Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4887 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26374
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10463)

24.07.2010 Banská Štiavnica - Diskusné fórum - Nehody

Sú chvíle v živote strážnych anjelov, keď nedokážu pohotovo reagovať prípadne nestihnú dôjsť na určené miesto včas. Preto sa nespoliehajte na šťastie či náhodu a jazdite vždy tak, aby ste vedeli pohotovo reagovať a bezpečne zastaviť.

Nech je toto fórum miestom tichej spomienky na tých, ktorí nedošli do cieľa, ale aj miestom varovania pre tých, ktorí sa chcú učiť na vlastných chybách.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiu24.07.2010 Banská Štiavnica - Diskusné fórum - Nehody

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
26.07.2010 21:48

24.07.2010 Banská Štiavnica

endy
 Veteránista 

Ikona

24.7 v sobotu 2km pred Banskou Stiavnicou v pravotocivej zakrute spadol motorkar. Pred nim iduci motorkar prudko brzdil pred zakrutou (mal ABS) on brzdil tiez, zadne koleso islo do smyku a prehodilo ho na lavu stranu ( keby mal ABS aj on mozno by sa to nestalo, to len pre diskutujucich o ABS). Smyk po zemi dobrych 10m po hrubom asfalte. Motorkar mal kvalitny kozeny vystroj co ho zachranil. Chlap ma skoro 100kg a koza sa zodrala, ale vsade zostala cela.
To pre diskutujucich koza alebo textil. Chlap utrpel otras mozgu, na detaili doteraz nepamata, narazil ruku, bok a chrbat cize odreniny. Zajtra ho pustia z nemocnice.
Mam zopar otazok pre Vas. Cez 112 som volal zachranku, preco prisli aj hasici aj policajti?
Preco ma motorkar popalenu (aspon to tak vyzeralo) ruku pod protektorom, ked koza zostala cela a protektor tiez? To iste ma aj na boku. Ta energia pri naraze sa premeni na take teplo?
Fotky: Pozri obrázok Pozri obrázok Pozri obrázok


26.07.2010 22:02

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

Albion
 Turista 

Ikona

Hasiči prišli kôli možnému úniku prevádzkových kvapalín, a policajti na zdokumentovanie nehody.
Popálený bol preto, lebo kožaa protektor sa trením tak prehriali, že popálili tkanivo jazdca.
...kvak...


26.07.2010 22:11

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

endy
 Veteránista 

Ikona

Ked som hovoril s dispecerom som mu jasne vysvetlil, ze cesta je cista, ziadne kvapaliny neunikli a policajtov nemusis zavolat ked nevznikne skoda tusim do 4000 eur?


26.07.2010 22:24

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Dispečerovi ale na školení zasa jasne povedali, čo ma pri takejto nehode robiť. A to čo píšeš o policii je len tretina pravdy. Policia sa ešte musi volať ak pri nehode došlo k zraneniu niektorého z účastníkov (tento prípad), alebo ak došlo k poškodeniu majetku nezúčastnených osôb (vybavenie cesty, budovy, atď.) No a ešte ak sa účastníci nehody nevedia dohodnúť o vine.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pilgrim (26.07.2010 22:25)


26.07.2010 22:32

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

keby dotycny 100kilovy drevorubac nebol panikar a nestal na zadnej brzde JAK DEBIL tak by to kolo nikdy do smyku nedostal a nemusel by snivat o ABS... ;-)
taka drobnost ako je vysoky ten drevorubac? je normalne spustit si predne teleskopy o 4-5cm?


26.07.2010 22:33

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

..."to len pre diskutujucich o ABS"...
..."To pre diskutujucich koza alebo textil."...

>:-)


26.07.2010 23:07

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

endy
 Veteránista 

Ikona

No s nehodami doteraz nemal skusenosti, ale aj tak mi niake veci nesedia.
Ked dispecer automaticky alarmuje aj policiu aj hasicov preco potom vypytuje ci nie je na ceste olej alebo kvapalina. Potom po desiatich minutach ked mi vola spat a oznamuje kedy pride asi zachranka mu vravim, ze tu prefrcali policajti a teraz idu hasici tak mi hovori, ze to idu inde a onedlho ma zdrbu policajti aj hasici, ze preco som ich nezastavil. Asi v komunikacii medzi jednotlivymi zlozkami este su niake nedostatky. Inac nemozem povedat na nich nic zle, myslim, ze robia svoju pracu na profesionalnej urovni ci RZS ci policia, alebo hasci. Tie dve hodiny vybavovania pre mna bolo trocha vela, a motorkar sa dostal do nemocnice az po 7. hodinach, ale to je uz druha tema.


