Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1485 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Sumoto Brno

Anketa:

Mal by sa podľa teba Dakar vrátiť do Afriky?

Spolu odpovedi: 236
Áno, to sú terény kam patrí: 67% (159)
Nie, južná amerika je super: 33% (77)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Adamoto KTM

Babetta 210 nestartuje - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBabetta 210 nestartuje - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém.

03.12.2018 21:58

Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

Zdravím
Dostal som B210 ktorá bola cca 2roky v garáži a nejazdil sa na nej. Nejde nakopnúť. V nádraží je ešte pôvodný benzín tak som to len skúsil. Jedine co som zatiaľ vymenil je sviecka. Potrebujem poradiť čo a ako mám na nej skontrolovať... A spojazdniť ju.
Ďakujem


03.12.2018 22:17

Re: Babetta 210 nestartuje

Toman
 Skútrista 

Ikona

vseobecne: skontroluj ci je iskra, vycistit karburator a palivovy kohut.


04.12.2018 1:14

Re: Babetta 210 nestartuje

Skalaaa
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

Po roku som mal v plavákovej komore namiesto benzínu niečo ako indulonu, vyčisti to, keď stála 2r. začnú asi tiecť semeringy na spojk.obloženie, sťahováky môžem požičať


04.12.2018 15:39

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

Ešte by ma zaujímalo ako vyberiem zámok riadenia. Je síce odomknúť aké nemám od neho kľúče a chcem ho vymeniť za nový a ta fabka nejde von


04.12.2018 19:56

Re: Babetta 210 nestartuje

Re: Marvell: odvrtaj, chod do klučovej služby, alebo kukni , ako sa otvara zamok na youtube --- www.akosatorobi.sk/video/5170/otvorenie-zamku-bez-kluca...


17.12.2018 22:59

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

Vymenil som, sviečkovy kábel, sviečku a tyristor ale stále nehadze iskru


17.12.2018 23:33

Re: Babetta 210 nestartuje

Patrik222
 Bahniak 

A skúšal si pedálovať?


17.12.2018 23:59

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

Rukou som točil pedále


18.12.2018 0:19

Re: Babetta 210 nestartuje

pirates
 Turista 

ty mas tak silne ruky ako nohy ? to sa musi dat nahodit na stojane a samozrejme ten 2 rocny vyprchany benzin ani horet nebude lebo benzin je latka prchava a vyparuje sa cez odvzdusnenie nadrze mozes tam mat sice este nieco co ako benzin smrdi ale benzin to uz nieje


18.12.2018 0:36

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

Ide o to ze nehadze iskru keď mám vytiahnutí sviečku. ten benzín tam už nemám už len nejaké zvyšky v karburátore


18.12.2018 7:09

Re: Babetta 210 nestartuje

hruso25
 Geriatrik 

Ikona

Re: Marvell: Re: Marvell: Keď kabel tak predpikladam že aj s pipkou. Premeraj zapalovaciu cievku či vyrába prúd.


18.12.2018 14:57

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Zacni zakladnou udrzbou.
Odmontuj, vycisti nadrz, vymontuj ventil vycisti ventil, sitko, vymen hadicku od ventilu do karburatora. /jeden sroub, jedna matica na ventile./
Vycisti karburator, plavakovu komoru.

Skontroluj, ci zdochynacie tlacitko, nema zvod, alebo skrat, nieje predraty kabel voci kostre.

Ak nevycistis nadrz, bude sa ti stale bordel dostavat na sitko, na ventile, alebo prejde do karburatora. Ak nevycistis karburator, nebude to dobre chodit.
Stvrdnuta benzinova hadicka, ak sa niekde privrela, alebo je tvrda, je to na houby, lebo hadicka sa nebude dat nasadit na hadicniky /olivky/ na ventile a na karburatore.
Alebo moze unikat palivo zo stvrdnutej hadicky.

