim aj odrazam svetlo vysoko nadpriemerne, velky skuter s kufrom - neda sa nevidiet/. V spatakoch som uvidel rychlo sa priblizujuce auto, islo asi 110-120, zrazke zozadu /zostreleniu/ som sa vyhol asi o 20cm, stastie ze teta v tej honde vedla mna isla poctivo vpravo, tak sme sa tam nejako pomestili. hned nato audina vpalila do zapchy, ked som sa pozrel co za vymetena hlavohrud sedi vnutri - a tam zenska.. cica pretekarka. moj angazovany prihovor ani gesta tej "damy" nebudem komentovat. takze davajte si pozor na tmavosede audi A4 1.8T, evidencne cislo (BA.....) poslem na poziadanie. odbacala smerom na zalesie (po ivanke tlacila 120). ten clovek to nema v hlave v poriadku. za tych "sto rokov" na motorke som nic take primitivne nezazil.
k debatam vyssie - na vine si ty (ktokolvek si) ak ides po verejnej komunikacii 180kmh. jedno co hovori zakon, ani bezpredmetne debaty o tom ci ta mohol vidiet ten k....t z vedlajsej (prezradim ti tajomstvo - nemohol). tvoja vina je v tom, ze robis ostatnym normalnym motorkarom zle meno. ako keby spravy na markize nestacili.
osobne som ochotny podporit medialnu kampan na podporu tolerancie a bezpecnosti, ak sa k tomu prispevku dostane niekto z motorideu alebo niekto iny kto sa chce podielat, nech sa mi ozve na mail. podpora = dvoma percentami, organizacne, kontaktami, akokolvek. 80% novych motorkarov tvoria chalani po 30ke s rodinou na krku. pseudo debaty na tomto /ani inom/ fore im rite nezachrania /nic proti, tuto stranku mam celkom rad/.


21.09.2009 10:37

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

kolac
 Kávičkár 

Ikona

Wiese: "plechovkar co vchadza na hlavnu urcite nema vypocitane presne na sekundy za kolko je moto prinom,.." Kurva, tak ked viem o tom, ze niekto iny nieco nevie, tak snad tu rychlost tomu prisposobim, nie?? Dookola omielat, ze on spravil chybu, ja som bol na hlavnej v tomto pripade asi nepomoze.. Samozrejme, bol by som radsej, keby nas v premavke registrovali a respektovali viac, ako je tomu teraz.. Momentalne je situacia taka aka je, takze sa radsej prisposobim, ako by som to mal do niekoho napalit, aj ked by to nebola moja vina..


21.09.2009 11:34

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

noveL84
 Kávičkár 

Ikona

kvietok dobre si to napisal 100 percentne suhlasim.
Dalej si tu mozeme obmielat to co chceme, kazdy jazdi tak ako chce, my rozumnejsi jazdime tak ako sa patri a koho co caka toho to neminie. Nekeedy mam pocit ze ty blazni co za prve jazdia len v kratasoch a trisku, za druhe, co vpalia do zakruty ako divi a brzdia ocami, nechtami a ledva ledva to ustoja, za tretie tyco v obci chodia ako jebnuty, si myslia ze asi sa im nic nemoze stat. AKo keby si hovorili este neje moj cas. Ale zubata hlada prave takychto. Hlavne prosim o jedno, ked chcete jazdit ako kokoti, prosiiiiiiiiiiiiiim, vpalte to 200 km/h do steny a neberte so sebou nikoho nevinneho... je to krute? ano je. ale aj vasa jazda a potom nasledky su krute.


21.09.2009 13:24

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

pri vychádzaní z vedľajšej hlavne v obci väčšinou raz pozrieš, odhadneš a ideš, rýchlosť moto sa odhaduje ťažšie ako auto, zo svojich skúsenosti vidím vzdialenosť odhadujem (možno aj nesprávne) rýchlosť, hlavne predpokladám, že ideš 60-80, ak ideš 100 a viac, môj odhad je nesprávny a mám ťa v kufri a ty máš problém, ja nie, možno trochu krivé plechy a ty na ARO.

ak ideš 50, nikto nemá problém - dosť jednoduché, nie?


21.09.2009 13:38

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

egres2
 Bahniak 

Ikona

onko: Viem čo píšem len ty musíš pozornejšie čítať.Uviedol som vzialenosť v m na ktorú je rozhľad a potom som uviedol o 5 m väčšie vzdialenosti s tým, že ak niekoho NEVIDÍM pretože to nie je možné ho v danom čase a mieste vidieť, tak mu "nemôžem" dať prednosť.
Vadim: Myslím si, že 90% všetkých križovatiek má viditeľnosť na bezpečné vchádzanie na hlavnú cestu za predpokladu, že vodiči na hlavnej dodržujú alebo aspoň značne neprekračujú max.povolenú rýchlosť.V opačnom prípade porušuje zákon vodič na hlavnej , ktorý nešiel rýchlosťou na bezpečné "zastavenie" vozidla na vzdialenosť, na ktorú má výhľad.