26.07.2010 23:23

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

endy
 Veteránista 

Ikona

Ten drevorubac ma vysku okolo 175 (na drevorubaca nic moc), inac skuseny motorkar jazdi 25 rokov, jednoducho si spravil chybu, v ten den uz mal za sebou vysse 400km a staci chvilka nepozornosti, ved to poznate, dobra cesta, zakruty, dvaja pred tebou..... vtedy asi nemal na mysli svoju rodinku ...... v nemocnici uz ano. Za to mal aj stastie, na druhej strane cesty bola odbocka asi do chatovej osady a tam nebolo zabradlie., proste nenarazil do nicoho.


26.07.2010 23:43

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

to je presne dovod, preco to ABS treba mat, ked clovek vela jazdi v premavke - lebo nie si vzdy v 100% koncentracii, pretoze sa to vzdy NEDA.

Ale curacikovia vo forach budu kazdeho presviedcat, ze abs je blbost a kazdy z nich zastavi rychlejsie... :-((((((


Nerd - ked nedociahnes, tak sa to riesi aj takto. Ci je to spravne - to neviem. Inak na moto kde nemam ABS zadnou radsej ani nebrzdim, presne kvoli tomuto...kazdopadne som rad, ze chalanisko je cely. Byt dobre obleceny sa oplati...
co sa tyka tych popalenin, tak pozri nedavny test Awiu a zeONa, ktory sa nechal tahat po ceste...


26.07.2010 23:57

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

matus nejazdim na moto s ABS (aj ked skom si skoro jednu kupil :D) ale po precitani www.tomasmiksovsky.cz/testing/test-honda-cbr1000rr-c-ab...
by som rozhodne ani s ABS nebrzdil moc tou zadnou :-)
Nejprve jsem testoval Hondu, rozjel jsem se, na tachometru +- 200km/h a obě brzdy současně. Nestačil jsem se divit, na jak dlouhé vzdálenosti jsem zastavil. Vysvětlení je jediné! Když jsem zabrzdil motocykl pouze přední brzdou, ABS spínalo jen v případě, když bylo zadní kolo ve vzduchu, protože systém porovnává obvodovou rychlost předního a zadního kola. Jenže když jsem použil obě brzdy současně, brzdná dráha se o mnoho prodloužila, protože zadní kolo jsem se snažil zablokovat a systém dostal informaci o rozdílných otáčkách obou kol a mě to připadalo, jako by i přední brzda začala na tuto situaci reagovat.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (27.07.2010 0:05)


27.07.2010 0:02

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

uz som to niekde pocul a nechapem tomu...ved je to najmodernejsi system na trhu.
Na LC8 mam so zadnou brzdou kratsiu brzdnu drahu, specialne ked mam obute stuple, tak je pomoc zadnej brzdy VYRAZNE citit - samozrejme hovorim o situacii, ked obe brzdy stlacim naplno. A pri takomto brzdeni sa da aj manevrovat, samozrejme v obmedzenej miere.


27.07.2010 1:25

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

tombar
 Skútrista 

Ikona

zadna brzda ee zavana pruserom...


27.07.2010 7:06

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

sHARk1
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

nerd: aj ja mám 100+ kg a nie som drevorubač...?! :-)))


27.07.2010 8:06

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

Scarp
 Štvorkolkár 

Ikona

Zakrutu poznam velmi dobre a mam prednou velky respekt je to tam huste necudujem sa ze sa nieco take stalo


27.07.2010 8:40

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

cermo
 Jogurťák 

Ikona

Matus... mal som CBFku s ABS dual brake system. ked som fakt dupol na obe tak som mal dlhsiu drahe nez na Hornete bez ABS. to je normalne.. aj na aute mas dlhsiu brzdnu drahu ked do toho dupnes.. ide ale o to (ked je to ten najmodernejsie system) ze ti to koleso nezablokuje.. to som skusal na prednu brzdu ked som ju nechal kusnut do kotucov a chcel som to dat na predne kolo.. tak uplne bez sance.. ani mi len nezdvihlo zadne zo zeme.. tolko k ABS..

som rad ze chalan je bez "zraneni", osuchance prebolia a bude zase dobre :-) skore uzdravenie prajem


27.07.2010 8:50

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

RS955i
 Skútrista 

Ikona

spoliehať sa na nepatrný kúsok kremika v riadiacej jednotke ABS je hodne naivné. Je to len primitívny počítač ktorý má za úlohu nezablokovat koleso a či sa ty vyvalas v prachu je mu jedno :-)


27.07.2010 9:13

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

cermo - to ja velmi dobre viem, ze abs moze predlzit brzdnu drahu.
Pointa clanku, ktory postol nerd, je v tom, ze CBR1000 s ABS brzdila na dlhsej drahe ked brzdil oboma brzdami, nez ked brzdil iba prednou. A to je divne, nemyslis?