Zapalovacia a impulzova cievka..
To zmerias multimetrom, ked jeden zaslape na pedale, druhy meria.
Najprv pripojene do zapalka, potom odpojene, od zapalovania /dutinkove konektory/
Meria sa na striedavy rozsah, impulzna cievka asi 40V, zberacia asi 200V na prazdno
Ak nahodou odislo tyristorove zapalovanie, alebo zapalovacia cievka, ci tranzimo, to je otazne.
malokedy sa to stane, ale cievky v poslednych rokoch, neboli najkvalitnejsie. /typ 4V/
Trocha lepsie su na tom moderne zapalovania, co maju cievku zabudovanu v sebe.
Tranzimo cervene, ak nieje prasknuty epoxyd, je prakticky vecne.



19.12.2018 22:35

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

No nádrž je už dole. Ako co najjednoduchšie odstránime z vnútra hrdzu? Lebo je dosť hrdzavá. Aký zavyt je na nádraží na palivový filter? Musím to nejak zastuplovat


19.12.2018 23:23

Re: Babetta 210 nestartuje

Skalaaa
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

odhrdzovač 1€/1l skrutky matice pohrkať potom technickym benzinom preplachnuť a tak dookola (to preto lebo techn. mám zdarma) :-D otvor silnou nálepkou/handrou/korkom zo sektu...


02.01.2019 18:25

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

Takže nedalo my to dnes žena a deti išli preč tak tak som slapal jak o život zrazu zaplo svetlo a naskočil motor ale hneď aj zhasom. Stále dookola. Neviete prečo?


02.01.2019 21:30

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No tak ak si nespravil vid vyssie, tak je to stale dokola...


03.01.2019 19:06

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

Ok karburátor vycysteny a vymenené tesnenia. Sviecka už hádže iskry normálne a teraz prišla na radu nádrž sitko na ventil tam vôbec nebolo tak sa upchal ventil. Dalej idem ju v triasť od hrdze mam asi za hrsť skrutiek a podložiek co bude asi malo ale za to mam doma plno oslovených závaží, diaboliek a plomb. Dá sa aj to olovo použiť namiesto skrutiek?


03.01.2019 21:03

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Jasne ze sa da, ale to olovo je makke, takze nebude tu hrdzu driet tak intenzivne.
Dosiahnes ale ak to budes robit poctivo, vnutorny plumbinovy oter a nebude ti to tak rychlo hnit z vnutra.
Inak sa to da spravit aj tak, ze ak tu nadrz dokazes utesnit naozaj dobre, aby netiekol sajrajt vyplachovaci z toho von, tak ju mozes uviazat na gurtne do kufra auta a den po dni, ju pootocis a ono to hrkanie spravi pracu samo.
Niekto privazoval nadrz na miesacku, alebo ked som bol ja mlady a krasny, daval som to vodicovi dialkoveho autobusu, aby mi tu nadrz previezol, zabalenu v starej handre v kastli na rezervu.


03.01.2019 21:19

Re: Babetta 210 nestartuje

mne sa aj tak najvaaaac pači , priviazať nadrž s veeeeeeeela matičkami na miešačku. idem kuknut , či je nejake videjo))), nech je trochu zimnej srandy
,


03.01.2019 21:29

Re: Babetta 210 nestartuje


Video: www.youtube.com/watch?v=kAwLrZnRxv0

nech je to aj o motorke :-D


04.01.2019 8:13

Re: Babetta 210 nestartuje

cruelbody
 Turista 

Uff uz som mal dojem ze tam vidim vrtulove lietadlo..... :-D :-D :-D


04.01.2019 8:15

Re: Babetta 210 nestartuje

cruelbody
 Turista 

Srubky kamienky gulicky ano.....ale na final by som dal urcite horucu kyselinu citronovu... je to jak nove potom


04.01.2019 11:33

Re: Babetta 210 nestartuje

maguma
 Turista 

Ikona

Niekedy som aj ja pridával šróbiky, potom som skúšal na centimeter nasekaný 6mm roxor, ale najlepšie sa mi osvedčilo rozbité zadné alebo bočné okná z auta. Tie sklené čriepky majú ostrejšie hrany a hrdzu likvidujú jedna radosť. Po použití ich vysypem, povysávam a to špinavé sklo prepláchnem vodou a môže sa použiť znova.