22.09.2009 12:07

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

Onko
 Kávičkár 

Ikona

egres2> nic take tam nepises, pozorne si precitaj svoj prispevok zo 16.9. 14:55 este raz. Vo vete pred citovanou pouzivas tie iste vzdialenosti, no o ne tam nejde. Ide tam o to, co si este aj zvyraznil hrubou farbou. Na to som narazal. Akoze nedavas?? Ale nechaj to tak...vidim, ze sme absolutne nekoherentni. :-)))


22.09.2009 15:02

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

egres2
 Bahniak 

Ikona

s viditelnosťou do prava cca 45m a do ľava cca 50-60m.Na hlavnej je obmedzená rýchlosť na 60km/hod.Ak začnem prechádzať cez hlavnú cestu tak nedávam prednosť vozidlu z pravej strany ktoré je odo mňa 45m a z ľavej 60m.


22.09.2009 21:26

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

JAroslaF
 Turista 

Ikona

Postreh z írska.
minulý rok v januáry som bol jazdiť v írsku. cesty pekné, upravené, stredové biele čiary sa nešmýkajú, žiadne jamy, na cestách kľud, jazdí sa skoro počas celého roka, krásne cesty okolo pobrežia, plechovkáry všade a vždy dávajú strelcom prednosť. idilka.
ale za posledný rok sa tam zmenilo jedno. sú tam lacné motorky, pretože 50nici chytia xtú pubertu kúpia si SS a idú blbnúť.
potom majú smrťáky skoro každý deň. žije mi tam bratranec. v máji 2008 som mu odniesol R1ku. chlapík ktorý ju kúpil na nej na druhý den exol. a to som ešte nebol ani doma.
takže zhrniem v írsku 80% dedkovia strelci.
ešte podotknem že íri majú skvelý systém poistenia, kde šušniak nemôže mať poistku na veľkú moto a ak mastnú. rozumej 750 a viac od 25r.


23.09.2009 9:13

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

Onko
 Kávičkár 

Ikona

egres, no a kde si tam pridal na tych vzdialenostiach 5m?? nerozumiem. Asi som zabrzdeny. :-( Ja tam stale vidim 2x dve rovnake cisla 45m a 60m.


23.09.2009 10:19

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

egres2
 Bahniak 

Ikona

Onko: Tie vzdialenosti sú "hraničné" .Je ti ale jasné že mám na mysli situáciu keď v danom okamihu jednoducho vozidlo na hlavnej nevidím.


23.09.2009 15:22

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

Onko
 Kávičkár 

Ikona

Aha, uz som konecne pochopil ako si to myslel. Cize vdaka tej viditelnosti 45m a 60m doprava, dolava de facto nemozes dat prednost motorke, ked ju nevidis. Nejak mi tam chybalo to de facto, alebo to, ze nedavas prednost vozidlam, ktore su dalej ako 45 a 60m, lebo vlastne ani nemozes. Lebo tam si dal rovnake vzdialenosti, preto mi to neslo do hlavy. ;-) JJ. To mi ale trvalo. [zle]
Mas pravdu, je to tak...a to ma privadza na dalsiu myslienku. :-D Mna aj ked nevidiet, tak min. pocut - ladak pomaha bezpecnosti. :-P :-D


23.09.2009 15:43

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

trimer
 Čoprák 

Ikona

ak sa dobre pmatam, tak prave v cz minuly rok mali prvy precedens, kedy na vine bol motorkar neprimerane rychlo iduci po hlavnej ceste a nedal mu prednost plechovkar z vedlajsej...
osobne schvalujem tento precedens a ked idem po meste prilis rychlo, vzdy som si vedomy ze ja prekracujem zakon. keby som bol panglac s hukajucou a majakujucou masinou, bolo by to nieco ine, ale niesom...


23.09.2009 21:28

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

diwi
 Edvenčr 

Ikona

Ja som uz pisal v inom fore, takze strusne som za peticiu na zavedenie novej dopravnej znacky ako je napr toto, pripadne nech ta znacka sa bude davat legalnou prip ilegalnou cestou na nase cesta.

Pozri obrázok


23.09.2009 22:09

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

igiigi
 Štvorkolkár 

... priklanam sa k nazoru, ze ked ides primerane a aj ked ti z vedlajsej neda plechovica prednost, tak stihnes ubrzdit. a navyse, ked ides primerane, das tej plechovke sancu, aby ta videl a tu pojebanu prednost ti aj dal !


23.09.2009 23:43

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

MatoTheOne
 Čoprák 

Ikona

Preto je dobry hlucny vyfuk :-*


24.09.2009 8:09

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

noveL84
 Kávičkár 

Ikona

igigi toto cely cas pisem od kedy som registrovany na tomto fore :D [dobre] [dobre] [dobre]

Upravené 2 krát. Naposledy upravil noveL84 (24.09.2009 8:10)


24.09.2009 12:50

Re: skutočnosť o nehodách motorkárov

tonyy
Darca Krvi  Turista 

Ikona

igiigi,nemusi to platiť vždy.Ja som pred vrcholom stúpania podradil,že budem brzdiť motorom,v strede kopca je motorest,dam si kolu(cca40 km/h) a vtom pred motorestom predbieha cez dve čiary Mercedes feldu,a tá odbočí(slepý uhol)v tom momente k motorestu. Mercedes ťuknutý do zadku klučkuje proti mne ako zajac, ja uhýbam na krajnicu,plné brzdy a....tma.
Introš na 2 časti pod zvodidlami,ja týždeň v nemocnici,šmýkal som sa a narazil hlavou do už stojacej feldy pred motorestom.
Mercedes si uznal plnú vinu,ale čo mi je to platné,keď som pre tento rok dojazdil? :-((((((


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.