27.07.2010 9:20

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

Zase sa ide do tuhého? >:-)

endyho poučovačné pripomienky som včera citoval preto, lebo:

1 - Nie je isté, že absencia ABS bola príčinou nehody, možno ňou bola nepozornosť jazdca a nepomohol by ani ABS...
2 - Kvalitný textil tiež ochráni, poučovať na základe hypotéz "čo by bolo keby" - na to tu nikto nemá... Testov je plná puča, nielen dva-tri...

Takže táto nehoda dokazuje len to, že za daných okolností to dopadlo tak, ako to dopadlo, nič viac... Má to nádych škodoradostného zneužívania jednej nehody a jej využitia na dokazovanie svojej pravdy ("koža alebo textil"...).

Jasné, že ABS je super vec, hlavne pre priemerných jazdcov alebo začiatočníkov. V bežnej premávke pre každého, hlavne za extrémnych podmienok. Aj koža je super vec, ale som presvedčený, že nie len blbečkovia si vyberajú textil...

matus, prečo nazývaš čuráčikmi tých, ktorí majú iný názor, ako ty? Veď niektorí z nich ťa možno hravo dajú dole na ringu, a to bez ABS >:-) POTOM sa uvidí, kto je valstne čo zač... :-D


27.07.2010 9:26

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

papiboy, nejde o to, ze maju iny nazor ako ja, ale maju nazor postaveny na falosnych predpokladoch a neskusenosti.

Co sa tyka ringu, rad sa tam s nimi stretnem, ale prave tu je ta podstata veci, ktoru zrejme ani ty nechapes - ring, kde jazdis 25min a jazdis iba vtedy, ked sam chces a vyberies si pocasie, alebo premavka, kde moze byt lubovolne pocasie, lubovolna kondicia a unava, a hlavne asfalt roznej drsnosti, su velmi velmi rozdielne veci.
sa cudujem ze taky stary paprda ako ty to nevidi, nechce vidiet, alebo iba buzeruje.


27.07.2010 9:29

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

egres2
 Bahniak 

Ikona

A prečo ten prvý "prudko brzdil"?Bola tam prekážka?
A prečo ten druhý nedodržiaval bezpečnú vzdialenosť?
A keby mal druhý ABS tak by mu stačila brzdná dráha?Reakčná doba od brzdenia prvého +ABS?
A energia sa mení buď na prácu alebo teplo.
Keby je dobré.
A som len podporučík.


27.07.2010 9:39

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

matus, prepáč, mýlil som sa. Si iná kategória, ako som myslel. Si jednoducho jednička, na teba nemá nikto :-D


27.07.2010 9:42

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ked sa nezmozes na nic ine ako otrepanu frazu, nech sa paci.


27.07.2010 10:13

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

matus >:-)
Otrepané sú reči okolo, ako 25 min, počasie, premávka, kondícia, únava, asfalt rôznej drsnosti, atď... To sú keci od veci, keď niekomu dochádzajú argumenty.

Porovnania sa predsa robia za rovnakých podmienok, to je základ pre korektný výsledok... Rossi a spol. predsa tiež o tom niečo vedia, ale nenazývajú nikoho čuráčikmi >:-)

Ale opakujem, nie som proti ABS, veď sa to tu preberalo už x-krát, je tam môj názor už dávno.

Nevieš, či mám názor postavený na falošných predpokladoch a neskúsenosti. Ano, mám odjazdených len 45 rokov - ale zas nie som už tak mladý, aby som všetko vedel. Takže poučuj ďalej, už tu nebudem mudrovať, len pozorne čítať >:-) Aj tak je to tu už Off topic


27.07.2010 12:21

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

OLDSoHE
 Kávičkár 

Ikona

mne sa stalo niečo podobné teraz v piatok na výjazde do Rakúska, v kolóne som začal brzdiť aj zadnou, v momente ako som pocítil že idem do šmyku som pustil zadnú, vyrovnal, a dobrzďoval striedavo, ale nebola to veľká rýchlosť


27.07.2010 21:27

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

endy
 Veteránista 

Ikona

Chalani nehadajte sa. Ja si myslim, ze treba napisat svoje skusenosti, nazory ved o tom je diskusny forum. Tiez mam uz dvadsat davno za sebou a od kedy chodim na fora vela veci som dozvedel.
Radostna sprava, ze dnes motorkara aj motorku som zobral domov. Na tento rok s motorkou skoncil, nema financie na opravu. Bol to jeho posledny vyjazd pocas dovolenky, dnes mal nastupit do prace, miesto toho nastupi na PN asi 14 dni. Je to sympatak, je mi ho luto.
Inac ta zakruta je trocha zakerna, na zaciatku je take cudne klesanie, no v kazdom pripade motorkar si spravil chybu, doplatil na to, ale mohlo to skoncit aj horsie. Dufajme, ze bude mat z toho ponaucenie a nabuduce bude opatrnejsi. Na detaily si nepamata, takze ako to presne bolo nikto nevie. Na tejto masinke najazdil vysse 30 000km bez nehody, cize mal skusenosti.
Este otazka na egres2 Je mozne, ze pri naraze sa tak zohrial protektor, ze popalil mu ruku?
Pozeral som jeho bundu a na rukave ma to len troska poskrabane, preto nechapem ako moze mat tak popalenu ruku. Inde ma tu kozu o hodne viac zosuchanu a tam popaleniny nema.