04.01.2019 19:16

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

Ok zajtra tam nasypem skrutky a vejarove podložky na hrubú špinu a potom použijem olovo. Na finál som myslel ze tam dám horúcu vodu a aspoň liter octu.
Vymontoval som aj kohút ale po sitku ani stopy ani v nádrz. Pochybujem ze sa úplne rozpadlo. Ci je to možné?
Ďalej ta mosadzná trubicka na kohute dá sa vybrať z toho alebo tam je napevno? Je upne upchata skúšal som ju presparat brzdovym lankom a stále cez kohút óde z toho hustá sra.... Objednal som to tesnenie do kohúta s 5otvormy lebo pôvodne sa my rozpadlo v ruke je jedno ako ho tam dám?


04.01.2019 21:48

Re: Babetta 210 nestartuje

Skalaaa
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

sú také origo valce-miešačky volali sme to omieláky, šli dnu piliny a také trojuholníkové kamienky, nádrž obaliť duchnou a hodiť dnu na hodinu :-D


05.01.2019 14:48

Re: Babetta 210 nestartuje

pirates
 Turista 

hrdza v nadrzi ? uplne jednoduche dva litre coca coly :-D

free.zoznam.sk/video/coca-cola-vycisti-zhrdzaveny-naraz...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (05.01.2019 14:50)


05.01.2019 16:27

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ale fuj..
Nelej tam kokakolu!
Kyselina fosforecna, sa sice vdaka prichodzim tenoristom uz neda kupit, teda nie na volno, ale obsahuje ju kazdy lacny odhrdzovac.
A ten neobsahuje karamel a ine sracky, co budes mat polepene po umyvadle.
Navyse odhrdzovace obsahuju aj oplachove detergenty, ktore rozpustia olejove a gumovite usady z benzinu a oleja, typu M2T.
Odhrdzovac nestoji viac, ako vyplytvane litre kokakkoly.
www.farby.sk/190653/odhrdzovac-1l/

Okrem ineho, povrch je po odhrdzeni ciastocne pasivovany /fosfatmi/ a ked to budes potom "plumbinovat" otierat olovom, je to zaruka kvality.
To kokakola rozhodne neurobi.


05.01.2019 16:52

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

Už to pomaly vytriasam nahdzal som tam všetko možné co som mal po ruke tj. Skrutky, matice, ostrý lomovy štrk.. Nádrž je asi do 1/3uz som to par krát vyplachoval a vyzerá čistejšie. Potom pôjde na radu odhrdzovac. Existuje potom nejaký natez s čím by som nádrž natrel z vnútra? Niečo odolné benzinu


05.01.2019 17:20

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Kedysi existovala vyborna miniova farba, na baze Pb3O4 a niecoho, ako fermez, alebo ineho plastifikatora. Lenze vdaka tomu, ze dakomu drblo v EU, sa tieto kvalitne olovene farby nesmu pouzivat.
Pravda je, ze su jedovate.
Existuju nahrady v podobe epoxydovych farieb do nadrzi, ale dnes uz benzin nieje to co bol benzin kedysi. Kedysi obsahoval benzin aj 2g olova na liter..
Dnesne benziny, obsahuju lieh, alebo vseobecne alkoholy, ako bioprimes, ktora viaze vodu a benziny su akesi "kyslejsie" ako kedysi bol napriklad dynalkol.

Ak tu nadrz nakoniec po uplnom odhrdzeni a pasivacii odhrdzovacom, vyhrkas dobre tym olovenym srotom, lepsie uz neurobis, ani drahou epoxydovou farbou na vnutro nadrzi. Ten oloveny oter vnutri, urobi asi najlepsiu ochranu, ako doma dosiahnes zadamo.
Mam kanystre z IIsv, vojny /oznacene rv 1942,44/ ktore maju vnutri tu miniovu farbu a dodnes neprehrdzaveli, farba neopadala.
Ale jedine co viem, ze plnic tej farby je minium /suřik/ ale co bolo pojivom, to netusim.


06.01.2019 18:34

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

No nádrž už za chvíľu bude už sa no vnutry namiesto hrdze ukazuje na vecsie miest kov. Teraz ešte otázka k výfuku dá sa namiesto tej šnúry použiť teflonova páska? Vydrží skoro 300stupnou


09.01.2019 16:14

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

Nádrž je už "čistá" dorazili aj tesnenia na kohút a idem to montovať späť. Ako funguje rezerva keď tam je len jedna trúbka v nádraží? ????


09.01.2019 16:40

Re: Babetta 210 nestartuje

Biri
 Veteránista 

Ikona

Re: Marvell:
Pod tou trubkou je malý otvor.
Tadiaľ vyteká rezervné množstvo.
Zober si do huby(úst) ten druhý koniec ako najakú píšťalku, kde sa navlieka hadica, prstom si upchaj tú trubku, a silno fúkaj.
Druhou rukou prepínaj kohútik. V rezervnej polohe pustí vzduch.
Tá čierna vložka vnútri s tými piatimi otvormi usmerňuje tok.


09.01.2019 20:12

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

Ok vymenené a funkčné. Benzín netečie a Babeta štartuje :-)
Teraz je na rade prevodovka trocha som zahral motor a vypustil som z nej olej v vytieklo ledva pol deci čierneho oleja s hustým usadeninami. Dá sa prevodovka
z vnútra niečím vyčistiť bez toho aby som ju musel rozoberať?
Čím ju mam potom naplniť? M6a alebo PP80? Mam obydva. ktorý je lepší?


09.01.2019 20:25

Re: Babetta 210 nestartuje

Biri
 Veteránista 

Ikona

Ak sa dobre pamätám, ani do novej B210 neide veľa oleja(prevodovka)
Do mojej nevošlo ani deci - a to M6A
S tým aj môžeš prepláchnuť. Doleješ, zohreješ, vypustíš.

Prípadne ešte raz.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Biri (09.01.2019 20:27)


09.01.2019 20:43

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Nezabudni na sitko.
Sitko sa da aj vyrobit, ani to neboli, treba zohnat jemnejsiu "mesh" najlepsie nerez, hustota ociek staci okolo 100-200 /DPI/ .
Robi sa to tak, ze na ceruzku, alebo inu drevenu tycku, sa este primota podla potreby tvrdsi papier /stary kalendar a pod/ na potrebnu hrubku a na to sa namota cca 1,5 zavitu sitkoviny.
Na okraji konca, toho sitka, sa pozdlzne opatrne nanesie pajacia kvapalina na nerez a dobrou vykonnou pajkou sa zaletuje tenky pasik cinom.
Cele sa to robi , ked je to namotane na tej ceruzke.
Da sa pomoct nitkou, ze sa to omota, previaze ockami po 1cm a ked sa letuje, najprv sa sprvia body medzi nitkami a potom sa to precinuje na celej dlzke toho okraja.
Potom sa to da dole z tej ceruzky a papier sa vymyje vodou, ak nesiel von.
Opaleny papier sa necha odmocit v octe.
Vystura sa to kefkou na zuby, ktora sa obrusi a ostriha na potrebny rozmer.

Ak je vo ventile vnutri zavit na sitko, tak sa namota tenky Cu drotik, na koniec toho sitka a tam sa to nasroubuje do ventilu.Obvykle tam byva prd, sitko sa len natlacilo do tej diery. Hore sa sitko nad trubickou len zmackne a prehne naspat.
Nerezove sitko ma taku vyhodu, oproti plastovemu, ze sa obvykle nerozpadne.
Mosadzna mesh je kurevsky draha a hlinikova sa blbo letuje


09.01.2019 21:11

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

Ak myslíš sitko do nádrž to som kúpil originál.
K tej prevodovke ako tesnenie pod sroby môžem použiť medené podložky? Lebo tie mám doma po ruke alebo musia byť fibrove?


09.01.2019 22:52

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Mozu byt aj medene, ale je dobre ich popustit, aby boli maksie.
Zavesis na kusok drotu, hacik, nad plamenom vyzhavis a ponoris do vody.
Ona sa ta Cu, presne opacne, ako zelezo, popusti.