27.07.2010 21:30

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

endy, nemohlo sa stat, ze sa mu oblecenie pri pade pretocilo na ruke?


27.07.2010 21:33

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

egres2
 Bahniak 

Ikona

endy:
Je to možné.V microvlnke sa tiež trú o seba molekuly vody respektíve oleja a dokážu sa zohriať na 120C a viac.
Je dobre ,že to dopadlo ako dopadlo a na budúce nech nosí na zadku odrazové stopky.


27.07.2010 21:42

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

endy
 Veteránista 

Ikona

Mal tesne rukavy, pretocit sa nemohli a inde neboli ani poskodene, len kde bol protektor.
Asi to stalo pri naraze, potom ale tam bola riadna pecka, moze byt rad, ze si nedolamal ruku.
A tie stopky mu odkazem.


28.07.2010 11:00

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

endy, nehádame sa. Každá debata posunie vec vpred, každý názor pomôže. Jedna nehoda však neoprávňuje nikoho robiť závery v polemike, ktorá trvá roky rokúce medzi renomovanými výrobcami motooblečenia, ktorí zohľadňujú výsledky vyšetrenia tisícov nehôd, robia vlastné výskumy, atď. Veľa z nich vyrába aj kožu, aj textil, prečo? Lebo chcú vyrábať aj "zlé" oblečko? Asi nie, že? Ale polemizovať o tom je samozrejme možné, pomôže to minimálne tým, ktorí si ešte nevybrali...
ABS je jasné, ktorí v tejto veci potrebujú poradiť, musia ho asi mať. Ostatní sa rozhodnú sami...
Trenie produkuje teplo, určite ste videli nočné zábery svietiacich kotučov z Le Mans... Nie je jednoduché to "brzdenie" odizolovať v oblečení ...

Ja som len proti používaniu výrazov "čuráčik" a podobných. Na úrovni to nikdy nepridá...


28.07.2010 15:12

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

endy
 Veteránista 

Ikona

papiboy, suhlasim s tebou, ja som vlastne iba chcel podelit s vami skusenosti o pripade co sa stalo, mozno niekomu to pomoze. Inac ja mam bundu a nohavice kozene, manzelka textil a motorku bez ABS.


28.07.2010 16:04

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

honda
 Turista 

podobne experimenty s pustanim vidlice som robil na endure
moto lepsie isla do zakruty
no pri razantnom brzdeni sa velmi potopila vidlica a ak som
pribrzdil aj zadnou brzdou isla hned do smyku.
pred pustenim vidlice v okuliaroch sa dala dobre pouzivat
aj zadna brzda,no po tejto uprave sa zacala spravat jedovato

prosto pri originalnych prednych strunach vo vidlici sa moc predok
ponoril a odlahcil zadnu cast a stacilo stlacit jemne brzdu a zadok
urobil smyk.
zistil som ze by to chcelo vymenit predne pruziny za tvrdsie a dat
i hustejsi olej.potom to uz bolo lepsie.

podla mna to ma moc pustene v okuliaroch.ak ma este povodne
struny vo vidlici tak oproti serii ma uplne ine rozlozenie hmotnosti
a moze mu to robit rovnake problemy ako mne.
mozno i tato jeho uprava prispela svojou mierou k buracke


28.07.2010 19:21

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

honda [dobre] - veď nerd to tu už načal, ale friško ho tu "znalci" poslali do zadku. Tá úprava zásadne zmení geometriu a správanie podvozku, mašina ide okamžite na nos a zadok do vzduchu... Nechajme to tak, lebo čuráčikovia budeme zase zdrbaní >:-)


28.07.2010 22:51

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

endy
 Veteránista 

Ikona

Neviem ci ma vidlice pustene, ci menil struny, alebo robil niake upravy na moto, no ked sa vratim
z dovolenky tak sa na to spytam a dam vediet.
Teraz mi to doslo, ved je to nafotene, urcite sa s nim o tom porozpravam.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil endy (28.07.2010 22:56)


29.07.2010 5:00

Re: 24.07.2010 Banská Štiavnica

honda
 Turista 

endy
vidiet to na prvej foto,

papiboy [dobre] :-D



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.