Aj tak je dobre, dat tam na koniec tej ktorej skrutky tesniaci tmel, co netvrdne, napr SI 5922, alebo v najhorsom silikon na olejove vane a pod.
Staci malicko, aj po dlhej dobe, sa to da vzdy dobre povolit a nevyleze z toho ani kvapka.
Na vyplach prevodovky, je dobre pouzit nielen novy olej, ale aj vyplachovacie aditivum.
Ak je tam vnutri tej prevodovky usadena a dobre usadnuta spina, je dobre aby sa to pori vymene oleja rozpustilo a vypustilo.
Ja netvrdim, ze babetta je nejaky zazrak, ale v tej prevodovke je jedna celkom citliva suciastka, to je predlohova hriadel a ak sa tam dostane spina, rychlo sa znici.
Starsie oleje prevodove, po rokoch statia urobili take voskove usady alebo lepive vazelinovite sragory a olej novy, ich nemusi rozpustit.
Nieje to 4t, tam noesu usady karbonu a podobne, ale ak to roky stalo z nejakym starym PP80 z roku pane Jakesa a Husaka, to uz bude hodne zasusene.


09.01.2019 23:54

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

Ďakujem vám za odpovede a vašu ochotu.
Inak to "nejaké" vyplachove aditivum je aké? :-)


10.01.2019 0:02

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No ja som kedysi, pouzil nejaky pripravok, co sa pouziva na cistenie automatickych prevodoviek.
Asi to bol BG 106, alebo cosi podobne.


10.01.2019 17:44

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

Mam doma 500ml fľašu petroleju dá sa to použiť na vyčistenie prevodovky?
Ďalej ako a kam mam namontovať obmedzovač napätia? Otázka ohľadom zadného svetla. Chytrák predomnou pripajkoval do hornej objímky žiarovku 12v/21w a zničil obijmku. Nebude vadiť policajtom.. Keď bude svietiť svetlo v spodnej obijmke?


10.01.2019 20:42

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Obmedzovac napatia sa pripojuje jednym polom na vystup magnetta, co ide do svetiel a druhym polom sa prikostruje.
Treba to ukostrenie spravit poriadne a nehanbit sa natiahnut aj jeden kabel od kostry, sroubu kde je kostrena posledna svetelna cievka /ocko na kabel/ a priviest kostru zvlast az po miesto ukostrenia na rame, kde bude ten regulator-obmedzovac.
Do babetty sa dalo spravit viacero uprav, ohladom svetla a svietenia.
Prva vec, je halogenova ziarovka 6V 15W.
Svieti to lepsie, ako origo ziarovka, ale zivotnost aj z regulatrom, nieje boh vie aka.
Druha finta je, pouzit do predneho svetla, ziarovku 6V 20W, musi sa ale urobit objimka, nastavit spravne vlakno, aby to svietilo a neoslnovalo.
Objimka sa da ubastlit, ziarovka je bezna a lacna, napichovacia.
Do zadneho svetla sa musia dat LED cervene, dnes lahko zohnatelne. Usetri sa tak potrebnych dalsich 5W pre ten 20W predok.
Zapojuju sa LED 2 do serie, potom odpor 100-180R. Musia byt ale zapojene tak, ze Je tam napr. 6 parov tych LED a kazdy par, je vzdy antiparalelne. Je to koli striedavemu napatiu, inak by si vyuzival len jednu polvlnu.
Treba obmedzovac. Inak ta ziarovka v predku rychlo odide. Ona sa skor uklepe, lebo tlmice niesu v predu tlmice.
Dalsie upravy sa uz povazuju za narocnejsie.
Da sa previnut tie cievky, na vyssi pocet zavitov, ale treba skusat a merat do zataze, kolko to da, je to taka babracka, ak nemas pripravok na uchytenie cievky do navijacky, alebo aspon na rukovat, je to hnusna praca.
Ten generator sa da vyspikovat na vykon okolo 70W, pre 12V.
Potom sa da do predu dat normalne velke svetlo a ziarovka H4, prepinac dialkove, tlmene a hned sa da jazdit aj vecer, bez vatsieho strachu.
Problem je, ze u vyssieho napatia, sa vytvara plnych 12V, pri asi o 500 ot-min vyssie, ako pri plnom vykone cca 30W 6V.
Pri troche snahy, sa da previnutim bifilarnym, koli miestu v cievkach, dosiahnut pri napati 6V, okolo 90W, co postacuje na slusne svetlo, aj pri prakticky volnobehu.
Ale dnes zohnat origo halogenove 6V 55W ziarovky do trabosa, je skor vtip, ako realita.
Velke moznosti by dnes boli u LED svetiel, ale to je vyssia skola, nepopisatelne v tomto vlakne.
Tam by musel byt uplne inak navinuty ten alternator a uplne inak prevedena regulacia a usmernenie. 6V LED ako nahrady beznych autoziaroviek som nevidel, najma na striedave napatie urcite nie.
existuju aj cele sety nahradnych alternatorov a zapalovani do tych strojov, ale to uz patri do sfery draheho tuningu, nie lacnych vylepseni.

p.s
Aj petrolej sa da pouzit.
Treba to ale po petrolejovej ociste, dobre vyfukat a ozeliet deci oleja, po vyplachu, naliat ho tam a potocit z prevodovkou, vyliat a naliat cerstvy olej.
Aby ten petrolej tam nerobil sarapatu.


Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (10.01.2019 20:44)


11.01.2019 17:06

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

Ok olej vymenený prevodovku som nakoniec čistil tak ze som pár krát vymenil olej po krátkej jazde až kým nevytiekol relatívne čistý.
Svetlá vyriešené predné opravené, zadné objednane nové.
Teraz reťaze. Ako zistím ze sú zlé ? Je na to nejaká mierka ako na bicykle?
Po očistení čím ju na mažem? Stačí olej na šijacie stroje tak ako na bike?


11.01.2019 18:51

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

Ešte pre doplnenie štifty boli v detolatnom stave tak som sanie a výfuk k motoru pri montoval M5x20 skrutkami a tesnenie sania a plavakovej komory som namontoval nasucho tj. Neolejoval som ich. Snáď to nebude problém :-O


11.01.2019 21:34

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Styfty vymen za styfty, nedavaj tam skrutky.
Styft kupis v DMP steel v BA, pri VUZ.
Dones stary, podla toho kupis nove.

Retaze su asi stare, ale nemusis sa ich bat. To nieje supersport a ani kroska, tam sa retaz vykonom motora moc neda unavit. Zahnojena a ohrdzavena, je smutny stav, ale je to babetta.
Pokial na rozete motorom hnanej retaze, zuby sa nezahybaju a retaz ma relativne malu volu na zuboch, nieje dovod menit.
Retaz sa cisti tak, ze ju rozpojis /ma spojku/ a strcis do PET flase cez hrdlo a nalejes trochu nafty, trochu petroleja, trocha benzinu a strcis do kufra auta povozis tyzden, uzavrete, volne polozene v kufri, nech to moze lietat.
Ked mas stary kanyster, tak smelo don.
Ale ta PET flasa je lepsia, kotula sa v kufri.
Potom ten hnoj vylejes, najlepsie do kachiel, alebo na podpalenie ohnika, ktory budes potrebovat na vid nizssie.

Nalejes trocha arvy a pretrases, odmastis, nalejes vodu a preplachues, az ide na miesto kakauka, cista voda.

Flasu rozrezes, retaz zavesis do tepla, aby uschla.
Medzitym, si na ohniku, alebo skratka niekde vonku, na varici, platnicke v starom hrnci, idelane vatsej cistej plechovke, rozpustis vazelinu najlepsie nejaku LC2, alebo K3, N1 od mogulu, alebo tomu podobnu, co odolava vode a kludne moze obahovat prisadu MoS, LiS, Najlepsie vyzgrunat u zelezniciarov, niekde na rendezi a pod.
Na kvalite moc nezalezi, ale mala by ta vazelina odolavat vode, na tento ucel su lepsie tazke plasticke maziva.
Je dobre tu nadobu mat uzatvaratelnu, pre opakovanu aplikaciu, toho maziva zas trebars za rok.
Dolezite je to nepripalit a ked sa prehreje a chyti, tak nehasit vodou, ale prikryt deklom a odstavit zdroj tepla.
Dymi to a smrdi to. V kuchyni sa to asi robit /ne/moze, je to proces, ktory je vidiet aj citit.
Retaz priviazat na kusok drotu z hacikom a po namoceni do tej rozpustenej vazeliny, pohrkat, vytiahnut nad nadobu a nechat stiect do nadoby, co ostalo na retazi a nechat zatuhnut.
Rovnako osetrit tu slapaciu retaz, ta je na babette vecna, prakticky sa pouziva len na startovanie, ta sa nevytaha a ani nema preco.


12.01.2019 21:58

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

Ok reťaz som očistil v benzíne a zajtra ho vykupem v roztopené litiovej vazelina. Inú nemám poruke a tejto mam veľa lebo s nou mažem strely do perkusky.

Otázka mimo témy.
Na niektorých fórach píšu ze v pohode jazdia na technický benzín v babete.
Mate s tým niekto skúsenosť? Aké sú rizika...? Ak to funguje aký je pomer tech. benzin/olej?
Ide o to ze ak by to bolo OK tak by som mal palivo Prakticky zadarmo :-D
A platil by som iba za olej.
Ale ozaj sa len na to pýtam ak je to blbosť tak sa ospravedlňujem a kúpim normálne na pumpe.


13.01.2019 14:35

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

Ešte ma napadla jedna úprava a to ze ten vnútorný filter úplne zrušiť a aj tu trubku mosadznu a použiť palivové filter pod nádrž na hadičku aj keď prídem o rezervu ale bude sa ľahšie meniť ako ten v nitri nádrž len neviem ako ho namontovať lebo hadička z nádrž do karburátora je dosť krátka.
Už ste to niekto skúšal?


13.01.2019 14:51

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Boli casy, ked sa dal zohnat vseliaky benzin, alebo benziny, ktore bolo mozne namiesat a sambrovat, na palivo, ktore spalovali 2t a 4t motory bez katalyzatorov, bez vatsich problemov.
Problem tech. benzinu, bol v tom, ze nizkovruce benzinove frakcie ako tech. benziny niesu uz dnes lahko zohnatelne a vatsinou sa jedna-lo o tzv. lakove benziny a benzinove cistice, ktore su pajcnute toulenom, alebo xylenom, koli vlastnostiam, ktore su ziaduce pre ucel iny, ako spalovanie v motoroch.
Miesatelnost z olejmi je bez problemov, pokial neobsahuju prilis vody, alebo lieh, pripadne methanol.

Ja som miesal do 2t, koli urcitym problemom, najma z vysokym obsahom olova letecke benziny na formu dynalkolu. lebo cez 4g tetraetylu olova na liter, zasieralo bezne sviecky. Miesal som to na cca zmes 50% etylmetyl a zvysok benzin letecky.
Lieh alebo zmes etyl+metyl alkohol, zabezpecovali antidetonacne vlastnosti.
Alebo som miesal nieco na sposob BiBoLi automobilovy, vyborny bol aj Reichskraftstoff. cca 50% etylmetyl alkohol a 30% benzinu, zvysok aceton.. Pozor aceton cisty, nie C6000, kotre je zmes toulenu a ineho.

Skuska spravnosti, ktoru som si nevymyslel ja, na benzin neznamy, je naliat ho do letovacej lampy, vyzkusat spalovatelnost, ktora by mala byt bez problemov na danu trysku v lampe pre automobilove benziny a nizkovruce frakcie benzinov technickych.
Skratka vezmes letovaciu lampu, predohrejes ju liehom, natlakujes a skusis zapalit. Ked naskoci a ide horak bez vatsich problemov, nestriela a nehori prerusovane, ani nejde hruby oranzovy plamen, je pravdepodobne, ze pojde spalovat aj v motore 2t v zmesi oleja z benzinom.
Inak sa to da urobit aj tak, ze ak je benzin z prilis vysokou frakciou, teda pri horeni robi oranzovy plamen, da sa namiesat z beznym automobilovym benzinom, napriklad 1:1.

Nejlepsie vysledky by asi dnes daval-a zmes opat typu dynalkol, BiBoLi, keby si pouzil ako primes 1:1 liehobenzinovu zmes E85 / unas sa ale nepreava, jedine CZ, AT, HU, PL/ a zvysok ten tech. benzin.
Dnesne oleje 2t sa miesaju dobre z benzinmi z primesou liehu.
Ale po case mozu tvorit gumovite usady a zmesi z olejmi niekedy vplyvom vzdusnej vlhkosti maju tendenciu zmliecniet.
Co sa tyka oktanoveho cisla, to zistis podla tahu motora. Bud to pojde a bude tahat, alebo nebude a mas po chlebe.
Vatsinou plati, ze cim mensi motor, tym viac je citlivy na kvalitu benzinu.
Kvalitne ojeje a dnes zohnatelne a nezasierajuce motor, na miesto hnusu M2T, je cerveny repsol, ale neviem ci u nas. Vyborny na liehobenzinove zmesi byval olej mixol od Polskeho orlenu, alebo lotos mixol.
Lacne a nezasierali, mali vybornu miesatelnost na dynalcolove zmesi aj ked obsahovali trocha vody.

p.s.
Ale potom je mozne, ze ak namiesas palivo nevhodne, uzavreme vlakno konstatovanim Babetta nestartuje.. :-)))


13.01.2019 15:34

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

V podstate sa môže téma uzavrieť lebo problém kvôli ktorému som ju zakladal je vyriešený :-D
Všetkým ďakujem za vaše rady a názory [dobre]


13.01.2019 22:32

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ked budes miesat benzin technicky, je dobre si pamatat, ze potrebujes aj antodetonacnu primes.
To aby bolo lacne a nie moc toxicke, splnuje ako najlacnejsia primes technicky lieh, alebo najlepsie hotove palivo z vysokym obsahom etanolu. To je nam najbizssie dostupne ono E85, niekedy v PL sa dal kupit aj E90.
Vatsina benzinov technickych ak su aspon z polovice nizkovruce frakcie, ako palivo vyhovie, len sa musi pridat aspon 10-15% etyl, alebo metyl alkoholu.
Latky ako MMT, MTBE, ETBE, jednak nezozenies a jednak to domace miesanie nema zmysel.


14.01.2019 6:47

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

To chcem ozaj len skúsiť co to spraví a ako to bude jazdiť. V jazdiť jednu bandasku.
Tj. Koľko liehu na 5l tech. Benzínu?
Koľko oleje? 1:33 ako dávam do 95?


14.01.2019 20:54

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

Objavil sa menší problém dnes som stlačil sitic a naštartoval ale studená na voľnobehu zhasina. Poradíte my niekto ako to mam nastaviť?
Palivo je benzín 95 1:33


15.01.2019 12:09

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

A už naozaj posledná vec k tejto téme. Ako odstráni zámok riadenia keď k nemu nemám kľúč?
Dakujem


15.01.2019 19:16

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

Takže dnes sa my stala menšia porucha s plynovým lankom. Motor som nastavil ide plynulo na voľnobehu bez toho aby sa točili koleso. ALE pridával som plyn a nevšimol som si ze v otočné rucke je roztrapkane lanko vbehlo do bowdenu a zasekol sa tam a nereaguje na otočenie ani sytic nejde vypnúť. Objednal som nové ale neviem ako lanko vymontujem z karburátora.
Viete my poradiť?


15.01.2019 23:37

Re: Babetta 210 nestartuje

pirates
 Turista 

Ako odstráni zámok riadenia keď k nemu nemám kľúč?


Video: www.youtube.com/watch?v=QIum_tu9lR0


Video: www.youtube.com/watch?v=TInAnqJbtx8&t=269s


17.01.2019 7:25

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

Tak lanko objednane. Staré je už vonku. Včera som prežil staré popraskané Barumky a chcem sa spýtať. Ne normálne keď som v montoval koleso že sa my sama oddelila brzda od náboja? Alebo tam niečo chyba poprípade som niečo poškodil? Brzdové obloženie je rovnaké do pred aj do zadu?


17.01.2019 21:12

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 
Nový člen

Plynové lanko som som vymenil a už funguje ale otočná rúčka ide kúsok naprázdno až potom zabere. Ako to doladíme?


17.01.2019 22:57

Re: Babetta 210 nestartuje

Biri
 Veteránista 

Ikona

Re: Marvell:
Kúsok. Aký kúsok? Trošku alebo len málinko?
Minimálna vôľa je takmer povinná. Cca taký 1-2 mm-ový voľný pohyb rukovete sa považuje za vyhovujúci.
A zbytok sa dolaďuje na karburátore, na vrchu by mala byť taká mosadzná skrutka, cez ktorú ide dnu lanko.
Tá skrutka má maticu, tú povolíš, skrutkou napneš lanko, matkou zaistíš.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.